![]() |
||
Citaat:
![]() en wanner waren ze ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"Door de wet op de ondernemingsraden.. " t/m "verkiezingen struikelen" Als je het boek hebt, wil je dan aub eventjus mee kijken. Ik word al gek als ik het woord "nivellering" lees" ![]()
||
Citaat:
Consensus is het niet aanscherpen van politieke tegenstellingen en polarisatie is het tegenovergestelde, het aanscherpen van politieke tegenstellingen dus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2. De machines hadden nog veel kinderziektes, na 1830 was dat opgelost 3. De thuiswevers bleven vasthouden aan hun zelfstandigheid En dat uit mijn hoofd... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
er staat: [..] 'De banken en handelsondernemingen beschikten rond 1840 over veel grotere kapitalen dan een halve eeuw eerder. De fabrikanten waren van hen afhankelijk en klaagden dat ze onder het juk van de kooplieden en de bankiers zaten. Maar dat gemopper was niet helemaal terecht, want mede dankzij de ontwikkeling van het bankwezen werden grotere faillissementen zeldzamer. Toch kwamen ze nog steeds voor. De buitenlandse handel bleef vol risico's'. [..] Veel suc6 morgen!! |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() jij ook! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik heb nu ook hoofdpijn, dus maar ff ATWT kijken... lekker fout! ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
pfff eindelijk dit hele topic doorgelezen (en natuurlijk de links verzameld
![]() Code:
http://www.freakysatan.nl/zooi/basis...lancashire.doc http://www.freakysatan.nl/zooi/basis...derlanders.doc http://www.werkplaats.wolters.nl/ http://www.nationaalarchief.nl/onder...js/eindexamen/ http://www.vpro.nl/geschiedenis/webv...158511+9836086 http://home.wanadoo.nl/a.janse/ http://www.nationaalarchief.nl/katoen/html/index.html ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit deden ze door middel van ludieke acties. Provo stond voor: anti-autoritair, creatief en ze hadden een grondige afkeer van de moderne consumptiemaatschappij. Provo hief zichzelf op in mei 1967 'omdat iedereen onze ideeen nu wel kent'
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() 1) luister dat filmpje van dat vrouwtje die instructie geeft over het GS examen (als je dat nog nie gedaan had) en 2) het enige verschil is dat het in NL later op gang kwam, Engeland begon en daarna kwam o.a. Nederland en België ![]() Wat (denk ik?) ook een verschil is, dat het in Engeland (door o.a. die Calico act) op 1 plek (Lancashire) begon, en in Nederland was het in Twente, Tilburg {en in Haarlem} |
![]() |
||
Citaat:
Na de nacht van Smelzer (dus 1966) was de ontzuiling helemaal compleet, omdat de mensen niet meer wisten waar ze het "beste" mee waren, en ze werden zwevende kiezers. Men was niet meer trouw aan hun zuil |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
volgend jaar moeten ze echt 1 boek hebben die iedereen dan heeft. hier wordi kgek van. en in de stofomschrijving staat dat de politiewet in 1835 was. maar mijn boek zegt toch echt 1829. 135 klopt echt want dan zou het gelijk met de Public Healthwet zijn ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Manchester en Liverpool zijn toch twee van de grootste steden van het gebied Lancashire. Zij maken deel uit van Lancashire, de industrie is begonnen in Lancashire (platteland) maar later met de komst van de stoommachines enz.. veplaatst naar onder andere Manchester maar ook Bolton was belangrijk. Hierdoor is Manchester uitgegroeid tot een grote industriestad met alle gevolgen van dien. Liverpool daarentegen was een belangrijke stad vanwege zijn haven. Daarbij kwam nog dat Liverpool gunstig aan zee lag, hierdoor werd de handel (import en export) alleen maar bevorderd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar heb het niet echt gevolgt waar jullie het over hadden :$ |
![]() |
||
Citaat:
En is het niet ook zo dat er in nederland veel minder grondstoffen zijn/waren? en in nederland nam de koning initiatief voor investeringen en het op gang komen van de industrialisatie ipv alleen maar rijke ondernemers. Hij richtte de NHM (nederlandse handels maatschappij) op. Maar hier heeft zo te zien nog niemand van gehoord dus vergeet het maar weer anders breng ik jullie alleen maar in de war. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
haha NL had weinig met India etc. maar dat laatste ![]() nooooit van gehoord haha :$ |
![]() |
||
Citaat:
had van een ander boek een samenvatting gehad van NL en ... en ik vond die hoofdstuk verdeling (in 6 of 7?) veel duidelijker ![]() maar het was wel chronologisch (bij ons) en dat is daar ook niet.. maja bij Lancashire ook niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
keerpunt '72 was een gezamelijk veriezingsprogramma van PvdA,PPR enD66. ze wilden dit is zn geheel uitvoeren, ze moesten aleen nog even de verkiezingen winnen. rond 1969 ff denken...antiKVP resolutie markeert radicalisering PvdA, studenten bezetten maagden hui en Uni van Amsterdam. en de kabouterbeweging werd opgericht. en het progressief akord. op economisch gebied weet ik het eig niet. sorry |
![]() |
||
Citaat:
dit was niet en toen moest de Kvp? (:$ of wa anders) nog meej regeren. Dit kabinet is toen ook snel gevallen omdat Van Agt vond dat Den Uyl (sorry voor spelfouten :$) hem niet serieus genoeg nam |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En weet je ook wat er in dat keerpunt stond en of het gelukt is? Wat is trouwens.. AntiKVP?? ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() haha maar leiver voor wiskunde ![]() maarre ja van dit weet ik wel iets.. maar Lancashire.. da wordt niks denk (A) haha |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ROND 1969: het PAK (prograssief akkoord) tussen PvdA,PPR,D'66 om één progressieve partij te worden, wat uiteindelijk toch mislukte. en er zijn nog een paar gebeurtenissen dan, maar op economisch gebied... de economie zwakt af (wat uiteindelijk leidt tot de, in 1973, internationale (olie)crisis. (dat maakt ook het kabinet van Den Uyl moeilijk) |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Waar geschiedenis studeren? miramichi | 16 | 06-11-2011 13:26 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Geschiedenis 1 turtlez | 2 | 16-04-2008 14:09 | |
Studeren |
Geschiedenis UVA/VU Verwijderd | 2 | 06-07-2007 11:39 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete over vakken Duits en Geschiedenis Nishu | 24 | 05-05-2007 20:07 | |
Studeren |
geschiedenis (alweer) universitair of hbo? Verwijderd | 5 | 02-12-2004 23:43 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 |