Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 15:15
MieX
MieX is offline
je vergeet het lijstje

Keyser saus
Hi
AlopiA
TrIple
AngelLena
Foefighter
Silver rain
a*rainbow*girl
Michab
Charmed Prue
Jet666
Light Fighter
Anneee
Eye of Sauron

rood is opgehangen,blauw is opgegeten en paars is 3 keer niet gestemd hebben, dus eruit gezet..
Oud 27-05-2004, 16:28
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik wil het nou ook wel eens weten.
Het zal toch niet degene zijn waar ik als allereerste op gestemd had? (omdat ik een hekel heb aan een bepaald tv-programma)
Oud 27-05-2004, 16:31
timmeh
timmeh is offline
Ik wil graag volgende spel ook mee doen
Oud 27-05-2004, 16:40
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
hoeveel mensen kunnen er eigenlijk meedoen?
Ik wil ook weer meedoen...
Oud 27-05-2004, 16:44
Paris
Paris is offline
Ik wil ook weer meedoen. Ik let wel even op of het spel binnenkort af is gelopen dan. Maar hoeveel mogen er nou meedoen volgende keer?
Oud 28-05-2004, 07:53
Quiana
Quiana is offline
Als er posts zijn die je niet meer kan verwijderen, maar wel verwijderd zou willen zien; ik wil er best een paar verwijderen zodat jullie langer door kunnen gaan. (zolang het er niet achterlijk veel zijn en er niet heel erg gechat gaat worden 'omdat het toch wel verwijderd wordt' oid, lmd. )

Kijk maar, als het nodig is kan je een pm sturen met de url van de post(s) die verwijderd moeten worden.
Oud 28-05-2004, 14:22
Verwijderd
Hallo mensen,

Het spel is gestopt. Ik deel jullie het maar even zelf mede.
Ik was de weerwolf, en ik weiger te stemmen dus wordt ik er uitgeschopt.
Voor de geïnteresseerden: het niet stemmen deze ronde, is puur strategisch.
Namelijk: als er nu iemand uitgaat eindigt het spel met twee mensen in een ophangronde. Aangezien de weerwolf niet mee mag stemmen, is de weerwolf gedoemd te verliezen.

Nergens staat in de spelregels dat iemand opgegeten MOET worden. De spelleiders vinden echter van wel.

Ik ga deze ronde niemand opeten, dus lig ik eruit. Ik ga liever eruit dan dat ik iemand ga opeten. Want dat vind ik gewoon onzinning.

De dorpelingen hebben dus bij deze gewonnen.
Gefeliciteerd!

Verder wil ik nog zeggen dat ik de spelleiders (met name MieX), toch elk spel weer bekrompen vindt.
Waarom moet het allemaal zo streng? Dit spel spelen is toch veel leuker als de regels wat soepeler waren.

Goh, ik denk niet dat ik nu ooit nog een speciale rol krijg, dus jullie kunnen me in het vervolg gewoon vertrouwen

Nieuwe inschrijving:

1. Charmed Prue

Laatst gewijzigd op 28-05-2004 om 14:25.
Oud 28-05-2004, 14:46
MieX
MieX is offline
Charmed Prue: speciaal nog een keer die regel waarvan jij denkt dat die er niet staat:

Citaat:
Dan wordt het nacht en slaan de weerwolven toe. Zij kiezen in onderling overleg één slachtoffer en sturen de naam van diegene naar mij.
Zoals al gezegd in meerdere PM's: er staat (zelfs met accenten) één persoon, dat is dus geen drie maar ook geen nul.

Ik heb de hele post met de regels nagelezen, er staat toch echt nergens dat de weerwolven iemand mogen opeten.

Verder mag je me best bekrompen vinden, maar een spel als dit werkt gewoon niet als je maar een beetje losjes doet met de regels, andere spellen waren misschien leuker maar ik moet ook wel zeggen dat jullie (niet alleen jij) dit spel meerdere keren de grenzen opzoeken en dat we nu wel weten welke dingen er extra duidelijk in de regels moeten komen te staan. Bovendien heb ik niet een beslissing alleen genomen, allesis in overleg met zjoerd gegaan. Bekijk het ook eens van de andere kant: als jij nou gewoon elke keer braaf had gestemd en de dorpelingen probeerden met een soortgelijke actie om te eindigen met een stemronde had jij het ook niet geweldig gevonden. Ik vind het zelf ook jammer dat het zo heeft moeten eindigen, laten we hopen dat het volgende spel iets soepeler verloopt.

Nog even voordat de hele inschrijflijst vol staat: Als er 15 mensen mee doen hebben we (volgens mij, als iemand er anders over denkt roep het maar) genoeg mensen.

De volgende regels zijn duidelijker/ toegevoegd:

* Als je dood bent is het niet de bedoeling dat je nog gaat vertellen wat je weet over de functies van mensen, hou het spel voor iedereen spannend.
* De weerwolven moeten elke ronde iemand opeten, net zoals er elke ronde iemand opgehangen moet worde. Het ophangen is echter afhankelijk van stemmen en gaat alleen bij gelijkspel niet door.
* Speculeren rond je functie mag, duidelijk zeggen wat je bent is niet de bedoeling (dus "misschien ben ik" mag maar "ik ben" niet)

Als er iemand commentaar heeft op deze extra regels of meer suggesties: u kunt in dit topic reageren.

1. Charmed Prue
2. Triple
3. Hi
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

Laatst gewijzigd op 28-05-2004 om 14:48.
Oud 28-05-2004, 14:52
timmeh
timmeh is offline
Citaat:
MieX schreef op 28-05-2004 @ 15:46 :
* Speculeren rond je functie mag, duidelijk zeggen wat je bent is niet de bedoeling (dus "misschien ben ik" mag maar "ik ben" niet)

Als er iemand commentaar heeft op deze extra regels of meer suggesties: u kunt in dit topic reageren.
Je mag alles behalve de waarheid zeggen. Dus als iemand zegt ik ben de weerwolf dan weet je dat hij/zij dus niet de weerwolf is omdat hij de waarheid niet mag zeggen. beetje raar :/

1. Charmed Prue
2. Triple
3. Hi
4. timmeh
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
Oud 28-05-2004, 14:54
MieX
MieX is offline
Citaat:
timmeh schreef op 28-05-2004 @ 15:52 :
Je mag alles behalve de waarheid zeggen. Dus als iemand zegt ik ben de weerwolf dan weet je dat hij/zij dus niet de weerwolf is omdat hij de waarheid niet mag zeggen. beetje raar :/

1. Charmed Prue
2. Triple
3. Hi
4. timmeh
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
zoals in het voorbeeld staat: "ik ben.." mag niet, je mag er alleen suggesties over doen
Oud 28-05-2004, 15:27
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
MieX schreef op 28-05-2004 @ 15:46 :

Ik ben het niet eens met dat de weerwolven persé iemand moeten opeten elke ronde. Ik vind dat ze bv 1 keer hun beurt over mogen slaan. Ook omdat van de spellen die we hebben gespeeld, nog nooit de weerwolven hebben gewonnen. Dan zit er toch iets fout waardoor ze een kleinere kans hebben. Een paar keer scheelde het bijna niks, maar dan nog

1. Charmed Prue
2. Triple
3. Hi
4. timmeh
5. Silver rain
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
Oud 28-05-2004, 15:32
Anneee
Anneee is offline
En nu zal ik wel op tijd stemmen.

1. Charmed Prue
2. Triple
3. Hi
4. timmeh
5. Silver rain
6. Anneee
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
Oud 28-05-2004, 15:32
hi
hi is offline
@ Miex volgens mij heb je helemaal gelijk met je regels! Het is alleen zo ontzettend moeilijk om te winnen als weerwolf! Als de regels op deze manier worden gehanteerd! Het zijn twee weerwolven tegen 13 dorpelingen (van die dorpelingen zijn er 3 mensen met een speciale functie, die kunnen beschermen, zien en moeilijk worden opgegeten). Elk spel zie je weer dat het een ongelooflijk ongelijke strijd is. De weerwolven trekken altijd aan het kortste eind. Daarom pleit ik ervoor dat de weerwolf zelf mag bepalen of hij of zij stemt! Met alle andere regels van het spel ben ik het eens! Zie het eerdere WWS spel waar ook 3 mensen overbleven 2 dorpelingen en een weerwolf. De weerwolf trok ook daar aan het langste eind.
In dit spel zag ik het al dagen van te voren aankomen dat de weerwolf ging verliezen (er was namelijk nog maar 1 weerwolf) en als je uitging rekenen wie wanneer moest stemmen wist je dat de dorpelingen gingen winnen. Omdat er moet worden opgehangen! Voor de rest vind ik het fijn dat er spelleiders zijn !
Oud 28-05-2004, 15:41
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
hi schreef op 28-05-2004 @ 16:32 :
...
Dat zijn al 3 stemmen voor
Wat denken jullie spelleiders ervan?
Oud 28-05-2004, 16:02
timmeh
timmeh is offline
Citaat:
MieX schreef op 28-05-2004 @ 15:54 :
zoals in het voorbeeld staat: "ik ben.." mag niet, je mag er alleen suggesties over doen

da bedoelde ik niet echt maar laat maar hangen
Oud 28-05-2004, 19:47
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Charmed Prue schreef op 28-05-2004 @ 20:02 :
...
Ben het met je eens. Als je mag bluffen mag je ook je eigen functie zeggen. Dat maakt het nou juist zo leuk.
En de weerwolven hebben al een achterstand, dus geef ze het recht dat ze mogen kiezen of ze iemand opeten of niet
Oud 28-05-2004, 22:08
timmeh
timmeh is offline
Citaat:
jet666 schreef op 28-05-2004 @ 20:04 :
ik ben het wel met je eens.

niemand moet vergeten dat dit spel er is om te bluffen. als ik dit spel dan zeg dat ik weerwolf ben, en dorpeling, dan weet dus iedereen dat ik ziener ben. als je mag bluffen, mag je toch juist ook je eigen fucntie zeggen?

met toepen toep je toch ook niet alleen maar als je slechte kaarten hebt?

mjah dit bedoelde ik dus maar staat nergens dat je moet liegen staat alleen dat je gewoon moet speculeren. Dus dat je best je functie er mag neer pleuren als je maar een woordje als misschien oid bij gooit zodat de rest kan speculeren

dit is wel heel vaag stukje tekst geworden
Oud 29-05-2004, 07:43
Nate
Nate is offline
Citaat:
zjoerd schreef op 29-05-2004 @ 08:08 :
1. Charmed Prue
2. Triple
3. Hi
4. timmeh
5. Silver rain
6. Anneee
7. Foefighter
8. Dukko
9. jet666
10. AngelLena
11. Michab
12. Lisaaah
13. Eye of Sauron
14. Zjoerd.
15. Nate
Ah, ben ik nummer 15.
Oud 29-05-2004, 11:25
CharmingPiper
CharmingPiper is offline
1. Charmed Prue
2. Triple
3. Hi
4. timmeh
5. Silver rain
6. Anneee
7. Foefighter
8. Dukko
9. CharmingPiper
10. AngelLena
11. Michab
12. Lisaaah
13. Eye of Sauron
14. Zjoerd.
15. Nate

Als ik het goed begrijp is Jet666 nu spelleider en verdwijnt ze dus uit deze lijst. Dit betekend dat er een naam vrijkomt en dat ik ook nog mee kan doen. Dat mag toch?

PS. ik ben nieuw hier...
Oud 29-05-2004, 12:03
MieX
MieX is offline
Ik heb even alle berichtjes doorgelezen en weer wat suggesties voor nieuwe regels:

* De weerwolven moeten vrijheid krijgen om een keer (of meerdere keren) niemand op te eten
* Er moet toch ongeveer een regel komen rond het geven van functies, het spel moet ook wel een beetje spannend blijven rondom functies (ik denk dat de meeste mensen het spel met "ik ben de ziener en die en die zijn de weerwolven, als ik dood ben geloven jullie me" zich ook nog wel herrinneren, ik heb die regel ook meer bedacht om het juist voor de weerwolven makelijker te maken, een weerwolf zal ook niet zo snel roepen dat hij/zij een weerwolf is)

Iedereen is vrij om mee te helpen met het bedenken van nieuwe regels, zodat we er voor iedereen een leuk spel van kunnen maken.

Zoals Silver rain al zei: de lijst voor het volgende spel is in ieder geval vol, wil iedereen die de lijst heeft ingevuld zijn/haar post weer verwijderen? hoe meer er verwijderd wordt hoe meer plek we hebben!

1. Charmed Prue
2. Triple
3. Hi
4. timmeh
5. Silver rain
6. Anneee
7. Foefighter
8. Dukko
9. CharmingPiper
10. AngelLena
11. Michab
12. Lisaaah
13. Eye of Sauron
14. Zjoerd.
15. Nate
Oud 29-05-2004, 12:08
MieX
MieX is offline
Citaat:
Charmed Prue schreef op 29-05-2004 @ 13:06 :
Ik weet niet of ik dit wel moet zeggen maar ik heb sterk het gevoel dat CharmingPiper een undercover van iemand anders in het spel is.
Ze heeft in totaal één post, en dat is in dit spel.

Het spijt me als ik het bij het verkeerde eind heb.
Goed dat het je opvalt, als iemand wel iets meer posts heeft is het nog iets meer te vertrouwen, de naam valt inderdaad ook wel op, ik weet niet of het toeval is dat die zoveel op de jouwe lijkt, misschien kan een van de FB's een IPcheck doen, ik zal wel even PMen.
Oud 29-05-2004, 12:24
MieX
MieX is offline
Citaat:
zjoerd schreef op 29-05-2004 @ 13:10 :
oké, jet is dus spelleider. GEFELICITEERD!
Wanneer beginnen we?
Ik denk als alle regels duidelijk zijn en als iedereen het ook met die regels eens is, lijkt me wel belangrijk
Oud 29-05-2004, 15:19
MieX
MieX is offline
Charmed Prue je had helemaal gelijk, na een IPcheck van Quiana weet ik dat Eye of Sauron en Charmingpiper dezelfde persoon is, aangezien dat niet de bedoeling is van het spel worden beiden van de lijst gehaald, we hebben dus nog 2 plekken over.

1. Charmed Prue
2. Triple
3. Hi
4. timmeh
5. Silver rain
6. Anneee
7. Foefighter
8. Dukko
9.
10. AngelLena
11. Michab
12. Lisaaah
13.
14. Zjoerd.
15. Nate
Oud 29-05-2004, 16:26
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 29-05-2004 @ 16:49 :
Ho eens even. CharmingPiper is mijn zus. Ik vond dit een leuk spel en ik heb haar gevraagd om ook mee te doen. Ze is inderdaad nieuw hier en dit is haar eerste post. Ik dacht dat dit geen probleem zou zijn maar misschien had ik het eerst aan de spelleiders moeten vragen. sorry voor dat.
En oh ja, we spelen natuurlijk eerlijk en ik vertel niet aan haar op wie ik stem, en vice versa.
Ja, er wordt gewoon meteen van uitgegaan dat je dan een undercover account hebt, maar de computer kan ook gewoon door meerdere personen gebruikt worden Put them back op de lijst
Oud 29-05-2004, 17:22
MieX
MieX is offline
mijn excuses, maar volgende keer zou het wat makkelijker zijn als je zus zichzelf in een ander topic een beetje zou introduceren, dan weten we het zeker

dan nog vind ik het wel opvallend dat de nickname van je zus zo veel op die van charmed prue lijkt, maar goed

Het lijkt me dat alles nu duidelijk is, kunnen jet en ik functies gaan verdelen.
Oud 29-05-2004, 20:55
MieX
MieX is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 29-05-2004 @ 21:17 :
Ok dat is dus geregeld. Let the party begin.
En die nickname? Snap ik ook niet, dat er mensen zijn die die TV-serie echt leuk vinden. Maar zij is er verslaafd aan...
Ze mag ook best charmed leuk vinden, maar in mijn ogen lijken charmed prue en charming piper gewoon op elkaar.
Oud 29-05-2004, 20:59
MieX
MieX is offline
Citaat:
zjoerd schreef op 29-05-2004 @ 21:57 :
Sorry hoor, Maar Eye of Sauron zget wel dat het zijn zus is, maar dat akn toch gewoon een lulverhaal zijn!?
op het moment dat we daar achter komen is het meteen afgelopen voor beiden
Oud 29-05-2004, 23:07
AngelLena
AngelLena is offline
Zullen we dan zo langzamerhand maar eens van start gaan? Jet, pm ons de functies eens even meid
Oud 30-05-2004, 08:13
hi
hi is offline
Citaat:
hi schreef op 29-05-2004 @ 16:42 :
Jij vuile bedrieger
Ik neem mijn woorden terug ! Laten we beginnen...
Oud 30-05-2004, 08:22
Silver rain
Silver rain is offline
Ik ga aan het ruimen, wie doet mee? Dan hebben we meer ruimte (deze post gaat straks weg)

edit: met andere woorden: als je ergens spam ziet van jezelf, kan je het dan verwijderen?

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 09:08.
Oud 30-05-2004, 09:03
Sjoerd
Sjoerd is offline
Wanneer krijgen we onze functies?
Oud 30-05-2004, 10:12
AlopiA
AlopiA is offline
Nouhou, ik wilde gewoon weer spelleider zijn
ik had nog gezegd dat ik maar 1 spel mee wilde doen

Maar het maakt niet heel veel uit, ik krijg deze week een italiaanse in huis, maar ik wil het volgende spel wel weer graag leiden en ik wil de functies weten

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 10:17.
Oud 30-05-2004, 11:06
Spelleider!
Spelleider! is offline
Jet is op dit moment bezig met de functies versturen, het spel gaat dus beginnen. Zoals altijd beginnen we met een stemronde, de dorpelingen hebben tot morgen 16.00 uur de tijd

- MieX
Oud 30-05-2004, 11:24
Outlaw
Outlaw is offline
Goed, ik heb mijn functie

Ik zal de lijst hier nog even zetten voor het gemak.

Mensen denk aan wat er in het vorige spel is gebeurt en stem mij nou niet weer meteen weg.

1. Charmed Prue
2. Triple
3. Hi
4. timmeh
5. Silver rain
6. Anneee
7. Foefighter
8. Dukko
9. CharmingPiper
10. AngelLena
11. Michab
12. Lisaaah
13. Eye of Sauron
14. Zjoerd.
15. Nate
Oud 30-05-2004, 11:41
Sjoerd
Sjoerd is offline
Ik heb gestemd.
Op trIple: op een of andere manier dnek ik gewoon dat hij de weerwolf is, ook vanwege dat zinnetje: "Mensen denk aan wat er in het vorige spel is gebeurt en stem mij nou niet weer meteen weg. " vooral die ''vind ik verdahct.
Maarja.. ik zal vast geen gelijk hebben.. maarja.. ik moet íemand verdenken!
Oud 30-05-2004, 11:45
Verwijderd
Poeh, ik ga ook zo stemmen.
Op Eye of Sauron.
Dit is namelijk mijn theorie: Als ik spelleider was zou ik of Eye Of Sauron of CharmingPiper weerwolf maken, zodat ze niet kunnen samenspannen.
Aangezien CharmingPiper nieuw is, stem ik dus op Eye of Sauron.
Oud 30-05-2004, 11:52
hi
hi is offline
Citaat:
Charmed Prue schreef op 30-05-2004 @ 12:45 :
Poeh, ik ga ook zo stemmen.
Op Eye of Sauron.
Dit is namelijk mijn theorie: Als ik spelleider was zou ik of Eye Of Sauron of CharmingPiper weerwolf maken, zodat ze niet kunnen samenspannen.
Aangezien CharmingPiper nieuw is, stem ik dus op Eye of Sauron.
Heb je de theorie met je vingers al gedaan !
Oud 30-05-2004, 11:54
Verwijderd
Citaat:
hi schreef op 30-05-2004 @ 12:52 :
Heb je de theorie met je vingers al gedaan !
Men, de vorige keer klopte die voor geen meter. De dorpelingen waren zo aardig geweest om hun tovenaar enzo op te eten.

Ik zal hem zo even doen. Kijken wat eruit komt.
Oud 30-05-2004, 11:54
timmeh
timmeh is offline
haha nu al overal verdenkingen

ik ga mee met zjoerd omdat ik zijn complot logischer vind dan die van CP.
Oud 30-05-2004, 12:03
Verwijderd
Dit zijn de mensen met de speciale functies volgens het waarheidsspelletje. Ik zeg niet erbij welke functies iedereen had, omdat ik dat vaak door elkaar haal:

Zjoerd, Eye Of Sauron, Foefighter, Timmeh en Dukko.

Benieuwd wat ervan klopt.
Oud 30-05-2004, 12:06
Verwijderd
*Huilt naar de maan*
Oud 30-05-2004, 12:14
Sjoerd
Sjoerd is offline
Ik denk niet dat Dukko were een weerwolf zou zijn, maar een speciale functie kan natuurlijk, maarja.. ikw eet het niet.
Ik kan je verzekeren dat ik GEEN weerwolf ben!
Dat zou MieX of Jet666 ook niet zo snel doen dnek ik, want ik ebn bang dtaik er snel uit zal gaan omdat ik vorige keer en spelleider ben geweest, dat ze daarom maar gewoon dorpeling hebben gemaakt, volgende keer misschien.. *hoopt*
Oud 30-05-2004, 12:24
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik heb ook gestemd. (nu al, dus ik ben geen weerwolf, mensen)
Oud 30-05-2004, 12:24
Verwijderd
Even een domme vraag.
Naar wie moeten we dan nu de stemmen sturen?
Oud 30-05-2004, 12:28
Spelleider!
Spelleider! is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 30-05-2004 @ 13:24 :
Even een domme vraag.
Naar wie moeten we dan nu de stemmen sturen?
Naar Spelleider!
en vergeet het uitroepteken niet, anders pm je iemand anders
- Lopi

(even voor de duidelijkheid, ik help nu min of mee mee, ik ben alleen wat minder vaak online de komende week)
Oud 30-05-2004, 12:53
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Charmed Prue schreef op 30-05-2004 @ 12:54 :
Men, de vorige keer klopte die voor geen meter. De dorpelingen waren zo aardig geweest om hun tovenaar enzo op te eten.
Dat het niet klopte was omdat je zélf weerwolf was

Ik vind de opmerking hierboven van Eye of Sauron aardig verdacht. Dus ja, ik volg CP en stem op hem Nu kun je me gaan verdenken, maar vorige keer was ik wolfsbane, en de keer daarvoor weerwolf.
Oud 30-05-2004, 13:43
Anneee
Anneee is offline
Bah, mijn computer is echt heel erg langzaam. Eventuele posts verwijder ik morgen wel, als ik weer op mijn kamer ben. Maar stemmen ging nog net, gelukkig, anders lig ik er weer uit.
Oud 30-05-2004, 14:00
Severus
Severus is offline
Bah. Ik wou weer meedoen, en nou ben ik net te laat.
Oud 30-05-2004, 14:07
Shitonya
Shitonya is offline
Teveel om te lezen en het spreekt me niet echt aan van wat ik globaal gelezen heb
Oud 30-05-2004, 15:30
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 30-05-2004 @ 13:24 :
Ik heb ook gestemd. (nu al, dus ik ben geen weerwolf, mensen)
Als ik zo alle stemmen bekijk vraag ik me wel af hoe lang jij nog in dit spel meedoet en ik zal heel eerlijk bekennen dat ik je dan ook weggeschopt heb samen mt al die anderen...

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten