Oud 26-05-2002, 17:30
Sask!a
Sask!a is offline
Is hier ook iemand die de lerarenopleiding Duits doet en mij informatie kan geven??
Alvast bedankt!!

Liefs Saskia
Oud 26-05-2002, 20:46
tacidvs
tacidvs is offline
Als je je handen kan leggen op een NRC-Handelsblad zaterdags bijvoegsel, 25-05-02, zou dat helpen? Dit jaar waren er welgeteld 4 studenten die 1egraads leraar Duits wilden worden. 302 of 402 Duits-studenten totaal. Is wel een beetje vreemd hè? Als je dat nu gaat doen, ben je zo onwijs binnen...
Oud 26-05-2002, 21:17
Miess
Miess is offline
JE WILT TOCH GEEN DUITS GAAN GEVEN?? Als ik aan één schoolvak nare herrinneringen heb, dan is het wel aan Duits. Je kunt denk ik wel op het NRC handelsblad vertrouwen, dat er maar 4 studenten waren die leraar Duits wouden worden. Op de school waar ik zelf werk zijn er op dit moment voldoende docenten Duits, maar volgend jaar gaat er één met pensioen en dat is degene die de meeste lessen geeft. Overigens zijn er voor veel vakken docenten tekort hoor, dat blijkt wel uit het feit dat ik nu voor de klas sta.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 14:47
Sask!a
Sask!a is offline
Ik weet nog niet precies wat ik wil, juffrouw op de basisschool of lerares duits......

Ja saai he? ik wil het onderwijs in en wat jullie daar van vinden, dat bout me allemaal niets!!!

maar laatst werd ik een keer wakker met een stemmetje in mijn hoofd en dat zei: Sas ga niet het onderwijs in, niet het onderwijs, het onderwijs niet in gaan.

Nou, da's lekker verwarrend hoor, nu weet ik het dus helemaal niet meer. En als ik dan een beetje info kon krijgen ofzo, maar nee hoor, bijna geen student te vinden die de lerarenopleiding Duits doet.........
(misschien ook niet zo raar)

Liefs Sask!a
Oud 27-05-2002, 15:09
Verwijderd
heej saskia,
ik heb es voor je zitten kijken op de website van mijn school, en daar staan wel mailadressen op van oud-leerlingen, en ook welke studie ze doen.

Er staan best veel mailadressen op van mensen die de pabo doen (= opleiding voor lerares op de basisschool) en ook het mailadres van 1 iemand die lerarenopleiding Engels doet. K weet niet of dat een beetje hetzelfde is als Duits qua lessen maar toch.
Verder stond er niemand op die lerarenopleiding Duits doet

Als je die mailadressen hebben, moet je het maar zeggen, dan zal ik je ze mailen.
Misschien dat je er toch wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 15:31
tacidvs
tacidvs is offline
Dus we zoeken 4 mensen... dat geeft hoop...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 19:05
Sask!a
Sask!a is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

Als je die mailadressen hebben, moet je het maar zeggen, dan zal ik je ze mailen.
Misschien dat je er toch wat aan hebt. [/B]
Ik ken ook wel een aantal personen die pabo doen en lerarenopleiding voor andere vakken op het vo. maar niemand voor duits en dat is wat ik eigenlijk zoek
Maar echt heel lief van je dat je het voor me hebt opgezocht!!!!
SMAK!!!!!!! SMAK!!!!!! SMAK!!!!!
Thnk ya verrie muts!!!!

Liefs Saskia
Oud 28-05-2002, 18:52
Verwijderd
Ik ga Frans doen...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 07:58
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Dus we zoeken 4 mensen... dat geeft hoop...
Als je goed gelezen had dan had je gelezen dat het om 4 eerste graads studenten ging. Voordat je dat kunt halen moet je toch eerst een tweede graads bevoegdheid halen (of een universitaire studie Duits hebben afgerond of er mee bezig zijn). Wat dus betekend dat er meer dan 4 studenten zijn die de lerarenopleiding Duits volgen.

Verder, Sask!a, je hebt je (weliswaar ex) student lerarenopleiding Duits gevonden. Ik heb vorig jaar een half jaar de lerarenopleiding Duits gedaan. Het beviel me niet. Het 'leraar zijn' beviel me prima, maar de opleiding niet. We begonnen met 7 eerste jaars, er zijn er aan het eind van het jaar 2 over gestapt naar de pabo (lerarenopleiding basisonderwijs dus), eentje is rechten gaan studeren en eentje is gaan werken, maar later toch weer terug gegaan. Er zitten er nu dus 4 in het tweede jaar. In de hogere jaren is het niet veel meer (ong. 16 studenten op de totale opleiding in Rotterdam). De animo neemt erg af (dit jaar 4 nieuwe eerste jaars), wat natuurlijk heel jammer is. Door het kleine aantal studenten wordt de opleiding voor de overheid erg duur, wat dus betekend; weinig les, weinig docenten enz enz enz.

En ik ben één van de twee die zijn overgestapt naar de pabo. Ik weet dus van alle twee wel iets af. Heb je het toch goed getroffen. Vraag maar wat je weten wilt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 08:11
tacidvs
tacidvs is offline
Sorry, was een beetje elitair denken, hm? Was tweede graads niet een HBO-opleiding?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 08:15
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Sorry, was een beetje elitair denken, hm? Was tweede graads niet een HBO-opleiding?
Hmm.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:51
tacidvs
tacidvs is offline
Sorry hoor, ik ben ook maar een dom wicht... maar toch:

Ik denk, nu al half dacht erover om een leraaropleiding Duits te gaan doen, eerste graads, het schijnt dat je dan ook naar de HBO en de Universiteit kan gaan om daar les te geven. Er is een tekort aan leraren Duits, is waar. Maar wat moeten nieuwe leraren Duits gaan doen? Inderdaad: Duits1 geven. Daar heb ik (wie wel??) helemaal geen zin in, nu twijfel ik dus weer.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 12:27
Sask!a
Sask!a is offline
Ik ben er ook nog niet helemaal uit.

Eerst stond voor mij vast: lerares basisonderwijs.
Daarna wilde ik lerarenopleiding Duits.

En vandaag heb ik boekjes bij mijn decaan gevraagd over psychologie, maar aangezien ik Havo doe, kan ik niet naar de universiteit. Dan moet ik 1 jaar toegepaste psychologie (heb gehoord dat dat erg moeilijk is) en als ik dat heb gehaald kan ik naar de universiteit.....
Oud 06-06-2002, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Sask!a schreef:
Ik ben er ook nog niet helemaal uit.

Eerst stond voor mij vast: lerares basisonderwijs.
Daarna wilde ik lerarenopleiding Duits.

En vandaag heb ik boekjes bij mijn decaan gevraagd over psychologie, maar aangezien ik Havo doe, kan ik niet naar de universiteit. Dan moet ik 1 jaar toegepaste psychologie (heb gehoord dat dat erg moeilijk is) en als ik dat heb gehaald kan ik naar de universiteit.....
Dus de keuze is nu nog moeilijker geworden???

Ik adviseer je een paar meeloopdagen
dan weet je wat alle opleidingen inhouden, en ik denk dat de keuze dan ook makkelijker wordt...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 21:02
Sask!a
Sask!a is offline
Tsja, ik ben naar een meeloopdag op Edith Stein geweest (pabo)
Tenminste, er was ons gezegd dat het een meeloopdag was, was het dus niet. Was gewoon en info dag. Die school viel me echt tegen......
Dus daar wil ik sowieso niet heen.....

En psychologie is op de universiteit...
En ik doe havo, dus dat lijkt me ook nog niet zo'n goed idee.

Dan moet ik dus toegepaste psycho doen, maar dan wel het pluspakket, omdat ik daarna de universitaire opleiding wil....

INGEWIKKELDDDDD!!!
Oud 11-06-2002, 13:54
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Citaat:
Hermione schreef:
Ik ga Frans doen...
Ik ook
Oud 13-06-2002, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Dark Enchantress schreef:

Ik ook
Waar?? Ik ga het in Amsterdam doen, aan de EFA.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2002, 21:33
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Ik in Rotterdam..hro
Oud 16-06-2002, 14:36
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Miess schreef:
JE WILT TOCH GEEN DUITS GAAN GEVEN??
Je krijgt altijd hetzelfde te horen als je zegt dat Duits je lievelingsvak is.... hehe, ochja, boeien, tis een soort van stoerheid ofzo. Maar DUITS RULES
Oud 16-06-2002, 18:04
Sask!a
Sask!a is offline
Ach ja, ieder zijn ding he?
Ik ben er wel aan gewend, aan de rare reacties.
En eerlijk gezegd, ik vind het wel cool, ik wil niet opgaan in de massa, nergens mee, dus ook niet met mun JOB!!!!!!!

Liefs Sask!a
Oud 16-06-2002, 19:15
Verwijderd
hee saskia,
weetje, dat ik ook nog wel ff heb zitten teweifelen tussen duits en wiskunde...
Maarja het werd toch wiskunde, wat voor duits moet je duits 1 en 2 hebben, en tja, er waren geen leuke paketten met duit2 erbij, maar wel met wiskunde b2
Dus ik ga lerarenopleiding wiskunde doen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 19:25
kleinedraak
Hoi cool dat je Duits wil geven. wij hebben alleen maar domme duits leraren en daarom vind iedereen het dom. ik ben Duitsland fan samen met vriendinnen omdat we erg dichtbij duitsland wonen(zuid limburg) zelf wil ik lerares Biologie worden en hier heb een gids met leraren opleidingen het is wel 2e graads hier komen er een paar sittard, Tilburg, holland, rotterdam, arnhem en nijmegen, utrecht, leeuwarden
het zou handig zijn als ik wist waar je woonde
je kunt me altijd mailen op cestzoe@hotmail.com voor meer info en post waar je woont aub
-xx-jes en veel plezier esther
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 20:09
Verwijderd
Citaat:
kleineghcdraak schreef:
Hoi cool dat je Duits wil geven. wij hebben alleen maar domme duits leraren en daarom vind iedereen het dom. ik ben Duitsland fan samen met vriendinnen omdat we erg dichtbij duitsland wonen(zuid limburg) zelf wil ik lerares Biologie worden en hier heb een gids met leraren opleidingen het is wel 2e graads hier komen er een paar sittard, Tilburg, holland, rotterdam, arnhem en nijmegen, utrecht, leeuwarden
het zou handig zijn als ik wist waar je woonde
je kunt me altijd mailen op cestzoe@hotmail.com voor meer info en post waar je woont aub
-xx-jes en veel plezier esther
arnhem????
tot welke leraar dan???
volens mij alleen tot leraar basisonderwijs toch???
de rest zit volgens mij in nijmegen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 09:23
Sask!a
Sask!a is offline
Ik kom uit twente.
Dus de opleidingen die jij noemde liggen nogal ver bij me vandaan. In Zwolle hebben ze sinds dit (al bijna vorig) jaar ook lerarenopleiding Duits en het ligt dus voor de hand dat ik daar naar toe ga.

Liefs mij
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten