Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een vriendin van me studeert in Nijmegen, en zij hebben geen PGO maar wel werkgroepen, en zover ik van haar begrepen heb komt het ongeveer op hetzelfde neer.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En Pebbles, hoezo was die INKOM zo verschrikkelijk dan? van wat ik heb gelezen op de sait lijkt het mij juist vet tofz ![]() en leer je meteen een hele groep mensen kennen.. Ik kom nml helemaal uit het einde van de wereld(den helder), en er gaan wel 2andere leerlingen naar maastricht(met wie k totaal nix te maken wil hebben).. dus ik moet sowieso wel 'opnieuw' beginnen met netwerken. Daar lijkt die INKOM me juist ook handig voor, of heb'k ut nou weer mis? ![]() Laatst gewijzigd op 10-06-2004 om 22:41. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
En dan al die activiteiten die gedaan werden, allemaal niks voor mij. Van die grote feesten, ook niks voor mij. Ik was blij dat ik na 2 dagen naar huis kon omdat ik nog naar Lowlands ging.. Maar er zijn vast genoeg mensen die het wel geweldig vonden, en wel houden van dat hele studentenleven met alles erop en er aan. Het is gewoon niks voor mij ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het PGO-systeem dat in Maastricht wordt gehanteerd is er op gericht studenten tot zelfstandige en initiatiefrijke probleemoplossers te vormen. Om dit doel te kunnen bereiken, gaat het onderwijs verder dan de traditionele individuele studie en het volgen van colleges; in Maastricht werken studenten in onderwijsgroepen aan concrete problemen uit het vakgebied. In teamverband analyseren ze een probleem en proberen ze tot de beste oplossing te komen. Een docent of ouderejaars bewaakt hierbij het niveau en de kwaliteit van de voor- en nabesprekingen. Om de studenten ook voor te bereiden op de praktijk, nemen ze naast de onderwijsgroepen en colleges ook deel aan vakgerichte vaardigheidstrainingen. Niet alle opleidingen zijn echter hetzelfde. Elke faculteit geeft daarom haar eigen invulling aan PGO. Bron: http://www.unimaas.nl/algemeen.asp?i...C40T5W6747M05X Ik weet niet wat voor studie je wil gaan doen, maar ik doe daar rechten. In het eerste jaar heb je twee vakgerichte vaardigheidstrainingen: Practicum casusoplossen en Practicum Rechtsvergelijking.
Laatst gewijzigd op 10-06-2004 om 23:42. |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast verpakken ze het in een leuk "we gaan verder dan traditioneel onderwijs" papiertje, maar het is gewoon een bezuinigingsmaatregel. Je hebt veel minder contact met je leraar/begeleider/prof. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, het is Mestreech, niet Maastreech ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je hebt eigenlijk redelijk wat contact met je tutor, mede doordat de groepen zo klein zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar het onderwerp is duidelijk, daar gaat het om ![]() Een kennis van me heeft nog ergens het maastrichts 'volkslied' liggen ![]() ![]() mja, da boeit ook niej ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Ervaring van een studiegenoot van me (nu Groninger rechtenstudent) die afknapte op het PGO.)
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
- Inleiding in de rechtsgeleerdheid - Onrechtmatig gedrag - Rechtsgeschiedenis - Overheid - Rechtshandeling (Bestuursrecht + privaarecht) - Inleiding in het belastingrecht We hebben inderdaad in de blokboeken veel te maken met casusjes, die we aan de hand van de wet- en leerboeken moeten oplossen. Meestal zitten in de casusjes beginselen of begrippen verwerkt/verstopt/geimpliceerd die je dan moet vinden en zo de casus daarmee op moet lossen. De theoretische taken zijn erg in de minderheid.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is gewoon vakgebiedgebonden. In vergelijking tot het PGO op de juridische faculteit Maastricht: Bij ons geen onrechtmatig gedrag benaderen vanuit Privaat-, Bestuurs- en Strafrecht, maar gewoon in drie vakken als onderdeel. Recght moet je leren naar rechtsgebieden, niet naar casusjes. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Wat is een 'blokboek'?
||
![]() |
Citaat:
Je stelt dat je van PGO dingen kan leren, die je in een normaal systeem niet leert. Wat dan?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je weet niet echt wat ze nou van je verwachten op een tentamen, en dat irriteert me wel. Ik persoonlijk moet weten wat er van me verwacht wordt, anders kan ik me er niet echt geweldig op voorbereiden.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Hoe moet ik dit zien? Ik heb wel eens eerder zoiets gehoord maar ik begrijp niet helemaal goed hoe dit systeem in elkaar zit. Wil dit zeggen dat blokken gemengde vakgebieden zijn? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, zo werkt dat daar niet. We hebben gewoon van ieder afzonderlijk vakgebied (blok) 1 toets.
||
Citaat:
Vakgebieden naar mijn idee zijn strafrecht, privaatrecht, e.d; niet het leerstuk. Kun je eens duidelijk aangeven hoe in zo'n blok getoetst wordt? |
![]() |
||
Citaat:
Maar de vragen zijn vrij raar gesteld. ![]()
||
Citaat:
En grotendeels meerkeuze? ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|