Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Nou, gelukkig geen dorpeling dood. Ofzo. Maar nu ben ik wel benieuwd wat Tink* gedaan heeft, want volgens het lijstje zou het gelijkspel moeten zijn.
|
De functie van Dorpsgek staat inderdaad niet in de openingspost, aangezien die post is geplaatst door Archont en de functie toen nog niet in gebruik was. De functie is bij start van het spel wel uitgelegd.
|
Verwijderd
|
Definitieve stemlijst voor hangronde numero due.
![]() Jörmungandr (Jurre) 1. Dark Phoenix 2. Barabas 3. Mutsieprutsie 4. Allure Biertank 52 1. Absinthe 2. lentekriebel Tink* 1. Aapje* 2. grl 3. zoemzoem Allure 1. Archont 2. Daboman 3. Jörmungandr Absinthe 1. Biertank 52 Mutsieprutsie 1. Wammus Voor de duidelijkheid: de nummers onder een persoon geven de chronologische volgorde aan waarin op die persoon is gestemd (of gezegd te stemmen). ● Personen die niet hebben gezegd of hun voorlopige stem definitief is geworden (of dat ze naar een andere speler zijn geswitcht), op alfabetische volgorde: - Tink* ● Personen die helemáál geen stem hebben doorgegeven in het topic, op alfabetische volgorde: - Hanneke - JasperJD - testout.com ● Personen die na afloop van de hangronde pas zeiden op wie ze hadden gestemd, op alfabetische volgorde: - Hanneke (bleek uiteindelijk niet gestemd te hebben) - JasperJD (bleel uiteindelijk niet gestemd te hebben) - testout.com (stemde uiteindelijk op Jörmungandr) - Tink* (bleek uiteindelijk niet gestemd te hebben) ● Definitieve stemlijst voor hangronde #1: klik hier! ● Uitslag eerste eetronde: Abzg Laatst gewijzigd op 14-10-2009 om 23:07. |
![]() |
|
Voor alle duidelijkheid:
- Jörmungandr mag niet meer stemmen - Jörmungandr mag wel nog posten - De weerwolven mogen Jörmungandr alsnog opeten en dan sterft zij alsnog. Ze vormt geen stemgevaar meer maar telt wel nog mee bij de overwinningscondities als dorpeling en kan dorpelingen nog op ideeën brengen. Dat is dus aan de weerwolven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Oh noes, kut ik ben nu pas weer terug. Een vriendin moest even dingen nakijken. Ik heb dus niet gestemd, dus dan kunnen we dat meenemen in de theorieën over wie er wolf is. Maar dan zou het dus ook geen gelijkspel moeten zijn als ik niet heb gestemd. In principe dus 4-3, mocht er bij allebei ook nog een wolf staan (wat ook niet geheel ondenkbaar is). Ik vind het wel een beetje jammer, want hier maak ik mezelf natuurlijk nogal verdacht mee, maar ik had verwacht dat die vriendin wat later zou komen waardoor ik nog net even echt kon stemmen. En toen ik het doorhad was het al half negen geweest.
||
Verwijderd
|
Lol! Dit is dé ideale rol voor je Jormungandr!
Maarre daboman ik heb ook écht op Allure gestemd. Ik wil de stemmen van JasperD, Hanneke, Tink en test.out.com graag weten. Daarnaast vind ik het raar dat biertank en wammus weer op 1 persoon gaan staan. Dit hebben ze vaker gedaan toen ze wolf waren!! Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit is een waarschuwing, ga niet meer in op dit soort zaken.
|
Verwijderd
|
Ik begin me er een beetje aan te ergeren dat iedereen zijn stemmen vergeet.
Dus Tink, Allure (jasperd en testout.com, die ZEER inactief is) én hanneke. Daarnaast vind ik het opvallend dat biertank en wammus weer naar de 1stemmers gaan. Dit noteer ik ook. Ik verwacht met ervaren wolven 1 wolf in het rijtje van jurre en 1 in het rijtej van allure. Dan heft dat elkaar ook op. Het is nog moeilijk en vaag dit, de stemrondes zijn nog volgens het boekje verlopen. Maar dingen worden nu wel helderder. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik ben wel benieuwd of er nog een aantal mensen die hun stem niet bekend hebben gemaakt wel op Jurre hebben gestemd of op Allure.
|||
Citaat:
Citaat:
Edit; waarom gebruiken zo belachelijk veel mensen de zin 'als ik wolf zou zijn zou ik x wel doen/zeggen'? Het feit dat je je dat bedenkt geeft al aan dat je dat als wolf nooit écht zou zeggen als je een beetje nadenkt.
|
Verwijderd
|
Mijn verdachtenlijst is dus nog vrij lang:
Allure Tink Biertank Wammus Hanneke Ik wil verklaringen jongens!! Daarnaast wil ik ook weten wat jasperd gestemd heeft. (hij neigde naar allure) En misschien moeten we testout.com maar even pmen dat ze nog meedoet aan een weerwolfspel. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Met de reden dat ik heel erg gestressed ben en veel aan mijn hoofd heb. En dat de verwarming het hier niet doet en ik de hele dag in bed onder de deken heb gelegen zodat ik het nog een beetje warm had ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Hm, nou ja, niet goed en niet slecht.
Ik moet me wel een beetje beter inlezen, want ik zit nog niet helemaal in het spel merk ik. Ik had zelfs verwacht dat er wel wat meer mee zouden gaan op Biertank, maar dat bleek dus helemaal niet het geval. ![]() Edit; toch wel, Lentekriebel. Hmja. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Overigens vind ik het wel toevallig dat "Jurre" (Severus dus) dorpsgek is. Toen de functie voor het eerst werd geopperd, werd daar al gelijk bij gezegd dat het echt een rol voor haar zou zijn. En hopsa, ze is het! Misschien dat mijn beetje maffe theorie over de rolverdeling dan toch helemaal niet zo maf; misschien hebben de spelleiders de rolverdeling wel niet zo random gedaan. Ik houd het even in mijn achterhoofd, in elk geval zou Biertank dan dus inderdaad wel eens een leuke rol (lees: slechterik-rol) kunnen hebben.
Gedachtekronkeltje. Doe ermee wat je wil. Ik probeer ook maar wat. ![]() (en ik ga me nu proberen iets minder blind te staren op Biertank ![]() |
![]() |
|
Ik heb misschien niet duidelijk genoeg gepost dat ik op allure zou stemmen maar nog niet definitief was sorry hiervoor ik ben ook gewoon vergeten te stemmen omdat ik iets te lang wow bleef doen en daarna naar werk moest
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zoals gezegd zat ik toen ik stemde achter de brakke pc van m'n ma. Ik heb even vluchtig het topic doorgelezen en de stemlijst bekeken en zag dat Mutsieprutsie als 3e stemde op Jurre. Aangezien het de 2e keer was dat ze op iemand stemde die al meer stemmen had vond ik dat verdacht en kon ik zo snel niets beters bedenken. Om eerlijk te zijn heb ik überhaupt niet naar de tijden gekeken waarop ze stemde. Zoals gezegd denk ik dat we op z'n minst 1 slechterik gaan vinden onder het rijtje van ggcy8 en Jurre. Om die reden denk ik dat we ook Tink* in de gaten moeten houden. In de eerste ronde gaf ze heel laat haar stem door en in de 2e ronde twijfelt ze over op wie ze gaat stemmen maar stemt ze vervolgens helemaal niet. Dit kan prima een streek van de verrader of een van de geliefden zijn zodat ze niet bekend hoeft te maken op wie ze gestemd heeft. Ook de verklaring van Testout.com vind ik ietwat mager. Als je wel je stem door kunt geven, waarom kun je dat dan tegelijkertijd niet ook even in het topic posten terwijl je wel achteraf kunt komen melden dat je op de persoon gestemd hebt die eruit gegaan is? Ik vind het maar vreemd. Ik vind het jammer dat Jurre de dorpsgek was omdat dat betekend dat we daarmee een goede stem kwijt zijn. Ze was voor mij nog niet echt verdacht. De reden dat ze eruit gestemd is vind ik ook maar vaag en het zou dus prima zo kunnen zijn dat een van de ervaren weerwolven het voor elkaar heeft gekregen genoeg mensen mee te krijgen op haar. In dat geval valt Dark Phoenix op omdat hij de eerste was die zich gelijk na de hangronde tegen jurre keerde. Dat maakt deze post ietwat vreemd en verwarrend omdat dit in feite hetgeen is wat nu is gebeurd maar dan mogelijkerwijs door zijn toedoen. Mijn verdachten bij gebrek aan beter zijn nu dus: Mutsieprutsie tink* Testout.com Dark Phoenix Nu eerst de eetronde maar afwachten en daarna zie ik wel weer verder.
|
Oh heeft mutsie haar stem wel doorgegeven, ik heb het idee dat ik nergens een post van haar zie. Ik heb ook het idee dat de mensen die in hun eentje ergens op stemmen een beetje worden vergeten. Dat is natuurlijk wel een erg veilige manier voor een wolf om nooit in het verdachtenlijstje komen te staan omdat het dan toevallig wel of geen gelijkspel is geworden. Dus Absinthe, Lentekriebel een beetje die ging later ook mee, Biertank en Wammus. Van Wammus vind ik het allemaal wat geloofwaardiger overkomen. Biertank stemt gewoon terug op Absinthe, dat vind ik sowieso nogal stom, jij stemt op mij nou dan stem ik ook op jou!!1111
En Wammus, ik gaf laat mijn stem door maar ik was er ook echt niet eerder. En dat ik later niet stemde heb ik wel vaker gehad trouwens, omdat ik zo weinig online ben rond die avondstemtijd is het wel eens vaker voorgekomen dat ik per ongeluk niet heb gestemd omdat ik pas om half tien online kwam ofzo. Maarja goed, daar koop je ook niets voor natuurlijk. Ik vind het alleen zelf ook jammer, want ik wil natuurlijk graag goed meedoen en meestemmen. Ik ga ook kijken naar de schapen op mij. Ik had Aapje geloof ik ook nog iets gevraagd maar daar heeft ze überhaupt niet op gereageerd, behalve dat ze weer op mij gaat stemmen de volgende ronde. Grl zegt dat ze eens is met Aapje, geeft verder ook geen onderbouwing. Zoemzoem stemt op mij omdat op Archont stemmen geen zin heeft (dan wilde je het ook niet al te graag anders had je het echt wel gedaan dacht ik zo, want nu is het gewoon schapen!) en stemt niet op Allure omdat die beterschap belooft, ja zo kan ik ook wat beloven. ![]()
|
Ja, ik vind het argument "omdat ze irritant is" ook nogal mager. Bij DP weet ik dat hij dat wel vaker doet though. Maar bijvoorbeeld barabas voegt echt heel weinig toe. Normaal voegt hij toch iets meer toe.
Verder denk ik toch weer dat de meeste wolven in de "veilige hoek" zitten en gestemd hebben op een speler anders dan AllureV, tink of Jurre. Deze ronde zijn dat in meerdere mate wammus en biertank en in mindere mate absinthe en lentekriebel. Ik heb nog eens gekeken wie van die mensen ook in hangronde 1 "veilig" staat. Zie hier. Alleen biertank springt in het oog en in mindere mate absinthe, barabas, testout.com en lentekriebel. Dus biertank vind ik wel een beetje verdacht omdat hij altijd veilig staat.
|||
Citaat:
Daarbij heb ik ook dit gepost: Citaat:
![]() Maar goed. Voorlopig vind ik vooral de mensen die zaten te twijfelen over hun stem vlak voor het einde en de mensen die ineens niet hebben gestemd verdacht. Bij het lijstje leek het gelijkspel te worden. Door te twijfelen, ineens niet te stemmen, of ineens te zeggen dat je wel op iemand hebt gestemd (testout.com) maak je het lijstje nogal onbetrouwbaar, en dat is -vaak- toch wel een verrader of wolvenstreek. (lang niet altijd, er zijn helaas genoeg dorpelingen die echt vergeten te stemmen e.d., maar het is iets om te onthouden. ![]() Dat zelfde maakt het trouwens iets minder waarschijnlijk dat ik wolf zou zijn, want ik stond in het rijtje van "Jurre", en "Jurre" ging er ook uit, terwijl het gelijkspel hoorde te zijn. Als ik ook nog eens wolf was, had het 3 stemmen voor "Jurre" geweest en 4 voor de ander. Dan hadden er minimaal 2 extra mensen op "Jurre" gestemd moeten hebben, of had er een wolf in het andere lijstje moeten zitten. Ik kan dus prima wolf zijn, maar dit maakt het wel een iets kleinere kans. Laten we de eetronde maar even afwachten.
||
Citaat:
Pot, ketel enzo. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder snap ik je theorie (en die van Tink) op zich wel, ik denk dat wolven inderdaad snel in veilige lijstjes gaan staan. Jammer alleen dat de theorie in dit geval voor mij jammerlijk uitpakt. ![]() Vandaar dat ik dit toch even gezegd wilde hebben. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast vind ik niet dat ik totaal niets toevoeg. Dat is hem wel anders.
||
Citaat:
Maar ik weet ondertussen wel een beetje hoe jij speelt, en normaal gesproken plan jij alles uit, bedenk je goede theorieën en stem jij op spelers die verdacht zijn. Nu schaap je mee op een stille en zeg je vervolgens dit te doen omdat iemand die haar noemde ziener zou kunnen zijn. Ik zie nogal een verschil daarin, en dat valt me zeker wel op. ![]()
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-10-2009 om 11:58. Reden: poste te vroeg:O |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anders moet ik die ook nog toevoegen. mijn voorkeur gaat voor de volgende ronde wel uit naar Biertank of Wammus. Maar dat bekijk ik nog heel even rustig aan. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Verder vind ik Biertank nog steeds verdacht. Natuurlijk weet ik niet hoe hij normaal speelt, maar hij zegt niet veel en stemt op iemand waar niemand op stemt. Maar goed, ik moet er nog eens goed over nadenken en ik wacht de eetronde af. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #71, deel 2. Severus | 152 | 19-08-2010 06:35 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #63, deel 2 Lorelei | 420 | 05-11-2009 19:35 | |