![]() |
||
Citaat:
Hoeveel puisten zijn het dan? Is het nog telbaar? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is echter wel zo dat de meeste middelen tegen acne eerst een reactie oproepen in de vorm van verergering voordat ze beginnen te werken. De delen waar je de creme smeert zullen inderdaad trekkig gaan aanvoelen ja, want benzoylperoxide heeft een uitdrogende werking. Een vochtinbrengende zalf is daarvoor oplossing. Ik zou als ik jou was gewoon doorgaan met dat spul erop te smeren en afwachten wat er gebeurt. Grote kans dat je gewoon een incidenteel uitbraakje hebt en dat het over een week of twee weer over is. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik neem intussen aan hand van jou posts wel aan dat je er enig verstand van hebt, dan weet je ook dat puisten van binnenuit ontstaan, ontstekingen enz. Misschien praat ik nu alleen vanuit mijn eigen perspectief maar ik merk in dagen van hoge eiwitinname dat ik gewoon meer puisten krijg. Bloedvervuiling is dat, eiwitsynthese maakt stikstof vrij dat heel moeilijk word afgevoerd o.a. ik ben geen huidarts maar ik mag denk ik wel stellen dat dat soort processen vooraf gaan aan de ontwikkeling van een dikke puistklont. Neem lekker je vitamine C, altijd goed, vitamine E voor huid en weefsel herstel, neem gewoon flink wat biergist, B-vitaminen zuiveren bloed en lever en als je het kunt neem elke week een B12 injectie. Zink bijv ook heel goed houd ook de test. spiegel constant. Reken maar dat dat helpt. En eten niet van invloed ? Hormoonspiegels o.a. insuline GH cortisol en testosteron schommelen nogal onder invloed van bepaalde voedingsstoffen. Een erg vette maaltijd bijv met veel eiwit eventueel veroorzaakt een stijging van 15/20% in de testosteron afgifte, lijkt me dat dat wanneer je een beetje gevoelig bent voor zulke verschillende waarden dat het dan puisten kan veroorzaken. Indirect dus. Lijkt me ook een van de oorzaken van de puistexplosies in de pubertijd, veel wisselende bloedwaarden. En wat ik zei over dat geen alcohol drinken en die vitamine B12, das niet alleen goed voor de weerstand en als anti-oxidant, die leverzuiverende werking zorgt er ook nog eens voor dat de giftige resten van roaccutane nog een beetje fatsoenlijk verwijderd worden en zich niet ophopen in de lever.
Laatst gewijzigd op 31-05-2004 om 10:39. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
heb ook vitamineE, c, biergist, levertraan en weet ik wel niet wat...maar de acne is daar echt niet van weggegaan. Maar is dat verhaal van jou door jezelf bedacht,of is dat ook echt bewezen??? |
![]() |
||
Citaat:
Door wat ik al zei eiwitsynthese zodat stikstof zich op hoopt bijv of schommelingen in hormoonwaarden. Jongens in de pubertijd schieten bijv ineens gigantisch omhoog met hun testosteronspiegel en krijgen ladingen puisten. Dat is bewezen ja al jaren. Het is niet voor niets dat sommige vrouwen de pil slikken tegen de puisten. Om de waardes constant te houden. Daarbij is natuurlijk de mate waarop je het krijgt aan de hand van die oorzaken ook afhankelijk van wat voor huid je hebt. Je ziet het ook bij sommige vrouwen, zo rond de menstruatie krijgen ze ineens wat puistjes die ze normaal niet hadden. Het is niet dé oorzaak maar wel een van de velen. Kan het eventueel morgen wel navragen bij de zonnebank. En wat betreft die vitaminen, bloed en lever worden gereinigd en een goede algemene gezondheid is altijd goed beter. en qua ervaring, tja, kvind mezelf helaas het levende voorbeeld ![]() Vitamine B5 schijnt ook goed te zijn als ik de recencies op dbb hoor daar weet ik verder niets van.
Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 00:46. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Enneuh, over dat bakken in de zon: zou 'k toch maar niet te vaak meer doen... :/
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sterkte ermee!! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Daarnaast is het zo dat ik vaak gelezen heb dat je dit middel pas krijgt als alle andere behandelingen niet werken. Ben je dus wel eens voor je puistjes bij de dokter geweest, en heb je er al een siets voor gebruikt? Zo niet, dan zal je denk ik niet al te snel meteen roaccutane krijgen. Ik zou het trouwens ook niet zo snel aanraden hoor, alleen als je het echt zat bent, en als niks anders werkt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
of is het anders |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Roaccutane wordt gegeven bij ernstige acnee, puistjes.. En 1 van de bijwerking is dat je een hele schilferige (dunne) huid krijgt... Maar waarom dat je dan weer een normale huid hebt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik moet nog een maandje (tot 5 maanden). Ik eet nog steeds vet arm ivm met mijn leverfunctie (alhoewel soms is het toch wat minder vet arm ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarna benik naar de huisarts gegaan en heb gezegd dat ik met die spul wilde beginnen... Omdat ik al alles geprobeerd had, vond het ook een goed idee. Maar waarom niet eerst wat anders proberen? Als de huisarts denk dat dat bij jou werkt... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik heb het geluk dati k sowieso niet erg snel verbrand. Heb er de keren dat de zon even scheen wel op gelet dat ik toch in de schaduw probeerde te gaan zitten. Maar eigenlijk... nee ik heb nog nergens last van gehad nee... Heb wel dure zonnebrand gekocht... Maar ja die komt waarschijnlijk wel op tijdens de vak. (--> als de zon dan wel schijnt natuurlijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @Katlijne... niet zo onzeker zijn, en gewoon lekker naar buiten gaan ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() @BarbapapaX: volgens de huisarts gaan de littekens niet weg van de roaccutane, maar volgens mij wel. Niet dat ik nu helemaal geen littkens meer heb, maar toch wel echt een stuk minder ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ervaringen met Roaccutane #3 Lyne | 40 | 03-04-2015 08:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
[Deel 2] Ervaringen met Roaccutane johnbiezen | 109 | 09-03-2009 15:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ervaringen met Roaccutane #2 Apomes | 500 | 02-07-2008 17:59 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ervaringen met Roaccutane #2 Methuselah | 2 | 19-01-2007 19:46 | |
Lichaam & Gezondheid |
ervaring met deze geneesmiddelen? Sorela | 1 | 23-05-2005 01:31 | |
Lichaam & Gezondheid |
Puisten komen 1,5 jaar na Roaccutane-kuur terug!!! Verwijderd | 2 | 05-11-2003 19:28 |