Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2009, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Ik ga de wolven zoeken bij de spelers waar er 1 of 2 onder staan aangezien ik in de vorige 2 rondes de eerste ronde heb verkloot en ze met een beetje verstand de eerste ronde extreem veilig gaan staan dus niemand bij het lange rijtje.
Aha, meneer wilt de aandacht gaan afleiden van de lange rijtjes en nu opeens naar de korte rijtjes kijken. Bij vorige spellen was dat toch wel anders! *noteert* Er moet toch minimaal één wolf bij het rijtje van ggcy8 staan, omdat het voor een wolf veilig is om daar te gaan staan. Dus blijkbaar komt het je goed uit om de aandacht van dat rijtje af te leiden? Waarom? Omdat je er zelf in staat! Sommigen denken misschien dat het te doorzichtig zou zijn voor een vrij ervaren speler als jij, maar ook hier geldt weer: reversed psychology.

Citaat:
Nou, nog niet veel uit de lijst te halen. Ik streep alle namen die onder mij staan af als weerwolf. (aangezien ik nooit, op dit spel na, de eerste ronde te vertrouwen ben).
Wacht, je bedoelt dat je Daboman afstreept als wolf (aangezien hij in jouw stemrijtje staat)? Of de mensen die onder jou staan in het rijtje van ggcy8 (Mutsieprutsie en Tink*)?
Advertentie
Oud 12-10-2009, 23:15
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Fine, suit yourself.

En het feit dat hij ervaren is, heeft er niets mee te maken (zelfs áls dat zo was: als ervaren speler zou ik, als ik slecht was, niet zo opzichtig proberen om iemand uit het spel te verwijderen). Al was hij iemand die het spel pas voor de tweede keer speelt, ik vertrouw het gewoon niet. Het is een onderbuikgevoel. Het is begrijpelijk dat het daarom rationeel gezien voor jullie amper steek houdt, omdat het voor mij vooral op gevoel gebaseerd is. Het is jammer dat ik in deze vroege fase van het spel helaas geen andere concrete verwijzingen heb en jullie daardoor niet overtuigen kan, maar hopelijk stapelen deze zich in de loop van het spel op.
Volgens mij zijn die onderbuikgevoelens meer een soort... wraakgevoelens. Dan zal je ook wel een dorpeling zijn denk ik. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Maar als je wel good guy bent, is het wel zonde wat je nu doet.
Oud 12-10-2009, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zijn die onderbuikgevoelens meer een soort... wraakgevoelens.
Nee, zo kortzichtig - of haatdragend vanwege een spelletje - ben ik nu ook weer niet. Paranoia is mijn enige zonde.
Oud 12-10-2009, 23:22
Sherlock
Sherlock is offline
word de leerling niet gewoon geheime aambidder nu?
Oud 12-10-2009, 23:23
Daboman
Daboman is offline
Hmm, dan is het toch wel een beetje vreemd

Of als het gewoon paranoie is is het ook niet zoveel waard

EDIT: en laat Archont gewoon lekker denken wat hij wil. Altijd kans dat hij het goed heeft en jij ernaast zit. Om het spel nu al te forceren is wat overdreven.

Laatst gewijzigd op 12-10-2009 om 23:28.
Oud 12-10-2009, 23:44
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Och Jurre Jurre Jurre...

Nog steeds moeite met het feit dat ik vorig spel legaal heb gewonnen?
Ik denk dat ik je maar eens ga opeten.
Oud 13-10-2009, 09:36
Bright Blue
Bright Blue is offline
Wat doet de stille aanbidder ook al weer?
Oud 13-10-2009, 09:40
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
die doet hetzelfde als de jager maar hij/zij mag dan iemand afschieten als de persoon die hij/zij aanbid doodgaat
Oud 13-10-2009, 09:42
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Het staat in de openingspost én bij de uitslag. Verder kunnen deze vragen naar spelleider gepm'd worden, als je er geen antwoord op kan vinden.

edit; En nogmaals hierboven.
Oud 13-10-2009, 09:43
Bright Blue
Bright Blue is offline
Oohja, dat wist ik ook wel.. Vorig spel werd de aanbidder ook al eerder opgehangen/gegeten dan dat degene dood ging die hij /zij aanbood..
Oud 13-10-2009, 09:53
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oohja, dat wist ik ook wel.. Vorig spel werd de aanbidder ook al eerder opgehangen/gegeten dan dat degene dood ging die hij /zij aanbood..
Aanbad
Oud 13-10-2009, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Aha, meneer wilt de aandacht gaan afleiden van de lange rijtjes en nu opeens naar de korte rijtjes kijken. Bij vorige spellen was dat toch wel anders! *noteert* Er moet toch minimaal één wolf bij het rijtje van ggcy8 staan, omdat het voor een wolf veilig is om daar te gaan staan. Dus blijkbaar komt het je goed uit om de aandacht van dat rijtje af te leiden? Waarom? Omdat je er zelf in staat! Sommigen denken misschien dat het te doorzichtig zou zijn voor een vrij ervaren speler als jij, maar ook hier geldt weer: reversed psychology.

Wacht, je bedoelt dat je Daboman afstreept als wolf (aangezien hij in jouw stemrijtje staat)? Of de mensen die onder jou staan in het rijtje van ggcy8 (Mutsieprutsie en Tink*)?
De mensen die onder mij in het rijtje staan van ggcy8. Aangezien het een rare actie van die 2 zou zijn.

Mijn reden is daarvoor : Ik heb al 2 eerste stemrondes express verkloot en voor een wolf is het dan zeer gevaarlijk om onder mij te gaan staan.
Oud 13-10-2009, 10:50
Tink*
Tink* is offline
Sorry hoor Jurre, maar het klinkt wel een beetje als een soort wraakactie. En dan niet per se wraak voor het vorige spel, maar meer een soort preventie dat er weer zoiets gebeurt. Ik snap dat je dat kinderachtig vond, maar toch.

Ik denk dat er wel een wolf in het rijtje van ggcy8 staat, gewoon voor de veiligheid. Ik kan me voorstellen dat ze zijn gaan verspreiden, want in deze ronde zijn ze toch nog veel te lastig te pakken. Daarbij denk ik dat een wolf juist één van de eersten zou zijn die in de eerste ronde zou roepen, want je wordt toch minder snel verdacht want ja huhu random. Maar het geval kan wel zijn dat je daarom meer mensen meekrijgt om op een onschuldig persoon te stemmen. De mensen die later komen, stemmen vaak maar gewoon mee op iemand die al veel stemmen heeft, omdat het toch de eerste ronde is en anders is het toch huhu random. Random my ass.
Oud 13-10-2009, 10:52
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
wanneer begint het spelletje?
Oud 13-10-2009, 11:01
Verwijderd
Citaat:
wanneer begint het spelletje?
Al begonnen. Dus helaas kan je niet meer meedoen.
Oud 13-10-2009, 11:12
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
De mensen die onder mij in het rijtje staan van ggcy8. Aangezien het een rare actie van die 2 zou zijn.

Mijn reden is daarvoor : Ik heb al 2 eerste stemrondes express verkloot en voor een wolf is het dan zeer gevaarlijk om onder mij te gaan staan.
Kent iedereen jouw complete speltactiek dan?

EDIT: wel lekker handig dat je de wolven daarvoor waarschuwt trouwens
Oud 13-10-2009, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Kent iedereen jouw complete speltactiek dan?

EDIT: wel lekker handig dat je de wolven daarvoor waarschuwt trouwens
Nee, maar die 2 hebben volgens mij vorige keer met mij meegespeeld.

En ik doe het zo af en toe in de eerste ronde.
Oud 13-10-2009, 11:23
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Al begonnen. Dus helaas kan je niet meer meedoen.
ik wil niet meedoen... alleen meelezen en zien hoe het eigenlijk in elkaar zit

ah dus jullie zijn al begonnen... ik lees alleen gezeur over legaal winnen en wraakacties
Oud 13-10-2009, 11:53
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
ik wil niet meedoen... alleen meelezen en zien hoe het eigenlijk in elkaar zit

ah dus jullie zijn al begonnen... ik lees alleen gezeur over legaal winnen en wraakacties
Soms lopen de gemoederen hoog op in het spel. Naar sommige van zulke momenten wordt in latere spellen ook nog wel eens terugverwezen. Dit gaat over zo'n moment. Maar het is nooit persoonlijk bedoeld. Het hoort een beetje bij het spel.
Oud 13-10-2009, 12:12
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Soms lopen de gemoederen hoog op in het spel. Naar sommige van zulke momenten wordt in latere spellen ook nog wel eens terugverwezen. Dit gaat over zo'n moment. Maar het is nooit persoonlijk bedoeld. Het hoort een beetje bij het spel.
Mijn actie vatten (verleden tijd) sommige mensen wel persoonlijk op, maar goed.
Oud 13-10-2009, 13:18
Geel
Geel is offline
Pff.. hebben jullie allemaal geen leven of zo? Ik kom vandaag uit school (kon gisteren niet op de computer omdat daarom) en het spel is allang al begonnen! Hmpf!

Ben ik ook nog eens als eerste dood! Pff...

Even denken wie er op elkaar verliefd mag worden.. ik geef het vanaav wel door.

Btw, weten de geliefden het van elkaar?

Btw, Jurre doet stom.
Oud 13-10-2009, 13:58
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
De geliefden moeten samen werken om te overleven en overleggen, het is dan wel zo handig als ze van elkaar weten wie het zijn, ja.
Oud 13-10-2009, 14:04
Sherlock
Sherlock is offline
Ik vind het wel een beetje domme vragen van mensen die al een paar keer mee hebben gedaan
Oud 13-10-2009, 14:06
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Overigens vind ik het nadeel van deze manier van de geliefdes kiezen wel dat ze pas de tweede ronde kunnen samen spelen. Dat is soms niet zo erg, maar stel je voor dat 'Jurren' en Biertank nu gekoppeld zouden worden, bijvoorbeeld, laat ze dan nog maar eens samen te zien werken zonder dat het opvalt.

Misschien iets om over na te denken voor toekomstige spellen.
Oud 13-10-2009, 14:09
Sherlock
Sherlock is offline
Maar met een cupido zijn de geliefde met een man meer! En omdat het enige doel van de geliefden is overleven is het toch wel een redelijke voorsprong.
Oud 13-10-2009, 14:13
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Als iemand dat waagt, pleeg ik virtueel zelfmoord door mijn functie per screenshot bekend te maken.
Oud 13-10-2009, 14:15
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Als iemand dat waagt, pleeg ik virtueel zelfmoord door mijn functie per screenshot bekend te maken.
Sherlock
Sherlock is offline
gast je vraagt er nu gewoon om gekozen te worden?
Sherlock
Sherlock is offline
Goo ggcy8!
Oud 13-10-2009, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Btw, Jurre doet stom.
Als jij dat vindt... dan mag je dat gerust vinden. Maar ik vind zo'n statement nul komma nul waarde toevoegen aan het spel, zeker als het van een dode komt.

(Eventuele reacties hierop per PM, want als dode mag je verder niet meer posten in dit topic. Alleen één post na iemands dood is toegestaan, en die heb jij al gehad.)

Citaat:
Ik vind het wel een beetje domme vragen van mensen die al een paar keer mee hebben gedaan
Ja, good riddance then. Aan spelers die nooit fatsoenlijk de spelregels hebben doorgelezen (of bij het stellen van zo'n vraag niet éérst de spelregels en/of functiebeschrijvingen checken) hebben we immers niks.

Citaat:
Overigens vind ik het nadeel van deze manier van de geliefdes kiezen wel dat ze pas de tweede ronde kunnen samen spelen. Dat is soms niet zo erg, maar stel je voor dat 'Jurren' en Biertank nu gekoppeld zouden worden, bijvoorbeeld, laat ze dan nog maar eens samen te zien werken zonder dat het opvalt.
Net als Biertank zit ik niet te wachten op dat scenario. Geliefde zijn vind ik echt een last, want je moet dan altijd met zóveel dingen rekening houden dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Oud 13-10-2009, 14:42
zoemzoem
zoemzoem is offline
ggcy8
1. Hanneke (onder voorbehoud)
2. Wammus
3. Archont
4. Mutsieprutsie
5. Tink*

Na lang nadenken concludeer ik uit dit rijtje dat Hanneke en Wammus nog zowel goed als slecht kunnen zijn en ik Archont, Mutsieprutsie en Tink* toch wel verdacht vind (makkelijk aansluiten als weerwolf aangezien de andere rijtjes allemaal toen nog korter waren).
Oud 13-10-2009, 16:01
Wammus
Wammus is offline
Jammer dat de stille aanbidder eruit ligt. Hoewel ik betwijfel of we daar veel aan hadden gehad.

Citaat:
Toch wel jammer van de stille aanbidder. Die is best handig als er al meer aanwijzingen zijn.

Verder denk ik dat ik hieruit kan concluderen dat mutsieprutsie geen wolf is. Op het moment dat zij stemde was het immers helemaal nog niet zeker dat ggcy8 eruit zou gaan. Het lijkt me dan vrij riskant om er als wolf bij te gaan staan, bij gelijkspel worden de lijstjes er immers altijd gelijk bij gepakt. Ze kan dan nog wel verrader of evilziener zijn, maar het lijkt me sterk dat ze wolf is.

Verder denk ik dat de wolven vooral staan onder de mensen die juist duidelijk geen meerderheid zouden krijgen. Dat valt niet zo op.
Ik vind dit maar een vreemd verhaal. Het mag misschien zo zijn dat het nog niet zeker was dat ggcy8 eruit zou vliegen, ik zie niet in waarom dat uitsluit dat Mutsieprutsie geen weerwolf is (hetzelfde geld voor Tink* trouwens want die stemde nog later). Heb je daar nog een goede verklaring voor of kan ik de conclusie gaan trekken dat ik hier een weerwolf/verrader een andere weerwolf vrij zie pleiten?

Wat betreft de geliefden vind ik dit trouwens een prima oplossing. Waar je eventueel ook nog voor kan kiezen is het laten vervallen van de cupido rol na het kiezen van de geliefden. Dat zou dus betekenen dat de cupido alleen cupido is en daarna in principe gewoon dorpeling wordt maar de naam cupido houdt of dat deze omgezet wordt naar dorpeling.
Oud 13-10-2009, 16:14
Geel
Geel is offline
Citaat:
Als jij dat vindt... dan mag je dat gerust vinden. Maar ik vind zo'n statement nul komma nul waarde toevoegen aan het spel, zeker als het van een dode komt.

(Eventuele reacties hierop per PM, want als dode mag je verder niet meer posten in dit topic. Alleen één post na iemands dood is toegestaan, en die heb jij al gehad.)
Doden spreken niet.

Laatst gewijzigd op 13-10-2009 om 17:18. Reden: wens van de spelleiders
Oud 13-10-2009, 16:41
Verwijderd
*zucht*
Oud 13-10-2009, 17:01
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Jammer dat de stille aanbidder eruit ligt. Hoewel ik betwijfel of we daar veel aan hadden gehad.

Ik vind dit maar een vreemd verhaal. Het mag misschien zo zijn dat het nog niet zeker was dat ggcy8 eruit zou vliegen, ik zie niet in waarom dat uitsluit dat Mutsieprutsie geen weerwolf is (hetzelfde geld voor Tink* trouwens want die stemde nog later). Heb je daar nog een goede verklaring voor of kan ik de conclusie gaan trekken dat ik hier een weerwolf/verrader een andere weerwolf vrij zie pleiten?
Eerst even dit, wat een "goede verklaring" is, kan natuurlijk voor iedereen verschillen. Jij vindt het blijkbaar geen goede verklaring, maar ik wel.

Dan voor jou een vraag. Zou jij je als wolf bij zo'n rijtje zetten als je weet dat de lijst (waar jij dan in staat) nagetrokken gaat worden als het gelijkspel hoort te zijn maar het dat niet is, of dat het gelijkspel is terwijl het dat niet hoort te zijn? Zou je dat risico lopen?

Zonee, dan is mijn verklaring dat ik denk dat mutsieprutsie dat ook niet zou doen.
Zoja, dan is mijn vraag waarom zou je dat risico lopen?
Oud 13-10-2009, 17:35
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
1 ronde voorbij en nu al heftige discussies en verdachtmakingen !

Ik vind Jurre inderdaad net even iets te pusherig op Biertank dus ben ook niet van plan om daarin mee te gaan, tenzij er voor mij een betere reden komt om op Biertank te stemmen. En wie ik verder wel of niet verdacht vind zie ik na de eetronde van vanavond wel weer!
Oud 13-10-2009, 18:21
Verwijderd
ik vind de verdachtmakingen allemaal nog een beetje moeilijk te volgen. ik kijk wel verder na de eetronde, dan zal het toch wel iets duidelijker worden?
Oud 13-10-2009, 20:27
Spelleider
Spelleider is offline
Absinthe kon de laatste dagen niet goed slapen. Ze had steeds nare dromen en miste haar man. Omdat ze niet kon slapen, was ze vandaag vroeg opgestaan. De krant was al bezorgd. Ze nam die mee naar de keukentafel en begon die te lezen terwijl ze een kopje kamillethee dronk. Er stond een advertentie in over een onderzoek naar slapeloze nachten en dat er gezocht werd naar tespersonen. Onderaan stond een nummer. Absinthe pakte de telefoon.

Eén week later stond Absinthe voor hoog gesloten hekken. Daarachter stond een prachtige historische villa. Na een paar minuten aanbellen, zag ze eindelijk iemand het huis uitkomen. Een oude man met lange, ongewassen grijze haren liep haar kant op. Zijn gebogen rug trok Absinthes aandacht. Ze vond hem een beetje op Quasimodo lijken. Barabas opende het hek. Absinthe begroette hem, maar hij zei niks terug. Hij keek even naar het einde van de straat om te zien of er niemand aankwam. Daarna sloot hij het hek weer. Net zo langzaam als hij naar buiten liep, liep hij terug naar de villa. Absinthe volgde de grijze man.
Van binnen zag het huis er nog indrukwekkender uit dan van buiten. Absinthe keek om zich heen. Er hingen grote schilderijen aan de muren. Ze wilde een van de schilderijen aanraken toen ze een stem hoorde.
'Bevalt het huis u?' Er stond een vrouw in de hal. 'Ik ben dokter Jörmungandr. Ik zal u en uw ervaringen deze weken onderzoeken.'
De dokter begeleidde Absinthe naar haar kamer, hier zou ze slapen tijdens haar verblijf. Absinthe kreeg een apart gevoel toen ze kamer binnen liep. Dokter Jörmungandr liet haar achter en ze begon haar koffer uit te pakken. Iemand klopte op de deur. Het was een van de andere patiënten, Abzg. Abzg had mooi lang zwart haar en grote, siliconen, borsten. Ze sliep in de kamer naast die van Absinthe. Het was duidelijk dat ze Absinthe probeerde te versieren.
Haar flirtpogingen werden verstoord door een geluid dat uit de gang leek te komen. Ze liepen beiden de kamer uit. Langzaam liepen ze naar het einde van de gang. Abzg hield haar oor tegen een van de deuren. Ze hoorde iets daarbinnen kraken. Ze opende de kamer en liep samen met Absinthe naar binnen. Het kraken was nu niet meer te horen.
Er lag een roze, metalen korset op het bed. Abzg kon het niet laten. Ze deed haar trui uit en trok het korset aan. Abzg voelde meteen dat die veel te strak zat. Ze probeerde het uit te trekken, maar kreeg het niet meer los. Haar kettinkje was vast komen te zitten in de sluiting. Absinthe probeerde haar te helpen, maar ook haar lukte het niet het los te krijgen. Abzg pakte een hamer en begon tegen het korset aan te slaan. Ze sloeg onder haar borsten zodat het geen pijn zou doen. Ze sloeg steeds harder en harder. Totdat beide van haar borsten ontploften. Abzg gooide in een reflex de hamer de lucht in en liet zich vallen op de grond. De hamer kwam terecht op haar gezicht. Haar wang werd open gesneden en een van haar ogen rolde uit zijn kas. Absinthes gil was door het hele huis te horen.

De uitslag:
Spoiler

Laatst gewijzigd op 13-10-2009 om 23:08.
Oud 13-10-2009, 20:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Hm, dorpeling. Nouja, ten minste geen functie.

*verhaal gaat lezen*
Oud 13-10-2009, 20:36
Verwijderd
kon slechter, mooi verhaal.
Oud 13-10-2009, 20:37
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
@ verhaal.

Ik ga deze ronde voor Jörmungandr. Zijn argumenten vind ik nogal slecht, het gebruik van termen als 'enorm risico' vind ik wat erg overdreven en de manier waarop hij aanvalt nogal apart. Er is best een kans dat 'ie dat alleen maar doet uit wraak vanwege een eerder spel, maar als je om die reden een speler wilt wegwerken (in plaats van omdat diegene slecht is) dan ben je, in mijn ogen, zelf een 'enorm risico'.
Oud 13-10-2009, 20:58
Verwijderd
ik vind ook dat Jurre zich nogal druk maakt, maar als hij wolf zou zijn, zou hij dat dan niet laten? Heel erg naar een ander wijzen maakt jezelf verdacht, toch?
Oud 13-10-2009, 21:02
Verwijderd
Citaat:
@ verhaal.

Ik ga deze ronde voor Jörmungandr. Zijn argumenten vind ik nogal slecht, het gebruik van termen als 'enorm risico' vind ik wat erg overdreven en de manier waarop hij aanvalt nogal apart. Er is best een kans dat 'ie dat alleen maar doet uit wraak vanwege een eerder spel, maar als je om die reden een speler wilt wegwerken (in plaats van omdat diegene slecht is) dan ben je, in mijn ogen, zelf een 'enorm risico'.
Ten eerste, ik ben een zij.

Ten tweede, ik heb niet "enorm risico" gezegd, maar "een te groot risico". Je gebruikt dergelijke superlatieven waardoor je alles wel een beetje té zeer aandikt.

Ten derde, je kunt mijn argumenten wel bar slecht noemen, maar zoals ik al eerder heb gezegd, is het nog te vroeg in het spel om met concrete(re) argumenten te komen. Als ik iets veel steekhoudenders had kunnen vinden, dan had ik dat natuurlijk ook gezegd. Ik kom tenminste nog met een béétje argumentatie, inplaats van een flutreden of random.

Ten vierde, ik heb al eerder gezegd dat het me bij Biertank niet om wraak te doen is. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?! Het zit me qua gevoel gewoon niet lekker - paranoďde ben ik wel, maar niét wraakzuchtig. Kom dus niet meer aan met dat flutargument.

Ten vijfde: als ik een slechterik zou zijn, zou ik heus niet zo opvallend spelen in het beginstadium van het spel. Dat is simpelweg veel te veel risico voor een slechterik; die houden zich in het begin liever zoveel mogelijk gedeisd. Misschien dat een relatief onervaren speler wel zulke fouten zou maken als slechterik, maar ik als ervaren speler zou dat dus niet doen (dat zou nogal dom van me zijn). Het is dus niet logisch dat ik een slechterik ben. Ik weet natuurlijk dat ik verder mijn onschuld niet bewijzen kan, en je hoeft me ook niet te geloven (je kunt immers ook aan reverse psychology denken), maar ik wou het wel even zeggen, ter mijn verdediging.

Verder: jammer dat we een dorpeling kwijt zijn, maar het was gelukkig niet een belangrijke dorpeling.

En wat deze hangronde betreft: diep in mijn hart wil ik voor Biertank gaan, maar ik zie dat dat niet veel zal uithalen omdat iedereen hem het voordeel van de twijfel geeft. Daarom wil ik deze ronde dan voor Archont gaan, omdat ik hem gevoelsmatig toch een beetje anders vind spelen dan normaal. En niet alleen daarom, maar ook vanwege dit en hetgeen dat zoemzoem heeft gezegd. Ik weet dat het verder niet veel is in deze vroege fase van het spel, maar naast Biertank is Archont is de enige andere die ik ook maar énigszins verdacht vind op dit moment. Andere mensen heb ik nog niet echt iets verdachts zien doen, dus voor mij persoonlijk is Archont dan een logische tweede keus.

Laatst gewijzigd op 13-10-2009 om 21:08. Reden: Foute verwijzing verwijderd. :)
Oud 13-10-2009, 21:04
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
ik vind ook dat Jurre zich nogal druk maakt, maar als hij wolf zou zijn, zou hij dat dan niet laten? Heel erg naar een ander wijzen maakt jezelf verdacht, toch?
Kan. Maar iemand aanvallen kan er ook voor zorgen dat je wat mensen met je mee krijgt (meeschapen) waardoor je diegene er toch uitkrijgt. Zeker aan het begin van het spel, waarbij er nog weinig echt verdachte mensen zijn, zijn er vaak wel mensen die dan maar met iemand als Jurre meegaan, bij gebrek aan een beter idee.

Daarbij kan er natuurlijk altijd sprake zijn van reverse (of reverse reverse ) psychologie.
Oud 13-10-2009, 21:09
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ten eerste, ik ben een zij.
Ik weet prima wie je bent. Jurre is een mannennaam. Speel onder je eigen naam, of loop niet over dit soort dingen te zeuren.

Citaat:
Ten tweede, ik heb niet "enorm risico" gezegd, maar "een te groot risico". Je gebruikt dergelijke superlatieven waardoor je alles wel een beetje té zeer aandikt.
Ik had weinig zin om de quote terug te zoeken, maar iets als 'ik wil biertank de volgende ronde eruit hebben' geeft wel aan dat ik het niet aandik.

Citaat:
Ten derde, je kunt mijn argumenten wel bar slecht noemen, maar zoals ik al eerder heb gezegd, is het nog te vroeg in het spel om met concrete(re) argumenten te komen. Als ik iets veel steekhoudenders had kunnen vinden, dan had ik dat natuurlijk ook gezegd. Ik kom tenminste nog met een béétje argumentatie, inplaats van een flutreden of random.
Je reden is slecht en tóch speel je enorm offensief. Iemand zo eruit willen hebben doe je in het algemeen als je een goede reden / argumenten hebt, niet bij gebrek aan beter. Tenzij je andere doelen hebt, natuurlijk.

Citaat:
Ten vierde, ik heb al eerder gezegd dat het me bij Biertank niet om wraak te doen is. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?! Het zit me qua gevoel gewoon niet lekker - paranoďde ben ik wel, maar niét wraakzuchtig. Kom dus niet meer aan met dat flutargument.
U-hu.

Citaat:
Ten vijfde: als ik een slechterik zou zijn, zou ik heus niet zo opvallend spelen in het beginstadium van het spel. Dat is simpelweg veel te veel risico voor een slechterik; die houden zich in het begin liever zoveel mogelijk gedeisd. Misschien dat een relatief onervaren speler wel zulke fouten zou maken als slechterik, maar ik als ervaren speler zou dat dus niet doen (dat zou nogal dom van me zijn). Het is dus niet logisch dat ik een slechterik ben. Ik weet natuurlijk dat ik verder mijn onschuld niet bewijzen kan, en je hoeft me ook niet te geloven (je kunt immers ook aan reverse psychology denken), maar ik wou het wel even zeggen, ter mijn verdediging.
Reverse psychology inderdaad.
Oud 13-10-2009, 21:14
Aapje*
Aapje* is offline
Could have been worse....

Ik zou het trouwens niet gek vinden als er in ieder geval een slechterik in het rijtje van ggcy zit en dat de andere wolven zich bijv. hebben verspreid. Het lijkt me dan niet dat dit één van de eerste twee mensen is (of anders hebben die gewoon mazzel ). Iemand noemt dat we er nu wel van uit mogen gaan dat het mutsieprutsie niet is, kan dat worden uitgelegd? Aangezien Mutsieprutsie pas de 4e was die haar stem doorgaf.
Ik zou, alleen gebaseerd op dat rijtje wederom stemmen op mutsieprutsie (dit keer met iets meer reden dan de datum ) of op Tink*. Ik heb overigens de posts nog niet goed gelezen dus dat wil ik nog wel gaan doen. Morgen zal ik mijn definitieve stem doorgeven.

Ik wil Jurre, Archont en Daboman er nog wel even inhouden, die maken het spel wel leuk
Oud 13-10-2009, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Ik weet prima wie je bent. Jurre is een mannennaam. Speel onder je eigen naam, of loop niet over dit soort dingen te zeuren.
Dat ben ik niet met je eens. Mijn andere account is ook een mannennaam, en daar heb ik je mij nog nooit expres met "hij" zien aanduiden. Waarom maak je opeens een uitzondering bij Jörmungandr (en Jurre is hier een afkorting van, dus qua etymologie en betekenis niet de traditionele Nederlandse naam)? En dan nog: bij het aanmaken van een account kiest iedereen wat hij of zij zelf esthetisch gezien mooi vindt. Als ik als vrouw dan voor een mannennaam kies omdat ik die mooi vind (in het geval van Jörmungandr dus liever dát dan Jörmungandra), dan betekent dat niet dat ik dan ook als "hij" aangeduid wil worden. Ik vind het dan ook kortzichtig en niet zo netjes als anderen stug doorgaan met het aanduiden met "hij" ook als mijn geslacht al bekend is. Zou jij het dan leuk vinden als ik jou met "zij" aanduid dan? Phoenix is in vele gevallen ook een vrouwennaam (één bekend voorbeeld is de dochter van Spice Girl Mel B.), dus volgens jou argumentatie zou ik dan volledig in mijn recht staan als ik dat doe. Natuurlijk zou je dat niet leuk vinden (en zal ik dat dus ook niet doen, mede omdat het ook simpelweg kinderachtig is), dus "please do me the same courtesy", zoals ze dat zo mooi in het Engels zeggen.

Verder: sorry mensen, ik weet dat het nogal off-topic is. Maar dit kon ik niet zomaar over mijn kant laten gaan.
Oud 13-10-2009, 21:52
Verwijderd
Ik ga het zo even allemaal góéd doorlezen. En natuurlijk zal Jurre mij verdacht maken dit doen wij bij elkaar élk spel. Dus dit komt natuurlijk niet onverwachts en in een volgende post zal ik er rustig naar kijken.

Jammer van de dorpeling. En nu ga ik alles doorlezen.
Oud 13-10-2009, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Dat ben ik niet met je eens. Mijn andere account is ook een mannennaam, en daar heb ik je mij nog nooit expres met "hij" zien aanduiden. Waarom maak je opeens een uitzondering bij Jörmungandr (en Jurre is hier een afkorting van, dus qua etymologie en betekenis niet de traditionele Nederlandse naam)? En dan nog: bij het aanmaken van een account kiest iedereen wat hij of zij zelf esthetisch gezien mooi vindt. Als ik als vrouw dan voor een mannennaam kies omdat ik die mooi vind (in het geval van Jörmungandr dus liever dát dan Jörmungandra), dan betekent dat niet dat ik dan ook als "hij" aangeduid wil worden. Ik vind het dan ook kortzichtig en niet zo netjes als anderen stug doorgaan met het aanduiden met "hij" ook als mijn geslacht al bekend is. Zou jij het dan leuk vinden als ik jou met "zij" aanduid dan? Phoenix is in vele gevallen ook een vrouwennaam (één bekend voorbeeld is de dochter van Spice Girl Mel B.), dus volgens jou argumentatie zou ik dan volledig in mijn recht staan als ik dat doe. Natuurlijk zou je dat niet leuk vinden (en zal ik dat dus ook niet doen, mede omdat het ook simpelweg kinderachtig is), dus "please do me the same courtesy", zoals ze dat zo mooi in het Engels zeggen.

Verder: sorry mensen, ik weet dat het nogal off-topic is. Maar dit kon ik niet zomaar over mijn kant laten gaan.
Jezus houd eens op met je geblaat. In andere spellen werd je ook met hij aangesproken. En het is inderdaad offtopic, dus houd ermee op. Als je verder wil gaan met dit soort prachtige betogen doe je dat maar via pm.

Groetjes.
Oud 13-10-2009, 22:02
Verwijderd
Citaat:
ggcy8
1. Hanneke (onder voorbehoud)
2. Wammus
3. Archont
4. Mutsieprutsie
5. Tink*

Na lang nadenken concludeer ik uit dit rijtje dat Hanneke en Wammus nog zowel goed als slecht kunnen zijn en ik Archont, Mutsieprutsie en Tink* toch wel verdacht vind (makkelijk aansluiten als weerwolf aangezien de andere rijtjes allemaal toen nog korter waren).
Dit klopt. Maar ik heb ook een andere reden gegeven omdat ik ggcy8 eruit wilde. Dit:

Citaat:
Daarnaast vind ik ggcy8 geen fijne speler in het weerwolfspel. Al 2 spellen lang leest hij maar half, roept rare dingen en doet hij maar wat.

Naast dit ben ik ook onder dit rijtje gaan staan om te kijken wie er onder mij kwamen staan. Aangezien ik de laatste 2 spellen de eerste ronde express heb verkloot. Een weerwolf die zou dus nóóit onder mij gaan staan. Vandaar dat ik hun niet verdacht.

Ik vind het ook raar om een weerwolf te gaan zoeken in het grote rijtje aangezien ggcy8 er gewoon uit gegaan is. Er is niks raars gebeurd in de eerste ronde.

Nu gaan we verder op Jörmungandr.

Citaat:
. Daarom wil ik deze ronde dan voor Archont gaan, omdat ik hem gevoelsmatig toch een beetje anders vind spelen dan normaal. En niet alleen daarom, maar ook vanwege dit en hetgeen dat zoemzoem heeft gezegd. Ik weet dat het verder niet veel is in deze vroege fase van het spel, maar naast Biertank is Archont is de enige andere die ik ook maar énigszins verdacht vind op dit moment. Andere mensen heb ik nog niet echt iets verdachts zien doen, dus voor mij persoonlijk is Archont dan een logische tweede keus.
Waarom speel ik anders dan normaal? Ik ben als vanoud actief aanwezig. Het enige wat ik níet gedaan heb is een stemronde verkloten. Maar die reden heb ik hierboven gegeven.

Daarnaast vind ik jou niet apart spelen, dus zal ik hoogstwaarschijnlijk niet op je stemmen (mits uit lijfsbehoud),

Daarnaast refereer je aan een quote van mij die ik je daaronder netjes uitleg omdat je die weer lekker uit het verband haalt. (express natuurlijk)

En die andere link staat hierbovenaan mijn reactie al ''uitgelegd'' (er valt niet veel uit te leggen).

Ik heb de neiging dat jij graag ervaren/aanwezige spelers eruit wilt kicken zodat je meer controle krijgt over het spel (rustige spelers schapen meer mee). Dit heb ik ook een spel gewild en toen was ik Wolf.

Dít is voor mij wel een belangrijk gegeven. Aangezien je biertank én mij alleen maar ''gevoelsmatig'' verdacht vind. Dit maakt je voor mij een verdachte.

Ik ga mijn keuze op de hangronde later pas bekend maken.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten