Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2009, 10:07
bram87
bram87 is offline
Hoi allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het afronden van mijn studie, de tweedegraads lerarenopleiding Duits. Vorig jaar heb ik mijn LiO-stage gedaan en omdat ik toen weinig tijd had om mij bezig te houden met opdrachten die ik voor de opleiding moest doen, heb ik enige studievertraging opgelopen. Ik wil het liefst rond februari 2010 klaar zijn met mijn studie. Ik probeer zo hard mogelijk te werken om dat voor elkaar te krijgen.

Ik heb het gevoel dat de docenten mij nauwelijks willen ondersteunen om mijn doel te bereiken. Zo moet ik in het kader van mijn minor een deel van mijn studie op de universiteit volgen. Hiervoor moet ik in mijn eentje een opdracht maken. Deze opdracht houdt het volgende in:

- bedenk 8 verschillende "stations", waar leerlingen uit de bovenbouw van HAVO en VWO iets met Thomas Mann en de "Buddenbrooks" moeten doen. De leerlingen hebben het boek niet gelezen, dus jij (ik dus) moet ze het materiaal aanreiken. Schrijf hierbij ook een vakdidactische verantwoording

Nu heb ik wel eens een dergelijk project voor de onderbouw gemaakt, maar wat voor opdrachten kun je in dit geval in vredesnaam voor de bovenbouw bedenken? Ik heb wel enige thema's in mijn hoofd (Thomas Mann als persoon, de tijd van de Buddenbrooks, het taalgebruik in de Buddenbrooks, een fictief interview met Thomas Mann, waarin hij zijn mening geeft over de nieuwste verfilming van zijn boek, etc.), maar goede, concrete opdrachten kan ik voor de bovenbouwleerlingen niet bedenken.

Hebben jullie misschien ideeën of kennen jullie misschien literatuur die te maken heeft met het thema, dat ik hierboven beschreven heb? In de mediatheek en op internet kan ik nauwelijks informatie vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten