Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() soms als ik een bepaald stuk tekst hoor denk ik erover na. een goede tekst is een goede tekst voor iemand persoonlijk wanneer diegene zich ermee kan identificeren (hoewel hoogstwaarschijnlijk op een andere manier dan de schrijver). maar ehm, het toepassen in denken en doen vind ik nogal overdreven. net als dat topic over welke muziek je luistert wanneer je je kut voelt. je kan muziek ook té serieus nemen zeg maar. waarom mensen het wel doen weet ik niet, misschien ben ik er te nuchter voor. maar ja je kent het wel, mensen die een bepaald janknummer hebben of agressief worden van een nummer, mensen die verklaren dat dat ene nummer of die ene zanger hen door de moeilijke periode in hun leven heeft geholpen; allemaal bullshit in mijn ogen. ik kan er gewoon niet inkomen. afgezien van dat kan een tekst of een bepaald stukje muziek zeker wel raken, maar dat is na een paar keer luisteren meestal weer over. en soms kan het ook weer terug komen.
||
Citaat:
||
Citaat:
zelfde idee heb ik bij dat muziek topic op het psychologie forum. ze gaan mij niet wijs maken dat wanneer ze zo'n liedje 100x hebben gehoord het ze nog steeds raakt
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ohja enne Broezer: scherp hoor ![]()
||
Citaat:
Hoe vaag, maja muziek luisteren zoals instrumentale triphop zorgt ervoor dat de geest weer leeg raakt en ik dus in feite bezig ben met het vergeten zijn dat ik denk.. De zang in de muziek zorgt ervoor (tenminste bij de meeste) dat mensen over dingen gaan na denken , dat in het straatje van de tekst past.. Dus wanneer je "depressieve" muziek gaat luisteren, ga je zelf ook een beetje "depressief" denken.. BTW wisten jullie dat muziek de martel techniek is van de Amerikanen.. Stel je voor je komt uit Verwegistan en je wordt opgepakt door soldaten en je hebt nog nooit van Slipknot, Metallica etc gehoord.. En je wordt in een kamer gezet van 1 bij 1 meter met deze muziek 24/7 op.. Dan ga je toch ook niet helder meer denken en dan ga je toch ook vertellen waar Osama is ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
dat is op zich al vreemd, gezien voor sommigen (de meesten hier) muziek een voorname plaats inneemt in het leven. Je identificeert je met muziek. zoals Schoppenhauer ooit bedoelde:'kijk niet naar de kunst alsof het kunst is, maar kijk naar kunst alsof jij kunst bent'en zo kan je muziek ook benaderen. En ik kan me wel voorstellen dat bepaalde nummers mensen verder helpen. Bijvoorbeeld dat een zanger precies zegt wat je op dat moment wil horen (het hoeft niet per se een grote stap verder te zijn, maar elk klein deeltje is al genoeg). Ik noem een glassjaw, perfecte remedie voor uitgaan van relaties.
||
Citaat:
Ja dit is een lomp antwoord, maar ik luister nu muziek. Vandaar.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
King Arthur and the knights of the saai table #594 Chick Rock | 500 | 06-05-2009 10:29 | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17 Dinalfos | 500 | 09-11-2005 11:53 | |
Verhalen & Gedichten |
Afscheid [vernieuwd] tiram | 45 | 12-05-2004 15:02 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Pijnlijke Eenvoud juliettebinoche | 59 | 11-01-2004 22:12 | |
Liefde & Relatie |
Liefdesverdriet verwerken AnoniemIemand | 20 | 27-10-2002 10:39 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit kreeg ik per mail: Om over na te denken Doc | 19 | 18-01-2002 11:21 |