Oud 17-05-2004, 21:32
WMAS
WMAS is offline
AMSTERDAM - Een arts heeft een Duits echtpaar geadviseerd om met elkaar naar bed te gaan om kinderen te krijgen. De 30-jarige man en 36-jarige vrouw zochten na acht jaar huwelijk ten einde raad een vruchtbaarheidskliniek op omdat ze nog altijd kinderloos waren. Na een test kwam een arts met een eenvoudig advies: "Als u zwanger wilt raken, moet u wel met elkaar naar bed."

Het universitair ziekenhuis van Lubek had nog nooit met een soortgelijk geval te maken gehad. Het koppel moest verschillende tests ondergaan en de dokters stelden vast dat beiden vruchtbaar waren. Normaal gezien moest er geen probleem zijn in het verwekken van een kind.

"Toen we hen vroegen hoeveel seks ze gemiddeld hadden, keken ze ons erg verbaasd aan. Ze begrepen niet wat we bedoelden," zei een woordvoerder van het ziekenhuis. De twee zijn opgegroeid in een zeer streng religieuze omgeving en waren zich na acht jaar niet bewust hoe ze zwanger konden raken

Hahaha, hoe is het in deze tijd toch in godsnaam mogelijk......
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 21:33
WMAS
WMAS is offline
Sorry, ik heb niks gezegd. Het staat al ergens. Slotje dus maar..........
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 21:34
Lorelei
Lorelei is offline
OMG.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 21:42
Soullar
Soullar is offline
Dat is pas een huwelijk.

Onwetendheid kan zo mooi zijn, dit pas liefde.

Waarschijnlijk gaat het stuklopen op het feit dat ze nu zonden zullen moeten begaan die ze op zichzelf en hun partner gaan betrekken, beide zichzelf verdoemen. En er een einde aan maken.

Lang leve het Christendom.
Oud 17-05-2004, 21:46
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
... ja ja, geef het christendom maar weer de schul van achtelijkheid. lang leve de nuance. volgens het christendom schiep god ook de vrouw, en daarmee ook de sex, en is sex zeker niet zondig.
Oud 17-05-2004, 21:57
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-05-2004 @ 22:46 :
... ja ja, geef het christendom maar weer de schul van achtelijkheid. lang leve de nuance. volgens het christendom schiep god ook de vrouw, en daarmee ook de sex, en is sex zeker niet zondig.
Ja, vast, maar daar gaat het nu even niet om.

Doordat in hun christelijke omgeving seks als een taboe werd beschouwd blablabla ...

Hoe wereldvreemd zijn die mensen?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 22:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 17-05-2004 @ 22:57 :
Ja, vast, maar daar gaat het nu even niet om.

Doordat in hun christelijke omgeving seks als een taboe werd beschouwd blablabla ...

Hoe wereldvreemd zijn die mensen?
dr staat niet eens dat ut christelijk is, dr zijn nog meer religies. is btw reactie op Soullar. Hij stelt dat het christendom de schuldige zou zijn; ik stel dat die mensen gewoon achterlijk van zichzelf zijn.... meeste mensen snappen sex instinctief, zeker na 8 jaar wel. en dat heeft dus niets met christendom te maken, en dat wou ik ff duidelijk maken, dus fijn dat je het met me eens bent.
Oud 17-05-2004, 22:11
juno
juno is offline
Kun je je de verrassing voorstellen van dat stel als ze het voor het eerst wel met elkaar gaan doen...

Als ze willen weten hoe het moet enzo moeten ze maar even hier komen rondneuzen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 22:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-05-2004 @ 23:01 :
dr staat niet eens dat ut christelijk is, dr zijn nog meer religies. is btw reactie op Soullar. Hij stelt dat het christendom de schuldige zou zijn; ik stel dat die mensen gewoon achterlijk van zichzelf zijn.... meeste mensen snappen sex instinctief, zeker na 8 jaar wel. en dat heeft dus niets met christendom te maken, en dat wou ik ff duidelijk maken, dus fijn dat je het met me eens bent.
Ze zijn niet joods, dat kan ik je verzekeren.
En ook niet islamitisch, denk ik.
En ook niet van een natuurreligie.

Blijft weinig over dan...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 22:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
juno schreef op 17-05-2004 @ 23:11 :
Kun je je de verrassing voorstellen van dat stel als ze het voor het eerst wel met elkaar gaan doen...

Als ze willen weten hoe het moet enzo moeten ze maar even hier komen rondneuzen.
"Hee, dit is eigenlijk toch best wel lekker!"
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 22:29
Jules
Jules is offline
Wat raar.. ze hebben 'gaat heen en vermenigvuldigt U' toch wel meegekregen als ze zo streng religieus zijn?
Oud 17-05-2004, 22:45
Verwijderd
Misschien gingen ze voor een spiegel staan??
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 22:48
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-05-2004 @ 22:46 :
Het Christendom beschouwt seks op zich niet als een zonde, zolang het maar is voor het maken van nageslacht. Seks om een andere reden wordt door het Christendom wel als zondig beschouwd.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 23:22
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 17-05-2004 @ 23:48 :
Het Christendom beschouwt seks op zich niet als een zonde, zolang het maar is voor het maken van nageslacht. Seks om een andere reden wordt door het Christendom wel als zondig beschouwd.
Ohnee, stelletje zondaars! Wat doen jullie nu!
Oud 17-05-2004, 23:24
Dennis27
Dennis27 is offline
Citaat:
Zo staat het beschreven en zo zullen wij het nakomen....alsof men zelf niet kan nadenken en voelen over geloof. In dit geval had het niets met een bepaald geloof te maken. Hormonaal probleempje denk ik
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 23:49
Verwijderd
Ja, ik snap er ook niets van. Ik wilde gewoon even mijn kennis over het type inwoners van mijn dorpje met jullie delen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:33
Gwinnie
Gwinnie is offline
Citaat:
Jules:
Wat raar.. ze hebben 'gaat heen en vermenigvuldigt U' toch wel meegekregen als ze zo streng religieus zijn?

Citaat:
sybje schreef op 17-05-2004 @ 23:45 :
Misschien gingen ze voor een spiegel staan??

Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 17-05-2004 @ 23:29 :
Misschien hebben ze 8 jaar lang tafels.

Kan me niet voorstellen dat dat goede seks wordt. Seks is zondig + totaal geen ervaring met seks = een ramp
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 12:39
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
grl schreef op 17-05-2004 @ 22:34 :
OMG.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 13:22
matrix21
matrix21 is offline
Ik weet niet hoor, lijkt mij een beetje broodje-aap verhaal.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 14:04
WB_Oud
WB_Oud is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 18-05-2004 @ 14:22 :
Ik weet niet hoor, lijkt mij een beetje broodje-aap verhaal.
Dit broodje-aapverhaal is wel echt gebeurt...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:09
JCG
JCG is offline
zo kom ook van die streng christelijke af (no offence ment)
Oud 19-05-2004, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Is dat wel zo? Ik heb een keer uitgebreid de bijbel (www.statenvertaling.net ) nagezocht op stukjes over sex, maar ik heb toch nergens gelezen dat het per se moet om kinderen te krijgen en dat het niet lekker hoeft te zijn enzo. Maar het zou kunnen dat ik wat gemist heb. Waar staat dat dan?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 11:23
Verwijderd
Citaat:
WB schreef op 18-05-2004 @ 15:04 :
Dit broodje-aapverhaal is wel echt gebeurt...
En dat weet je omdat het internet zo'n geweldig betrouwbare bron is!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 19-05-2004 @ 12:23 :
En dat weet je omdat het internet zo'n geweldig betrouwbare bron is!
Nee, hierom:

http://nu.nl/news.jsp?n=325106&c=119

waarbij ik er van uitga dat je niet meteen gaat zeuren: 'ja, maar nu.nl is ook geen bron'.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 13:53
WB_Oud
WB_Oud is offline
Nu.nl is wel degelijk een betrouwbare bron. Vrijwel al hun nieuws komt van ANP of NOVUM, of buitenlandse persbureau's. Net zo betrouwbaar als het 8 uur journaal.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 14:09
AngelLena
AngelLena is offline
Ik vind het eigenlijk best zielig. In een wereld waar veel om macht geld en sex draait niet weten dat sex bestaat en je afvragen waarom er toch geen kindje uit de kolen komt groeien...

Je kan erom lachen, maar ik vind het echt zielig. Dat ouders hun kinderen zo dramatisch af kunnen schermen van de realiteit vind ik echt niet bevorderlijk voor het verdere leven van de kinderen. En dat allemaal om een religie, maar er komt vast meer bij kijken...

Overbeschermende ouders die hun kinderen bij alles weghouden wat ook maar eventueel gevaarlijk zou kunnen zijn zorgen er vaak voor dat hun kinderen op volwassen leeftijd nog steeds niet hebben leren zwemmen (je zou zomaar kunnen verdrinken als de badmeester even niet oplet), fietsen (stel nou dat je valt en een hersenletsel oploopt), koken (straks sta je nog in brand), etc etc... (ja ik ken echt ouders die zo denken, heb zelf op stage met een moeder te maken die weigert haar 12 jarige zoon te leren fietsen en zwemmen omdat het gevaarlijk kan zijn)

Een zelfstandig leven is voor die mensen bijna onmogelijk. Dat zij echte liefde kennen hebben ze bewezen na 8 jaar sexloos huwelijk. En da's natuurlijk het belangrijkste, maar toch vind ik dit echt gewoon sneu...
Oud 19-05-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 19-05-2004 @ 15:09 :
Een zelfstandig leven is voor die mensen bijna onmogelijk. Dat zij echte liefde kennen hebben ze bewezen na 8 jaar sexloos huwelijk. En da's natuurlijk het belangrijkste, maar toch vind ik dit echt gewoon sneu...
Uhm...hoezo? Ze hebben toch bewezen dat ze zelfstandig in het huwelijk kunnen treden en acht jaar lang hun eigen huishouding voeren? Dat lijkt me toch redelijk zelfstandig.

Verder geloof ik niet dat liefde 'waar' wordt als je het ook zonder seks kunt volhouden. Deze mensen hebben gewoon geen flauw idee van wat seks is, en iets dat je nooit gekend hebt kun je ook niet missen. Dus het is gewoon hun beleving van het huwelijk, maar wel een hele kromme.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 14:26
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-05-2004 @ 15:22 :
Uhm...hoezo? Ze hebben toch bewezen dat ze zelfstandig in het huwelijk kunnen treden en acht jaar lang hun eigen huishouding voeren? Dat lijkt me toch redelijk zelfstandig.

Verder geloof ik niet dat liefde 'waar' wordt als je het ook zonder seks kunt volhouden. Deze mensen hebben gewoon geen flauw idee van wat seks is, en iets dat je nooit gekend hebt kun je ook niet missen. Dus het is gewoon hun beleving van het huwelijk, maar wel een hele kromme.
Voor deze mensen is een zelfstandig leven mogelijk omdat zij waarschijnlijk wel alle dingen hebben geleerd om te overleven, met het niet zelfstandig kunnen leven doelde ik op mensen die nooit van hun ouders hebben leren koken, fietsen, zwemmen etc. Die kunnen zelf hun eigen levensonderhoud niet verzorgen omdat zelfs dat gevaarlijk kan zijn waar ze dus altijd voor afgeschermd zijn geweest.
Oud 19-05-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 19-05-2004 @ 11:28 :
Is dat wel zo? Ik heb een keer uitgebreid de bijbel (www.statenvertaling.net ) nagezocht op stukjes over sex, maar ik heb toch nergens gelezen dat het per se moet om kinderen te krijgen en dat het niet lekker hoeft te zijn enzo. Maar het zou kunnen dat ik wat gemist heb. Waar staat dat dan?
Lang niet alle gebruiken staan in boekjes.
Niet alle culturen noteren alles.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 11:22
Verwijderd
Citaat:
lafjuh schreef op 19-05-2004 @ 15:41 :
Lang niet alle gebruiken staan in boekjes.
Niet alle culturen noteren alles.
Nee, culturen en gebruiken niet. Maar het christendom, en de regels daarvan, die staan toch echt in de bijbel. Dat heeft verder niets met culturen of gebruiken te maken, want 'je mag alleen sex als je kinderen wil' is geen gebruik, maar een gebod, en het christendom is geen cultuur, maar een geloof.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Het O.T. moedigt begeerte en lust zelfs aan zelfs aan

Citaat:
Judith12:16 En het hart van Holofernes ontzette zich tegen haar, en zijn ziel werd bewogen, en was uitermate begerig om met haar gemeenschap te hebben, en hij zocht de gelegene tijd, om haar te verleiden, van de dag af dat hij haar gezien had.
Hooglied is ook een leuk stukje bijbel wat dat betreft.
Citaat:
Mijn Liefste is mij een bundeltje mirre, dat tussen mijn borsten vernacht.
De bijbel veroordeelt seks en lust totaal niet. De misogyne kerkleiders zijn daar schuldig aan. De fase"eeeuw meisjes zijn vies." die jongens meestal maar een jaar of 2/3 hebben, duurde bij hen een stuk langer. Zo'n 2000 jaar.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 14:32
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb dat ook gelezen ja. Ik dacht ech: wow, dit moet een grap zijn!
Oud 20-05-2004, 14:43
MazeMouse
MazeMouse is offline
Misschien hebben ze het 'met elkaar naar bed gaan' iets te letterlijk genomen
Oud 20-05-2004, 14:55
little nemo
little nemo is offline
hoe vet

...jammer is wel dat t stukje niet vermeldt hoe die mensen reageerden toen de dokter aan hen uitlegde hoe dat in z'n werk gaat, sex
Oud 20-05-2004, 14:55
Fleurop
Fleurop is offline
geweldig
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 08:17
Verwijderd
Voor een vruchtbaarheidsonderzoek bij de man hebben ze sperma nodig.

Vraagje.. hoe kwamen ze daaraan bij deze 'wereldvreemde' *?*
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 12:57
Dodemus
Dodemus is offline
Citaat:
******** schreef op 21-05-2004 @ 09:17 :
Voor een vruchtbaarheidsonderzoek bij de man hebben ze sperma nodig.

Vraagje.. hoe kwamen ze daaraan bij deze 'wereldvreemde' *?*
Misschien hebben ze ineens een teelbalpunctie gedaan.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 13:34
Verwijderd
hebben wat in te halen...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:12
SuperSanne
SuperSanne is offline
En wij ons maar zorgen maken over al die jongeren hier die "niet eens" weten hoe ze bijvoorbeeld een condoom om moeten doen
Oud 10-06-2004, 08:31
kippiej
kippiej is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 09-06-2004 @ 16:12 :
En wij ons maar zorgen maken over al die jongeren hier die "niet eens" weten hoe ze bijvoorbeeld een condoom om moeten doen

Vraag me af hoe hun ouders dan hebben uitgelegd waar kinderen vandaan komen.. de ooievaar is nu toch wel erg achterhaald
Oud 10-06-2004, 08:59
lso
lso is offline
Citaat:
kippiej schreef op 10-06-2004 @ 09:31 :

Vraag me af hoe hun ouders dan hebben uitgelegd waar kinderen vandaan komen.. de ooievaar is nu toch wel erg achterhaald
Oh... maar mijn ouders hebben 'nooit' uitgelegd waar kindjes vandaan komen... Hier wordt met geen woord over seks gerept

Gelukkig weet ik dat het niet vanzelf gaat
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 09:49
Verwijderd
Citaat:
kippiej schreef op 10-06-2004 @ 09:31 :

Hier zeggen ze altijd dat ik tussen de boerenkool gevonden ben... Nah jah zal toch wel waar zijn? Wrom zouden ze liegen?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 11:09
M@rco
M@rco is offline
http://www.snopes.com/pregnant/nosex.asp
Oud 10-06-2004, 11:10
Silvie
Silvie is offline
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 16:42
marlies
marlies is offline