![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Waarom drinkt iemand bier, daar is in deze tijd ook geen motivatie meer voor te vinden als je het zo stelt? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
natuurlijk is je leven fijner als je jong bent, maar wat ik nou al 100 keer heb gezegt: de levenskwaliteit van een niet roker is beter dan die van een wel-roker, dan is bewezen (en als ik zie hoe de rokers in mij omgeving eraan toe zijn geloof ik dat ook wel). Of je nou 12 of 120 bent. Overigens: betreft dat dement worden: wist je dat rokers een bijna 4 keer zo groot risico lopen om dement te worden? en dan ook nog eens op vroegere leeftijd! En ze lopen ook een groter risico om andere oude-mensen kwalen te ontwikkelen (en ook nog eens om deze te ontwikkelen op vroegere leeftijd). Heus niet alle bejaarden belanden op hun 80ste in een bejaardentehuis. Als je gezond blijft (*begint te grinniken*) kun je met een beetje mazzel nog tot je 120ste voor mijn part thuis voor jezelf zorgen. En als je eerder dood wilt omdat je bang bent voor ouderdomsklachten lijkt roken me nou niet bepaald de meest ideale manier om dat te bereiken ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Stel dat je gezond eet, veel sport en rookt, en je hebt iemand die de hele dag voor de TV hangt en hamburgers vreet en niet rookt. Wie heeft er dan meer levenskwaliteit? Juist, daar kun je vrij weinig over zeggen, dus dream on. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Kijk nogmaals, jij hebt helemaal gelijk...... maar wie ben jij in godsnaam om te beweren dat mijn levenskwaliteit niet in orde is??? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
lees een een krant, bezoek je huisarts (en neem meteen een stel folders over roken mee, gheloof me: je hebt zat keuze) en websites...daar begin ik niet eens over zoveel zijn er (maar om toch een beginnetje te maken, één van de belangrijkste: www.roken.nl). Ga me nou niet vertelen dat die rook je hersens nu al zodanig heeft aangetast dat je niet eens weet dat je er een slechte conditie, stinkadem, verminderd libido, kans op mismaakte kinderen (ook voor mannen!), kanker (hoe goed is jouw levenskwaliteit nog als je op sterven na dood aan de morfine en andere chemische troep zit?), verminderd zicht, verslechtert geheugen, grotere kans op hartklachten, verlies aan vrijheid (ik kan tenminste een trein pakken zonder dat ik tijdens het uitstappen in paniek naar een rooktotempaal moet zoeken), de enorme kosten (roken kan je honderden tot duizende euro's per jaar kosten, daarvan kun je een hop leuke dingen doen), enz....
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gelukkig rook je niet en heb je dus heel veel levenskwaliteit, mij kan niets overkomen, denk je nog net voordat je inslaap valt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Die worden gehouden met grote gerandomiseerde groepen, die representatief zijn voor (een bepaald deel van) de bevolking. Oftewel: de ene groep rookt, de andere niet. Gemiddeld gezien, zijn alle overige omstandigheden gelijk. Op individueel niveau niet nee, maar dat doet er ook niet toe. Anders heeft heel dat onderzoek toch geen zin ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het zo sneu sommige rokers het altijd maar goed proberen te praten. Je hóeft niets goed te praten, je mag gewoon roken, val er alleen niemand mee lastig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een roker heeft een hogere kans op longkamker, iemand die vet eet een hogere kans op diabetes type 2, en iemand die lijmsnuift grotere kans op hersenbeschadigingen. Iedereen maakt wel ergens kans op. Een bedreven sporter maakt een grotere kans op botbreuken dan iemand die nooit sport, etc. Bij alles wat mensen doen kun je wel dergelijke conclusies trekken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Weet je wat ik sneu vind, dat dat anti rook gespuis altijd zn uiterste best doet om rokers helemaal de grond in te meppen. Jullie hoeven ons niet altijd meteen aan te vallen en roepen dat wij een stel gestoorde gekken zijn. Vind je het gek dat wij ons dan verdedigen? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zeg trouwens helemaal niet dat rokers gestoorde gekken zijn, dat vind ik ook al helemaal niet. Ik zeg alleen dat sommige - dus niet alle - rekening moeten houden met mensen die er wel last van hebben. En ik weet ook wat dat veel niet-rokers geen problemen met rook/rokers hebben en ook dat veel rokers heel beschaafd zijn en niet roken wanneer iemand er tóch last van heeft. 't Gaat er alleen maar om dat er mensen zijn die het wél vies vinden en er wél last van hebben en dat er ook rokers zijn die dat niets kan schelen. In principe is het hetzelfde als iemand die continu heel vals zingt, en daar niet meer op wil houden in het openbaar. Er zullen mensen zijn die het geen zak kan schelen - ze zingen thuis ook graag vals onder de douche - maar er zullen ook mensen zijn die zich er aan ergeren. (Bij roken kan je er ook nog lichamelijk iets van krijgen, maar goed, je begrijpt het wel ![]() Ik hou ook niet van mensen die wanneer ze horen dat iemand rookt al een hele mening over de persoon heeft. Maar je kan niet ontkennen dat een roker die meteen al een mening klaar heeft over een niet-roker ook vervelend is ![]() (en nu draaf ik erg ver door ![]() |
![]() |
|
![]() |
*** MEER SPECIFIEKE DISCUSSIE ***
( roken in jongerencentra verboden - http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=839601 ) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
1: "Kwaliteit van leven" is een veel gebruikt begrip in de wetenschap, bijvoorbeeld in de geneeskunde. Het is dus geen geblaat: artsen gebruiken dat begrip dagelijks. En er zijn uitgebreide tests, die een cijfer kunnen verbinden aan die kwaliteit (van 1 tot 10). Natuurlijk zijn er duizenden dingen die die kwaliteit kunnen beinvloeden. Nu is uit een onderzoek gebleken, dat als iemand gaat roken, de kwaliteit van zijn/haar leven achteruit gaat. 2: Je vergelijkt roken met vet eten, drugs gebruiken etc. Natuurlijk: andere ongezonde levensgewoontes brengen je kwaliteit v. leven ook naar beneden. Dat wordt ook nergens ontkent! Natuurlijk is het ook slecht om elke dag hamburgers te eten. Maar jij brengt het net, alsof je de keus hebt: of een persoon rookt, of een persoon eet vet, gebruikt drugs etc. Zo simpel zit het niet in elkaar. Als je dus 2 grote groepen maakt van de bevolking, zullen die gemiddeld gezien 'hetzelfde' zijn: en dus ook dezelfde levenskwaliteit hebben. Maar als je nu meetelt dat groep A rookt, en groep B niet: dan krijg je een verschil: het blijkt uit onderzoeken dat groep A dan een lagere kwaliteit van leven heeft. Dat betekent niet dat JOUW kwaliteit van leven lager is,dan van een niet-roker, die verder heel ongezond/slecht leeft.. Je moet die uitslagen van zo'n onderzoek bekijken in het verband, namelijk: over een grote groep gezien. Een roker heeft dus een grotere kans op een slechtere kwaliteit van leven, dan een niet-roker. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Jammer ik mis chimera eigenlijk een beetje, die was ook een felle anti roker, maar wel cool om mee te bekvechten ![]() ![]() jij niet, jij bent te vol van jezelf ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|