Oud 24-05-2004, 13:38
APRILIA RS
APRILIA RS is offline
Citaat:
levi's schreef op 23-05-2004 @ 23:22 :
Je moet zowieso weten wat concensus is en wat polarisatie is... en wanneer wat was.
wat zijn idd deze 2 begippe zat de examenstof omschrijving te smanevatten en stuitte er ook op

en wanner waren ze
Oud 24-05-2004, 13:40
marleentje86
marleentje86 is offline
Citaat:
Wielrenner_R schreef op 24-05-2004 @ 14:33 :
In 1972 was er toch zo verkiezingsprogramma dat heette 'keerpunt 72'. Dat voerden de pvda d66 en ppr samen om de verkiezingen in te gaan.?
jah, okay, dat begrijp ik nog, maar dan het volgende:
"Door de wet op de ondernemingsraden.. "

t/m "verkiezingen struikelen"

Als je het boek hebt, wil je dan aub eventjus mee kijken.
Ik word al gek als ik het woord "nivellering" lees"
Oud 24-05-2004, 13:42
Jokum
Jokum is offline
Nivellering is het verkleinen van de inkomensverschillen geloof ik.
Consensus= overeenstemming
Polarisatie=verschillen tussen de politieke partijen duidelijk aanwezig

Dit zijn niet de officiele definities(hint! voor iemand die ze wel weet !) maar ik geloof dat dit aardig in de richting ligt.
Oud 24-05-2004, 13:55
Liss
Liss is offline
Citaat:
Jokum schreef op 24-05-2004 @ 14:42 :
Nivellering is het verkleinen van de inkomensverschillen geloof ik.
Consensus= overeenstemming
Polarisatie=verschillen tussen de politieke partijen duidelijk aanwezig

Dit zijn niet de officiele definities(hint! voor iemand die ze wel weet !) maar ik geloof dat dit aardig in de richting ligt.
Nivelleren is idd het verkleinen van inkomensverschillen.
Consensus is het niet aanscherpen van politieke tegenstellingen en polarisatie is het tegenovergestelde, het aanscherpen van politieke tegenstellingen dus.
Oud 24-05-2004, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Sietse Fliegen schreef op 24-05-2004 @ 14:26 :
en op blz. 57 staat:

"Handwerkers, Luddieten genoemd, ondernamen in de jaren 1811-1816 kortstondige gewelddadige acties. Uit angst voor loonsverlaging of werkloosheid vernielden zij machines. Dit deed de vrees voor een volksopstand bij de gevestigde orde toenemen. De regering zette 12.000 soldaten in om aan de overvallen een eind te maken. In York werden in 1813 zeventien Luddieten geexecuteerd. Desondanks waren in 1814 en 1816 nog tijdelijke oplevingen van overvallen."

Blijkbaar toch iemand met een lucifertje de nacht kaars weer aangestoken
hmm ja blijkbaar. lekker duidelijk weer. in mijn chronologie staat echt duidelijk. 1811-1812 acties Luddieten. mja ik weet het niet hoor. (net als bij de mule(zie eerde dit topic)) hetwas dus vanaf 1811 tot ongeveer 1815-1816. daar hou ik het an maar op.
Oud 24-05-2004, 14:35
Verwijderd
hmm ik ben mn boek van lancashire kwijt (al wel geleerd hoor, gister had ik m nog nu is ie kwijt) maar even een vraagje: in mn samenvatting heb ik bij paragraaf 2.4 staan, dat fabrikanten afhanklijk werden van banken, maar dat dit niet helemaal terecht was vanwege minder grote faillisementen (ik denk dat het in laatste alinea van 2.4 staat) zou iemand dit alsjeblieft even op kunnen zoeken?
Oud 24-05-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 24-05-2004 @ 15:14 :
hmm ja blijkbaar. lekker duidelijk weer. in mijn chronologie staat echt duidelijk. 1811-1812 acties Luddieten. mja ik weet het niet hoor. (net als bij de mule(zie eerde dit topic)) hetwas dus vanaf 1811 tot ongeveer 1815-1816. daar hou ik het an maar op.
ik heb ook 1811-1812 staan
Oud 24-05-2004, 14:37
goodguy
goodguy is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 24-05-2004 @ 15:14 :
bij mij staat tzelfde! volgens mij hebben we tzelfde boek... en daar zijn er niet veel van in dit forum, geloof ik
Oud 24-05-2004, 14:49
lilfreak
lilfreak is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 23-05-2004 @ 15:30 :
tis wel goed genoeg... weet zeker, nog een vraagje: waarom kon de huisnijverheid ook al weer lang meekomen??
1. De ondernemers bleven terugvallen op de huisnijverheid omdat dat minder risico's gaf en goedkoper was

2. De machines hadden nog veel kinderziektes, na 1830 was dat opgelost

3. De thuiswevers bleven vasthouden aan hun zelfstandigheid

En dat uit mijn hoofd...
Oud 24-05-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
sann schreef op 24-05-2004 @ 15:35 :
hmm ik ben mn boek van lancashire kwijt (al wel geleerd hoor, gister had ik m nog nu is ie kwijt) maar even een vraagje: in mn samenvatting heb ik bij paragraaf 2.4 staan, dat fabrikanten afhanklijk werden van banken, maar dat dit niet helemaal terecht was vanwege minder grote faillisementen (ik denk dat het in laatste alinea van 2.4 staat) zou iemand dit alsjeblieft even op kunnen zoeken?
Euhmm ik denk dat je et verkeerd over hebt genomen in je samenvatting..

er staat:

[..] 'De banken en handelsondernemingen beschikten rond 1840 over veel grotere kapitalen dan een halve eeuw eerder. De fabrikanten waren van hen afhankelijk en klaagden dat ze onder het juk van de kooplieden en de bankiers zaten. Maar dat gemopper was niet helemaal terecht, want mede dankzij de ontwikkeling van het bankwezen werden grotere faillissementen zeldzamer. Toch kwamen ze nog steeds voor. De buitenlandse handel bleef vol risico's'. [..]

Veel suc6 morgen!!
Oud 24-05-2004, 14:52
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Citaat:
marleentje86 schreef op 24-05-2004 @ 14:40 :
jah, okay, dat begrijp ik nog, maar dan het volgende:
"Door de wet op de ondernemingsraden.. "

t/m "verkiezingen struikelen"

Als je het boek hebt, wil je dan aub eventjus mee kijken.
Ik word al gek als ik het woord "nivellering" lees"
Hebben wij wel hetzelfde boek ik kan het nie vinden welke blz?
Oud 24-05-2004, 14:53
fib
fib is offline
wie weet wat poor law ook al weer inhoud?
Oud 24-05-2004, 14:56
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 24-05-2004 @ 15:51 :
Euhmm ik denk dat je et verkeerd over hebt genomen in je samenvatting..

er staat:

[..] 'De banken en handelsondernemingen beschikten rond 1840 over veel grotere kapitalen dan een halve eeuw eerder. De fabrikanten waren van hen afhankelijk en klaagden dat ze onder het juk van de kooplieden en de bankiers zaten. Maar dat gemopper was niet helemaal terecht, want mede dankzij de ontwikkeling van het bankwezen werden grotere faillissementen zeldzamer. Toch kwamen ze nog steeds voor. De buitenlandse handel bleef vol risico's'. [..]

Veel suc6 morgen!!
haha bedankt!

jij ook!
Oud 24-05-2004, 14:58
Verwijderd
Citaat:
sann schreef op 24-05-2004 @ 15:56 :
haha bedankt!

jij ook!
You're welcome !
Oud 24-05-2004, 15:00
marleentje86
marleentje86 is offline
Citaat:
Wielrenner_R schreef op 24-05-2004 @ 15:52 :
Hebben wij wel hetzelfde boek ik kan het nie vinden welke blz?
Memo, pagina 47 en ook 45
Oud 24-05-2004, 15:18
idontcare
idontcare is offline
ik krijg echt helemaal koppijn van dat stomme vak kheb echt GEEN zin om er nog langer naar te kijken.

maar weet je wat het dan ook is... dan denk je van 'hee, ik ken het wel zo'n beetje', maar dan blijkt dat je dan alleen bijv lancashire nog pas kent, en dan moet je gezagsdragers ook nog doen.. pfff!! wat ben ik blij als het volgende week donderdag is! vakantie!
Oud 24-05-2004, 15:25
karinn
karinn is offline
Citaat:
idontcare schreef op 24-05-2004 @ 16:18 :
ik krijg echt helemaal koppijn van dat stomme vak kheb echt GEEN zin om er nog langer naar te kijken.

maar weet je wat het dan ook is... dan denk je van 'hee, ik ken het wel zo'n beetje', maar dan blijkt dat je dan alleen bijv lancashire nog pas kent, en dan moet je gezagsdragers ook nog doen.. pfff!! wat ben ik blij als het volgende week donderdag is! vakantie!
Heb ik ook! De ene keer denk ik: Ik ken het. En dan de andere keer zit ik weer in de stress, omdat ik toch weer dingen niet weet en ik nog zoveel moet doen voor mijn gevoel!

Ik heb nu ook hoofdpijn, dus maar ff ATWT kijken... lekker fout!
Oud 24-05-2004, 15:28
L1
L1 is offline
ik vind het best meevallen allemaal. Allemaal heel logisch

wiskunde van woensdag wordt een groter probleem
Oud 24-05-2004, 15:38
idontcare
idontcare is offline
Citaat:
L1 schreef op 24-05-2004 @ 16:28 :

pff ja idd same here.. maar ik heb een hele goeie samenvatting gevonden, van A1,2 iig... als je er behoefte aan hebt zal k de link wel voor je opzoeken
Oud 24-05-2004, 15:39
Günther
Günther is offline
pfff eindelijk dit hele topic doorgelezen (en natuurlijk de links verzameld )

maar nu dus alles leren t/m vannacht en hopen op t beste (iedereen suc6 )
Oud 24-05-2004, 15:40
Amare
Amare is offline
Citaat:
idontcare schreef op 24-05-2004 @ 16:38 :
pff ja idd same here.. maar ik heb een hele goeie samenvatting gevonden, van A1,2 iig... als je er behoefte aan hebt zal k de link wel voor je opzoeken
Graag!
Oud 24-05-2004, 15:49
idontcare
idontcare is offline
Citaat:
Amare schreef op 24-05-2004 @ 16:40 :
Graag!
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Oud 24-05-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
L1 schreef op 24-05-2004 @ 16:28 :

inderdaad!! Maak me ook wel zorgen om ec en ak
Oud 24-05-2004, 15:59
goodguy
goodguy is offline
heeft iemand een boek waar het begrip Provo goed staat uit gelegd???
bij mij staat het er heel erg vaag!
Oud 24-05-2004, 16:06
Amare
Amare is offline
Citaat:
goodguy schreef op 24-05-2004 @ 16:59 :
heeft iemand een boek waar het begrip Provo goed staat uit gelegd???
bij mij staat het er heel erg vaag!
Provo werd in mei 1965 opgericht door Roel van Duyn, met als doel de autoriteiten 'hartgrondig te provoceren'.
Dit deden ze door middel van ludieke acties.
Provo stond voor: anti-autoritair, creatief en ze hadden een grondige afkeer van de moderne consumptiemaatschappij.
Provo hief zichzelf op in mei 1967 'omdat iedereen onze ideeen nu wel kent'
Oud 24-05-2004, 16:15
goodguy
goodguy is offline
Citaat:
Amare schreef op 24-05-2004 @ 17:06 :
Provo werd in mei 1965 opgericht door Roel van Duyn, met als doel de autoriteiten 'hartgrondig te provoceren'.
Dit deden ze door middel van ludieke acties.
Provo stond voor: anti-autoritair, creatief en ze hadden een grondige afkeer van de moderne consumptiemaatschappij.
Provo hief zichzelf op in mei 1967 'omdat iedereen onze ideeen nu wel kent'
en wat vonden ze dan van de auto en de televisie??
Oud 24-05-2004, 16:29
Dandy
Dandy is offline
Weet iemand de vergelijking van Twente en Lancashire en ook de belangrijkste verschillen?

Alvast bedankt.

Ik vind het maar wazig allemaal, alsof Lancashire en Nederland en zijn gezagsdragers nog niet genoeg is om te leren.
Oud 24-05-2004, 16:30
johnbiezen
johnbiezen is offline
WAt zijn nou de échte kenmerken van de ontzuiling? of was het heel geleidelijk?
Oud 24-05-2004, 16:32
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
Dandy schreef op 24-05-2004 @ 17:29 :
Weet iemand de vergelijking van Twente en Lancashire en ook de belangrijkste verschillen?

Alvast bedankt.

Ik vind het maar wazig allemaal, alsof Lancashire en Nederland en zijn gezagsdragers nog niet genoeg is om te leren.
En wat zijn de verschillen van Lancashire en Manchester/liverpool...
Oud 24-05-2004, 16:34
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Dandy schreef op 24-05-2004 @ 17:29 :

Alvast bedankt.

als je nou eens alles gelezen had (oke dat is veel )

1) luister dat filmpje van dat vrouwtje die instructie geeft over het GS examen (als je dat nog nie gedaan had)

en 2) het enige verschil is dat het in NL later op gang kwam, Engeland begon en daarna kwam o.a. Nederland en België
Wat (denk ik?) ook een verschil is, dat het in Engeland (door o.a. die Calico act) op 1 plek (Lancashire) begon, en in Nederland was het in Twente, Tilburg {en in Haarlem}
Oud 24-05-2004, 16:35
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 24-05-2004 @ 17:30 :
WAt zijn nou de échte kenmerken van de ontzuiling? of was het heel geleidelijk?
uhm... dat is toch dat de mensen steeds mondiger werden en doordat de partijen zo t.o.v elkaar kwamen te staan
Na de nacht van Smelzer (dus 1966) was de ontzuiling helemaal compleet, omdat de mensen niet meer wisten waar ze het "beste" mee waren, en ze werden zwevende kiezers. Men was niet meer trouw aan hun zuil
Oud 24-05-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
goodguy schreef op 24-05-2004 @ 15:37 :
bij mij staat tzelfde! volgens mij hebben we tzelfde boek... en daar zijn er niet veel van in dit forum, geloof ik
dan heb jij ook Wolters-Noordhoff.
volgend jaar moeten ze echt 1 boek hebben die iedereen dan heeft. hier wordi kgek van. en in de stofomschrijving staat dat de politiewet in 1835 was. maar mijn boek zegt toch echt 1829. 135 klopt echt want dan zou het gelijk met de Public Healthwet zijn
Oud 24-05-2004, 16:37
Dandy
Dandy is offline
Citaat:
johnbiezen schreef op 24-05-2004 @ 17:32 :
En wat zijn de verschillen van Lancashire en Manchester/liverpool...

Manchester en Liverpool zijn toch twee van de grootste steden van het gebied Lancashire. Zij maken deel uit van Lancashire, de industrie is begonnen in Lancashire (platteland) maar later met de komst van de stoommachines enz.. veplaatst naar onder andere Manchester maar ook Bolton was belangrijk. Hierdoor is Manchester uitgegroeid tot een grote industriestad met alle gevolgen van dien. Liverpool daarentegen was een belangrijke stad vanwege zijn haven. Daarbij kwam nog dat Liverpool gunstig aan zee lag, hierdoor werd de handel (import en export) alleen maar bevorderd.
Oud 24-05-2004, 16:39
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 24-05-2004 @ 17:36 :
volgend jaar moeten ze echt 1 boek hebben die iedereen dan heeft. hier wordi kgek van. en in de stofomschrijving staat dat de politiewet in 1835 was. maar mijn boek zegt toch echt 1829. 135 klopt echt want dan zou het gelijk met de Public Healthwet zijn
Ik heb ook dat boek
maar heb het niet echt gevolgt waar jullie het over hadden :$
Oud 24-05-2004, 16:40
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 24-05-2004 @ 17:34 :

en het enige verschil is dat het in NL later op gang kwam, Engeland begon en daarna kwam o.a. Nederland en België
Wat (denk ik?) ook een verschil is, dat het in Engeland (door o.a. die Calico act) op 1 plek (Lancashire) begon, en in Nederland was het in Twente, Tilburg {en in Haarlem}
En dat in Nederland linnen werd gemaakt (van vlas) en geen katoen-wol!
En is het niet ook zo dat er in nederland veel minder grondstoffen zijn/waren?

en in nederland nam de koning initiatief voor investeringen en het op gang komen van de industrialisatie ipv alleen maar rijke ondernemers. Hij richtte de NHM (nederlandse handels maatschappij) op. Maar hier heeft zo te zien nog niemand van gehoord dus vergeet het maar weer anders breng ik jullie alleen maar in de war.
Oud 24-05-2004, 16:41
Dandy
Dandy is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 24-05-2004 @ 17:36 :
Ik heb ook wolters noordhoff, mijn lerares zei dat dit de prettigste methode was en ook heel overzichtelijk. Zelf vind ik dit met name bij Lancashire wel meevallen. Maar misschien komt het wel omdat ik het ook vrij veel vind.
Oud 24-05-2004, 16:42
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 24-05-2004 @ 17:40 :
En dat in Nederland linnen werd gemaakt (van vlas) en geen katoen-wol!
En is het niet ook zo dat er in nederland veel minder grondstoffen zijn/waren?

en in nederland nam de koning initiatief voor investeringen en het op gang komen van de industrialisatie ipv alleen maar rijke ondernemers. Hij richtte de NHM (nederlandse handels maatschappij) op. Maar hier heeft zo te zien nog niemand van gehoord dus vergeet het maar weer anders breng ik jullie alleen maar in de war.
Jah dat 1e is ook zo sorry!
haha NL had weinig met India etc.
maar dat laatste
nooooit van gehoord haha :$
Oud 24-05-2004, 16:44
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Dandy schreef op 24-05-2004 @ 17:41 :
Ik heb ook wolters noordhoff, mijn lerares zei dat dit de prettigste methode was en ook heel overzichtelijk. Zelf vind ik dit met name bij Lancashire wel meevallen. Maar misschien komt het wel omdat ik het ook vrij veel vind.
Ik vind het bij geen van beide lekker werken..
had van een ander boek een samenvatting gehad van NL en ... en ik vond die hoofdstuk verdeling (in 6 of 7?) veel duidelijker werd meer apart behandeld...
maar het was wel chronologisch (bij ons) en dat is daar ook niet..
maja bij Lancashire ook niet
Oud 24-05-2004, 16:46
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Dandy schreef op 24-05-2004 @ 17:41 :
Ik heb die boekjes ook. Ik vind het op zich ook wel een leuke methode (nouja, niet vervelend). Ook wel overzichtelijk. Maar er staan -ook volgens mijn lerares- veel slordigheden en fouten in. Ze zijn zelf ook niet zo consequent in jaartallen enzo.
Oud 24-05-2004, 16:56
marleentje86
marleentje86 is offline
Verdorie, heeft niemand Memo? Dacht nog wel dat die het meest
gebruikt werd.. Valt dat even tegen?!!!

Nu kom ik er helemaal nie meer uit. Kan iemand mij vertellen
wat er op economisch gebied gebeurde rond 1969 en
wat "Keerpunt '72" inhield en wat er daarna gebeurde?

Trouwens, heeft niemand hier Eco1 of Muziek??
Oud 24-05-2004, 16:59
Dandy
Dandy is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 24-05-2004 @ 17:46 :
Ik heb die boekjes ook. Ik vind het op zich ook wel een leuke methode (nouja, niet vervelend). Ook wel overzichtelijk. Maar er staan -ook volgens mijn lerares- veel slordigheden en fouten in. Ze zijn zelf ook niet zo consequent in jaartallen enzo.
beetje dom eigenlijk, terwijl het toch heel erg belangrijk is gewoon. dus als ik een onvoldoende haal.
Oud 24-05-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
marleentje86 schreef op 24-05-2004 @ 17:56 :

ik heb dan wel een ander boek, maar kan je dit nog wel vertellen.
keerpunt '72 was een gezamelijk veriezingsprogramma van PvdA,PPR enD66. ze wilden dit is zn geheel uitvoeren, ze moesten aleen nog even de verkiezingen winnen.

rond 1969 ff denken...antiKVP resolutie markeert radicalisering PvdA, studenten bezetten maagden hui en Uni van Amsterdam. en de kabouterbeweging werd opgericht. en het progressief akord. op economisch gebied weet ik het eig niet. sorry
Oud 24-05-2004, 17:10
Rachel
Rachel is offline
Citaat:

Keerpunt'72 wilde zeggen dat men een schaduwkabinet vormde, de PVDA, D'66 en PPR (ergens in een samenvatting staat Nieuw Links i.p.v. PPR wat is nou juist?). Zij wilde gaan regeren als ze een meerderheid zouden vormen met de verkiezingen
dit was niet en toen moest de Kvp? (:$ of wa anders) nog meej regeren. Dit kabinet is toen ook snel gevallen omdat Van Agt vond dat Den Uyl (sorry voor spelfouten :$) hem niet serieus genoeg nam
Oud 24-05-2004, 17:11
marleentje86
marleentje86 is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 24-05-2004 @ 18:08 :
ik heb dan wel een ander boek, maar kan je dit nog wel vertellen.
keerpunt '72 was een gezamelijk veriezingsprogramma van PvdA,PPR enD66. ze wilden dit is zn geheel uitvoeren, ze moesten aleen nog even de verkiezingen winnen.

rond 1969 ff denken...antiKVP resolutie markeert radicalisering PvdA, studenten bezetten maagden hui en Uni van Amsterdam. en de kabouterbeweging werd opgericht. en het progressief akord. op economisch gebied weet ik het eig niet. sorry
tnx
En weet je ook wat er in dat keerpunt stond en of het gelukt is?

Wat is trouwens.. AntiKVP??
Oud 24-05-2004, 17:11
Rachel
Rachel is offline
Het heeft 9 maanden ofzo stand gehouden
en in 1969 en 1973 waren toch die Oliecrisisen?
mede daardoor is het kabinet gevallen toen
(kabinet met PVDA, PPR en D'66 en KVP (dacht ik)
Oud 24-05-2004, 17:12
marleentje86
marleentje86 is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 24-05-2004 @ 18:10 :
Keerpunt'72 wilde zeggen dat men een schaduwkabinet vormde, de PVDA, D'66 en PPR (ergens in een samenvatting staat Nieuw Links i.p.v. PPR wat is nou juist?). Zij wilde gaan regeren als ze een meerderheid zouden vormen met de verkiezingen
dit was niet en toen moest de Kvp? (:$ of wa anders) nog meej regeren. Dit kabinet is toen ook snel gevallen omdat Van Agt vond dat Den Uyl (sorry voor spelfouten :$) hem niet serieus genoeg nam
Nieuw Links is samen gekomen vanuit de pvda, PPR van de KVP..
Oud 24-05-2004, 17:13
marleentje86
marleentje86 is offline
aha, ksnap het nu alweer een stuk beter.
Jij gaat echt wel een dikke 10 halen
Oud 24-05-2004, 17:14
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
marleentje86 schreef op 24-05-2004 @ 18:12 :
Nieuw Links is samen gekomen vanuit de pvda, PPR van de KVP..
Ja dat weet ik daarom vond ik het zo raar dat het nieuw links, pvda en d'66 was maar het is dus toch PPR, PVDA en D'66
Oud 24-05-2004, 17:14
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
marleentje86 schreef op 24-05-2004 @ 18:13 :
aha, ksnap het nu alweer een stuk beter.
Jij gaat echt wel een dikke 10 halen
Als je het tegen mij hebt, ik hoop het
haha maar leiver voor wiskunde
maarre ja van dit weet ik wel iets..
maar Lancashire.. da wordt niks denk (A) haha
Oud 24-05-2004, 17:15
goodguy
goodguy is offline
Citaat:

KEEPRUNT '72: het regeerprogramma dat de PvdA, PPR en D'66 voor de verkiezingen van 1972 bekendmaakten.

ROND 1969: het PAK (prograssief akkoord) tussen PvdA,PPR,D'66 om één progressieve partij te worden, wat uiteindelijk toch mislukte. en er zijn nog een paar gebeurtenissen dan, maar op economisch gebied... de economie zwakt af (wat uiteindelijk leidt tot de, in 1973, internationale (olie)crisis. (dat maakt ook het kabinet van Den Uyl moeilijk)
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten