![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
anti-KVP: tegen de Katholieke Volks Partij. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Even nog één vraag. Klopt het dat keerpunt 72 mislukte door politieke achterdocht van de achterban en bemoeizucht van het PvdA-partijkader (nu in normaal nederlands ![]() En waarom had (zoals in mijn boek staat) "Polarisatie de arbeidsverhoudingen verkild"?
||
![]() |
Citaat:
![]() Al die antwoorden die jij weet..sjonge jonge en ik dacht dat ik het goed kende ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Vooral jongeren binnen de PvdA, die hun partij niet links genoeg meer vonden dacht ik. hadden zij eigenlijk succes? @ energie : Lees het topic. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
is dit het? -ze hadden pech ivm de olie crisis - veel verzet vanuit de samenleving -binnen het kabinet veel verdeeld heid. Den Uyl en van Agt spraken elkaar niet. -de achterban van de PvdA af weinig ruimte tot compromissen sluiten |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maaruhm er staat bij mij ook het volgende: "De bemoeizuchtige overheid trok nederland steeds dieper in het moeras en bracht slechts groeiende werkeloosheid en belastingverhoging" Dat gaat om kabinet-Den Uyl, maar uit welke partijen bestond die ook alweer?
||
Verwijderd
|
Citaat:
...........ow de ARP hoort er ook bij |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
zoals luchtballon al zei: lees het topic. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
over "gedoogde" steun door ARP en KVP.. Ze leverden wel 6 ministers, maar gaven Links de kans om te regeren...toch?!
||
Verwijderd
|
Citaat:
ja ik neem aan dat ze links de kans gaven. er staat zo bij mij dat de uyl het kabinet presenteerde als progressief kabinet. dus de onfessionlen kregen ook niet echt de kans, geloof ik. |
![]() |
||
Citaat:
-edit- oh, gedoogsteun.. mmm zou ook nog kunnen ![]() Laatst gewijzigd op 24-05-2004 om 17:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
wil me verder net te veel mee bemoeien hoor, vroeg het me af |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() haha, de logica was in ieder geval ver te zoeken. Naja, bedankt voor de hulp. Ik ga kijken of ik Lancashire snap, want dit begrijp ik nu wel. Jullie ook al vast succes.. Ik hou het maar op gedoogdsteun ![]()
||
Citaat:
![]() Maar ik heb nog ff op die site gekeken, en de ARP en KVP hadden ook ministers, dus ze hoorden wel echt bij het kabinet. jij ook succes |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() {moet ik ook nog doen want ben het vergeten (A)} (vorig jaar was het het 1e onderwerp, dit jaar ook wel denk en hoop ik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() maarre als je een opstel moet schrijven (gaat denk over 1e onderwerp, was vorig jaar ook ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() haha ![]() majaa zometeen nog ff doen |
![]() |
||
Citaat:
enkele van hun speelse acties zijn 'het witte fietsenplan' 'het wittewijven plan' en 'het witte kippenplan'
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
wat houden dan die 3 ''plannen'' in en hoe gingen die in werking?? |
![]() |
||
Citaat:
witte wijven plan: dit symboliseerde vrije seks. witte kippenplan: dit was het symbool om de politie e.d. te veranderen in aardige mensen die dan, bij wijze van, kippenpootjes op scholen zouden uitdelen. witte fietsenplan: het idee hiervan was dat een (witte) fiets nooit op slot stond, van niemand een eigendom was, en dat hij altijd gebruikt kan worden door iedereen. deze moet dan weer achtergelaten worden zonder dat hij op slot staat. Het had er ook mee te maken dat ze de 'welvaarstssamenleving' bekritiseerde. Eén van de symbolen van de welvaarssamenleving is toch wel de auto. Daarom kwamen zij met de fiets. ze zeiden dan ook: een fiets is iets, maar bijna niets. zoiets was het dacht ik. xxx
||
Citaat:
een korte beschrijving van de andere plannen heb ik hierboven ook nog.
||
Citaat:
![]() ![]() symboliseerde vrije seks.
||
![]() |
Citaat:
de andere 2 plannen weet ik niet!!! ![]() ik kom maar tot 1 conclusie: ''De meer ik leer, de meer ik weet. De meer ik weet, de meer ik vergeet. De meer ik vergeet de minder ik weet! Waarom leren we dan nog???" ![]() |
![]() |
|
Hmm.. als ik het goed onthouden had, was er toch "onenigheid" over de jaartallen van de Public Health Act en de Politiewet? {omdat er overal wat anders stond?}
Dit staat op de officiële GS site? - Public Health Act (1835): gemeenten kregen het recht om zelf de openbare gezondheid te regelen (Er kwam zgn. boards of Health, maar functioneerden in de praktijk vaak slecht) - Politiewet (1835), in gemeenten ging het langzaam, in steden kon de politiemacht effectief gebruikt worden tegen vormen van sociale onrust http://www.geschiedenis.net/frame1.html |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() T staat niet in mijn boek
|
Manufacturen waren hallen waar men kon spinnen en weven. Zo kreeg de ondernemer controle over zijn werknemers. Tussenhandelaren hoefden niet meer heen en weer te reizen.
Maar er waren nog geen Machines in de manufacturen!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Waar geschiedenis studeren? miramichi | 16 | 06-11-2011 13:26 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Geschiedenis 1 turtlez | 2 | 16-04-2008 14:09 | |
Studeren |
Geschiedenis UVA/VU Verwijderd | 2 | 06-07-2007 11:39 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete over vakken Duits en Geschiedenis Nishu | 24 | 05-05-2007 20:07 | |
Studeren |
geschiedenis (alweer) universitair of hbo? Verwijderd | 5 | 02-12-2004 23:43 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 |