Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 13:34
freyk
freyk is offline
Hey,

Zijn mensen die de demo of (al het hele spel ) van
Thief Deadly Shadows hebben gespeeld?
En wat vinden jullie ervan?

Hier een kleine intro:
Citaat:
freyk schreef in een andere topic
Citaat:
Thief The Dark Project kwam eind 1998 uit. Het was de eerste echte stealth game die voor de pc uitkwam. Lang voor games als Splinter Cell.
Het spel werd niet echt tot het first person shooter genre gerekend, maar onder de "First Person Sneaker"(sluiper).
Het was iets totaal nieuws voor de gamer. Je moest in de schaduwen blijven, luisteren naar voetstappen, schauwen creeren (door vuur met water te doven), deuren open met lockpicks, opdrachten vervullen, en stelen.
Het spel speelde zich af in de duistere middeleeuwen waarin magie en technologie een belangrijke rol speelden. Je ging door het leven als de meesterdief Garrett die in en rond een duistere stad, waar het spel zich afspeelt, zijn werk moest uitoefenen (stelen dus).
Verschillende wapens en items waren er tot je beschikking zoals een zwaard, knuppel, verschillende pijlen (water, fire, moss, etc), potions (voor healings, invisibility, speed etc), flashbombs (om je vijand te verblinden) en meer.
Je moest je verstoppen in de schaduwen, bewakers bewusteloos slaan, vreemde gebieden verkennen (waaronder donkere kastelen, graftombes, catacomben, oude fabrieken), stil rondsluipen zonder geluid te maken, monsters verslaan die je op je weg tegenkwam (zoals zombies, spoken), opdrachten uitvoeren, manieren vinden om in te breken en natuurlijk schatten en andere waardevolle objecten verzamelen uit verlaten graftombes of ze stelen van de rijke mensen.
Door het intrigerende verhaal, realistische geluid, schaduw en licht effecten en de myterieuze (en ook enge) sfeer werd het een hit over de hele wereld....

Er is een hele nieuwe engine (Unreal Warfare) die licht en schaduweffecten perfect weergeeft. Verder is ook de structuur van thief veranderd. In Thief 1 en 2 had je aparte missies die je een voor een moest voltooien. In Thief Deadly Shadows heb je een hele stad om te verkennen en vrij in rond te lopen (zoals in GTA Vice City). Ook is het nu mogelijk om Garrett vanuit de Third Person te besturen (ala Tombraider). Verder heb je nieuwe en verbeterde items tot je beschikking (zoals Wall Climbing Gloves, Oil Flasks, en een Dagger), zijn er nieuwe vijanden (zoals de Assassins)en is de AI nu veel inteligenter. Ook het geluid is veel verbeterd tenopzichte van de vorige delen. Je kan nu nagaan uit welke voetstappen komen. Ook veroorzaakt het lopen op marmeren vloeren een echo en lijkt het alsof je in een grot loopt. Verder hoor je als op glas trapt een krakend geluid, waar je jezelf door kan verraden als je iemand besluipt.

Hier een paar screenshots:

link om de demo te downloaden:
Thief: Deadly Shadows Demo

Hier een link naar de eerste twee delen:
Thief 1 & 2

Hier een link naar een goede thief nieuwssite:
Thief: The Circle

En als laaste, een paar links naar thief mods voor een paar spellen.

Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 14:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2004, 16:29
Verwijderd
Ziet er goed uit. Klinkt ook erg goed. *begint demo te downloaden*
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 17:16
freyk
freyk is offline
Citaat:
superduck schreef op 29-05-2004 @ 17:29 :
Ziet er goed uit. Klinkt ook erg goed. *begint demo te downloaden*
Hij is zeker goed!
Heb de demo al zeven keer uitgespeeld en ga nu voor de achtste keer uitspelen
(dit omdat er verschillende manieren zijn om een missie uit te spelen)

Spoiler

Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 20:52.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 20:10
Verwijderd
thnx. Zet de gameplay tips wel in een spoiler svp.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 20:52
freyk
freyk is offline
Citaat:
superduck schreef op 29-05-2004 @ 21:10 :
thnx. Zet de gameplay tips wel in een spoiler svp.
Gedaan
Offtopic: Maar eigenlijk vind ik deze tips geen spoiler
Oud 29-05-2004, 21:54
Verwijderd
De geluid tips enz niet, maar tactieken etc wel.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 22:06
Verwijderd
Hier nog een paar tips:
Zorg dat je hem 's avonds speelt
(zo komtie mooier over )

Zet je geluidsboxen keihard aan of gebruik een koptelefoon.
Zodat je horen wanneer er een wachter (of een persoon) aankomt en waar hij vandaan komt.

Het mooiste manier om een missie uit te spelen is te gaan ghosten.
Oftewel een missie uitspelen zonder iemand te doden of gezien te worden.

Spoiler

Spoiler

Spoiler

Spoiler

Spoiler

Spoiler

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 22:22
freyk
freyk is offline
Offtopic: Zo kan het ook hé?!
Maar heb je het spel al gespeeld, ofnie?
Oud 29-05-2004, 22:27
Verwijderd
nee. Moest opnieuw beginnen met downloaden. Verlaat nooit je comp als je aan het downloaden bent.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 00:09
schietgeweer
schietgeweer is offline
Goed, heb hem nu gedownload en een keer de missie voltooid en ik moet zeggen: wow!

Het ziet er meesterlijk uit, de sfeer is ongewoon goed, het kan erg spannend zijn en het is soms nog grappig ook. "I thought I heard a noise which sounded something like... a noise..." En dan het lockpicken. De eerste keer dat het op zo'n manier in een spel verwerkt is en het is ze goed gelukt moet ik zeggen, omdat het zonder meer een interessante bezigheid is.

Spoiler

En wat dat ghosten betreft, ik houd sowieso nooit echt van doden maar is bewusteloos slaan wel ok?

In ieder geval ga ik deze zeker kopen zodra die hier uit is.

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 00:35.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:47
freyk
freyk is offline
Citaat:
schietgeweer schreef op 30-05-2004 @ 01:09 :
Spoiler
Spoiler

Citaat:
En wat dat ghosten betreft, ik houd sowieso nooit echt van doden maar is bewusteloos slaan wel ok?
Nee, wanneer je ghost mag je jezelf niet laten zien, dus ook niet je acties. Dus geen mensen doden of neerknuppelen!

Citaat:
In ieder geval ga ik deze zeker kopen zodra die hier uit is.
Me too!

o ja, nog ff een tip:
Spoiler

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 11:24.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 12:42
schietgeweer
schietgeweer is offline
Ik heb 'm nu nog een keer gedaan. Niemand knock-out geslagen maar wel twee keer gezien. Een keer door de wacht boven in de toren en door de meid onderin de toren. Vanavond nog maar een keer proberen.

Ik heb trouwens wat reviews gelezen en het valt me op dat er over de vreemdste dingen gezeken wordt. Zo vond de reviewer op GameSpy de graphics verschrikkelijk. Verder was de toon van de hele review op Gamespot negatief, maar toch kreeg het spel een dikke 8. Er zal wel zo weinig mis zijn met het spel, dat mensen maar op zo'n manier gaan lopen mierenneuken of zo...
Oud 30-05-2004, 17:02
EGM
EGM is offline
Citaat:
schietgeweer schreef op 30-05-2004 @ 13:42 :
Ik heb 'm nu nog een keer gedaan. Niemand knock-out geslagen maar wel twee keer gezien. Een keer door de wacht boven in de toren en door de meid onderin de toren. Vanavond nog maar een keer proberen.

Ik heb trouwens wat reviews gelezen en het valt me op dat er over de vreemdste dingen gezeken wordt. Zo vond de reviewer op GameSpy de graphics verschrikkelijk. Verder was de toon van de hele review op Gamespot negatief, maar toch kreeg het spel een dikke 8. Er zal wel zo weinig mis zijn met het spel, dat mensen maar op zo'n manier gaan lopen mierenneuken of zo...
Lui van Gay *cough* Ik bedoel Gamespy weten toch meestal niet waar ze het over hebben, OMF is bijvoorbeeld een nieuwe on-line fighter voor +2 personen, omdat goed te kunnen maken hebben ze een 3D engine geschreven, en het enige waar je Gamespy over hoort zanniken is dat het misschien toch maar beter 2D had kunnen zijn, vraag ik me af, hoe wou je dat doen?
OMF homepage
Oud 30-05-2004, 17:26
Verwijderd
*Zet Thief 3 bovenaan lijst van nog te kopen spellen*

Zit nu in de kamer met die vent die je moet beroven waar hij zelf bijstaat.

Kan je de demo ook zonder tutorial spelen?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:53
freyk
freyk is offline
Citaat:
superduck schreef op 30-05-2004 @ 18:26 :
Kan je de demo ook zonder tutorial spelen?
Nee, je moet helaas eerst de tutorial uit zien te spelen.
Spoiler
Oud 30-05-2004, 20:02
Verwijderd
Ik bedoelde eigenlijk of er nog een level was, omdat er in de beschrijving stond dat het maar 1 level was. Ja dus.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:02
EGM
EGM is offline
mmm, ik vindt de toren inkomen echt lastig.... zelf met veel geweld vindt ik het lastig.. ik zou denk ik wat meer moeten leren omgaan met mijn BlackJack.....
Oud 30-05-2004, 21:18
freyk
freyk is offline
Citaat:
schietgeweer schreef op 30-05-2004 @ 13:42 :
uuhm, hadden ze het niet over thief 1 & 2 toen ze de grafisch gingen beoordelen?
Ik durf te wedden dat die mietjes ( -> de reviewers) het spel maar één minuut hebben gespeeld.

Citaat:
superduck schreef op 30-05-2004 @ 21:02 :
Ik bedoelde eigenlijk of er nog een level was, omdat er in de beschrijving stond dat het maar 1 level was. Ja dus.
De demo bestaat precies uit:
Spoiler

Citaat:
EGM schreef op 30-05-2004 @ 22:02 :
mmm, ik vindt de toren inkomen echt lastig.... zelf met veel geweld vindt ik het lastig.. ik zou denk ik wat meer moeten leren omgaan met mijn BlackJack.....
Hoe bedoel je?
Vind je het lastig om in het kasteel zelf te komen of in the inner courtjards te komen.

Kijk gewoon goed uit je doppen en lees mijn tips in de spoiler!

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 21:29.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:54
EGM
EGM is offline
Ik bedoel die toren waar je zo'n special loot item vindt, vlakbij de kamer waar je eigenlijk wezen moet
Oud 31-05-2004, 10:33
freyk
freyk is offline
Citaat:
EGM schreef op 30-05-2004 @ 22:54 :
Ik bedoel die toren waar je zo'n special loot item vindt, vlakbij de kamer waar je eigenlijk wezen moet
Spoiler
Oud 31-05-2004, 19:17
Verwijderd
Ik heb ondertussen zoveel lawaai gemaakt en bewakers gedood dat ik denk dat ik niet ver zal komen......
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 20:06
freyk
freyk is offline
Citaat:
superduck schreef op 31-05-2004 @ 20:17 :
Ik heb ondertussen zoveel lawaai gemaakt en bewakers gedood dat ik denk dat ik niet ver zal komen......
Je hebt ook nog een save/load optie hé?!
Oud 31-05-2004, 21:09
EGM
EGM is offline
Ja, ik heb de demo nu al 3X uitgespeeld, maar ik wil het gewoon 1X goed doen dus alles uitkammen, op de manier waarop het hoort, niet dom doorrennen en Flashen, maar knuppelen, sneaken, afleiden etc
Oud 31-05-2004, 22:16
Stevill
Stevill is offline
Komt ie nou ook uit op de X-box of hoe zit dat?
Oud 01-06-2004, 10:25
freyk
freyk is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 31-05-2004 @ 23:16 :
Komt ie nou ook uit op de X-box of hoe zit dat?
Ja, hij komt ook uit voor de xbox.
Was dat dan iet zeker dan?
Oud 01-06-2004, 10:29
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
je kan niet meer zwaardvechten toch??

vond ik bij 1 altijd ruig....nix stealth...hup, zwaard trekken en hakken maar
Oud 01-06-2004, 13:23
freyk
freyk is offline
Citaat:
metallicpatrick schreef op 01-06-2004 @ 11:29 :
je kan niet meer zwaardvechten toch??

vond ik bij 1 altijd ruig....nix stealth...hup, zwaard trekken en hakken maar
Klopt, bij thief 3 heb je in plaats van een zwaard een dolk.

En als je niet van stealth houd moet je dit spel niet spelen, want vechten met je zwaard is er alleen voor om jezelf te redden uit een vechtscene.
Oud 01-06-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 01-06-2004 @ 14:23 :
Klopt, bij thief 3 heb je in plaats van een zwaard een dolk.

En als je niet van stealth houd moet je dit spel niet spelen, want vechten met je zwaard is er alleen voor om jezelf te redden uit een vechtscene.
Niks voor mij dus, aangezien ik stealth hooguit 3 minuten volhoud en er dan geen zin meer in heb
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 14:05
freyk
freyk is offline
Citaat:
36-Crazyfists schreef op 01-06-2004 @ 14:29 :
Niks voor mij dus, aangezien ik stealth hooguit 3 minuten volhoud en er dan geen zin meer in heb
Och, wat ook leuk is om jezelf te laten zien aan een groepje soldaten en dan proberen te ontsnappen.
Je kan dan je gaan verstoppen in een donker hoekje. Als dit goed gaat, zullen de soldaten je niet zien en dom langs je heen rennen
Oud 01-06-2004, 15:25
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
freyk schreef op 01-06-2004 @ 11:25 :
Ja, hij komt ook uit voor de xbox.
Was dat dan iet zeker dan?
Mijn geheugen wil nog wel eens zeefvormige eigenschappen aannemen.
Oud 01-06-2004, 18:56
freyk
freyk is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 01-06-2004 @ 16:25 :
Mijn geheugen wil nog wel eens zeefvormige eigenschappen aannemen.
Offtopic: Als je verschillende sites beter had gelezen,......
Oud 02-06-2004, 02:13
micra
micra is offline
Ik ben hem nu aan het downloaden..
Heeft het iets van Morrowind?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 12:35
freyk
freyk is offline
Citaat:
micra schreef op 02-06-2004 @ 03:13 :
Ik ben hem nu aan het downloaden..
Heeft het iets van Morrowind?
Offtopic: Nee, het is geen rpg
Oud 02-06-2004, 14:57
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
freyk schreef op 01-06-2004 @ 19:56 :
Offtopic: Als je verschillende sites beter had gelezen,......
Dat helpt mijn geheugenaandoening nog niet
Oud 02-06-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 31-05-2004 @ 21:06 :
Je hebt ook nog een save/load optie hé?!
Die heb ik maar al te vaak gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 18:58
freyk
freyk is offline
Citaat:
superduck schreef op 02-06-2004 @ 17:30 :
Die heb ik maar al te vaak gebruikt.
Maar ook niet vergeten om strategisch en vooral logisch na te denken.
Oud 03-06-2004, 18:33
Verwijderd
Stats van 2e missie:

5 times caught
4 opponents blackjacked
14 opponents killed
2 non-combatants killed
4 bodies found

Nu proberen zonder te doden, en dan proberen te ghosten.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 14:00
freyk
freyk is offline
Citaat:
superduck schreef op 03-06-2004 @ 19:33 :
Stats van 2e missie:
Gebruikt Thief 3 stats? Gaaf!
Oud 04-06-2004, 14:05
Verwijderd
Je had hem toch al 13x uitgespeeld? Aan het eind van een missie aan de rechterkant.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 14:06
freyk
freyk is offline
Citaat:
superduck schreef op 04-06-2004 @ 15:05 :
Je had hem toch al 13x uitgespeeld? Aan het eind van een missie aan de rechterkant.
Klopt, maar ik heb de stats helemaal over het hoofd gezien
Ik klikte altijd te snel op "continue"
Offtopic: En over het uitspelen van de demo: ben de tel kwijt

Laatst gewijzigd op 04-06-2004 om 14:09.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 14:21
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 14:25
freyk
freyk is offline
Weet iemand misschien of Thief 3 ook coöp-games ondersteunt?
Of heeft het een gehele multiplayer optie?
(ik kon dat namelijk niet vinden)
Oud 04-06-2004, 22:43
Satrapold
Satrapold is offline
Hm

Hij doet het hier niet, zo wel de compas maar voor de rest niks.

lastig.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 23:04
Verwijderd
Screenshot/verdere beschrijving?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 23:05
Verwijderd
Heb hele versie gedownload en moet zeggen, het is echt gaaf. Dat sneaken en zoeken en oppassen en wachten is echt gaaf. Toch maar eens kopen denk ik, dit spel is tenminste echt de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 23:12
Verwijderd
Hele versie?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 00:13
Satrapold
Satrapold is offline
Citaat:
superduck schreef op 05-06-2004 @ 00:04 :
Screenshot/verdere beschrijving?
Je ziet wel een beetje de lichtval als je beweegt, kleur veranderd van zwart naar grijs, voor de rest zie ik gewoon mijn HUD, maar daar blijft het ook bij

Het ligt iig niet aan mijn hardware want mijn pc is vrij nieuw.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 11:32
freyk
freyk is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 05-06-2004 @ 00:05 :
Heb hele versie gedownload

Nee, dit is net zo'n spel als doom, quake, halo, farcry ->
belangrijke colletorsitem voor de fps fans!
(en vooral voor alle taffers!)
Oud 05-06-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 05-06-2004 @ 12:32 :

Nee, dit is net zo'n spel als doom, quake, halo, farcry ->
belangrijke colletorsitem voor de fps fans!
(en vooral voor alle taffers!)

Ik heb een godsgruwelijke hekel aan fps, thief 3 is echt totaal anders dan doom ofzo, gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 16:47
Verwijderd
ik zal het eens downen, als ik hem vet vind koop ik hem wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten