Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Kheb me weer verkeerd uitgedrukt? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van de kenmerken die bij autisme horen, dacht ik een tijdje geleden het merendeel te herkennen .. ik had periodes waar ik emotioneel gek werd, helemaal de controle verloor over mijn gedachten en soms dagen niet kon slapen. Inmiddels weet ik dat het allemaal opgekropte gevoelens waren; sinds ik erover heb gepraat met mijn ouders en mijzelf heb geinformeerd door boeken en diverse literatuur te lezen, weet ik wel beter. Kennis is macht .. ook over jezelf ![]() |
![]() |
||
Heb je ook nog vaak dat aspergersyndroom en autisme door elkaar gehaald worden
![]() Citaat:
|
![]() |
hmmm..
Uit het feit dat je dit hier neerzet en er dus waarschijnlijk mee zit, blijkt toch wel dat je íets moet voelen. Er zit je blijkbaar iets dwars en dat is toch een begin, niet? Iedereen voelt, of je het nu wil of niet. En op en dag kom je ook dingen tegen die je helemaal geweldig vindt, waar je je helemaal voor wil geven. Geloof me, het is zo! ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je moet onderscheiden tussen hetgene wat er in 'de' wereld gebeurt .. en hetgene wat er in 'jouw' wereld gebeurt. Uiteindelijk ben je hier om je eigen leven te leiden (ja, met korte ei ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 10-06-2002 om 19:43. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben overigens ook een computerfreak en niet de sociaalste .. maar mijn prestaties op school waren gemiddeld, zelfs deels bovengemiddeld (in de exacte vakken). De persoon die ik ken, was wel goed op school, maar vertikte het uiteindelijk om zijn opleiding te voltooien .. maar ja, met een IQ van 148 verveel je jezelf al tamelijk snel op school. Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Aangrijpen doet het mij pas als wat er in 'de' wereld gebeurt direct op 'mijn' wereld van invloed zou zijn. Er kunnen in Afrika jaarlijks duizenden aan Aids sterven, kut vinden doe ik het wel voor hun .. maar het is niet mijn probleem. Anderzijds, als hier de mogelijkheid bestaat dat terroristen morgen aanslagen plegen in Nederland dan is dat wel mijn probleem, omdat het mijn levenskwaliteit beinvloedt. Het is een afweging; als jij serieus meent dat alles in 'de' wereld jou aangrijpt en je werkelijk wist wat er allemaal in 'de' wereld gebeurt .. dan ben je hoogstwaarschijnlijk rijp voor een psychiatrische inrichting ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() k zei ook niet dat alles mij aangrijpt in deze wereld. en dat ik alles weet wat er in deze wereld gebeurt...Het topictitel is EMOTIE. Ik nam het in een van mn eerste post op als een voorbeeld dat er bv wel mensen zijn die emoties (zoals huilen) kunnen ontwikkelen zeg maar voor dingen zoals het nieuws. Ik kan niet nieuws kijken en drie minuten later een flinke hap nemen en bulderen van het lachen. Ik vind het ook niet zo vreemd. Ik ben gewoon aangegrepen door deze wereld. IK zei niet dat ik er 'snachts van wakker lig. Daarvoor heb ik mijn eigen leven nog. De wereld kan weldegelijk invloed hebben op wat er in jouw leven gebeurd. Mensen worden overtuigd door die dingen en zo zijn er bv de artsen zonder grenzen, en kijk naar heel dicht bij mensen die bewust veganist oid zijn.... Het heeft wel een invloed, dat is mijn mening. Stuur me dan maar naar een psychiatrische inrichting... ![]() me redelijk bij het besef, jong en onervaren ofzo he
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
De enigste momenten waar ik mij aangegrepen voel, zijn die waar: A) Er een kans bestaat dat ze direct van invloed zijn om mijn eigen wereld. B) De beelden dermate schokkend zijn (bijv. personen die je uit de WTC zag springen .. je weet gewoon dat diegene schreeuwend te pletter viel, of als die geluk had daarvoor nog door shock het bewustzijn verloor .. of als je ziet hoe een gestoorde Mexicaan een groep schoolkinderen overhoop rijdt .. ernstige ongelukken waarbij menselijke extremiteiten verstrooid rondliggen in de omgeving .. enzovoorts).. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
stuur mij maar naar een psychiatrische inrichting... *oeps* daar zit ik al haha. maargoed, mij grijpt het wel heel erg aan, niet zeg maar het nieuws, maar wel hoe de wereld er aan toe is, daar kan ik nachten van wakker liggen, is dat dan zo raar??? heb je je ogen wel eens goed open gedaan en gezien wat voor een rotzooi het op aarde is met al die stomme mensjes.
|
![]() |
|
![]() |
Ja mij grijpen de gebeurtenissen op de wereld ook wel aan.. dat je dingen niet snapt waarom ze nou eenmaal gebeuren.. maar wat ik altijd denk is dat ik me er niet te druk om ga maken.. je komt het toch niet te weten en het is allemaal verspilde moeite zeg maar..
Wat de topicstarter schreef en de rest die hier op gereageerd heeft vind ik wel goed.. ik sluit me aan bij Frida en ******** (zo schrijf je het toch??). Iedereen voelt iets.. iedereen heeft een emotionele kant.. of je nu wilt of niet. Wat Frida of ******** al zei dat het opgekropt kan zitten vanwege gebeurtenissen in je jeugd.. dat is alleen maar een voorbeeld.. En denk es aan iets ergs.. stel je voor dat er iets met een van je vrienden of familie gebeurd.. zou het je dan nog niks kunnen schelen.. zou je dan nog niks voelen?! Vraag ik me af.. Sterkte en Succes ermee.. Liefs Kusss Fantasygirl
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Helemaal gelijk heb je ********.. dromen over iets leukers..
![]() Iets veel leukers ![]() Nou goed.. Liefs Kusss Fantasygirl
||
Citaat:
![]() Neuh hoor ik sta geheel open voor andere hun mening ![]() En als ik zo iets zou denken, zou ik het wel duidelijk maken ![]() Je vermeld btw zelf dus najah aangegrepen wordt door sommige beelden enzovoort... Wel daar vinden we dus EMOTIE.. en heo die emotie zich uit, is gewoon verschillend ![]() en dromen? Dat doe ik ook over dat andere, die ene ... ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
[Studieonderzoek] Positieve emoties Mutsss36 | 12 | 03-12-2013 23:57 | |
Psychologie |
Emoties Verwijderd | 1 | 09-10-2013 07:20 | |