Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2004, 01:09
Vice
Vice is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-05-2004 @ 13:45 :
Nou, dat weet ik nog zo net niet. Rokers mogen niet in hun kantortje blijven als ze roken, en moeten dan naar buiten om op straat te roken, hetgeen de kans dat ze onder een bus komen vergroot
Daar heb je wel gelijk in. Dan komt nog bij dat ze vaker in de kou moeten staan.
Oud 22-05-2004, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 22-05-2004 @ 00:51 :
Ik rook niet, en ik vind het een van de meest doelloze verslavingen ter wereld. Het ergste is dat de meeste rokers zelf niet goed kunnen onderbouwen waarom ze roken.
Omdat sommige tabaks producten lekker zijn.
Waarom drinkt iemand bier, daar is in deze tijd ook geen motivatie meer voor te vinden als je het zo stelt?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 20:16
Verwijderd
Lekker. In fact, ik denk dat ik nu maar even een sigaret ga roken.

Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 22:19
Bleater
Bleater is offline
Ik vind mensen sneu die blaten dat roken vies, en het zelf nog nooit geprobeerd hebben. Ik ben een recreatieve roker, af en toe een sigaret of een sigaartje als ik er zin in heb. Ongeveer 1/2 per week. Het is een bewuste keuze die ik maak, en ik ben absoluut niet van plan er verslaafd aan te raken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Bleater schreef op 22-05-2004 @ 23:19 :
Ik vind mensen sneu die blaten dat roken vies, en het zelf nog nooit geprobeerd hebben. Ik ben een recreatieve roker, af en toe een sigaret of een sigaartje als ik er zin in heb. Ongeveer 1/2 per week. Het is een bewuste keuze die ik maak, en ik ben absoluut niet van plan er verslaafd aan te raken ofzo.
Inderdaad, zo zie ik het ook
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 00:28
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-05-2004 @ 21:16 :
Lekker. In fact, ik denk dat ik nu maar even een sigaret ga roken.

Ik ga vandaag maar eens voor de snuiftabak
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 13:30
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 21-05-2004 @ 23:50 :
buiten het roken om, heb je ook nog de kans om dement te worden, dus hoe fijn is je leven dan nog??
om nog maar te zwijgen van andere oude mensen kwalen.
*slaat uit pure frustratie hoofd tegen de muur*

natuurlijk is je leven fijner als je jong bent, maar wat ik nou al 100 keer heb gezegt: de levenskwaliteit van een niet roker is beter dan die van een wel-roker, dan is bewezen (en als ik zie hoe de rokers in mij omgeving eraan toe zijn geloof ik dat ook wel). Of je nou 12 of 120 bent.
Overigens: betreft dat dement worden: wist je dat rokers een bijna 4 keer zo groot risico lopen om dement te worden? en dan ook nog eens op vroegere leeftijd! En ze lopen ook een groter risico om andere oude-mensen kwalen te ontwikkelen (en ook nog eens om deze te ontwikkelen op vroegere leeftijd).
Heus niet alle bejaarden belanden op hun 80ste in een bejaardentehuis. Als je gezond blijft (*begint te grinniken*) kun je met een beetje mazzel nog tot je 120ste voor mijn part thuis voor jezelf zorgen. En als je eerder dood wilt omdat je bang bent voor ouderdomsklachten lijkt roken me nou niet bepaald de meest ideale manier om dat te bereiken
Oud 23-05-2004, 14:03
Vice
Vice is offline
Citaat:
Sorry, maar dat vind ik toch anders. Dat is net als bij drank, drugs, fastfood en zo. Sommige kunnen er van genieten en sommige zijn er echt aan verslaafd.
Oud 23-05-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-05-2004 @ 14:30 :

natuurlijk is je leven fijner als je jong bent, maar wat ik nou al 100 keer heb gezegt: de levenskwaliteit van een niet roker is beter dan die van een wel-roker, dan is bewezen (en als ik zie hoe de rokers in mij omgeving eraan toe zijn geloof ik dat ook wel).
De domste opmerking van het jaar, hier heb je een grammy

Stel dat je gezond eet, veel sport en rookt, en je hebt iemand die de hele dag voor de TV hangt en hamburgers vreet en niet rookt. Wie heeft er dan meer levenskwaliteit?
Juist, daar kun je vrij weinig over zeggen, dus dream on.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 17:16
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-05-2004 @ 14:30 :

ellendig he?? dat je met al je wijsneuzerige weetjes toch geen gelijk hebt.....

Kijk nogmaals, jij hebt helemaal gelijk......

maar wie ben jij in godsnaam om te beweren dat mijn levenskwaliteit niet in orde is??? Eerlijk gezegd heb ik schijt aan die onderzoekjes waarmee jij aan het rondstrooien bent, geef eens wat bronnen zou ik zeggen, dan kan ik misschien wel meedoen aan een dergelijk onderzoek, want ik ben er nooit voor benaderd, dan kan ik het gemiddelde misschien wat omhooghalen. Als ze alleen rokers onderzoeken die in psychiatrische inrichtingen zitten, kan ik me voorstellen dat hun levenskwaliteit niet zo hoog is. Maar omdat jij geen bronnen geeft, neem ik aan dat je dat puur uit je duim zuigt, en wens ik verder geen oordeel van jou over mijn levenskwaliteit.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 09:52
Drez
Drez is offline
Mijn vriend wil gaan roken omdat iedereen in zijn (studenten)huis rookt, en dat vind ik dus heel zwak. Hij zei vorige week nog dat hij niet zou gaan roken en gisteren had hij een pakje sigaretten, waarvan hij zei dat hij die gekregen had van een vriend van hem. Maar dat was dus gelogen, hij had ze zelf gekocht... ik ben opzich niet heel erg tegen roken, en daar gaat het ook niet om, maar gewoon de reden vind ik erg suf en dan liegt hij er ook nog over... bah.
Oud 26-05-2004, 16:56
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 23-05-2004 @ 18:16 :
ellendig he?? dat je met al je wijsneuzerige weetjes toch geen gelijk hebt.....

Kijk nogmaals, jij hebt helemaal gelijk......

maar wie ben jij in godsnaam om te beweren dat mijn levenskwaliteit niet in orde is??? Eerlijk gezegd heb ik schijt aan die onderzoekjes waarmee jij aan het rondstrooien bent, geef eens wat bronnen zou ik zeggen, dan kan ik misschien wel meedoen aan een dergelijk onderzoek, want ik ben er nooit voor benaderd, dan kan ik het gemiddelde misschien wat omhooghalen. Als ze alleen rokers onderzoeken die in psychiatrische inrichtingen zitten, kan ik me voorstellen dat hun levenskwaliteit niet zo hoog is. Maar omdat jij geen bronnen geeft, neem ik aan dat je dat puur uit je duim zuigt, en wens ik verder geen oordeel van jou over mijn levenskwaliteit.
jij wilt bronnen?
lees een een krant, bezoek je huisarts (en neem meteen een stel folders over roken mee, gheloof me: je hebt zat keuze) en websites...daar begin ik niet eens over zoveel zijn er (maar om toch een beginnetje te maken, één van de belangrijkste: www.roken.nl). Ga me nou niet vertelen dat die rook je hersens nu al zodanig heeft aangetast dat je niet eens weet dat je er een slechte conditie, stinkadem, verminderd libido, kans op mismaakte kinderen (ook voor mannen!), kanker (hoe goed is jouw levenskwaliteit nog als je op sterven na dood aan de morfine en andere chemische troep zit?), verminderd zicht, verslechtert geheugen, grotere kans op hartklachten, verlies aan vrijheid (ik kan tenminste een trein pakken zonder dat ik tijdens het uitstappen in paniek naar een rooktotempaal moet zoeken), de enorme kosten (roken kan je honderden tot duizende euro's per jaar kosten, daarvan kun je een hop leuke dingen doen), enz....
Oud 26-05-2004, 17:38
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 26-05-2004 @ 17:56 :
jij wilt bronnen?
lees een een krant, bezoek je huisarts (en neem meteen een stel folders over roken mee, gheloof me: je hebt zat keuze) en websites...daar begin ik niet eens over zoveel zijn er (maar om toch een beginnetje te maken, één van de belangrijkste: www.roken.nl). Ga me nou niet vertelen dat die rook je hersens nu al zodanig heeft aangetast dat je niet eens weet dat je er een slechte conditie, stinkadem, verminderd libido, kans op mismaakte kinderen (ook voor mannen!), kanker (hoe goed is jouw levenskwaliteit nog als je op sterven na dood aan de morfine en andere chemische troep zit?), verminderd zicht, verslechtert geheugen, grotere kans op hartklachten, verlies aan vrijheid (ik kan tenminste een trein pakken zonder dat ik tijdens het uitstappen in paniek naar een rooktotempaal moet zoeken), de enorme kosten (roken kan je honderden tot duizende euro's per jaar kosten, daarvan kun je een hop leuke dingen doen), enz....
Pff, we gaan het niet hebben over jou hamburger ontbijt waarna je op weg naar school een dikke milkshake in de bus drinkt (fietsen doe je natuurlijk niet, veels te vermoeiend), om daarna in de kantine een mars te kopen, daarna volg je 2 uurtjes les, en daarna in de pauze ga je patat halen met met veel mayo erop, daarna ga je nog 2 uur les volgen, daarna is je schooldag afgelopen. Op weg naar het bushokje loop je nog even bij de burgerking binnen want je hebt 10 minuten tijd en je wilt niet verhongeren dus haal je een cola (geen light natuurlijk, stelm je voor) en 2 lekkere sappige burgers, yummie. Als je dan thuis bent maak je eerst een paar lekkere boterhammen met hagelslag, een stuk of 5. Bij het avond eten heeft mama lekker een paar gegrilde kippetjes voor je klaar staan die je lekker opsmult, en voor het slapen gaan eet je nog een zak chips met nog een lekkere milkshake.
Gelukkig rook je niet en heb je dus heel veel levenskwaliteit, mij kan niets overkomen, denk je nog net voordat je inslaap valt.

Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:52
AlexOnAcid
AlexOnAcid is offline
hahaaaaaa
Oud 26-05-2004, 19:02
Roos
Roos is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 23-05-2004 @ 15:40 :
De domste opmerking van het jaar, hier heb je een grammy

Stel dat je gezond eet, veel sport en rookt, en je hebt iemand die de hele dag voor de TV hangt en hamburgers vreet en niet rookt. Wie heeft er dan meer levenskwaliteit?
Juist, daar kun je vrij weinig over zeggen, dus dream on.
Zeg lieve schat, heb je ooit wel eens iets begrepen van wetenschappelijke onderzoeken.
Die worden gehouden met grote gerandomiseerde groepen, die representatief zijn voor (een bepaald deel van) de bevolking.

Oftewel: de ene groep rookt, de andere niet. Gemiddeld gezien, zijn alle overige omstandigheden gelijk. Op individueel niveau niet nee, maar dat doet er ook niet toe.

Anders heeft heel dat onderzoek toch geen zin
Oud 26-05-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Mensen ruiken die rook toch? Sommige mensen vinden die geur gewoon heel vies, dat heeft niets met 'zelf proberen' te maken. En dan nog vinden sommige mensen het idee van roken gewoon vies/ vervelend.

Ik vind het zo sneu sommige rokers het altijd maar goed proberen te praten. Je hóeft niets goed te praten, je mag gewoon roken, val er alleen niemand mee lastig.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 26-05-2004 @ 20:02 :
Zeg lieve schat, heb je ooit wel eens iets begrepen van wetenschappelijke onderzoeken.
Die worden gehouden met grote gerandomiseerde groepen, die representatief zijn voor (een bepaald deel van) de bevolking.

Oftewel: de ene groep rookt, de andere niet. Gemiddeld gezien, zijn alle overige omstandigheden gelijk. Op individueel niveau niet nee, maar dat doet er ook niet toe.

Oh ja, dat wilde ik ook nog zeggen
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:06
AlexOnAcid
AlexOnAcid is offline
volgens mij zijn jullie alleen maar jaloers op t feit dat wij wel van n sigaret kunnen genieten en jullie niet
Oud 26-05-2004, 19:12
AlexOnAcid
AlexOnAcid is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-05-2004 @ 20:02 :
Mensen ruiken die rook toch? Sommige mensen vinden die geur gewoon heel vies, dat heeft niets met 'zelf proberen' te maken. En dan nog vinden sommige mensen het idee van roken gewoon vies/ vervelend.

Ik vind het zo sneu sommige rokers het altijd maar goed proberen te praten. Je hóeft niets goed te praten, je mag gewoon roken, val er alleen niemand mee lastig.
-nee val ONS er niet mee lastig
Oud 26-05-2004, 19:15
Roos
Roos is offline
Citaat:
AlexOnAcid schreef op 26-05-2004 @ 20:06 :
volgens mij zijn jullie alleen maar jaloers op t feit dat wij wel van n sigaret kunnen genieten en jullie niet
Het maakt mij niet uit, ik heb toch nergens gezegd of ik zelf rook of niet
Oud 26-05-2004, 19:17
Gordijn
Gordijn is offline
Ik heb zelf gerookt en geblowd, maar ben hier, jawel, mee gestopt.

Ik vind roken en blowen niet de allerzieligste gewoonten die er zijn. Want, het is fijn, en de dingen die fijn zijn doet men graag.

Maar het is slecht, dus de meesten houden er ook weer mee op na er eens goed over na te hebben gedacht.
Oud 26-05-2004, 19:17
AlexOnAcid
AlexOnAcid is offline
Oud 26-05-2004, 19:18
AlexOnAcid
AlexOnAcid is offline
Citaat:
Roos schreef op 26-05-2004 @ 20:15 :
Het maakt mij niet uit, ik heb toch nergens gezegd of ik zelf rook of niet
ooooooh-
Oud 26-05-2004, 19:18
Gordijn
Gordijn is offline
Ik denk trouwens wel dat het stinkt.

Zelf vind ik wiet gewoon lekker ruiken, maar jaa.
Oud 26-05-2004, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 26-05-2004 @ 20:02 :

Blaat, zij stelt dat de levenskwaliteit van een roker veel lager is dan die van iemand anders, wat ik aangeef is dat mensen daarvoor allemaal veels te verschillend zijn om daar ook maar over te kunnen oordelen. Iedereen weet dat roken ongezond is, iedereen weet dat vet eten ongezond is, iedereen weet dat lijm snuiven ongezond is. Iedereen heeft gewoontes die gezond of ongzond zijn. Men kan niet zo simpel stellen dat de levenskwaliteit van iemand die rookt standaard lager is dan die van iemand die niet rookt, zulke onderzoeken kunnen wel feiten presenteren over gezondheid, en bepaalde ziektebeelden die bij de groepen voorkomen, maar over levenskwaliteit zeggen ze helemaal niets uit, omdat levenskwaliteit afhankelijk is van persoonlijke opvattingen en gewoontes, ziektes, waanvoorstellingen en weet ik niet wat allemaal nog meer. Geen enkel onderzoek kan aantonen dat ik omdat ik regelmatig rook een lagere levenskwaliteit heb dan een gefrustreerde niet roker.
Een roker heeft een hogere kans op longkamker, iemand die vet eet een hogere kans op diabetes type 2, en iemand die lijmsnuift grotere kans op hersenbeschadigingen. Iedereen maakt wel ergens kans op. Een bedreven sporter maakt een grotere kans op botbreuken dan iemand die nooit sport, etc. Bij alles wat mensen doen kun je wel dergelijke conclusies trekken.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-05-2004 @ 20:02 :

Ja, maar veel mensen stoort het niet, je hebt zelfs mensen die het lekker vinden, en je hebt mensen die het vies vinden.

Weet je wat ik sneu vind, dat dat anti rook gespuis altijd zn uiterste best doet om rokers helemaal de grond in te meppen. Jullie hoeven ons niet altijd meteen aan te vallen en roepen dat wij een stel gestoorde gekken zijn. Vind je het gek dat wij ons dan verdedigen?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 26-05-2004 @ 20:55 :
Ja, maar veel mensen stoort het niet, je hebt zelfs mensen die het lekker vinden, en je hebt mensen die het vies vinden.
Als het mensen niet stoort, val je ze ook niet lastig, dus is er niets aan de hand.

Ik zeg trouwens helemaal niet dat rokers gestoorde gekken zijn, dat vind ik ook al helemaal niet. Ik zeg alleen dat sommige - dus niet alle - rekening moeten houden met mensen die er wel last van hebben. En ik weet ook wat dat veel niet-rokers geen problemen met rook/rokers hebben en ook dat veel rokers heel beschaafd zijn en niet roken wanneer iemand er tóch last van heeft. 't Gaat er alleen maar om dat er mensen zijn die het wél vies vinden en er wél last van hebben en dat er ook rokers zijn die dat niets kan schelen.

In principe is het hetzelfde als iemand die continu heel vals zingt, en daar niet meer op wil houden in het openbaar. Er zullen mensen zijn die het geen zak kan schelen - ze zingen thuis ook graag vals onder de douche - maar er zullen ook mensen zijn die zich er aan ergeren. (Bij roken kan je er ook nog lichamelijk iets van krijgen, maar goed, je begrijpt het wel )

Ik hou ook niet van mensen die wanneer ze horen dat iemand rookt al een hele mening over de persoon heeft. Maar je kan niet ontkennen dat een roker die meteen al een mening klaar heeft over een niet-roker ook vervelend is

(en nu draaf ik erg ver door )
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 22:22
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
*** MEER SPECIFIEKE DISCUSSIE ***

( roken in jongerencentra verboden -
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=839601 )
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 22:43
eric wright
eric wright is offline
Ik rook zelf ook en ik weet wel dat het slecht is, maar het is soms wel rustgevend, zeker met de examens nu is het een must.
Geld raak ik er gelukkig niet aan kwijt aangezien ik een bietser ben. Dit zorgt er trouwens ook voor dat ik niet al te veel rook en dus niet al te bruut verslaafd ben. Maar opzich vind ik het nutteloos als je rookt zonder rondjes te blazen, rondjes blazen hoort er bij mij helemaal en dat is ook de reden dat ik als het waait erg slecht van een peuk kan genieten. Waar ik nog meer niet van kan genieten is sjek. die shit is echt te ranzig je rookt toch ook geen jointjes zonder tip? Over jointjes gesproken ik ben het er niet mee eens dat die nutteloos zijn. Van jointjes word je namelijk stoned en dat vind ik een prima gevoel. En om nou te zeggen dat wiet zo duur is? Nee, voor 2,50 heb je al een dikke joint en zelfs als je die met 3 man smoked wordt je bruut in de war oftewel de prijs/kwaliteitverhouding is erg goed in vergelijking met alcohol. Het enige nadeel aan blowen vind ik dat je redelijk moe bent. Als ik geld en vrije tijd genoeg had, wist ik wel dat ik in plaats van een peuk naar de joint zou grijpen. Peuken zijn voor mij gewoon een vervanger van de joints, voor als je geen wiet hebt of als je niet stoned wil worden.
Natuurlijk blijf ik niet blowen tot mn laatste dagen ik denk dat ik als ik rond de 22 ben het zwaar geminderd heb en heel soms nog een jointje pak, dat kan gewoon niet erg schadelijk zijn. Met de peuken kap ik trouwens al eerder, want dat is eigenlijk gewoon je lichaam verneuken zonder nut.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 22:49
Verwijderd
Citaat:
eric wright schreef op 26-05-2004 @ 23:43 :
Waar ik nog meer niet van kan genieten is sjek. die shit is echt te ranzig je rookt toch ook geen jointjes zonder tip?
Een tip is ook maar een stukje karton, dat maakt toch geen fuck uit, tenminste, dat vind ik
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 22:49
Verwijderd
chill (super)sanne!!!

jij ( en alle andere antirook fundamentalisten ) zit je zo op te fokken dat het mij nog niet eens ondenkbaar lijkt dat je erin stikt. En ondertussen heb ik de grootste lol, en jawel: met een peuk in mijn bek, dus geloof me nu maar: met de kwaliteit van mijn leven is niks mis......
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 06:15
AlexOnAcid
AlexOnAcid is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 26-05-2004 @ 23:49 :
Een tip is ook maar een stukje karton, dat maakt toch geen fuck uit, tenminste, dat vind ik
integendeel!!-als jij een joint heb gerookt en je hebt een goede tip gebruikt ( m-tje of een spiraal ) dan moet je die tip is r een keer vanaf scheuren en openrollen en kijken wat r aan de binnekant zit. *bruin*-das allemaal teeraanslag!!
Oud 27-05-2004, 12:23
Roos
Roos is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 26-05-2004 @ 20:51 :
verhaal
Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor, maar je ziet twee dingen over het hoofd.

1: "Kwaliteit van leven" is een veel gebruikt begrip in de wetenschap, bijvoorbeeld in de geneeskunde. Het is dus geen geblaat: artsen gebruiken dat begrip dagelijks.
En er zijn uitgebreide tests, die een cijfer kunnen verbinden aan die kwaliteit (van 1 tot 10). Natuurlijk zijn er duizenden dingen die die kwaliteit kunnen beinvloeden. Nu is uit een onderzoek gebleken, dat als iemand gaat roken, de kwaliteit van zijn/haar leven achteruit gaat.

2: Je vergelijkt roken met vet eten, drugs gebruiken etc. Natuurlijk: andere ongezonde levensgewoontes brengen je kwaliteit v. leven ook naar beneden. Dat wordt ook nergens ontkent! Natuurlijk is het ook slecht om elke dag hamburgers te eten.
Maar jij brengt het net, alsof je de keus hebt: of een persoon rookt, of een persoon eet vet, gebruikt drugs etc. Zo simpel zit het niet in elkaar.

Als je dus 2 grote groepen maakt van de bevolking, zullen die gemiddeld gezien 'hetzelfde' zijn: en dus ook dezelfde levenskwaliteit hebben.
Maar als je nu meetelt dat groep A rookt, en groep B niet: dan krijg je een verschil: het blijkt uit onderzoeken dat groep A dan een lagere kwaliteit van leven heeft.

Dat betekent niet dat JOUW kwaliteit van leven lager is,dan van een niet-roker, die verder heel ongezond/slecht leeft..

Je moet die uitslagen van zo'n onderzoek bekijken in het verband, namelijk: over een grote groep gezien.

Een roker heeft dus een grotere kans op een slechtere kwaliteit van leven, dan een niet-roker.
Oud 27-05-2004, 15:23
Vice
Vice is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 26-05-2004 @ 23:49 :
chill (super)sanne!!!

jij ( en alle andere antirook fundamentalisten ) zit je zo op te fokken dat het mij nog niet eens ondenkbaar lijkt dat je erin stikt. En ondertussen heb ik de grootste lol, en jawel: met een peuk in mijn bek, dus geloof me nu maar: met de kwaliteit van mijn leven is niks mis......
Maar heb je eigenlijk ook lol zonder een sigaret?
Oud 27-05-2004, 18:13
justlikeme!
justlikeme! is offline
ik vind roken echt ontzettend smerig, wil ook geen vriendje die rookt, die schop ik meteen de deur uit ( haha nouja...) Maar iig, als hij zou roken zou ik hem er zo snel mogelijk proberen vanaf te helpen. Ik heb er echt een hekel aan.

Maar wat ik helemaal belachelijk vind zijn zogenoemde 'gelegenheidsrokers' hahaha zo'n onzin vind ik dat. Of je rookt, of je rookt niet, klaar (wat mij betreft haha)
Oud 27-05-2004, 18:22
AILILLA
AILILLA is offline
ook goeiedag he, meneer de getraumatiseerde anti-roker,

Mij best dat je niet meer rookt maar doe als-je-blieft niet zo hyper extremistich anti roken!!!

rokers zijn zielig, triest ed....

Wat wil je hiermee bereiken? denk je dat na jou vriendelijke praatje mensen hun sigaretten afzweren ofzo?
ik denk nog eerder dat je het tegenovergestelde bereikt.
Oud 27-05-2004, 18:24
AILILLA
AILILLA is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
trumpetlover schreef op 26-05-2004 @ 23:49 :
chill (super)sanne!!!

--------------------------------------------------------------------------------

Oud 27-05-2004, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 27-05-2004 @ 16:23 :
Maar heb je eigenlijk ook lol zonder een sigaret?
Ja hoor, als ik trompet speel, bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:12
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 26-05-2004 @ 18:38 :
Pff, we gaan het niet hebben over jou hamburger ontbijt waarna je op weg naar school een dikke milkshake in de bus drinkt (fietsen doe je natuurlijk niet, veels te vermoeiend), om daarna in de kantine een mars te kopen, daarna volg je 2 uurtjes les, en daarna in de pauze ga je patat halen met met veel mayo erop, daarna ga je nog 2 uur les volgen, daarna is je schooldag afgelopen. Op weg naar het bushokje loop je nog even bij de burgerking binnen want je hebt 10 minuten tijd en je wilt niet verhongeren dus haal je een cola (geen light natuurlijk, stelm je voor) en 2 lekkere sappige burgers, yummie. Als je dan thuis bent maak je eerst een paar lekkere boterhammen met hagelslag, een stuk of 5. Bij het avond eten heeft mama lekker een paar gegrilde kippetjes voor je klaar staan die je lekker opsmult, en voor het slapen gaan eet je nog een zak chips met nog een lekkere milkshake.
Gelukkig rook je niet en heb je dus heel veel levenskwaliteit, mij kan niets overkomen, denk je nog net voordat je inslaap valt.

ik ken meer wel-rokers die zo leven dan niet-rokers...
Oud 30-05-2004, 21:15
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
AILILLA schreef op 27-05-2004 @ 19:22 :

ik denk nog eerder dat je het tegenovergestelde bereikt.
nee..da's slim: "hmm... laat ik die irritante (charmante, slimme en beeldschone )supersanne eens dwarszitten en verslaafdraken en het loodje leggen door kanker... dat zal zie trut leren, gnagnagna"

Oud 31-05-2004, 05:34
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 30-05-2004 @ 22:15 :
nee..da's slim: "hmm... laat ik die irritante (charmante, slimme en beeldschone )supersanne eens dwarszitten en verslaafdraken en het loodje leggen door kanker... dat zal zie trut leren, gnagnagna"

ik krijg het idee dat jij steeds meer gefrustreerd raakt, omdat je gewoon geen gelijk krijgt.

Jammer ik mis chimera eigenlijk een beetje, die was ook een felle anti roker, maar wel cool om mee te bekvechten
jij niet, jij bent te vol van jezelf
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 16:06
El Kim
El Kim is offline
Van dit gezeik krijg ik spontaan zin in een peuk...

*steekt peuk aan*

Iemand?
Oud 09-06-2004, 16:45
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik rook. En veel ook. Het helpt als ik gefrustreerd ben en ik was toch niet van plan stokoud te worden. En tegenwoordig lijkt het alsof je haast overal wel kanker van krijgt.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:12
chocomelkflesje
chocomelkflesje is offline
heeeeeeeeeel vies !! het stinkt, het staat niet, en je word er snel ziek van en je gaat er snel oud uit zien ... alleen maar nadelen dus !
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 21:27
Vice
Vice is offline
Ik ben ook niet van plan om oud te worden, maar ik denk dat ik dan maar zelfmoord pleeg als ik het niet meer zie zitten.

Iets anders, wat vinden rokers van niet-rokers?
Oud 09-06-2004, 21:32
herz
herz is offline
ut kan mij echt geen shit schelen of mensen roken of niet roken- ik zelf ben een recreatief gebruiker van tabak.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 21:33
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 31-05-2004 @ 06:34 :
ik krijg het idee dat jij steeds meer gefrustreerd raakt, omdat je gewoon geen gelijk krijgt.

Jammer ik mis chimera eigenlijk een beetje, die was ook een felle anti roker, maar wel cool om mee te bekvechten
jij niet, jij bent te vol van jezelf
Ik heb tenminste nog goede longen en mijn vrijheid om te gaan en te stgaan waar ik wil zonder dat ik me zorgen hoef te maken of ik wel kan roken. het enige waar ik gefrustreert van raak zijn rokende patsertjes/tutjes die vol zijn van zichzelf omdat ze roken zonder zich wat van anderen aan te trekken met zo'n "tegenwoordig word je van bijna alles wel ziek" houding. het is erg frustrerend om iemand met citroen in zijn/haar gezicht te slaan terwijl die persoon doodleuk blijft bewerek dat 'n niet geel maar paars is omdat ze het gewoon niet WILLEN zien (niet dat ze er nog omheen kunnen als ze eenmaal aan de chemo moeten, maar goed). Ik verlaat dit topic maar denk ik. Als mensen het niet willen snappen, best. Verknal je gezondheid maar lekker. verknal alleen niet de gezondheid van anderen . Ik ga wel naar de film ofzo... het liefst zo'n lekkere lange premierefilm zonder pauze die lang niet zo leuk is als je steeds zit te stressen omdat je op een gegeven moment zo'n trek hebt gekregen in nicotine dat je i.p.v. de hoofdrolspelers allemaal peuken op het scherm begint te zien. En als ik onderweg naar huis een ongeluk krijg en in het ziekenhuis (waar je niet mag roken) beland, hoef ik me gelukkig niet druk te maken om mijn verslaving die-ik-gelukkig-niet-heb. Of misschien ga ik naar een restaurant? de horeca is nu nog niet rookvrij, maar dat duurt niet lang meer. Beslissingen, beslissingen... ik weet bijna niet wat ik met al deze vrijheid aanmoet
Oud 09-06-2004, 21:39
herz
herz is offline
ach, stress dood de meeste mensen per jaar, en roken helpt tegen de stress.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 21:50
Vice
Vice is offline
Toen ik nog een klein jong dom kutje was rookte ik ook, maar het hielp echt niet tegen de stress.
Oud 09-06-2004, 21:52
herz
herz is offline
goeie sigarreten en vooral inhaleren, dan word je wel relaxt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten