Oud 15-05-2004, 12:54
rijk_v
rijk_v is offline
Zijn hier mensen die op een filmacademie zitten? Zoja: Welke richting en hoe vindt je het daar? Ik zou namelijk graag naar de filmacademie willen als ik vwo af heb gemaakt.

Zijn er ook verschillende filmacademies in Nederland?
Ik zag namelijk een filmacademie in Pennsylvania in een of ander filmblad (fangoria). Ik ga als ik 16 ben als uitwisselingsstudent naar de V.S dus dan zou ik daar wel een bezoekje aan kunnen brengen. Alvast Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2004, 13:20
Uice
Uice is offline
Ik weet in ieder geval de Nederlandse Film en Televisie Academie in Amsterdam, vlakbij het Waterlooplein, waar ik naar een open dag ga. Ik zou daar maar mee beginnen, open dagen. En nu al veel materiaal maken.
Oud 15-05-2004, 13:25
Endomychus
Endomychus is offline
Heey daar wil ik ook heen. Ik heb wat op de site rondgeneuzeld van de filmacademie en er word verteld wat zoal de toelatingseisen zijn. Alleen komt het niet zo duidelijk naar voren wat je nou precies aan materiaal klaar moet hebben liggen.
Weet iemand dat misschien?
Oud 15-05-2004, 15:55
Briseïs
Briseïs is offline
Verkeerde forum.
Oud 15-05-2004, 22:16
legatus
legatus is offline
Citaat:
Slechts één filmacademie. Maar er zijn meerdere hoge scholen met een audiovisuele richting. Daarnaast zijn er ook particuliere opleidingen zoals het SAE institute in Rotterdam en Amsterdam.

Je bent echter nog zeer jong. Vooral voor de filmacademie. Alhoewel het afhankelijk is van je leeftijd en talent. Er worden jongere personen toegelaten. Tim Oliehoek was volgens mij zeventien toen hij toegelaten werd tot de stroming regie.

Laatst gewijzigd op 15-05-2004 om 22:20.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 10:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 15-05-2004 @ 14:25 :
Heey daar wil ik ook heen. Ik heb wat op de site rondgeneuzeld van de filmacademie en er word verteld wat zoal de toelatingseisen zijn. Alleen komt het niet zo duidelijk naar voren wat je nou precies aan materiaal klaar moet hebben liggen.
Weet iemand dat misschien?
Het is geen voorwaarde om stapels materiaal klaar te hebben, maar het is wel gewoon handig, ook omdat je dan al ervaring hebt.
Oud 16-05-2004, 11:06
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
rijk_v schreef op 15-05-2004 @ 13:54 :
Zijn hier mensen die op een filmacademie zitten? Zoja: Welke richting en hoe vindt je het daar? Ik zou namelijk graag naar de filmacademie willen als ik vwo af heb gemaakt.

Ik zag namelijk een filmacademie in Pennsylvania in een of ander filmblad (fangoria). Ik ga als ik 16 ben als uitwisselingsstudent naar de V.S dus dan zou ik daar wel een bezoekje aan kunnen brengen. Alvast Bedankt
er worden maar weinig mensen toegelaten per jaar en je moet idd iets kunnen laten zien. je bent zeker niet de enige die dat wil.

academies in de VS zijn nog moeilijker binnen te komen (en je mag wel een zak geld meenemen).

filmacademie is overigens geen vereiste om iets in de film te gaan doen. en aan de andere kant ook geen zekerheid voor een goeie baan.

maar goed, je bent nog jong en het Nederlands filmklimaat rommelt zodanig dat het er over 6 jaar misschien weer allemaal anders uit ziet
Oud 16-05-2004, 14:17
AJMouse
AJMouse is offline
mij werd verteld op die open dag, lang geleden dat ik voor regisseur toch wel minstens 21 moest zijn, en dat ik iets van 3 films moest inleveren als toelatings examen oid
Oud 17-05-2004, 20:21
El Kim
El Kim is offline
Je zit pas in de brugklas, dan hoor je nog helemaal niet bezig te zijn daarmee

Focus niet op één ding, hou meerdere opties open.

In Nederland heb je de Filmacademie in Amsterdam, maar daar worden héél weinig mensen aangenomen.
Oud 17-05-2004, 21:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 17-05-2004 @ 21:21 :
Je zit pas in de brugklas, dan hoor je nog helemaal niet bezig te zijn daarmee

Focus niet op één ding, hou meerdere opties open.

In Nederland heb je de Filmacademie in Amsterdam, maar daar worden héél weinig mensen aangenomen.
Per jaar 6 voor regie.
Oud 17-05-2004, 21:37
hippie jesse
hippie jesse is offline
je zou eens in het buitenland moeten kijken (als je het wilt kan ik wel achter een paar acedemy's komen. ik ken namelijk iemand die dat ook doet)
Oud 17-05-2004, 21:58
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
ganralph schreef op 16-05-2004 @ 12:06 :
academies in de VS zijn nog moeilijker binnen te komen (....).
Ja; zelfs Steven Spielberg werd geweigerd.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 23:54
Daangerous
Daangerous is offline
daar is de industrie ook wel even iets anders, quentin tarantino heeft ook geen opleiding gevolgd
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 00:26
Expanium
Expanium is offline
studeer nu audio visuele vormgeving richting documentaire. Leuke studie, en hoewle de toelatingseisen niet zo hoog zijn als de filmacademie moet je toch flink wat laten zien om toegelaten te worden. Je bent nog erg jong dus ik zou ook andere alternatieven openhouden en eerst het vwo maar eens afmaken. Vriend van me is net geweigerd omdat ie te jong was (18).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten