Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Lijkt me een erg boeiende opeiding. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Aan de universiteit vind je dat niet, om de simpele reden dat je een praktische studie zoekt. Maar ik weet zeker dat de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (www.hku.nl) en dan specifiek de opleiding dramaschrijven je wel aanspreekt. En dan is er nog de Nederlandse film en televisie-academie (http://www.filmacademie.nl/) in Amsterdam.
Ik heb zelf twee keer toelating gedaan voor de opleiding Bth Writing for performance, zoals ie sjiek heet, aan de HkU, maar helaas nooit toegelaten. Ik kan je dus wel wat vertellen. Bijvoorbeeld, dat als je grammaticafouten maakt zoals jij daarnet deed, je denk ik niet veel kans maakt ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Literatuur studeren aan de universiteit moet je studeren als je literatuur leuk vindt. Want scripts voor films en boeken liggen best ver van elkaar af. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je leert veel leuke dingen over de geschiedenis van film, media, televisie, het analyseren van films, etc. Gewoon heel veel over media, zelf kies je dan je richting (film, theater). Je kunt veel verschillende cursussen volgen, ook buiten je eigenlijke studierichting, maar wat ik tot nu heb gezien (2e jaar) is vooral heel veel theorie. Wel aanrader als je in film en media in t algemeen geinteresseerd bent, maar niet zo geschikt als je je echt alleen op regisseren of scriptschrijven wilt richten! |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat is slechts mijn mening. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
't wordt dan dus toch de filmacademy in Amsterdam? ![]() Weet iemand misschien hoe lang zo'n studie is? En aangezien we het hier hebben over een vorm van HBO, is er geen sprake van Bachelor- en Masteropleidingen toch? Ik weet van dat soort dingen nog niet veel af, vrees ik. Als het bijvoorbeeld maar een jaartje is, dan vind ik het heus niet erg om daar een opleiding te volgen in dit ***stad ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maarre jij moet echt niet op de universiteit wezen, want dat is veel te wetenschappelijk. De filmacademie is dan echt het beste, want als ik op de site van de HKU kijk dan is dat meer gericht op theater en niet op film. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar de toelatingseisen zijn inderdaad erg streng, ik heb onlangs nog gehoord van een student daar, dat er per jaar ongeveer 2000 aanmeldingen zijn.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-11-2005 om 19:50. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zat bij jou in de groep. Ja, ik kan de BTh aan de HKU wel aanraden, aangezien het een goede opleiding is en theater en film toch aanverwante disciplines zijn. Het is om het even. Voor meer informatie moeten mensen me maar mailen. En dat hele verhaal van Literatuurwetenschap is onzin. Schrijven leer je door het veel te doen. Teksten lezen geeft een referentiekader waarbinnen je kan werken, maar als je niet werkt lukt het toch niet. Tolstoi had geen Tolstoi om te kopieren, om het even plat te zeggen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
The Little Mermaid [Binnenkort op dvd] Mark Almighty | 142 | 05-11-2006 01:07 |