Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2004, 17:45
Mu
Mu is offline
Hoeveel waarde hecht jij aan je land, je nationaliteit? Geeft het je een bepaalde waarde? Vind je de status en positie van je land belangrijk? Zou je voor je land willen vechten en/of sterven? Moedig je nationale zaken meer aan dan internationale zaken? Ben je bijvoorbeeld voor het Nederlands elftal. Hecht je belang aan de Nederlandse cultuur?
Advertentie
Oud 12-05-2004, 17:49
mmmm
mmmm is offline
Nou, ik ben eigenlijk totaal niet nationalistisch en patriotistisch maar ik ben natuurlijk wel voor et Nederlands Elftal.
Oud 12-05-2004, 17:53
Verwijderd
ik ben zeer nationalistisch ingesteld, maar dan wel Nederland en niet het koningshuis
Oud 12-05-2004, 17:58
Boogie
Boogie is offline
Ik ben wel trots op mijn eigen land, vooral als het gaat om sport. Echter, de enige reden dat ik trots op Nederland ben, is omdat ik er geboren ben.
Oud 12-05-2004, 18:01
Verwijderd
Nationalisme is stupide.

Zo, een ontopic reply voor dinges.
Oud 12-05-2004, 18:02
luchtballon
luchtballon is offline
Ik ben absoluut niet nationalistisch maar dat schijnt ook weer typisch nederlands te zijn
Verwijderd
UITERAARD!
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik ben vooral trots op mezelf. Er zijn namelijk overal ter wereld wel mensen waar je wat aan hebt, en ook in nederland zijn er mensen die je teleurstellen (ik noem: Balkenende en zn rariteitenkabinet, het Koningshuis, stelletje schrale honden, en dan natuurlijk nog de niet ver van mn bed show).

Ik zie het in Nederland voorlopig alleen maar achteruit gaan, en ik zou er geen probleem mee hebben m te peren...

Alleen die mensen waar ik dus heel veel aan heb hier wegen toch zwaar trouwens...
Oud 12-05-2004, 18:09
wissie
wissie is offline
Ik ben niet nationalistisch ingesteld, ik zou niet willen vechten en/of sterven voor Nederland. Het interesseert me niet of ik Nederlandse ben of een andere nationaliteit zou hebben. Voetbal haat ik, dus ik ben niet voor het Nederlands elftal, maar ook niet voor een ander land. Nederland heeft zo'n saaie cultuur, maar toch ben ik wel blij dat ik in Nederland geboren ben want het geeft je veel mogelijkheden voor de toekomst.
Oud 12-05-2004, 18:12
Verwijderd
Ik ben er best trots op dat ik Nederland woon. Als je ons land vergelijkt met andere landen dan vind ik dat ik hier best goed zit.

Ik ben niet iemand die al aan sterven voor het vaderland denkt. En een echte voetbalfan ben ik ook niet. Maar ik zie graag nederlandse sporters winnen
Oud 12-05-2004, 18:15
Myuki
Myuki is offline
De wereld is mijn vaderland, de mensen zijn mijn vrienden en hen te helpen is mijn levensplicht aldus mijn opa...

Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 18:27.
Oud 12-05-2004, 18:19
Kuzco
Kuzco is offline
Ik ben absoluut niet nationalistisch. Ik zie Nederland alleen als mijn geboorteland en daar houdt het verder eigenlijk wel mee op.
Oud 12-05-2004, 18:20
Envy
Envy is offline
Citaat:
Kuzco schreef op 12-05-2004 @ 19:19 :
Ik ben absoluut niet nationalistisch. Ik zie Nederland alleen als mijn geboorteland en daar houdt het verder eigenlijk wel mee op.
Oud 12-05-2004, 18:25
Outlaw
Outlaw is offline
Vooral de laatste tijd heb ik niet echt redenen om trots te zijn op mij landje. Vooral slechte resultaten van het Nederlands elftal op tournooien ( ), JPB uiteraard, het koningshuis, en nog veel meer dingen maken mij niet echt trots.

Ook van de typische Nederlander kan ik eerlijk gezegd niet erg blij worden.

Maar toch hou ik wel van Nederland hoor
Oud 12-05-2004, 18:28
Lionheart
Ik hecht er niet zoveel waarde aan.
Oud 12-05-2004, 18:32
Verwijderd
Mu schreef op 12-05-2004 @ 18:45 :

Citaat:
Hoeveel waarde hecht jij aan je land, je nationaliteit?
Geen enkele. Het lot heeft bepaald dat ik hier geboren ben uit Nederlandse ouders.

Citaat:
Geeft het je een bepaalde waarde?
Nee.

Citaat:
Vind je de status en positie van je land belangrijk?
Niet zo, hoewel het wel prettig is te leven in een land dat redelijk democratisch is en de mensenrechten respecteert. Dus als Nederland wat dat betreft een goede status heeft is dat zeer belangrijk.

Citaat:
Zou je voor je land willen vechten en/of sterven?
Dat zou ik eerder uit politieke dan nationalistische overwegingen doen.

Citaat:
Moedig je nationale zaken meer aan dan internationale zaken? Ben je bijvoorbeeld voor het Nederlands elftal.
Ik ben wel voor het Nederlands elftal en volg de Nederlandse wielrenners altijd. Maar ik kan met net zoveel plezier naar een voetbalwedstrijd tussen niet-Nederlandse teams kijken of naar een wielerronde zonder Nederlanders.

Citaat:
Hecht je belang aan de Nederlandse cultuur?
Nee, wel aan tolerantie. Cultuur is voortdurend in beweging en je krampachtig vasthouden aan ''typisch Nederlandse'' zaken is dan ook onzin en houdt de vooruitgang tegen.
Oud 12-05-2004, 19:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik ben wel erg blij dat ik in Nederland geboren ben. Als je kijkt naar de meeste andere landen op de wereld, hebben wij het hier toch maar goed. We leven in een vrij, democratisch land dat heel erg open is en waarin veel mag. Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken om in de VS te wonen, waar je bv. wapens op iedere straathoek kunt kopen maar waar de tiet van Janet Jackson op tv het hele land voor weken in z'n greep houdt. Nederland is een fijn land om in te wonen, hoewel ik het erg betreur dat de Nederlandse samenleving zo verhardt en vooral dat Nederlanders steeds minder verdraagzaam worden. Hoewel het toch wel veel beter is dan in andere landen en dat is dan weer een pluspunt. Nederlanders zeiken zo vaak dat het slecht gaat met dit land, maar ze beseffen niet hoe goed ze het hier hebben.
Oud 12-05-2004, 20:05
MOI-MILO
MOI-MILO is offline
Citaat:
MarkB schreef op 12-05-2004 @ 20:58 :
Ik ben wel erg blij dat ik in Nederland geboren ben. Als je kijkt naar de meeste andere landen op de wereld, hebben wij het hier toch maar goed. We leven in een vrij, democratisch land dat heel erg open is en waarin veel mag. Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken om in de VS te wonen, waar je bv. wapens op iedere straathoek kunt kopen maar waar de tiet van Janet Jackson op tv het hele land voor weken in z'n greep houdt. Nederland is een fijn land om in te wonen, hoewel ik het erg betreur dat de Nederlandse samenleving zo verhardt en vooral dat Nederlanders steeds minder verdraagzaam worden. Hoewel het toch wel veel beter is dan in andere landen en dat is dan weer een pluspunt. Nederlanders zeiken zo vaak dat het slecht gaat met dit land, maar ze beseffen niet hoe goed ze het hier hebben.

Hee... zo denk ik er ook precies over
Oud 12-05-2004, 20:06
zwoesj
zwoesj is offline
Nee, totaal niet. Ik vind het wel leuk dat alles oranje is als het Nederlands elftal moet spelen of als het Koninginnedag is, maar ik doe er zelf niet echt aan mee. Het koningshuis vind ik grote onzin.
Oud 12-05-2004, 20:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik kijk ook uit naar het EK in Portugal! Ik ben totáál geen voetbal-fan, maar als Nederland op het EK of WK speelt, kijk ik wel altijd naar de wedstrijden van 't Nederlands Elftal.

Ow en ik ben vóór het koningshuis.
Oud 12-05-2004, 20:18
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Solero schreef op 12-05-2004 @ 18:53 :
ik ben zeer nationalistisch ingesteld, maar dan wel Nederland en niet het koningshuis
Oud 12-05-2004, 20:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Wisselt.

Nederland is en blijft mijn geboorteland, en het land van mijn ouders. Ook al woon ik over een tijdje vér hier vandaan, Nederland zal altijd mijn thuisland blijven.
Ik zal Nederland zeker wel missen als ik hier weg ga.
Oud 12-05-2004, 20:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 12-05-2004 @ 21:26 :
Wisselt.

Nederland is en blijft mijn geboorteland, en het land van mijn ouders. Ook al woon ik over een tijdje vér hier vandaan, Nederland zal altijd mijn thuisland blijven.
Ik zal Nederland zeker wel missen als ik hier weg ga.
Toch maar emigreren naar Israël?
Oud 12-05-2004, 20:43
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
MarkB schreef op 12-05-2004 @ 21:39 :
Toch maar emigreren naar Israël?
Jeps, waarschijnlijk volgend jaar (zomer 2005).

Wil wel eens in een land zijn waar mensen niet 'fucking jew' roepen als je met een keppeltje over straat loopt.
Oud 12-05-2004, 21:19
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ach, Nederland is wel ok, maar that's it.
Ik ben geen overtuigd Hup-Holland-fan ofzo, nee. Dan ben ik eerder een Deutschland-fan
Oud 12-05-2004, 21:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 12-05-2004 @ 21:43 :
Jeps, waarschijnlijk volgend jaar (zomer 2005).

Wil wel eens in een land zijn waar mensen niet 'fucking jew' roepen als je met een keppeltje over straat loopt.
Daar kun je tenminste fatsoenlijk met een keppeltje op over straat lopen...

..je moet alleen niet de bus nemen.

Serieus: ik snap niet dat je het geweld opzoekt. Lijkt me doodeng!
Oud 12-05-2004, 21:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 12-05-2004 @ 22:19 :
Ach, Nederland is wel ok, maar that's it.
Ik ben geen overtuigd Hup-Holland-fan ofzo, nee. Dan ben ik eerder een Deutschland-fan
Ban!Ban!Ban!

Oud 12-05-2004, 21:31
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
MarkB schreef op 12-05-2004 @ 22:30 :
Ban!Ban!Ban!

Ik hou van Duitsland, wat is daar op tegen?
Oud 12-05-2004, 21:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
MarkB schreef op 12-05-2004 @ 22:29 :
Daar kun je tenminste fatsoenlijk met een keppeltje op over straat lopen...

..je moet alleen niet de bus nemen.

Serieus: ik snap niet dat je het geweld opzoekt. Lijkt me doodeng!
Geweld opzoeken? Valt wel mee. 't Is daar op straat heel wat veiliger dan hier. Ook zonder keppeltjes-problemen trouwens.
Als daar een huiselijke moord wordt gepleegd is het voorpaginanieuws in de kranten. Hier staat zoiets op pagina 5...
Komt omdat iedereen daar legerervaring heeft. Dan bedenk je je wel 3x voordat je een straatroof pleegt. Zelfde heb je in Zwitserland ook, ook veel veiliger omdat iedereen legerervaring heeft.
Oud 12-05-2004, 21:42
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 12-05-2004 @ 22:31 :
Helemaal niets.

Ik hou ook van Duitsland.

Leuk, mooi land, met een mooie taal en leuke mensen. En, leuke treinen.
Oud 12-05-2004, 22:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 12-05-2004 @ 22:41 :
Geweld opzoeken? Valt wel mee. 't Is daar op straat heel wat veiliger dan hier. Ook zonder keppeltjes-problemen trouwens.
Als daar een huiselijke moord wordt gepleegd is het voorpaginanieuws in de kranten. Hier staat zoiets op pagina 5...
Komt omdat iedereen daar legerervaring heeft. Dan bedenk je je wel 3x voordat je een straatroof pleegt. Zelfde heb je in Zwitserland ook, ook veel veiliger omdat iedereen legerervaring heeft.
Ik bedoel: aanslagen zijn daar aan de orde van de dag. Beangstigt zoiets je niet?
Oud 12-05-2004, 22:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 12-05-2004 @ 22:31 :
*Zucht* Zegt dit: je niets?
Oud 12-05-2004, 22:27
Ketjing
Ketjing is offline
Mwa ben niet trots op Nederland en voel het ook niet als 'Mijn land"
MEt voetbal ben ik zelfs voor Engeland
Oud 12-05-2004, 22:33
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mu schreef op 12-05-2004 @ 18:45 :
Hoeveel waarde hecht jij aan je land, je nationaliteit?

Weinig waarde.

Citaat:
Geeft het je een bepaalde waarde?

Nee.

Citaat:

Vind je de status en positie van je land belangrijk?

Positie wel, status maakt niet zoveel uit.

Citaat:
Zou je voor je land willen vechten en/of sterven?

Nee.

Citaat:
Moedig je nationale zaken meer aan dan internationale zaken?

Nee

Citaat:
Ben je bijvoorbeeld voor het Nederlands elftal.
[/b]

Nee. Arrogante lui

Citaat:
Hecht je belang aan de Nederlandse cultuur?
Ja, maar dat is omdat iedere cultuur toch wel belangrijk is
Oud 12-05-2004, 22:38
cyntha
cyntha is offline
Weinig waarde. Het lot heeft bepaald dat ik hier geboren ben en Nederlandse ouders heb.
Oud 12-05-2004, 22:39
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Oud 12-05-2004, 23:07
Verwijderd
Ik hecht er geen waarde aan als zodanig. Ik heb geen moeite hoeven doen om Nederlander te worden, heb geen speciale band met Nederland of zijn geschiedenis en associëer me zeker niet met nationalisten.
Oud 13-05-2004, 00:23
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
mmmm schreef op 12-05-2004 @ 18:49 :
Nou, ik ben eigenlijk totaal niet nationalistisch en patriotistisch maar ik ben natuurlijk wel voor et Nederlands Elftal.
Daarbij voeg ik voor mijzelf wel toe dat ik weleens graag vertel over typisch nederlandse verschijnselen aan niet-nederlanders en dat er weleens momenten zijn dat het nederlands elftal van mij eens flink mag verliezen (wanneer ze denken dat ze met gemak het wk gaan winnen terwijl ze op prutje niveau spelen).
Oud 13-05-2004, 00:33
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Hoe zal ik het eens zeggen. Ik heb aanleg om nationalistisch en patriotistisch te zijn alleen wordt door de multiculturele samenleving, zwakke leiders en wetgeving en loser attitude op internationaal niveau dit in de kiem gesmoord.

Jammer.. want Nederland heeft zoveel potentieel om echt een naam voorzichzelf te maken (net als in de middeleeuwen)

Nederland is misschien ook wel iets te klein qua landoppervlakte om echt gezag uit te kunnen stralen... dusseh... Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Belgie en Luxemburg annexeren en 1 groot machtig rijk maken?
Oud 13-05-2004, 00:51
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 13-05-2004 @ 01:33 :
Nederland is misschien ook wel iets te klein qua landoppervlakte om echt gezag uit te kunnen stralen... dusseh... Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Belgie en Luxemburg annexeren en 1 groot machtig rijk maken?
En dan noemen we het... Pleuropa?
Oud 13-05-2004, 01:01
Verwijderd
Citaat:
Sponstanietje schreef op 13-05-2004 @ 01:51 :
En dan noemen we het... Pleuropa?
We kunnen Nederland ook wel zo noemen, het regent hier immers altijd.
Oud 13-05-2004, 07:02
Joostje
Joostje is offline
Waarom zou ik trots zijn op het feit dat ik toevallig in Nederland geboren ben
Oud 13-05-2004, 07:51
Mu
Mu is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-05-2004 @ 08:02 :
Waarom zou ik trots zijn op het feit dat ik toevallig in Nederland geboren ben

Ik ben het met je eens, in zoverre, dat ik wel kan stellen dat ik Nederland een fijn land vind om in te wonen. Dit houdt voor mij in dat ik overigens niet in het bijzonder tróts ben op Nederland maar dat ik eerder zou denken dat heel veel mensen in de wereld prettiger zouden leven in een dergelijk klimaat.
Oud 13-05-2004, 07:59
Miss Helena
Miss Helena is offline
Bij mij valt het nationalisme wel mee. Behalve als het over voetbal gaat
Oud 13-05-2004, 13:12
red_and_black
red_and_black is offline
ik heb niks met nederland, totaal geen fuck...t is dat ik met het EK verplicht oranje shirts moet dragen....
Oud 13-05-2004, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Oud 13-05-2004, 13:54
niña
niña is offline
ik heb helemaal geen nationalistische gevoelens voor nederland, meer voor m'n geboorteland .
en oranje is gewoon ook een afschuwelijke kleur..
Oud 13-05-2004, 15:53
Paris
Paris is offline
Nederland is voor mij gewoon mijn geboorteland, dus dat geeft het wel wat waarde. Maar het is gewoon het land waarin ik ben geboren, als ik in een ander land geboren was had ik dat ook gehad. Maar het land is ook wel fijn om in het wonen. We hebben het hier aardig goed. Niet dat er niet wat verbetert kan worden, maar toch. Ik ben met het WK of EK wel voor het Nederlands elftal, voorzover ik de wedstrijden kijk. Maar ik lig er zeker niet van wakker als ze verliezen of slecht spelen.
Oud 14-05-2004, 21:52
Wolter
Wolter is offline
met internationale wedstrijden ben ik wel voor nederland, maar soms op politiek gebied schaam ik me ervoor om een nederlander te zijn
Oud 14-05-2004, 21:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Wolter schreef op 14-05-2004 @ 22:52 :
met internationale wedstrijden ben ik wel voor nederland, maar soms op politiek gebied schaam ik me ervoor om een nederlander te zijn
Als het weer zo ver is, denk dan maar even aan Italie. Ben je zo genezen van je onpatriotistische sentimenten, jij landverrader!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten