Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2009, 19:57
Aapje*
Aapje* is offline
Als Tink* er nu uitgaat, kan het nog leuk worden
Advertentie
Oud 14-10-2009, 20:00
Spelleider
Spelleider is offline
Het lichaam van Abzg lag midden in de kamer. Absinthe staarde vol ongeloof ernaar. Haar gil had meerdere mensen naar de kamer gebracht. Jasper, een knappe jongen van een jaar of 20 was er als eerste. ‘Dude’, was alles wat hij kon uitbrengen. Ook lentekriebel en Daboman kwamen kijken wat er aan de hand was. Het kersverse stelletje had slaapproblemen sinds ze waren gaan samenwonen. Vol afgrijzen keken ze ernaar. Lentekriebel stond half achter Daboman en greep hem vast. Dokter Jörmungandr kwam bij de groep en begon nerveus met haar handen te wapperen. ‘O jee, o jee!’ Toen kwam Barabas, de oude grijze man die het hek had geopend, binnen. Met een vreemd glimlachje zei hij: ‘Ga maar allemaal naar jullie kamers, ik weet wel hoe ik dit moet opruimen.’

Jörmungandr was naar haar kantoor gegaan. Ze piekerde over wat ze nu moest. Toen hoorde ze geklop op de deur. Het was Absinthe. ‘Dokter, ik neem aan dat het experiment niet doorgaat? Kunnen we dan niet allemaal terug naar huis? Ik wil graag naar huis, dokter. Ik heb veel meegemaakt de laatste tijd. Mijn man..’ ‘Kom kom, geen overhaaste conclusies trekken. Ga maar naar je kamer, vanavond hebben we alsnog de eerste bijeenkomst die al gepland stond voor het experiment. We zien dan hoe het verder gaat.’

Absinthe deed wat dokter Jörmungandr zei. Ze vond het wel wat vreemd, zo belangrijk kon een onderzoek naar slaap toch niet zijn? Er was een dode gevallen! Ze zou blijven, maar zeker vanavond zeggen wat ze echt dacht. Want zomaar verdergaan in de naam van de wetenschap was onverantwoord.

Die avond ging Absinthe ruim op tijd naar de grote zaal. Een voor een zag ze de andere patiënten binnenkomen. Sommige druk babbelend, maar anderen zichtbaar aangeslagen door wat ze eerder die dag hadden gezien. Toen de zaal half gevuld was ging Barabas rond met wijn. De patiënten hadden wel dorst en de glaasjes gingen er wel in. Dokter Jörmungadr liet op zich wachten. De patiënten dronken nog een extra glaasje. Tegen de tijd dat dokter Jörmungandr verscheen, hadden de meesten al drie, vier glaasjes op. Jörmungandr nam plaats achter een grote tafel. ‘Dames en heren, bedankt dat jullie hier vanavond nog allemaal zijn. Ik besef dat vandaag voor jullie een moeilijke dag was. Dit bizarre ongeluk heeft ons allen enorm aangegrepen. Maar ik wil graag voorstellen, dat iedereen die wil, kan blijven voor het onderzoek. Het klinkt misschien hard, maar ook de stressomstandigheden waarin jullie nu verkeren zijn goed om te onderzoeken. We kunnen dit onderzoek nog steeds succesvol laten verlopen. Who’s with me?’ ‘Ik zeg dóén!’ riep Wammus met een lichtelijk sjonnie-accent, terwijl hij zijn glaasje nogmaals liet bijschenken door Barabas. Ook anderen mompelden instemmend. ‘Oké. Vanavond is de kennismakingsactiviteit. Normaalgesproken hadden we wat spelletjes op het programma staan, maar gezien de situatie zijn jullie vrij te doen wat jullie maar willen. Er is drank in overvloed en de avond is jong. Wie weg wil, mag natuurlijk gewoon naar zijn eigen kamer gaan.’

Bijna iedereen bleef, genieten van de goede muziek, het fijne gezelschap en de lekkere wijn. Bíjna iedereen. Alleen Allure niet. Ze vond het allemaal absurd. Niet normaal. Ongehoord. Ze waren hier toch voor een wetenschappelijk onderzoek? Waarom dan als zuipschuiten zitten feesten? Dit hoort zo niet, zo had God het niet gewild. We zijn op deze wereld om God te dienen, niet zo roekeloos mee te blèren met die satanistische muziek. Boos zat ze op haar kamer. Het liedje beneden was afgelopen, misschien stopte het feestje eindelijk? Het was al 10 uur. Maar het nieuwe nummer zette in. Allure hoorde The Village People. Van binnen kookte ze van woede, dat stomme nummer met dat gegrap rond mannenliefde. Een schande was het. Ze ging nú naar beneden er wat van zeggen, ja. Allure kwam beneden en zag het merendeel van de groep dansen op het nummer. Naast een groot schilderij van Jezus, de zoon van God, stonden dokter Jörmungandr, Wammus en Daboman op een rij. Ze maakten Hem belachelijk. Dat mag niemand doen. Dat mág niet. Het hoort niet. Het kan niet. Ik moet het stoppen, klonk het door Allures hoofd. ‘Hou op’, krijste ze. ‘Hou op, hou op, hou op.’ Ze pakte een groot zwaard wat als decoratie aan de wand hing, en stormde op het drietal af. Ze schampte langs Wammus en raakte dokter Jörmungandr.

Absinthe was degene die de ambulance belde. Het leek een eeuwigheid te duren. Er was overal bloed. Ze hoorde het ambulancepersoneel zeggen: ‘Die kan niks meer, alleen nog maar praten..’.

Vlak voor binnenkomst van Allure:
Spoiler

De uitslag:
Spoiler
Oud 14-10-2009, 20:00
Verwijderd
Oud 14-10-2009, 20:01
Aapje*
Aapje* is offline
Jammer dat Jurre eruit is eigenlijk *gaat nog even lezen wat dorpsgek inhield*
Dan ga ik toch wéér voor Tink* volgende ronde denk ik zo...

[edit] kan het zijn dat de dorpsgek niet in de omschrijving staat op pagina één of zie ik het over het hoofd? Jurre kan vast wel even uitleggen wat haar functie inhield [/edit]
Oud 14-10-2009, 20:04
Verwijderd
Dit vind ik een goede functie voor haar. We weten zeker dat ze het goed bedoelt nu.
Oud 14-10-2009, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Jullie hebben geprobeerd Jörmungandr op te hangen. Jörmungandr was de Dorpsgek. Hierbij verliest zij haar stemrecht, maar mag jullie voor eeuwig blijven lastig vallen met theorieën.
Dus, ze mag blijven posten nu. Ironisch, ze is er uit omdat haar posts irritant waren.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Jullie hebben geprobeerd Jörmungandr op te hangen. Jörmungandr was de Dorpsgek. Hierbij verliest zij haar stemrecht, maar mag jullie voor eeuwig blijven lastig vallen met theorieën.
Gadverdamme.

Nou, gelukkig geen dorpeling dood. Ofzo.

Maar nu ben ik wel benieuwd wat Tink* gedaan heeft, want volgens het lijstje zou het gelijkspel moeten zijn.
Spelleider
Spelleider is offline
De functie van Dorpsgek staat inderdaad niet in de openingspost, aangezien die post is geplaatst door Archont en de functie toen nog niet in gebruik was. De functie is bij start van het spel wel uitgelegd.
Oud 14-10-2009, 20:06
Daboman
Daboman is offline
Hoe passend

Wel gek dat het geen gelijkspel was. Archont heeft vast weer zitten saboteren. Of misschien stond de verrader/evilziener niet in het Jurren rijtje maar heeft die wel op haar gestemd.
Oud 14-10-2009, 20:07
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
De functie van Dorpsgek staat inderdaad niet in de openingspost, aangezien die post is geplaatst door Archont en de functie toen nog niet in gebruik was. De functie is bij start van het spel wel uitgelegd.
aja, ik snap hem al.
nou mooi zo
Oud 14-10-2009, 20:09
Verwijderd
Definitieve stemlijst voor hangronde numero due.

Jörmungandr (Jurre)
1. Dark Phoenix
2. Barabas
3. Mutsieprutsie
4. Allure

Biertank 52
1. Absinthe
2. lentekriebel

Tink*
1. Aapje*
2. grl
3. zoemzoem

Allure
1. Archont
2. Daboman
3. Jörmungandr

Absinthe
1. Biertank 52

Mutsieprutsie
1. Wammus

Voor de duidelijkheid: de nummers onder een persoon geven de chronologische volgorde aan waarin op die persoon is gestemd (of gezegd te stemmen).

Personen die niet hebben gezegd of hun voorlopige stem definitief is geworden (of dat ze naar een andere speler zijn geswitcht), op alfabetische volgorde:
- Tink*

Personen die helemáál geen stem hebben doorgegeven in het topic, op alfabetische volgorde:
- Hanneke
- JasperJD
- testout.com

Personen die na afloop van de hangronde pas zeiden op wie ze hadden gestemd, op alfabetische volgorde:
- Hanneke (bleek uiteindelijk niet gestemd te hebben)
- JasperJD (bleel uiteindelijk niet gestemd te hebben)
- testout.com (stemde uiteindelijk op Jörmungandr)
- Tink* (bleek uiteindelijk niet gestemd te hebben)

Definitieve stemlijst voor hangronde #1: klik hier!
Uitslag eerste eetronde: Abzg

Laatst gewijzigd op 14-10-2009 om 23:07.
Oud 14-10-2009, 20:12
Spelleider
Spelleider is offline
Voor alle duidelijkheid:
- Jörmungandr mag niet meer stemmen
- Jörmungandr mag wel nog posten
- De weerwolven mogen Jörmungandr alsnog opeten en dan sterft zij alsnog. Ze vormt geen stemgevaar meer maar telt wel nog mee bij de overwinningscondities als dorpeling en kan dorpelingen nog op ideeën brengen. Dat is dus aan de weerwolven.
Oud 14-10-2009, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Voor alle duidelijkheid:
- Jörmungandr mag niet meer stemmen
- Jörmungandr mag wel nog posten
- De weerwolven mogen Jörmungandr alsnog opeten en dan sterft zij alsnog. Ze vormt geen stemgevaar meer maar telt wel nog mee bij de overwinningscondities als dorpeling en kan dorpelingen nog op ideeën brengen. Dat is dus aan de weerwolven.
Vraagje: de tovenaar mag mij ook nog steeds beschermen, toch?
Oud 14-10-2009, 20:21
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Vraagje: de tovenaar mag mij ook nog steeds beschermen, toch?
Je leeft en kan gegeten worden. Je kan dus ook beschermd worden daartegen, dus ja.
Oud 14-10-2009, 20:23
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
On that note, moesten vragen niet per pm?
Oud 14-10-2009, 20:23
Verwijderd
testout.com zegt trouwens ook niet veel... hmm...
Oud 14-10-2009, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Je leeft en kan gegeten worden. Je kan dus ook beschermd worden daartegen, dus ja.
Bedankt, dat dacht ik ook al. Maar ik wou het even zwart op geel hebben.

Citaat:
On that note, moesten vragen niet per pm?
Dat zeg je wel tegen mij, maar niet tegen Aapje* toen ze over meer opheldering vroeg over mijn functie? Je hebt gewoon de pest in dat ik nog leef.
Oud 14-10-2009, 20:24
Tink*
Tink* is offline
Oh noes, kut ik ben nu pas weer terug. Een vriendin moest even dingen nakijken. Ik heb dus niet gestemd, dus dan kunnen we dat meenemen in de theorieën over wie er wolf is. Maar dan zou het dus ook geen gelijkspel moeten zijn als ik niet heb gestemd. In principe dus 4-3, mocht er bij allebei ook nog een wolf staan (wat ook niet geheel ondenkbaar is). Ik vind het wel een beetje jammer, want hier maak ik mezelf natuurlijk nogal verdacht mee, maar ik had verwacht dat die vriendin wat later zou komen waardoor ik nog net even echt kon stemmen. En toen ik het doorhad was het al half negen geweest.
Oud 14-10-2009, 20:26
Daboman
Daboman is offline
Oh dat verklaart de uitslag ook wel. Aan de andere kant gebruiken wolven dat excuus ook vrij vaak.
Oud 14-10-2009, 20:27
Verwijderd
Lol! Dit is dé ideale rol voor je Jormungandr!

Maarre daboman ik heb ook écht op Allure gestemd.

Ik wil de stemmen van JasperD, Hanneke, Tink en test.out.com graag weten.

Daarnaast vind ik het raar dat biertank en wammus weer op 1 persoon gaan staan. Dit hebben ze vaker gedaan toen ze wolf waren!!

Citaat:
Volgens mij beschermt Archont mutsieprutsie ergens op pagina 3, en aangezien ik dat wel erg vroeg in het spel vind om iemand te beschermen, zou ik het liefst op hem stemmen.
Na zo'n loze beschuldiging mag je ook met bewijzen komen of minstens een paar quotes zoemzoem..
Oud 14-10-2009, 20:27
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Bedankt, dat dacht ik ook al. Maar ik wou het even zwart op geel hebben.

Dat zeg je wel tegen mij, maar niet tegen Aapje* toen ze over meer opheldering vroeg over mijn functie? Je hebt gewoon de pest in dat ik nog leef.
En nu is het wel weer genoeg geweest met verder offtopic gaan. Ik heb al eerder gezegd dat je deze dingen -zeker het tweede deel van je post- maar via pm moest doen.

Dit is een waarschuwing, ga niet meer in op dit soort zaken.
Oud 14-10-2009, 20:31
Verwijderd
Ik begin me er een beetje aan te ergeren dat iedereen zijn stemmen vergeet.

Dus Tink, Allure (jasperd en testout.com, die ZEER inactief is) én hanneke.

Daarnaast vind ik het opvallend dat biertank en wammus weer naar de 1stemmers gaan.

Dit noteer ik ook.

Ik verwacht met ervaren wolven 1 wolf in het rijtje van jurre en 1 in het rijtej van allure. Dan heft dat elkaar ook op.

Het is nog moeilijk en vaag dit, de stemrondes zijn nog volgens het boekje verlopen. Maar dingen worden nu wel helderder.
Oud 14-10-2009, 20:31
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Oh dat verklaart de uitslag ook wel. Aan de andere kant gebruiken wolven dat excuus ook vrij vaak.
Lijkt me toch niet al te handig, want het is wel een opzichtig excuus. Dat maakt alleen maar verdacht. Ik had als ik wolf was ook gewoon kunnen zeggen wel gestemd te hebben en iemand anders uit het rijtje kunnen beschuldigen.

Maar ik ben wel benieuwd of er nog een aantal mensen die hun stem niet bekend hebben gemaakt wel op Jurre hebben gestemd of op Allure.
Oud 14-10-2009, 20:32
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Daarnaast vind ik het raar dat biertank en wammus weer op 1 persoon gaan staan. Dit hebben ze vaker gedaan toen ze wolf waren!!
Citaat:
Daarnaast vind ik het opvallend dat biertank en wammus weer naar de 1stemmers gaan.
Ja, nee, oke. Het was de eerste post ook al duidelijk, hoor.

Edit; waarom gebruiken zo belachelijk veel mensen de zin 'als ik wolf zou zijn zou ik x wel doen/zeggen'? Het feit dat je je dat bedenkt geeft al aan dat je dat als wolf nooit écht zou zeggen als je een beetje nadenkt.
Oud 14-10-2009, 20:33
Verwijderd
Mijn verdachtenlijst is dus nog vrij lang:

Allure
Tink
Biertank
Wammus
Hanneke

Ik wil verklaringen jongens!!

Daarnaast wil ik ook weten wat jasperd gestemd heeft. (hij neigde naar allure)

En misschien moeten we testout.com maar even pmen dat ze nog meedoet aan een weerwolfspel.
Oud 14-10-2009, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Gadverdamme.

Nou, gelukkig geen dorpeling dood. Ofzo.

Maar nu ben ik wel benieuwd wat Tink* gedaan heeft, want volgens het lijstje zou het gelijkspel moeten zijn.
Ik had ook op Jörmungandr gestemd, misschien dat dat het was

Citaat:
testout.com zegt trouwens ook niet veel... hmm...
Dat klopt.
Met de reden dat ik heel erg gestressed ben en veel aan mijn hoofd heb.
En dat de verwarming het hier niet doet en ik de hele dag in bed onder de deken heb gelegen zodat ik het nog een beetje warm had
Oud 14-10-2009, 21:47
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Lol! Dit is dé ideale rol voor je Jormungandr!

Maarre daboman ik heb ook écht op Allure gestemd.

Ik wil de stemmen van JasperD, Hanneke, Tink en test.out.com graag weten.

Na zo'n loze beschuldiging mag je ook met bewijzen komen of minstens een paar quotes zoemzoem..
Ik wilde na mijn laatste post nog even wachten en rond 8 uur nog even kijken wat er dan gestemd werd, maar dat was ik vergeten.
Oud 14-10-2009, 22:36
Verwijderd
Hm, nou ja, niet goed en niet slecht.
Ik moet me wel een beetje beter inlezen, want ik zit nog niet helemaal in het spel merk ik. Ik had zelfs verwacht dat er wel wat meer mee zouden gaan op Biertank, maar dat bleek dus helemaal niet het geval.

Edit; toch wel, Lentekriebel. Hmja.
Oud 14-10-2009, 22:47
Verwijderd
Overigens vind ik het wel toevallig dat "Jurre" (Severus dus) dorpsgek is. Toen de functie voor het eerst werd geopperd, werd daar al gelijk bij gezegd dat het echt een rol voor haar zou zijn. En hopsa, ze is het! Misschien dat mijn beetje maffe theorie over de rolverdeling dan toch helemaal niet zo maf; misschien hebben de spelleiders de rolverdeling wel niet zo random gedaan. Ik houd het even in mijn achterhoofd, in elk geval zou Biertank dan dus inderdaad wel eens een leuke rol (lees: slechterik-rol) kunnen hebben.

Gedachtekronkeltje. Doe ermee wat je wil. Ik probeer ook maar wat.
(en ik ga me nu proberen iets minder blind te staren op Biertank )
Oud 14-10-2009, 23:02
Sherlock
Sherlock is offline
Ik heb misschien niet duidelijk genoeg gepost dat ik op allure zou stemmen maar nog niet definitief was sorry hiervoor ik ben ook gewoon vergeten te stemmen omdat ik iets te lang wow bleef doen en daarna naar werk moest toch neig ik nog steeds naar allure omdat ze normaal toch een stuk actiever is dan dit.
Oud 14-10-2009, 23:04
Sherlock
Sherlock is offline
Btw leuk dat het verhaal ook wat feiten erin heeft zitten
Oud 14-10-2009, 23:13
Verwijderd
Ik vind het niet normaal dat er gewoon al in 2 rondes een stuk of 5/6 mensen níét gestemd hebben.
Oud 14-10-2009, 23:19
Sherlock
Sherlock is offline
Ja inderdaad erg veel. Maarja
Iedereen heeft gezegt actiever te worden (en ik beloof het te onthouden) dus we zullen de volgende ronde wel weer zien.
Oud 15-10-2009, 01:14
Wammus
Wammus is offline
Citaat:

Ik snap trouwens wammus niet. Wammus, je verdenkt indirect ook mutsieprutsie, denk je dan dat zij ook een wolf is? Is dat puur omdat ik denk dat ze geen wolf is? Verder moet je wel lezen wat ik zeg; ik zeg dat ze nog wel verrader of evilziener kan zijn.

Archont, jij verdenkt de mensen die op ggcy8 toch ook niet? Of op zijn minst de mensen niet die dat na jou hebben gedaan? Dat betekent indirect wel dat ook jij het opneemt voor mensen en ik vind het wel opvallend dat wammus dat dan niet noemt.
Het verhaal dat Mutsieprutsie slecht is maakt haar inderdaad nog geen weerwolf. Echter dat er een slecht iemand in zowel het rijtje van Jurre als in dat van ggcy8 staat lijkt mij niet uitgesloten. Jurre noemt haar later ook nog een keer en ik denk dat we haar op z'n minst in de gaten moeten houden.

Zoals gezegd zat ik toen ik stemde achter de brakke pc van m'n ma. Ik heb even vluchtig het topic doorgelezen en de stemlijst bekeken en zag dat Mutsieprutsie als 3e stemde op Jurre. Aangezien het de 2e keer was dat ze op iemand stemde die al meer stemmen had vond ik dat verdacht en kon ik zo snel niets beters bedenken. Om eerlijk te zijn heb ik überhaupt niet naar de tijden gekeken waarop ze stemde.

Zoals gezegd denk ik dat we op z'n minst 1 slechterik gaan vinden onder het rijtje van ggcy8 en Jurre. Om die reden denk ik dat we ook Tink* in de gaten moeten houden. In de eerste ronde gaf ze heel laat haar stem door en in de 2e ronde twijfelt ze over op wie ze gaat stemmen maar stemt ze vervolgens helemaal niet. Dit kan prima een streek van de verrader of een van de geliefden zijn zodat ze niet bekend hoeft te maken op wie ze gestemd heeft.

Ook de verklaring van Testout.com vind ik ietwat mager. Als je wel je stem door kunt geven, waarom kun je dat dan tegelijkertijd niet ook even in het topic posten terwijl je wel achteraf kunt komen melden dat je op de persoon gestemd hebt die eruit gegaan is? Ik vind het maar vreemd.

Ik vind het jammer dat Jurre de dorpsgek was omdat dat betekend dat we daarmee een goede stem kwijt zijn. Ze was voor mij nog niet echt verdacht. De reden dat ze eruit gestemd is vind ik ook maar vaag en het zou dus prima zo kunnen zijn dat een van de ervaren weerwolven het voor elkaar heeft gekregen genoeg mensen mee te krijgen op haar.

In dat geval valt Dark Phoenix op omdat hij de eerste was die zich gelijk na de hangronde tegen jurre keerde. Dat maakt deze post ietwat vreemd en verwarrend omdat dit in feite hetgeen is wat nu is gebeurd maar dan mogelijkerwijs door zijn toedoen.

Mijn verdachten bij gebrek aan beter zijn nu dus:

Mutsieprutsie
tink*
Testout.com
Dark Phoenix

Nu eerst de eetronde maar afwachten en daarna zie ik wel weer verder.
Oud 15-10-2009, 09:39
Tink*
Tink* is offline
Oh heeft mutsie haar stem wel doorgegeven, ik heb het idee dat ik nergens een post van haar zie. Ik heb ook het idee dat de mensen die in hun eentje ergens op stemmen een beetje worden vergeten. Dat is natuurlijk wel een erg veilige manier voor een wolf om nooit in het verdachtenlijstje komen te staan omdat het dan toevallig wel of geen gelijkspel is geworden. Dus Absinthe, Lentekriebel een beetje die ging later ook mee, Biertank en Wammus. Van Wammus vind ik het allemaal wat geloofwaardiger overkomen. Biertank stemt gewoon terug op Absinthe, dat vind ik sowieso nogal stom, jij stemt op mij nou dan stem ik ook op jou!!1111

En Wammus, ik gaf laat mijn stem door maar ik was er ook echt niet eerder. En dat ik later niet stemde heb ik wel vaker gehad trouwens, omdat ik zo weinig online ben rond die avondstemtijd is het wel eens vaker voorgekomen dat ik per ongeluk niet heb gestemd omdat ik pas om half tien online kwam ofzo. Maarja goed, daar koop je ook niets voor natuurlijk. Ik vind het alleen zelf ook jammer, want ik wil natuurlijk graag goed meedoen en meestemmen. Ik ga ook kijken naar de schapen op mij. Ik had Aapje geloof ik ook nog iets gevraagd maar daar heeft ze überhaupt niet op gereageerd, behalve dat ze weer op mij gaat stemmen de volgende ronde. Grl zegt dat ze eens is met Aapje, geeft verder ook geen onderbouwing. Zoemzoem stemt op mij omdat op Archont stemmen geen zin heeft (dan wilde je het ook niet al te graag anders had je het echt wel gedaan dacht ik zo, want nu is het gewoon schapen!) en stemt niet op Allure omdat die beterschap belooft, ja zo kan ik ook wat beloven. En dan meeschapen met degene waar de meeste stemmen al op staan. Jurre ging er uit zonder gelijkspel terwijl het dus eigenlijk 4-3-3 was (correct me if I'm wrong, de stemlijst staat niet compleet bij elkaar). Dus of de wolven doen aan eenmansacties, of ze staan allebei veilig onder die twee 2 3-en, want Jurre gaat er dan toch wel uit dus niks gelijkspel en oh noes je staat in het lijstje dus bent verdacht. Dus of Aapje, grl, zoemzoem (en dan verdenk ik eerder een latere stem dus grl of zoemzoem) of Archont of Daboman (want Jurre's stem was wel echt). Maarja het zou ook nog kunnen dat één van de offen wegvalt en Biertank/Absinte/Wammus een wolf/wolven zijn. Hmmm even afwachten wie er wordt gegeten.
Oud 15-10-2009, 09:46
Daboman
Daboman is offline
Ja, ik vind het argument "omdat ze irritant is" ook nogal mager. Bij DP weet ik dat hij dat wel vaker doet though. Maar bijvoorbeeld barabas voegt echt heel weinig toe. Normaal voegt hij toch iets meer toe.

Verder denk ik toch weer dat de meeste wolven in de "veilige hoek" zitten en gestemd hebben op een speler anders dan AllureV, tink of Jurre. Deze ronde zijn dat in meerdere mate wammus en biertank en in mindere mate absinthe en lentekriebel.

Ik heb nog eens gekeken wie van die mensen ook in hangronde 1 "veilig" staat. Zie hier. Alleen biertank springt in het oog en in mindere mate absinthe, barabas, testout.com en lentekriebel.

Dus biertank vind ik wel een beetje verdacht omdat hij altijd veilig staat.
Oud 15-10-2009, 09:53
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
In dat geval valt Dark Phoenix op omdat hij de eerste was die zich gelijk na de hangronde tegen jurre keerde. Dat maakt deze post ietwat vreemd en verwarrend omdat dit in feite hetgeen is wat nu is gebeurd maar dan mogelijkerwijs door zijn toedoen.
In de eerste hangronde stemde ik op Abzg. De tweede hangronde stemde ik als allereerste op "Jurre", met als argument dat ze nogal geobsedeerd en vervelend bezig was. Ik gaf meteen al aan dat "Jurre" waarschijnlijk alleen maar zo speelde vanwege een eerder spel, en heb de term slecht of weerwolf niet eens genoemd.

Daarbij heb ik ook dit gepost:

Citaat:
Ik zou dus niet teveel naar het lijstje kijken of met anderen meeschapen, maar voor jezelf proberen te bedenken wie je het verdachtst vindt. Dit is trouwens aan iedereen, niet specifiek aan "Jurre".
waarbij ik specifiek aan mensen zei dat ze juist niet met wie dan ook moesten meeschapen.

Maar goed. Voorlopig vind ik vooral de mensen die zaten te twijfelen over hun stem vlak voor het einde en de mensen die ineens niet hebben gestemd verdacht. Bij het lijstje leek het gelijkspel te worden. Door te twijfelen, ineens niet te stemmen, of ineens te zeggen dat je wel op iemand hebt gestemd (testout.com) maak je het lijstje nogal onbetrouwbaar, en dat is -vaak- toch wel een verrader of wolvenstreek. (lang niet altijd, er zijn helaas genoeg dorpelingen die echt vergeten te stemmen e.d., maar het is iets om te onthouden. )

Dat zelfde maakt het trouwens iets minder waarschijnlijk dat ik wolf zou zijn, want ik stond in het rijtje van "Jurre", en "Jurre" ging er ook uit, terwijl het gelijkspel hoorde te zijn. Als ik ook nog eens wolf was, had het 3 stemmen voor "Jurre" geweest en 4 voor de ander. Dan hadden er minimaal 2 extra mensen op "Jurre" gestemd moeten hebben, of had er een wolf in het andere lijstje moeten zitten. Ik kan dus prima wolf zijn, maar dit maakt het wel een iets kleinere kans.

Laten we de eetronde maar even afwachten.
Oud 15-10-2009, 09:56
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Maar bijvoorbeeld barabas voegt echt heel weinig toe. Normaal voegt hij toch iets meer toe.
Ja, meeschapen op een stille speler voegt echt wat toe...

Pot, ketel enzo.
Oud 15-10-2009, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik vind het argument "omdat ze irritant is" ook nogal mager. Bij DP weet ik dat hij dat wel vaker doet though. Maar bijvoorbeeld barabas voegt echt heel weinig toe. Normaal voegt hij toch iets meer toe.

Verder denk ik toch weer dat de meeste wolven in de "veilige hoek" zitten en gestemd hebben op een speler anders dan AllureV, tink of Jurre. Deze ronde zijn dat in meerdere mate wammus en biertank en in mindere mate absinthe en lentekriebel.

Ik heb nog eens gekeken wie van die mensen ook in hangronde 1 "veilig" staat. Zie hier. Alleen biertank springt in het oog en in mindere mate absinthe, barabas, testout.com en lentekriebel.

Dus biertank vind ik wel een beetje verdacht omdat hij altijd veilig staat.
Even om mezelf te verdedigen; ik heb gisteren de hele dag lesgegeven, stemde dus al vroeg op de dag en op dat moment lagen Allure, Tink en Jurre nog niet zóveel onder vuur dat het duidelijk was dat het om die drie zou gaan (geloof ik, ik heb toen in de haast even snel gescand). En, zoals ik gisteren al zei, ik had eigenlijk wel verwacht dat er meer spelers mee zouden gaan op Biertank, omdat hij de twee dagen ervoor ook al door meerdere spelers eens genoemd was.

Verder snap ik je theorie (en die van Tink) op zich wel, ik denk dat wolven inderdaad snel in veilige lijstjes gaan staan. Jammer alleen dat de theorie in dit geval voor mij jammerlijk uitpakt.
Vandaar dat ik dit toch even gezegd wilde hebben.
Oud 15-10-2009, 10:30
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Hier ben ik het wel mee eens! Maar ik vind ook dat wat meer spelers heel stil zijn oa Mutsieprutsie en Barabas heb ik ook nog niet veel zien posten. Ik kijk nog ff aan wat de rest gaat stemmen en dan beslis ik pas definitief.
Citaat:
Ja inderdaad erg veel. Maarja
Iedereen heeft gezegt actiever te worden (en ik beloof het te onthouden) dus we zullen de volgende ronde wel weer zien.
Zo actief ben jij ook niet. Ik vond jou niet terug in de stemlijstjes, dus je hebt überhaupt na die post dat je er nog over na ging denken niets meer gezegd. Heb je nou uiteindelijk nog ergens op gestemd of ben je het ook vergeten? Ik vind het een beetje vreemd dat je net doet of andere mensen verantwoording aan jou af moeten leggen voor hun stilzijn en dat jij daar de oppertoeziener voor bent, terwijl je zelf ook nou niet echt veel zegt. En mensen vergeten volgens mij dat jij ook nog meestemt ofzo, want ik zie je nergens in een theorie terugkomen, terwijl dat jij dus uiteindelijk niet gezegd hebt wat je hebt gestemd voor de uitslag (en ook niet erna) behoorlijk verdacht is. Ikzelf was je ook vergeten.
Oud 15-10-2009, 10:33
Daboman
Daboman is offline
Ik kan het nu wel zeggen op zich. Zijn verdenking kwam zo uit het niets en hij was toch zo zeker van zichzelf dat ik dacht dat hij ziener was en een wolf had gezien. Misschien onwaarschijnlijk, maar het kan natuurlijk. Dit wilde ik niet gelijk zeggen om de wolven niet op ideeën te brengen. Maar gezien zijn latere posts trek ik dit alweer in twijfel.

Daarnaast vind ik niet dat ik totaal niets toevoeg. Dat is hem wel anders.
Oud 15-10-2009, 10:42
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik kan het nu wel zeggen op zich. Zijn verdenking kwam zo uit het niets en hij was toch zo zeker van zichzelf dat ik dacht dat hij ziener was en een wolf had gezien. Misschien onwaarschijnlijk, maar het kan natuurlijk. Dit wilde ik niet gelijk zeggen om de wolven niet op ideeën te brengen. Maar gezien zijn latere posts trek ik dit alweer in twijfel.

Nope, je voegt niet niks toe.

Maar ik weet ondertussen wel een beetje hoe jij speelt, en normaal gesproken plan jij alles uit, bedenk je goede theorieën en stem jij op spelers die verdacht zijn.

Nu schaap je mee op een stille en zeg je vervolgens dit te doen omdat iemand die haar noemde ziener zou kunnen zijn. Ik zie nogal een verschil daarin, en dat valt me zeker wel op.
Oud 15-10-2009, 11:53
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Zo actief ben jij ook niet. Ik vond jou niet terug in de stemlijstjes, dus je hebt überhaupt na die post dat je er nog over na ging denken niets meer gezegd. Heb je nou uiteindelijk nog ergens op gestemd of ben je het ook vergeten? Ik vind het een beetje vreemd dat je net doet of andere mensen verantwoording aan jou af moeten leggen voor hun stilzijn en dat jij daar de oppertoeziener voor bent, terwijl je zelf ook nou niet echt veel zegt. En mensen vergeten volgens mij dat jij ook nog meestemt ofzo, want ik zie je nergens in een theorie terugkomen, terwijl dat jij dus uiteindelijk niet gezegd hebt wat je hebt gestemd voor de uitslag (en ook niet erna) behoorlijk verdacht is. Ikzelf was je ook vergeten.
je vind me wel terug in het eerste stemlijstje en de 2de keer heb ik ook een beetje onduidelijk mijn stem doorgegeven.(ik heb al gezecht dat ik vergeten ben te stemmen en mijn excuus daarvoor aangeboden) En ik post niet veel omdat ik het niet nodig vind om voor onzinnige dingen te posten. Ik vind mezelf helemaal geen opertoeziener ik wijs er de rest alleen op dat Mutsieprutsie en Barabas weinig posten! En voortaan moet je even lezen voordat je sommige van die dingen zecht omdat ik een paar van je vragen al in posts beantwoord heb.

Laatst gewijzigd op 15-10-2009 om 11:58. Reden: poste te vroeg:O
Oud 15-10-2009, 12:23
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
ik wijs er de rest alleen op dat Mutsieprutsie en Barabas weinig posten!
Citaat:
Barabas 10
Aapje* 10
Tink* 9
grl 8
lentekriebel 7
Hanneke 7
Mutsieprutsie 6
zoemzoem 5
Wammus 5
Allure 5
testout.com 3
M'n punt is wel duidelijk, neem ik aan?
Oud 15-10-2009, 13:20
Verwijderd
Citaat:

U zijt gedankt. Waarom zou ik niet toevoegen?

@jasperd: ik speel wel oppertoeziener

Maarre, ik wacht tot de eetronde voordat ik mijn theorieen weer ga posten.
Oud 15-10-2009, 14:04
Verwijderd
Ik wacht ook liever af, dit is een inkopper voor reversende weerwolven.
Oud 15-10-2009, 15:22
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
je vind me wel terug in het eerste stemlijstje en de 2de keer heb ik ook een beetje onduidelijk mijn stem doorgegeven.(ik heb al gezecht dat ik vergeten ben te stemmen en mijn excuus daarvoor aangeboden) En ik post niet veel omdat ik het niet nodig vind om voor onzinnige dingen te posten. Ik vind mezelf helemaal geen opertoeziener ik wijs er de rest alleen op dat Mutsieprutsie en Barabas weinig posten! En voortaan moet je even lezen voordat je sommige van die dingen zecht omdat ik een paar van je vragen al in posts beantwoord heb.
Klopt, die ene post heb ik vanmorgen over het hoofd gezien, mijn excuses. Maar ik vind dan dat mensen je net zo verdacht zouden moeten vinden als ze mij vinden eigenlijk, aangezien jij hetzelfde hebt gedaan (twijfelen, vervolgens door omstandigheden niet stemmen). Een paar van mijn vragen? Ik had er maar eentje hoor.
Oud 15-10-2009, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Mijn verdachtenlijst is dus nog vrij lang:

Allure
Tink
Biertank
Wammus
Hanneke
Testout.com
Mijn vraag is wel en ik heb het nog niet héél goed gelezen, waarom zijn voor veel van jullie mutsieprutsie verdacht? Door haar rustigheid?

Anders moet ik die ook nog toevoegen.

mijn voorkeur gaat voor de volgende ronde wel uit naar Biertank of Wammus. Maar dat bekijk ik nog heel even rustig aan.
Oud 15-10-2009, 16:42
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
U zijt gedankt. Waarom zou ik niet toevoegen?

@jasperd: ik speel wel oppertoeziener

Maarre, ik wacht tot de eetronde voordat ik mijn theorieen weer ga posten.
Wtf Ik zeg helemaal niet dat jij niets toevoegt
Oud 15-10-2009, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Edit; waarom gebruiken zo belachelijk veel mensen de zin 'als ik wolf zou zijn zou ik x wel doen/zeggen'? Het feit dat je je dat bedenkt geeft al aan dat je dat als wolf nooit écht zou zeggen als je een beetje nadenkt.
Kan je dit uitleggen? Ik snap het niet helemaal.

Citaat:

Ook de verklaring van Testout.com vind ik ietwat mager. Als je wel je stem door kunt geven, waarom kun je dat dan tegelijkertijd niet ook even in het topic posten terwijl je wel achteraf kunt komen melden dat je op de persoon gestemd hebt die eruit gegaan is? Ik vind het maar vreemd.
En dit.

Verder vind ik Biertank nog steeds verdacht. Natuurlijk weet ik niet hoe hij normaal speelt, maar hij zegt niet veel en stemt op iemand waar niemand op stemt. Maar goed, ik moet er nog eens goed over nadenken en ik wacht de eetronde af.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten