![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als dat meisje besluit het kind te houden en die jongen geeft duidelijk aan dat hij het niet wil. Dan vind ik het niet eerlijk om hem te 'veroordelen' daarvoor.. Veel mensen vinden hem gelijk een waardeloze zak ofzo, maar dat vind ik onzin.. Hij geeft aan het niet te willen houden, het meisje geeft aan het wel te willen.. Tja, waarschijnlijk heeft het meisje dan toch het laatste woord (het zit tenslotte in haar baarmoeder) maar dan vind ik het best begrijpelijk dat die jongen bij dat meisje weggaat.. Wat moet hij nu met een kind dat hij helemaal niet wil hebben??
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Geef toe, vrouwen zijn gewoon zwak ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De vragen van sarahbressers lijken me wel relevant btw. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Beetje rare zin geworden, maar je begrijpt wat ik bedoel, hoop ik |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe je het ook wendt of keert, je komt altijd op een keuze uit die éen van de twee pijn doet. Als éen het wel wil houden en de ander niet, dan heb je gewoon een probleem en is het heel moeilijk om nog tot elkaar te komen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
(Met het maken van die keuze beperk hij zijn vriendin wel in het maken van keuzes. En op je vijftiende een kind krijgen is dan ook niet dom, maar ook een keuze.) Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als hij geen kind wil, dan kan hij er wettelijk afstand van doen. Dan loopt er wel een kind rond met zijn genen, maar ja, dat had hij dan eerder moeten bedenken en haar idd de morning afterpil moeten laten halen als het kwam door bv. een gescheurd condoom. Bovendien vind ik ook wel wat ekki altijd zegt: als je de gevolgen van je daden niet kunt dragen, dan moet je geen sex hebben (iets in die richting iig). Das mijn mening iig. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
En als dat niet hoeft: dan lijkt het me sowieso al geen probleem. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Dit is toch iets waar je nooit uit komt, denk ik, iedereen heeft er een andere mening over. En al hebben mensen in grote lijnen, dan zullen er altijd nog kleine verschilletjes in die mening blijven. |
![]() |
||
Citaat:
Als ze niet voor abortus kiest worden er 2 pijn gedaan. De vader wil het niet. En het kind zal problemen krijgen, met het feit dat hij/zij ongewild is en geen vader heeft, in de pubertijd. Als ze voor abortus kiest, heeft ze tijdelijk 'pijn', maar zal ze zeer waarschijnlijk over 10 jaar inzien dat het de beste beslissing was. Voor haar toekomst, die van haar vriend en van het kind.
||
Citaat:
En als je echt niet zwanger wil worden, zorg je echt zelf wel dat je zo'n ding haalt...
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Geld betalen aan de moeder lijkt me ook uitgesloten. Dat kan alleen als er een huwelijk was, dan kan de rechter alimentatie toekennen aan éen van beide ex-echtgenoten. Maar een 'losse' verplichting omdat het zo zielig is voor dat meisje is mij niet bekend, maar ik zeg dit onder voorbehoud omdat ik niet zoveel weet van personen- en familierecht. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ongewilde abortus schijnt niet altijd alleen maar tijdelijk pijn te veroorzaken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik vind ook niet dat ze dat kan verwachten. ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Of het slim is van die vriendin om dat kind te houden als het betekent dat ze er helemaal alleen voor komt te staan, dat is natuurlijk een tweede, maar daar heb ik geen zin om me nou over uit te laten. Dat heb ik al vaak zat gedaan in dit soort topics dat toch eens in de paar maanden weer terugkeert.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed, daar gaat het idd niet over. Zoals Balance (één van de weinigen die echt ontopic reageert btw ![]() Weten haar ouders al dat ze zwanger is? En wat vinden zij er van? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Je weet niet in welke bevolkings'slag' (?) dat meisje komt (en ook niet waar die jongen uit komt - stel in dezelfde 'slag', waarom zou zijn keus dan toch beter zijn dan die van haar? Alleen maar omdat hij toevallig jouw mening deelt?). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zijn ook mensen waarbij het wel goed gaat, net als dat er 30-jarigen zijn waarbij het fout gaat. Je kunt niet iedere vijftienjarige over één kam scheren. Ik denk dat het eerder veel moeilijker gemaakt wordt door de houding van haar omgeving, dan wanneer haar omgeving het leuk had gevonden, haar steunde, enz. (net als dat dat bij een 30-jarige over het algemeen is). Ze krijgt niet dezelfde kansen van de mensen om haar heen en dat is niet eerlijk, misschien is het daardoor zelfs wel logisch dat het zo vaak fout gaat. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat bewust een kind nemen op je vijftiende niet handig en/of verstandig is, maar als je al zwanger bent, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je het niet weg wilt en/of kunt laten halen. |
![]() |
||
Citaat:
Ok, hij is de vader, en het is door 2 mensen gebeurd ok daar heb je gelijk in. Maar de moeder is degene die 9 maanden met het kindje moet rondlopen. En uit ervaring: de meeste vaders die het kindje niet willen, zijn later niet meer weg te slaan van het kindje. Het is gewoon de natuur. Als vrouw zijnde ben je meer gebonden aan het kindje. Je raakt eraan gehecht omdat het een stukje van eigen bloed en vlees is. ben slecht met beargumentering van eigen mening i know ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nogmaals, jij vind dit rationeel gezien een domme keuze. Jouw mening, hoe stellig die ook is, is geen feit. Vergeet dat niet. |
![]() |
||
Citaat:
De vader wil het kind niet. De moeder is nog een kind. De moeder heeft geen werk en dus geen geld voor school en evt vervolgopleiding of uberhaupt om kleding, en alles wat je voor een kind nodig hebt, te kopen. De moeder moet op dit moment nog opgevoed worden tot ze volwassen is. Het kind is half ongewenst. Zal zijn vader missen. Zal ooit weten dat het ongewenst is. Daarnaast vermoeilijkt de moeder haar leven, en haar kans op een toekomstige levenspartner. Misschien geen domme keuze, maar een slechte keuze. Want zoals Chimera zegt: het is zowel slecht voor de moeder, als voor het kind (en ook voor de vader).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|