Oud 30-05-2004, 10:31
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
dreen schreef op 30-05-2004 @ 11:14 :
Het gaat dan wel niet over Roaccutane, maar ik post het toch maar hier, omdat dit topic 'hoog' is.

Ik heb sinds één of twee dagen echt weer een pukkelaanval ofzo. Ik begrijp er niks van, omdat ik sinds een hele poos nog maar weinig pukkels had. Gister en eergister ben ik maar weer begonnen om benzoylperioxide (of hoe je het ook schrijft) te gebruiken. Maar dat lijkt het juist alleen maar erger te maken, kan dat? Een gedeelte van mijn gezicht wordt ontzettend trekkiger en de rest blijft vet... :/
En kan het door het weer dat ik ineens meer pukkels krijg, of is dat echt onzin?
Het zou natuurlijk kunnen, door het weer of de benzylperoxide, maar daar kan ik niet over oordelen. Zon geeft over het algemeen juist een beter resultaat. Je moet trouwens met benzylperoxide wel oppassen dat je het alléén op de puisten doet, niet op stukken huid eromheen.

Hoeveel puisten zijn het dan? Is het nog telbaar?
Oud 30-05-2004, 12:12
katlijne
katlijne is offline
ik gebruik nu ongeveer 2 weekjes benzylperoxide en het werkt echt wel goed door ervaring heb ik geleerd dat je niet te enthousiast moet smeren met eender wel middeltje
dat het trekkerig word is dacht ik een teken dat het werkt?! alhoewel ik daar geen last van heb
ik smeer ook maar 1x per dag, voor ik ga slapen... gewoon niet overdrijven met dat spul
Oud 30-05-2004, 18:07
Diabestia
Diabestia is offline
Citaat:
dreen schreef op 30-05-2004 @ 11:14 :
Het gaat dan wel niet over Roaccutane, maar ik post het toch maar hier, omdat dit topic 'hoog' is.

Ik heb sinds één of twee dagen echt weer een pukkelaanval ofzo. Ik begrijp er niks van, omdat ik sinds een hele poos nog maar weinig pukkels had. Gister en eergister ben ik maar weer begonnen om benzoylperioxide (of hoe je het ook schrijft) te gebruiken. Maar dat lijkt het juist alleen maar erger te maken, kan dat? Een gedeelte van mijn gezicht wordt ontzettend trekkiger en de rest blijft vet... :/
En kan het door het weer dat ik ineens meer pukkels krijg, of is dat echt onzin?
Dat kan, elke zalf of creme tegen acne kan, puur persoonsgebonden, averechts werken.
Het is echter wel zo dat de meeste middelen tegen acne eerst een reactie oproepen in de vorm van verergering voordat ze beginnen te werken. De delen waar je de creme smeert zullen inderdaad trekkig gaan aanvoelen ja, want benzoylperoxide heeft een uitdrogende werking. Een vochtinbrengende zalf is daarvoor oplossing.
Ik zou als ik jou was gewoon doorgaan met dat spul erop te smeren en afwachten wat er gebeurt. Grote kans dat je gewoon een incidenteel uitbraakje hebt en dat het over een week of twee weer over is.
Oud 30-05-2004, 20:07
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 30-05-2004 @ 11:31 :
Het zou natuurlijk kunnen, door het weer of de benzylperoxide, maar daar kan ik niet over oordelen.
Ik heb eerder dat goedje gebruikt, maar ik kan me niet herinneren dat het toen erger werd. Ik smeer het er 's avonds op zodat het er goed in kan trekken en dan 's ochtends haal ik het eraf. Maar 's ochtends glimt mijn gezicht dan helemaal. Dus, net of dat goedje m'n poriën afsluit zodat de pukkels alsnog niet weg gaan.
Citaat:
Zon geeft over het algemeen juist een beter resultaat. Je moet trouwens met benzylperoxide wel oppassen dat je het alléén op de puisten doet, niet op stukken huid eromheen.
De zon heeft bij mij nog nooit geholpen. Ik smeer het niet alleen op pukkels maar ook er een beetje omheen, als de kans bestaat dat er daar ook wat opduiken.
Citaat:
Hoeveel puisten zijn het dan? Is het nog telbaar?
Het zijn meer kleine pukkeltjes en niet mega puisten. En ja, het is nog telbaar, maar gewoon meer dan normaal. Op een aantal plaatsen meerdere, en de rest is wel normaal...
Oud 30-05-2004, 20:07
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Diabestia schreef op 30-05-2004 @ 19:07 :
Dat kan, elke zalf of creme tegen acne kan, puur persoonsgebonden, averechts werken.
Het is echter wel zo dat de meeste middelen tegen acne eerst een reactie oproepen in de vorm van verergering voordat ze beginnen te werken. De delen waar je de creme smeert zullen inderdaad trekkig gaan aanvoelen ja, want benzoylperoxide heeft een uitdrogende werking. Een vochtinbrengende zalf is daarvoor oplossing.
Ik zou als ik jou was gewoon doorgaan met dat spul erop te smeren en afwachten wat er gebeurt. Grote kans dat je gewoon een incidenteel uitbraakje hebt en dat het over een week of twee weer over is.
Ik heb het eerder gebruikt, dus ik denk dat het wel mee zal vallen, wat dat betreft... Ik hoop dat het idd even doorbijten is en dat het daarna wel weg trekt...
Oud 31-05-2004, 09:12
katlijne
katlijne is offline
Helpt roaccutane eigelijk ook tegen een glimmende huid?
Oud 31-05-2004, 09:27
BelleRosé
BelleRosé is offline
Citaat:
katlijne schreef op 31-05-2004 @ 10:12 :
Helpt roaccutane eigelijk ook tegen een glimmende huid?
bij mij wel, want het droogt je huid ook uit.. Soms voelt het echt of ik een vettige huid heb (met die roa..) maar dan is het totaal nie het geval als in de spiegel kijk ofzo..
Oud 31-05-2004, 10:25
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Diabestia schreef op 30-05-2004 @ 00:36 :
Van eten is nooit bewezen dat het effect heeft op de acne. Het is ook puur persoonsgebonden. Misschien is dat wel een kwestie van wisselwerking tussen lichaam en geest (Er zo heilig in geloven dat het ook echt gebeurt). Dat zie je vaak, bijvoorbeeld als je chagrijnig bent kan acne verergeren en op die manieren is er dus gewoon een wisselwerking tussen lichaam en geest.

En een zonnebankje is juist helemaal niet goed!!
Zon, UV-straling zorgt ervoor dat je huid dikker word. Hierdoor lijkt het in eerste instantie altijd dat het zo goed voor je huidje is. Het stimuleert echter ook talgvorming, en als je huid na de zomer of de zonnebankperiode weer dunner word zal de acne net zo erg, zo niet erger weer terugkomen. Behalve natuurlijk als het toevallig in die periode op natuurlijke wijze is overgegaan.
Van ETEN niet nee, het nut van vitaminen en mineralen op de huid mag duidelijk wezen. Op het moment dat je regelmatig in de zon ligt cq. onder de zonnebank gaat drogen die puistjes uit ja kan dus idd best dat het daarna weer terug komt dat weet ik niet, het is iig een handige periodieke oplossing.

Ik neem intussen aan hand van jou posts wel aan dat je er enig verstand van hebt, dan weet je ook dat puisten van binnenuit ontstaan, ontstekingen enz. Misschien praat ik nu alleen vanuit mijn eigen perspectief maar ik merk in dagen van hoge eiwitinname dat ik gewoon meer puisten krijg.

Bloedvervuiling is dat, eiwitsynthese maakt stikstof vrij dat heel moeilijk word afgevoerd o.a. ik ben geen huidarts maar ik mag denk ik wel stellen dat dat soort processen vooraf gaan aan de ontwikkeling van een dikke puistklont.

Neem lekker je vitamine C, altijd goed, vitamine E voor huid en weefsel herstel, neem gewoon flink wat biergist, B-vitaminen zuiveren bloed en lever en als je het kunt neem elke week een B12 injectie.
Zink bijv ook heel goed houd ook de test. spiegel constant.

Reken maar dat dat helpt.

En eten niet van invloed ? Hormoonspiegels o.a. insuline GH cortisol en testosteron schommelen nogal onder invloed van bepaalde voedingsstoffen. Een erg vette maaltijd bijv met veel eiwit eventueel veroorzaakt een stijging van 15/20% in de testosteron afgifte, lijkt me dat dat wanneer je een beetje gevoelig bent voor zulke verschillende waarden dat het dan puisten kan veroorzaken. Indirect dus.

Lijkt me ook een van de oorzaken van de puistexplosies in de pubertijd, veel wisselende bloedwaarden.

En wat ik zei over dat geen alcohol drinken en die vitamine B12, das niet alleen goed voor de weerstand en als anti-oxidant, die leverzuiverende werking zorgt er ook nog eens voor dat de giftige resten van roaccutane nog een beetje fatsoenlijk verwijderd worden en zich niet ophopen in de lever.

Laatst gewijzigd op 31-05-2004 om 10:39.
Oud 01-06-2004, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Welteruste schreef op 29-05-2004 @ 18:12 :
10 mg per dag..
Mijn moeder denkt dat ik niet meer mag omdat ik 48 kilo weeg..
What ik slik 3 keer 20 mg per dag... (ik weeg 63 kg)
Oud 01-06-2004, 09:43
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 31-05-2004 @ 11:25 :
Van ETEN niet nee, het nut van vitaminen en mineralen op de huid mag duidelijk wezen. Op het moment dat je regelmatig in de zon ligt cq. onder de zonnebank gaat drogen die puistjes uit ja kan dus idd best dat het daarna weer terug komt dat weet ik niet, het is iig een handige periodieke oplossing.

Ik neem intussen aan hand van jou posts wel aan dat je er enig verstand van hebt, dan weet je ook dat puisten van binnenuit ontstaan, ontstekingen enz. Misschien praat ik nu alleen vanuit mijn eigen perspectief maar ik merk in dagen van hoge eiwitinname dat ik gewoon meer puisten krijg.

Bloedvervuiling is dat, eiwitsynthese maakt stikstof vrij dat heel moeilijk word afgevoerd o.a. ik ben geen huidarts maar ik mag denk ik wel stellen dat dat soort processen vooraf gaan aan de ontwikkeling van een dikke puistklont.

Neem lekker je vitamine C, altijd goed, vitamine E voor huid en weefsel herstel, neem gewoon flink wat biergist, B-vitaminen zuiveren bloed en lever en als je het kunt neem elke week een B12 injectie.
Zink bijv ook heel goed houd ook de test. spiegel constant.

Reken maar dat dat helpt.

En eten niet van invloed ? Hormoonspiegels o.a. insuline GH cortisol en testosteron schommelen nogal onder invloed van bepaalde voedingsstoffen. Een erg vette maaltijd bijv met veel eiwit eventueel veroorzaakt een stijging van 15/20% in de testosteron afgifte, lijkt me dat dat wanneer je een beetje gevoelig bent voor zulke verschillende waarden dat het dan puisten kan veroorzaken. Indirect dus.

Lijkt me ook een van de oorzaken van de puistexplosies in de pubertijd, veel wisselende bloedwaarden.

En wat ik zei over dat geen alcohol drinken en die vitamine B12, das niet alleen goed voor de weerstand en als anti-oxidant, die leverzuiverende werking zorgt er ook nog eens voor dat de giftige resten van roaccutane nog een beetje fatsoenlijk verwijderd worden en zich niet ophopen in de lever.
Ik ben het er niet helemaal mee eens, ik heb altijd ZO gezond gegeten, en ik heb toch hele erge acne gehad. Als ik dan kijk naar een vriendin, die super ongezond eet, en een gladde huid heeft...

heb ook vitamineE, c, biergist, levertraan en weet ik wel niet wat...maar de acne is daar echt niet van weggegaan.

Maar is dat verhaal van jou door jezelf bedacht,of is dat ook echt bewezen???
Oud 01-06-2004, 17:17
katlijne
katlijne is offline
Het is zeer persoonsgebonden.Meestal is de acne erfelijk of een allergische reactie op iets of hormonaal....het zit hem ook in het bloed...

Mn lerares zei laatst dat voedingstoffen met veel kleurstoffen ook acne kunnen veroorzaken, maar pfft trek je gewoon niets aan van al die al-dan-niet-ware fabeltjes.

Je hebt het of je hebt het 'niet'.
Oud 02-06-2004, 00:43
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 01-06-2004 @ 10:43 :
Ik ben het er niet helemaal mee eens, ik heb altijd ZO gezond gegeten, en ik heb toch hele erge acne gehad. Als ik dan kijk naar een vriendin, die super ongezond eet, en een gladde huid heeft...

heb ook vitamineE, c, biergist, levertraan en weet ik wel niet wat...maar de acne is daar echt niet van weggegaan.

Maar is dat verhaal van jou door jezelf bedacht,of is dat ook echt bewezen???
Ik ben geen huidarts maar ik weet wel dat vies bloed o.a. een oorzaak is van puistjes.

Door wat ik al zei eiwitsynthese zodat stikstof zich op hoopt bijv of schommelingen in hormoonwaarden.
Jongens in de pubertijd schieten bijv ineens gigantisch omhoog met hun testosteronspiegel en krijgen ladingen puisten.

Dat is bewezen ja al jaren. Het is niet voor niets dat sommige vrouwen de pil slikken tegen de puisten. Om de waardes constant te houden.

Daarbij is natuurlijk de mate waarop je het krijgt aan de hand van die oorzaken ook afhankelijk van wat voor huid je hebt.

Je ziet het ook bij sommige vrouwen, zo rond de menstruatie krijgen ze ineens wat puistjes die ze normaal niet hadden.

Het is niet dé oorzaak maar wel een van de velen. Kan het eventueel morgen wel navragen bij de zonnebank.

En wat betreft die vitaminen, bloed en lever worden gereinigd en een goede algemene gezondheid is altijd goed beter.

en qua ervaring, tja, kvind mezelf helaas het levende voorbeeld

Vitamine B5 schijnt ook goed te zijn als ik de recencies op dbb hoor daar weet ik verder niets van.

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 00:46.
Oud 03-06-2004, 15:25
Verwijderd
@MightyDuck

Jij slikt zelf geen roaccutane toch? Maar je hebt wel last van acnee?? En heb je wel eens overwogen om aan roaccutane te beginnen?
Oud 07-06-2004, 17:59
tessa24
tessa24 is offline
Hey..Ik ben Tessa en ik ben nu ongeveer anderhalve week aan de roaccutane. Ik ben bijna 25 en ik heb echt alles al geprobeerd om van de acne af te komen. Diane 35, bezoperoxide, antibiothica en allerlei andere smeersels. Ik heb het niet extreem, maar het maakt me al jaren onzeker . Ik kon dus kiezen...of accepteren dat het zo is (en me elke zomer weer schamen als ik bv wil gaan zwemmen..)of naar de dermatoloog om te vragen of die nog wat weet. Ik heb uitgelegt dat ik er echt psychisch een probleem mee heb en dat ik wil dat het weg gaat. Ze heeft me toen roaccutane aangeboden omdat dat de enige definitieve manier is om er mee af te rekenen. Ik vond het wel een beetje eng, omdat ik al gelezen had over de bijwerkingen ...maar ja, je kunt het toch altijd proberen. Beetje kut periode om te beginnen (zomer) maar goed je moet er wat voor over hebben. Ik heb trouwens vandaag de hele dag liggen bakken ennee nog niks aan de hand gelukkig. ik slik maar 20 mg per dag en heb dan ook nog nergens last van..behalve droge lippen. ik moet het ongeveer 5 maanden slikken. 25 juni moet ik terugkomen op controle maar ik vraag me af of je niet een bepaalde doses binnen moet krijgen zodat het echt wegblijft..iemand hier info over? Ik zou namelijk niet willen dat ze je aan het lijntje houden met een lage doses en dat als je er dan mee kapt over een aantal maanden..dat het feest dan weer van voor af aan begint!

groetjes tessa
Oud 10-06-2004, 00:25
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
tessa24 schreef op 07-06-2004 @ 18:59 :
Hey..Ik ben Tessa en ik ben nu ongeveer anderhalve week aan de roaccutane. Ik ben bijna 25 en ik heb echt alles al geprobeerd om van de acne af te komen. Diane 35, bezoperoxide, antibiothica en allerlei andere smeersels. Ik heb het niet extreem, maar het maakt me al jaren onzeker . Ik kon dus kiezen...of accepteren dat het zo is (en me elke zomer weer schamen als ik bv wil gaan zwemmen..)of naar de dermatoloog om te vragen of die nog wat weet. Ik heb uitgelegt dat ik er echt psychisch een probleem mee heb en dat ik wil dat het weg gaat. Ze heeft me toen roaccutane aangeboden omdat dat de enige definitieve manier is om er mee af te rekenen. Ik vond het wel een beetje eng, omdat ik al gelezen had over de bijwerkingen ...maar ja, je kunt het toch altijd proberen. Beetje kut periode om te beginnen (zomer) maar goed je moet er wat voor over hebben. Ik heb trouwens vandaag de hele dag liggen bakken ennee nog niks aan de hand gelukkig. ik slik maar 20 mg per dag en heb dan ook nog nergens last van..behalve droge lippen. ik moet het ongeveer 5 maanden slikken. 25 juni moet ik terugkomen op controle maar ik vraag me af of je niet een bepaalde doses binnen moet krijgen zodat het echt wegblijft..iemand hier info over? Ik zou namelijk niet willen dat ze je aan het lijntje houden met een lage doses en dat als je er dan mee kapt over een aantal maanden..dat het feest dan weer van voor af aan begint!

groetjes tessa
Hangt van persoon tot persoon af, of 't terugkomt. Niet echt meteen van de dosis. Ken iemand die 'n zwaardere dosis had dan ik, en bij hem is't teruggekomen. Bij mij na bijna 'n jaar gestopt te zijn (nou ja, 8-9 maanden ) nog niet. *houdt hout vast*

Enneuh, over dat bakken in de zon: zou 'k toch maar niet te vaak meer doen... :/
Oud 10-06-2004, 19:44
iedje
iedje is offline
ik heb het een tijd gebruikt in de allerhoogste dosering. tis geen fijn spul maar het werkt wel...
in amerika is het verboden omdat mensen er enorm depressief van worden. kan me er iets bij voorstellen.....
Oud 11-06-2004, 19:21
Verwijderd
Mijn bloedwaarden waren niet helemaal goed, er zat teveel vet in mijn bloed. Nu mag ik nog maar 2 pillen per dag (van 20 mg) ipv 3. Daarnaast moet ik vetarm eten... Over drie weken moet ik dan weer mijn bloed laten testen. Nou ja het zal allemaal zo erg wel niet zijn. Natuurlijk pas ik wel goed op!! (eet nu vetarm... geen lekkere vette hap toen ik net 3 uur erover gedaan heb om van Nijmegen naar Zoetermeer te komen). Dus we gaan weer vrolijk verder
Oud 25-06-2004, 20:03
tessa24
tessa24 is offline
Nou, ik heb het nu een maand gebruikt. Ik moest vanmorgen bloed laten prikken en vanmiddag belden ze al dat mijn leverfuncties veranderd waren.............dusss ik moet er mee stoppen! Ik baal echt enorm, want dit was wel een beetje m'n laatste redding. Ik heb echt zitten janken aan de telefoon. Nu weet ik het echt niet meer. groetjes wanhoping tessa-tje
Oud 27-06-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
tessa24 schreef op 25-06-2004 @ 21:03 :
Nou, ik heb het nu een maand gebruikt. Ik moest vanmorgen bloed laten prikken en vanmiddag belden ze al dat mijn leverfuncties veranderd waren.............dusss ik moet er mee stoppen! Ik baal echt enorm, want dit was wel een beetje m'n laatste redding. Ik heb echt zitten janken aan de telefoon. Nu weet ik het echt niet meer. groetjes wanhoping tessa-tje
Balen ja... Maar kan je dan ook niet wat minder slikken ofzo?? Want ik moet dus ook met vet op letten (vet arm eten) en minder pillen slikken ivm mijn lever.

Sterkte ermee!!
Oud 28-06-2004, 11:17
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Kan je die roaccutane gewoon bij de apotheker ophalen?
Oud 28-06-2004, 11:31
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 28-06-2004 @ 12:17 :
Kan je die roaccutane gewoon bij de apotheker ophalen?
Met een recept van de dermatoloog.
Oud 28-06-2004, 11:32
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 28-06-2004 @ 12:31 :
Met een recept van de dermatoloog.
Niet van de huisarts?
Oud 28-06-2004, 11:34
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 28-06-2004 @ 12:32 :
Niet van de huisarts?
Uhm, lijkt me niet, misschien is het mogelijk, maar het lijkt me slim dat je huisarts je doorstuurt naar een dermatoloog.
Oud 28-06-2004, 12:54
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 28-06-2004 @ 12:34 :
Uhm, lijkt me niet, misschien is het mogelijk, maar het lijkt me slim dat je huisarts je doorstuurt naar een dermatoloog.
Je moet er toch ook vooraf bloedonderzoek laten doen of het niet gevaarlijk voor je is?
Oud 28-06-2004, 13:11
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 28-06-2004 @ 13:54 :
Je moet er toch ook vooraf bloedonderzoek laten doen of het niet gevaarlijk voor je is?
Ja, dat klopt.
Oud 28-06-2004, 13:15
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Wanneer laten ze je het gebruiken zijn ze daar streng in ?
Of vinden ze al snel dat je mag gebruiken als bloedonderzoek enzo goed is?
Oud 28-06-2004, 13:26
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 28-06-2004 @ 14:15 :
Als je onder de criteria van 'ernstige acne' valt en/of als je er psychisch onder lijdt.
Oud 28-06-2004, 15:24
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 28-06-2004 @ 14:26 :
Als je onder de criteria van 'ernstige acne' valt en/of als je er psychisch onder lijdt.
het lijkt of veel in dit topic dit gebruiken. Valleen die er allemaal onder?
Oud 28-06-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 28-06-2004 @ 12:32 :
Niet van de huisarts?
Kan ook met een recept van de huisarts hoor. Alleen de vraag is of dat wel slim is, ik bedoel mss heeft de dermatoloog nog wel andere middelen voor je die ook werken en minder bijwerkingen hebben.
Oud 28-06-2004, 16:53
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 28-06-2004 @ 14:15 :
Mwah kijk, ze laten je het natuurlijk niet gebruiken als je 1 puistje hebt .

Daarnaast is het zo dat ik vaak gelezen heb dat je dit middel pas krijgt als alle andere behandelingen niet werken. Ben je dus wel eens voor je puistjes bij de dokter geweest, en heb je er al een siets voor gebruikt? Zo niet, dan zal je denk ik niet al te snel meteen roaccutane krijgen. Ik zou het trouwens ook niet zo snel aanraden hoor, alleen als je het echt zat bent, en als niks anders werkt.
Oud 28-06-2004, 16:54
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 28-06-2004 @ 17:51 :
Kan ook met een recept van de huisarts hoor. Alleen de vraag is of dat wel slim is, ik bedoel mss heeft de dermatoloog nog wel andere middelen voor je die ook werken en minder bijwerkingen hebben.
waar helpt roaccutane dan allemaal tegen ik heb begrepen dat je huid helemaal verschilvert en dat het dan weer een beetje normale huid hebt?
of is het anders
Oud 28-06-2004, 17:06
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 28-06-2004 @ 17:54 :
waar helpt roaccutane dan allemaal tegen ik heb begrepen dat je huid helemaal verschilvert en dat het dan weer een beetje normale huid hebt?
of is het anders
Maar hoezo huid

Roaccutane wordt gegeven bij ernstige acnee, puistjes.. En 1 van de bijwerking is dat je een hele schilferige (dunne) huid krijgt... Maar waarom dat je dan weer een normale huid hebt De puistjes zijn dan waarschijnlijk wel weg (als je dat onder normale huid verstaat)
Oud 29-06-2004, 21:22
tessa24
tessa24 is offline
Ik slikte al heel weinig. Echt raar dat m'n bloed niet goed was. Ik voel me helemaal niet raar of ziek ofzo. Ik vind het echt Klote dat ik moet stoppen want ik zag dit echt als de enige nog denkbare oplossing. Ik moet volgende maand terug. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen dan. ik heb nog 2 pakjes thuisliggen , maar ja ik neem het maar niet. Straks is m'n Lever naar de Klote... Ik hoop dat jullie meer succes hebben!groetjes Tessa
Oud 29-06-2004, 22:29
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
tessa24 schreef op 29-06-2004 @ 22:22 :
Ik slikte al heel weinig. Echt raar dat m'n bloed niet goed was. Ik voel me helemaal niet raar of ziek ofzo. Ik vind het echt Klote dat ik moet stoppen want ik zag dit echt als de enige nog denkbare oplossing. Ik moet volgende maand terug. Ben benieuwd wat ze nu gaan doen dan. ik heb nog 2 pakjes thuisliggen , maar ja ik neem het maar niet. Straks is m'n Lever naar de Klote... Ik hoop dat jullie meer succes hebben!groetjes Tessa
Wat rot joh, ben benieuwd wat ze er nu van gaan zeggen dan. Ik moet overmorgen weer naar de dermatologe, ik heb dus meer geluk gehad, mijn 6 maanden zijn bijna om....
Oud 01-07-2004, 13:18
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Net geweest, laatste CK waarden waren ook goed, mn acne is bijna helemaal weg, en de meeste vlekjes trekken binnen een jaar weg, ik ben echt blij!
Oud 01-07-2004, 16:53
tessa24
tessa24 is offline
Mooi joh! Ik hoop dat je er nu voor je leven van af bent!!!Maar voorlopig zul je er iniedergeval geen last van hebben..Geniet er maar van, want niet iedereen kan dit zeggen helaas. Groetjes tessa
Oud 01-07-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 29-06-2004 @ 23:29 :
Wat rot joh, ben benieuwd wat ze er nu van gaan zeggen dan. Ik moet overmorgen weer naar de dermatologe, ik heb dus meer geluk gehad, mijn 6 maanden zijn bijna om....
Whoeh Goezzo... En had je het weer gedaan als je het over moest doen??

Ik moet nog een maandje (tot 5 maanden). Ik eet nog steeds vet arm ivm met mijn leverfunctie (alhoewel soms is het toch wat minder vet arm . Volgende week moet ik mijn bloed weer laten controleren of het al beter (goed) is, en daarna moet ik een afspraak maken bij de huisarts... En daarna alweer bijna klaar ... (als ik niet eerder moet stoppen dan).
Oud 01-07-2004, 17:24
Impulse
Mijn zus slikt het nu 2 maanden, en heeft als de meeste hier ontieglijke last van droge lippen [en benen etc] dat is niet zo erg, lever en cholesterol etc waren goed.
alleen hoort ze bij de groep "zelden" die rugpijnen heeft, en soort van gevoelloosheid in de benen af en toe, nu moet ze als de pijn te erg word de dosis verminderen [ze slikt 20 mg & 10 mg elke ochtend] en anders ermee stoppen, echt heel naar dus!
Oud 01-07-2004, 17:28
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 01-07-2004 @ 18:10 :
Whoeh Goezzo... En had je het weer gedaan als je het over moest doen??
Ja, absoluut. Het werd echt te erg en ik heb nu ook veel last van bijwerkingen; spierpijn, droog gezicht en nu ook vervellende handen, maar ik vind het het zeker waard
Oud 08-07-2004, 13:35
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Hoe zijn jullie met roaccutane bekend geraakt ?
Naar de huisarts gegaan en heeft ie het toen meteen voorgeschreven of op eigen initiatief verteld dat je roaccutane wil gaan gebruiken? Ik zelf wil wel roaccutane gebruiken maar gaat de huisarts daar wel mee akkoord als ik zeg dat ik dat wil gebruiken, of gaat ie me eerst wat anders voorschrijven?
Oud 08-07-2004, 18:23
katlijne
katlijne is offline
ik voeg nog een vraagje toe
hoe gaan jullie hier dan mee om in de zomermaanden, kom je dan expres minder buiten ofzo...
en is er hier iemand begonnen in het midden van de zomer? (hoofdwaarschijnlijk niet, want zo'n slimme zet is het nu ook weer niet)
'k geraak weer geïnteresseerd
Oud 08-07-2004, 18:41
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
katlijne schreef op 08-07-2004 @ 19:23 :
ik voeg nog een vraagje toe
hoe gaan jullie hier dan mee om in de zomermaanden, kom je dan expres minder buiten ofzo...
en is er hier iemand begonnen in het midden van de zomer? (hoofdwaarschijnlijk niet, want zo'n slimme zet is het nu ook weer niet)
'k geraak weer geïnteresseerd
Ik ben begin maart begonnen, dus ook heel de zomer door (tot eind oktober ongeveer) geslikt... Gewoon héél weinig buitenkomen, zeker niet tussen 12 en 18u... En zeker altijd zonnecrème smeren.
Oud 08-07-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
BarbapapaX schreef op 08-07-2004 @ 14:35 :
Hoe zijn jullie met roaccutane bekend geraakt ?
Naar de huisarts gegaan en heeft ie het toen meteen voorgeschreven of op eigen initiatief verteld dat je roaccutane wil gaan gebruiken? Ik zelf wil wel roaccutane gebruiken maar gaat de huisarts daar wel mee akkoord als ik zeg dat ik dat wil gebruiken, of gaat ie me eerst wat anders voorschrijven?
Ik heb het voor de eerste keer bij de huisarts gehoord, die mij hiervoor door heeft gestuurd naar de huidarts, die mij uitleg en folders gegeven had. Toen toch besloten om er niet aan te beginnen, omdat het toch wel echt troep is, en ik in mijn eindexamen jaar zat dat jaar.

Daarna benik naar de huisarts gegaan en heb gezegd dat ik met die spul wilde beginnen... Omdat ik al alles geprobeerd had, vond het ook een goed idee.

Maar waarom niet eerst wat anders proberen? Als de huisarts denk dat dat bij jou werkt...
Oud 08-07-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 08-07-2004 @ 19:41 :
Ik ben begin maart begonnen, dus ook heel de zomer door (tot eind oktober ongeveer) geslikt... Gewoon héél weinig buitenkomen, zeker niet tussen 12 en 18u... En zeker altijd zonnecrème smeren.
Ik ben ook in maart begonnen, en ben dus nu ook nog bezig met slikken (in de zomer). Nou ja last van de zon?? Die schijnt toch niet dit jaar

Ik heb het geluk dati k sowieso niet erg snel verbrand. Heb er de keren dat de zon even scheen wel op gelet dat ik toch in de schaduw probeerde te gaan zitten. Maar eigenlijk... nee ik heb nog nergens last van gehad nee... Heb wel dure zonnebrand gekocht... Maar ja die komt waarschijnlijk wel op tijdens de vak. (--> als de zon dan wel schijnt natuurlijk )
Oud 08-07-2004, 19:31
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 08-07-2004 @ 20:10 :
Ik ben ook in maart begonnen, en ben dus nu ook nog bezig met slikken (in de zomer). Nou ja last van de zon?? Die schijnt toch niet dit jaar

Ik heb het geluk dati k sowieso niet erg snel verbrand. Heb er de keren dat de zon even scheen wel op gelet dat ik toch in de schaduw probeerde te gaan zitten. Maar eigenlijk... nee ik heb nog nergens last van gehad nee... Heb wel dure zonnebrand gekocht... Maar ja die komt waarschijnlijk wel op tijdens de vak. (--> als de zon dan wel schijnt natuurlijk )
Werchter is half verzopen, maar ik zag na vier dagen toch zo rood als 't shirt van Spanje dat ik had (erg rood ). :/ En ik ben dus al bijna 9 maanden gestopt met slikken.
Oud 08-07-2004, 19:35
katlijne
katlijne is offline
ja de zon is igg ver te zoeken maar kan nog veranderen
'k denk dat ik het toch eens ga wagen zomer of geen zomer en ben toch al niet zo'n buitenkomertje van nature, rarara waardoor...
dankjewel
Oud 08-07-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 08-07-2004 @ 20:31 :
Werchter is half verzopen, maar ik zag na vier dagen toch zo rood als 't shirt van Spanje dat ik had (erg rood ). :/ En ik ben dus al bijna 9 maanden gestopt met slikken.
Nou danne komt het vast niet door de roaccutane dat je verbrand .

@Katlijne... niet zo onzeker zijn, en gewoon lekker naar buiten gaan . Mijn vriendje vindt mij toch ook super lief en leuk, ondanks dat ik onder de puisten zat .
Oud 09-07-2004, 11:56
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 08-07-2004 @ 20:39 :
Nou danne komt het vast niet door de roaccutane dat je verbrand .

@Katlijne... niet zo onzeker zijn, en gewoon lekker naar buiten gaan . Mijn vriendje vindt mij toch ook super lief en leuk, ondanks dat ik onder de puisten zat .
Nee, maar volgens mij is dat nog altijd de Roaccutane die inwerkt op m'n huid/afweersysteem tegen zon: vroeger verbrandde ik ook vrij snel, maar nooit zo hevig en snel als nu.
Oud 09-07-2004, 12:18
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Je huid gaat toch ook heel erg schilveren als je roaccutane gebruikt? Na die schilvers gaan littekens dan ook weg?
Oud 09-07-2004, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 09-07-2004 @ 12:56 :
Nee, maar volgens mij is dat nog altijd de Roaccutane die inwerkt op m'n huid/afweersysteem tegen zon: vroeger verbrandde ik ook vrij snel, maar nooit zo hevig en snel als nu.
Hey, zit me niet bang te maken

@BarbapapaX: volgens de huisarts gaan de littekens niet weg van de roaccutane, maar volgens mij wel. Niet dat ik nu helemaal geen littkens meer heb, maar toch wel echt een stuk minder
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten