![]() |
||
Nieuwe.
Aanvulling op vorige post: en tovenaar. Heb geen tijd om spelregels en zo nu te kopieren. Link naar vorig topic Spelregels voor dit spel: Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-10-2009 om 11:29. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Archont schreef:
Hou vast aan je eigen theorie en knal gewoon de persoon eruit die je eruit wilt hebben is het niet goed, helaas maar dan de volgende. Niet meteen het zielig vinden of bang zijn dat je verdacht wordt als je een keer fout zit en iemand zoiets gaat posten. -------------------------------------------------------------------------------- Allure's reactie. Ik snap niet wat je bedoelt. (ik kan niet meer quoten uit vorig topic want op slot) Mijn antwoord: Dat, en ik zal het nogmaals uitleggen, jij heel mooi de schuld op je neemt van ''ik snap dat jullie mij eruit willen'' en daarna nog zegt ''maar ik ben wel een goede hoor!'' Vaak worden (onervaren) spelers hierdoor afgeschrikt en houden niet vast aan hun theorie maar gaan emotioneel en verdedigend reageren. Hiermee bedoel ik dat ze dan in hun achterhoofd houden dat, stel jij bent een goede (wat je natuurlijk niet bent), zij zelf dan verdacht worden en dat durven ze vaker niet. Daarom zijn nieuwere spelers nooit zo actief. En worden in dit geval actiever spelers er sneller uitgestemd. |
![]() |
|
Ik ga niet op Allure stemmen en ook niet op Archont. Op wie wel dat ga ik nu nog even bedenken. Dus ik zou zeggen, stem niet allemaal blind op de ander als je de één niks vindt, een andere 'partij' is ook nog een optie, ook om je hachje te redden misschien.
||
grl in het vorige topic:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Het lijkt erop dat de weerwolven, leerling-verrader en evilziener gelijkspel aan het uit lokken zijn, of in ieder geval verdeling zaaien onder de dorpelingen. Oppassen hiermee, mensen. Mutsieprutsie 1. Absinthe Allure 1. Wammus 2. Archont 3. lentekriebel 4. grl Archont 1. Daboman 2. zoemzoem 3. Barabas 4. Allure 5. Mutsieprutsie 6. Testout.com zoemzoem 1. Tink* (onder voorbehoud) 2. Aapje* ● Definitieve stemlijst voor hangronde #1: klik hier! ● Uitslag 1e eetronde: Abzg ● Definitieve stemlijst voor hangronde #2: klik hier! ● Uitslag 2e eetronde: niemand opgevreten. ● Definitieve stemlijst voor hangronde #3: klik hier! ● Uitslag 3e eetronde: JasperJD Laatst gewijzigd op 19-10-2009 om 20:39. Reden: Stem van lentekriebel, Mutsieprutsie, Tink*, Aapje*, grl & Testout.com toegevoegd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het niet zo erg dat Jasper eruit is gegaan, hij was anders waarschijnlijk toch binnekort opgehangen.
Eerst dacht ik dat de wolven dachten dat Jasper Ziener was, maar de theorie van aapje vind ik wel heel logisch klinken (reverse psychology). Voor deze ronde vind ik het weer heel lastig maar de verdediging van Allure bevalt me niet. Eet me maar op en dan zul je zien dat ik niet slecht was? Ik stem dus op Allure vanavond. |
![]() |
|
Ik ga voor Archont deze ronde. Hij wil zo graag dat wij denken dat hij wolfsbane of iets dergelijks is, dat het in mijn ogen een beetje erg ongeloofwaardig wordt.
Verder heb ik ook een beetje een raar gevoel bij Aapje..kan het niet heel erg onderbouwen, maar in het begin van het spel vond ik haar posts een beetje nooberig overkomen ofzo en nu is ze dat ineens juist helemaal niet meer. Weet niet..geeft me beetje het gevoel dat ze geholpen wordt. Maar omdat ik dat gevoel nog niet echt heel erg kan onderbouwen stem ik toch Archont deze ronde.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ga vast mijn afscheidspost maken, hierin mag ik toch nog theorieen posten en verdachten geven (niet alleen van wolven?) Met naam en toenaam? Spelleider? Of mag ik alleen, ''oh jammer'' zeggen? Ik zal het allemaal in 1 post stoppen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Pff, ik weet dat mijn stem op Mutsieprutsie weinig meer zal uithalen, maar ik ben iets te bang voor gelijkspel en wil liever Archont er niet uitstemmen. (omdat ik hem niet meer verdenk dan Mutsie, en omdat ik liever actieve dan inactieve spelers erin houd). Van Allure denk ik persoonlijk dat ze onschuldig is. Ze zou een stuk actiever en beter spelen als ze een leuke functie had dan wanneer ze gewoon dorpeling is (en ik denk dus dat ze dat nu is).
Dus stem ik toch maar gewoon op Mutsieprutsie. Heb ik in elk geval niet geschaapt zonder het ermee eens te zijn. |
![]() |
||
Oke, ik heb even gekeken. En ik denk dat Zoemzoem en Barabas slecht kunnen zijn.
Barabas stemde ronde 1 op Biertank, een onschuldige dorpeling, dus als hij wolf is dan wist hij dat al. Ronde 2 switcht hij naar Jurre (die dus ook onschuldig was) en ronde 3 staat hij onder JasperJD (ook onschuldig). DP zegt ergens dat er wss 1 wolf in het Jasper rijtje staat en één in het Biertank rijtje etc. Het is niet dat je daarop moet vertrouwen, maar het zou kunnen. Hij stemt wel steeds op een onschuldige en draagt verder niet veel theorieën aan, maar zegt gewoon wat ie stemt. DP en Biertank gingen dan waarschijnlijk toch onder Jasper staan omdat er verder alleen nog maar mensen met 1 stem waren, dus daarom had het niet uitgemaakt. Ik denk dat de wolven toen al een idee hadden dat Jasper de ziener was en dat Barabas misschien mensen nog probeerde te sturen om hem op te hangen ipv Biertank. Ik vind het vooral vreemd dat DP hem namelijk ergens noemt. Citaat:
Zoemzoem stemde in ronde 1 op Hanneke (van wie we de functie nog niet weten), ronde 2 op mij (onschuldig) en ronde 3 op Mutsieprutsie (weten we nog niet). Vooral de tweede ronde is nogal interessant, omdat ze meegaat met de argumenten van Aapje (dat ik al laatste stemde op ggcy8 en veilig zou staan), veel meer dan dat komt er ook niet uit. JasperJD beschuldigt haar meerdere keren, waarbij hij eerst twijfelt tussen Aapje en zomezoem, maar later toch op haar gaat stemmen omdat ie haar het verdachtst vindt. Nu vraag ik me af waarom de wolven dachten dat Jasper de ziener was? Zou zoemzoem dan een wolf zijn en ze zich bedreigd voelen? Ik denk dat ik op zoemzoem ga stemmen deze ronde.
||
![]() |
Citaat:
![]() En uit je post blijkt dat je zeker weet dat ik aan de slechte kant sta, pretendeer je nu ziener te zijn? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Jörmungandr (dorpsgek)
1. Dark Phoenix (verrader/geliefde) 2. Barabas 3. Mutsieprutsie 4. Allure Biertank 52 1. Absinthe 2. lentekriebel Tink* 1. Aapje* (dorpeling==> maar dat weet alleen ik natuurlijk) 2. grl 3. zoemzoem Allure 1. Archont 2. Daboman 3. Jörmungandr (dorpsgek) Absinthe 1. Biertank 52 (dorpeling/geliefded) Mutsieprutsie 1. Wammus Jurre ging er hier, zonder gelijkspel uit. Als Allure wolf was geweest en de mensen onder Tink* wel oprecht, zou het gelijkspel moeten zijn. Mocht Allure dus wolf blijken, dan is er een grote kans dat er ook een wolf onder Tink zit. Ik verdenk dan het meest zoemzoem, maar heb grl nog niet echt in de gaten gehouden, moet ik eerlijk zeggen. Bij Jurre stond ook nog Dark Phoenix, maar ik denk niet dat het voor hem nodig was zijn stem ergens anders op te doen omdat Biertank toen nog geen gevaar liep. In dit lijstje staan daarnaast Wammus en Biertank nog ‘veilig’. Biertank bleek geliefde. Wammus zou als wolf ook veilig kunnen staan omdat er, zeker later in het spel uit deze hangronde heel wat gehaald kan worden. Door deze hangronde neig ik naar Wammus. Als Allure eruit gaat en zij blijkt wolf, vermoed ik dat er onder Tink ook nog een wolf staat, omdat het anders gelijkspel had moeten zijn. Archont stem hier al op AllureV als één van de eerste stemmers, waardoor ik even minder naar hem neig. Verder valt me op dat Dark Phoenix onder Abzg, Jurre en JasperJD heeft gestaan. Allemaal onschuldige spelers. Uit zijn stemmen liet hij dus níet aan de wolven doorschemeren dat hij hun verrader is. Mogelijk deed hij dit inderdaad door wel wolven te noemen of er iets over op te merken, maar hen uiteindelijk niet als eindverdachte aan te merken en op iemand anders te stemmen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik snap ook wel dat dat niet betekent dat iedereen die niet op Archont of op mij stemt wolf is. ![]() Ik vond Archont overigens al eerder verdacht, niet nu ineens omdat ik er anders misschien zelf uitlig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wammus is volgens mij geen wolf. Hij was ook een van Archont's hoofdverdachten, maar gelukkig ziet Archont nu ook in dat hij waarschijnlijk fout zit met Wammus. Wammus verdacht al vroeg in het spel Dark Phoenix van slecht-zijn, zie deze post, en dat vind ik wel belangrijk. Het lijkt me sterk dat hij een wolf is, vermoedde dat Dark Phoenix de verrader was en dan vervolgens een belangrijke bondgenoot het spel uit wou werken. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Weetje wat het mooie is, ik verwacht dat er 1 wolf bij de eenstemmers/geenstemmers staat en er minimaal 2 slechte onder mij staan.
Maar stel ik ga eruit dan heb ik nog een stem tekort Allure 1. Wammus 2. Archont 3. Testout.com (onder voorbehoud) 4. lentekriebel Archont 1. Daboman 2. zoemzoem 3. Barabas 4. Allure 5. Mutsieprutsie Dit wordt moeilijk, allure of mutsieprutsie hebben geen stem (hopelijk beide ![]() Wammus en ik hebben een stem Dabo of zoemzoem zijn de andere kwaden Nu ish et hopen dat testout en lentekriebel een stem hebben.. Barabas kan ik serieus géén hoogte van krijgen. Daarnaast vind ik dat er 1 speler wel van sympathiek naar de andere kant is gegaan. Ook gaat hij mee met andere spelers wat hij vantevoren niet deed. Hij heeft volgens mij allang doorgehad wat ik ben zodoende vertrouwde hij mee eerst wél. Nu ineens niet meer en is er een omslag. Ik verwacht dat daboman de leerlingen verrader is daarom. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bedenkt wel hij gaat voor mutsieprutsie en nú allure. Je kan best een gelijkspeld veroorzaken maar doormede op Allure te stemmen ook de wolven dwars te zitten en zodoende juist GEEN gelijkspel te veroorzaken. De wolven hebben geen stem en er staat er minimaal 1 onder mij! |
![]() |
||
Citaat:
![]() [/tvp overigens, voor mensen gaan zeuren]
|
Ik heb in mijn haast, zonder het topic verder nog door te lezen op Allure gestemd. Ik hoop dat de stem nog op tijd binnen was. Ik ben niet helemaal tevreden met de stem op dit moment, maar misschien verandert dat nog als de uitslag straks binnen is.
Ik heb visite en sta te koken dus ben weer weg. Later meer. |
![]() |
|
Verwijderd
|
2 over half 9!! omg grl doe dat nooit meer.. dit kan me mijn kop kosten ..
Maar het zal toch wel mogen gelden he? Daarnaast als dit mijn een van mijn laatste post moet zijn, lees het vorige topic nog goed door! Ik zat er naast met wammus, ik geloof dat hij een goede is. Lees misschien mijn posts nog door? én succes jurre want volgens mij weet jij al veel ![]() Mijn hoofdverdachten voor wolven: Allure en Mutsie Mijn slechte andere functies verdachten: Daboman (of zoemzoem maar dit kan ik niet hard maken) Nu ga ik leren want morgen tentamen en als ik het niet haal is dit het weerwolfspel zijn schuld!! (kan ik de kosten verhalen op de spelleiders? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En last but not least: ze heeft in mijn ogen ook verdacht smiley-gebruik. Als ik het me goed herinner, heeft Soija ooit het concept van verdacht smiley-gebruik geïntroduceerd, waaronder hij vooral verstond: "het overgeacteerd reageren op een gebeurtenis, meestal de dood van een goede speler of onthulling van een slechte speler. Dat wil zeggen, reageren met ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nou heeft Hanneke niet echt die smileys in het bijzonder gebruikt, en ook niet meteen ná een uitslag, maar continu die ![]() ![]() Als jullie dat klinkklare onzin vinden, dan is dat jullie goed recht. ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik wil nog even zeggen dat ik inactief was vanwege een paper dat ik in moest leveren en dat ik toen ik dat eenmaal gedaan had zo ver achterliep met het lezen van de theorieën dat ik daardoor een beetje gedemotiveerd was geraakt.
Maar de laatste posts heb ik allemaal gelezen, dus ik geloof dat ik weer bijloop. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alsof Grl op het laatste moment Archont wil redden. Misschien is zij leerlingverrader en Archont wolf? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |