|
|
Bekijk resultaten poll: Mag je het kind van tienermoeders afnemen en in een pleeggezin zetten? | |||
Ja (zet in je reactie even kort waarom) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 15.69% |
Nee (zet in je reactie even kort waarom) |
37 | 72.55% |
Weet niet/geen mening (wat zijn je voors en tegens?) |
6 | 11.76% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt niet zomaar een kind bij de moeder weghalen, ook al is het kind niet gewenst. Als de moeder er vrijwillig afstand van doet is het prima, er zijn genoeg koppels die kinderen willen, maar onvruchtbaar zijn. Ik vind dus dat ze begeleiding moeten krijgen, zonodig verplicht. Niet het kind afnemen dus.... alleen in extreme gevallen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ontopic: ja, ik vind dat je dat kind uit die gezinssituatie kunt weghalen, op dezelfde gronden als waarop dat bij volwassenen gebeurt: niet in staat het ouderlijk gezag en de opvoedende taak naar behoren uit te oefenen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ook gekeken naar welke sociale laag van de bevolking dit het meeste voorkomt, is vrij duidelijk dat die meestal niet toereikend is.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet dus kijken naar de omstandigheden van het geval (zoals altijd overigens). Maar als bijv. een meisje van zestien, dat niet meer ingeschreven staat voor een opleiding, een kind krijgt, dan is het wel aan te raden dat in elk geval in de gaten te houden. Dan kun je sneller ingrijpen, mocht dat nodig zijn. Maar áls er wordt ingegrepen, dan moet de basis daarvoor dus niets met leeftijd te maken hebben, maar met het feit dat dat kind gewoon niet goed wordt opgevoed cq. grovelijk wordt verwaarloosd. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Onderzoek wijst uit dat veel tienermoeders uit een lagere sociaal-economische klasse komen en het zal voor deze ouders niet meevallen om voor hun tienerdochter en haar kind te zorgen. Financiële problemen komen dan ook veel voor bij tienermoeders Bron
||
Citaat:
waarom vind je dit wel prima, maar een hoofddoekje onder vrijheid vallen. ![]()
|
Verwijderd
|
ja.
Om al eerder genoemde redenen in dit topic. Bovendien hebben we het nog niet over het kind zelf gehad. In een op zijn zachtst gezegd onstabiele situatie is er voor een kind niet echt een fijne opgroei plek te creeeren. Maar ja in sommige gevallen zijn het dan de grootouders die de zorg voor de baby op zich nemen zodat moeders lief nog lekker naar school kunnen en uitgaan, zoals dat hoort op die leeftijd. Over maatschappelijke kosten nog niet gesproken, want in de regel kan een pubermoedertje zichzelf nog niet 100% onderhouden, dus moet er maatschappelijk werk ingezet worden, (aanvullende ) uitkeringen, en als het misgaat, kinderbescherming. Afnemen en plaatsen bij pleegouders, zodat het kind in een stabiele rustige omgewving opgroeit is een zeer goed plan ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, maar alleen de jonge tieners: 14 t/m 18.
Het zou kunnen dat sommige tieners van 17 volwassen genoeg zijn om hun kind te verzorgen, dus het systeem zou per zaak moeten worden behandeld. Het lijkt me geen gezonde situatie om zon kindje door de moeder van de tiener te laten opvoeden. Er kunnen nare situaties onstaan tussen moeder - kind - tiener. Je moet altijd uitgaan naar het beste VOOR HET KIND. En het beste is om hem/haar dan naar een pleeggezin te laten gaan. Hier krijgt het kind een normale opvoeding. |
![]() |
|
En stel nu dat zo'n kindje naar een pleeggezin gaat, terwijl de moeder het niet wil.
Wat moet die moeder dat later tegen dat kindje zeggen: "ja, ze hebben je van me afgenomen, omdat ze dachten dat ik niet goed wijs was." ?? Zou ik, als kind zijnde, erg lullig vinden klinken. Ook heb je dan inene twee moeders, misschien zelfs wel twee vaders. En dan? Wie gaat het kind als de echte ouders zien? Zijn/haar pleegouders. De echte moeder heeft dan nog meer verdriet, haar kind ziet haar niet als zijn/haar echte moeder en ze kon zelf het kind niet opvoeden, omdat anderen dachten dat dat niet goed was voor het kind. Moeten we die moeders zoveel emotionele schade 'geven'? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En, wie bepaald of de moeder, dan wel tienervader, het kind niet goed kan opvoeden? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap dat gezeur over 'wie moet dat bepalen' niet zo. De hele samenleving bestaat uit instituties die aangewezen zijn om oordelen te vellen over anderen (rechters, artsen, psychiaters) en daar hoor je nooit iemand over. Waarom hier dan ineens wel? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Emoties beinvloeden je redenerings-vermogen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat dat gewoon helemaal aan de moeder en haar familie ligt. Ben dus wel van mening dat bekeken zou moeten worden of de moeder in staat is om voor het kindje te zorgen.
Zo niet, moet ie toch weg. Ikzelf zou eeecht niet weten wat ik zou moeten doen als ik nu een kind kreeg. Ik kan me niet voorstellen dat ik daarvoor zou kunnen zorgen, ik bedoel een kind betekent ontzettend veel beperkingen, en ik vind dat áls je eenmaal een kind hebt je er helemaal voor moet gaan, want een kind met van die halve ouders die nog ieder weekend in het café zitten, wel eens dronken thuiskomen en er late feestjes op na houden... Dat vind ik zó zielig, begrijp ook niet hoe je dat kunt doen. Als tienermoeder moet je dus wel een enorme stap nemen. Maar als je dat kan. Sja, doe dan maar hoor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is geen "stelen". Dat is opkomen voor de zwakkeren. Namelijk het kindje. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ongeboren leven is kostbaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Leven staat bovenaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee, een foetus heeft geen rechten. En terecht. Als het al moord is om een foetus te doden, dan is het zeker moord om een kip, varken, koe of whatever te doden, en dat doen we ook gerust. Ik zie het ethische bezwaar niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien maak ik iedere dag een einde aan vele miljoenen potentiële levens. Heb je daar dan ook ethisch bezwaar tegen of moeten we alle eicellen en alle spermacellen van de hele mensheid maar bevriezen en hieruit zo veel mogelijk kinderen maken? Daarmee maximaliseren we dan "het potentiële leven". Laatst gewijzigd op 27-05-2004 om 11:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een kind nemen moet een weloverwogen beslissing zijn van mensen die in staat zijn zelf voor een kind te zorgen! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Spermacellen is ook geen potentieel leven, het is het middel om leven te verwekken. Pas als een eicel word bevrucht met het spermacel DAN spreek ik pas over potentieel leven. |
![]() |
||
Citaat:
een embryo van 3 weken, is niet meer dan 2 celletjes die zich enkele malen gedeeld hebben. Laten we god danken, dat abortus niet verboden is in NL ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Een eitje is eigenlijk wel potentieel leven. Wat ik had moeten zeggen is 'ongeboren leven' En dat is het bevruchte eitje. Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[ma]enquete over tienermoeders LiqqY | 22 | 07-02-2006 17:51 | |