Oud 28-06-2004, 10:48
Lente
Lente is offline
ik geloof er geen drol van. Dit is echt zo'n standaard 'kijk mij es interessant zijn' verhaaltje.
en als het tóch waar is: ga naar de huisarts oid.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 11:15
Eend
Eend is offline
Citaat:
Lente schreef op 28-06-2004 @ 11:48 :
ik geloof er geen drol van. Dit is echt zo'n standaard 'kijk mij es interessant zijn' verhaaltje.
en als het tóch waar is: ga naar de huisarts oid.
och, iedereen wil wel eens een beetje aandacht
Oud 28-06-2004, 13:53
rocklover
rocklover is offline
soory dat ik het zeg hoor maar ik wil helemaal geen aandacht ik haat het om in het middelpunt van de belangstellig te staan daarom wil ik ook geen hulp zoeke en probeer ik het zo en ik zuig echt niet het hele verhaal uit mn duim hoor als jullie het persee wille wete ik woog ongeveer 70 kilo en ben in 5 tot 6 weke 15 kilo afgevalle door niks te eten alleen avond ete en soms at ik dat nog niet eens maar als ik het at kotste ik het weer uit zo ben ik 15 kilo afgevalle en ik ben onwijs veel gaan bewege en ik wou eigenlijk dat ik me op die manier zeg maar dood kon sprote want ik heb het idee dat niemand om me geeft en ik heb met 1 iemand hier over gepraat maar die gelooft het hele verhaal niet of wil het gewoon niet gelove
Oud 28-06-2004, 13:55
Verwijderd
Ik zou toch proberen er met je huisarts of bv. de vertrouwenspersoon op school over te praten. Hoe eerder je hulp krijgt, hoe 'makkelijker' het is om er van af te komen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 15:59
MieX
MieX is offline
Ik geloof niet dat niemand iets om je geeft, bedenk jezelf eens hoeveel mensen je nu verdriet doet als je zelfmoord zou plegen. Volgens mij begin je wel door te krijgen dat je gewoon op een heel erg ongezonde manier bent afgevallen en dat je hulp nodig hebt om weer "gewoon" te gaan leven, probeer er met iemand die je goed vertrouwd over te praten
Oud 28-06-2004, 19:30
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
MieX schreef op 28-06-2004 @ 16:59 :
Ik geloof niet dat niemand iets om je geeft, bedenk jezelf eens hoeveel mensen je nu verdriet doet als je zelfmoord zou plegen.
Dat werkt niet, want als er niemand om je geeft (daadwerkelijk of fictief in iemands hoofd) heeft er ook niemand verdriet als je er niet meer bent.

Rocklover, ook ik ga mee met wat bijna iedereen hier al heeft verkondigt. Ik zou je alleen niet willen bestempelen met anorexia of een ander mooi stempel. Bedenk wel dat je NIET op de goede weg bent. Ten eerste is zo snel afvallen op jou leeftijd gewoon niet goed. Het kan je groeiproces aantasten. Ten tweede is de gedachte en de manier waarop je bent afgevallen niet goed. Als je wilt afvallen dan doe je dat voor jezelf en doe je dat in overleg met je huisarts en/of diëtiste. Ook via die weg zou je kunnen afvallen, ookal heb je een gezond gewicht.

Ik zou graag willen dat je je realiseert dat je op de geheel verkeerde weg zit (zoiets als met de fiets op de snelweg rijden) en dat je voor jezelf moet kiezen en dat je hulp in moet schakelen. Nee, dat is dus niet meteen een huisarts of een psych of zelfs een inrichting. Vertel het je mentor of een ouder. Misschien heb je een hele lieve oom of tante of kun je goed praten met je oma. Misschien kunnen zij je helpen ergens mee of misschien kunnen ze alleen maar luisteren.

Elke stap is er eentje, als je maar de juiste richting opgaat!
Oud 28-06-2004, 21:54
Eend
Eend is offline
Citaat:
rocklover schreef op 28-06-2004 @ 14:53 :
soory dat ik het zeg hoor maar ik wil helemaal geen aandacht ik haat het om in het middelpunt van de belangstellig te staan daarom wil ik ook geen hulp zoeke en probeer ik het zo en ik zuig echt niet het hele verhaal uit mn duim hoor als jullie het persee wille wete ik woog ongeveer 70 kilo en ben in 5 tot 6 weke 15 kilo afgevalle door niks te eten alleen avond ete en soms at ik dat nog niet eens maar als ik het at kotste ik het weer uit zo ben ik 15 kilo afgevalle en ik ben onwijs veel gaan bewege en ik wou eigenlijk dat ik me op die manier zeg maar dood kon sprote want ik heb het idee dat niemand om me geeft en ik heb met 1 iemand hier over gepraat maar die gelooft het hele verhaal niet of wil het gewoon niet gelove
Wat wil je nou horen? Ach meid, dat hebben we allemaal wel eens! Huisarts en psych zijn niet nodig! Wat ben je mooi! Prachtig! Enig! Mooi slank! Houden zo! Mooi skelet heb je by the way! Staat enig bij die lijkwitte kleur van je!

Hallo, je vraagt eerst of het normaal is en later zeg je dat je het jezelf hebt aangedaan en dan mogen wij absoluut niet zeggen dat je naar de huisarts of psych moet?

Wij mogen ook al niet zeggen dat het een beetje om aandacht gaat, want dan vlieg je ons ook al aan.
Ja vraagt begrip om iets waar geen tot weinig begrip voor is, tenzij het daadwerkelijk een eetstoornis is, maarja, dat sluit jij ook al uit. Het is onmenselijk om jezelf uit te hongeren, maar dat zal je vast ook wel niet willen horen.

Maargoed, dan zal ik maar zeggen wat je wel wilt horen:
Vooral zo doorgaan! Dan kan je moeder dadelijk een schepje aarde op je kist gooien en een mooie witte roos!

Is dat nou wat je wilt?!

Maargoed, ik zal nu wel een vreselijk rotwijf zijn, die het allemaal niet begrijpt en die jou alleen maar aanvalt en uiteraard een hekel aan je heeft.

Nou, dan zal ik je zeggen: Dat heb ik niet. Ik geef je alleen een onbegripvolle reactie, maar dat moet je maar accepteren, want er zullen wel meerdere mensen zo reageren. Tenslotte ziet niemand iemand graag zichzelf van kant maken. Maar iemand met een beetje ondergewicht, die zichzelf nog te dik vind, moet gewoon hulp zoeken.
En als je geen aandacht wilt had je deze post niet neergezet en had je stilletjes op de achtergrond gebleven. Had je je vrienden afgeranselt en vooral niet gevraagd of het normaal is dat je binnen een paar weken 15 kilo afvalt, terwijl je zelf wss ook wel weet dat het fout zit.
Oud 28-06-2004, 22:38
D-sire
D-sire is offline
Ik begrijp inderdaad ook niet echt wat je met dit topic wilde bereiken. Het lijkt net alsof je ons ervan wil overtuigen dat wat je gedaan hebt 'goed' is. Steeds als iemand een goede tip geeft om je te helpen probeer jij die weer te ontkrachten en ga je je eigen fouten proberen goed te praten.

Ik kan nu ook wel zeggen dat je echt snel hulp moet gaan zoeken en eens goed over je leven moe nadenken maar ik heb niet echt het gevoel dat dat tot jou doordringt. Je hebt een soort combo van anorexia en boulimia als ik dat zo lees en dat is natuurlijk nooit goed. Waarom heb je die dingen eigenlijk niet meteen in het begintopic uitgelegd? Ook weer zoiets wat je minder serieus doet overkomen.

Maar goed, ik zou als ik jou was toch echt eens iemand in vertrouwen gaan nemen want als alles waar is wat je hebt geschreven gaat het echt regelrecht de verkeerde kant op.
Oud 28-06-2004, 22:46
ThugL!fe
ThugL!fe is offline
aandacht te kort?? volges mij wil je gewoon slank zijn.. maar lukt het niet of wat?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 08:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
rocklover schreef op 28-06-2004 @ 14:53 :
Zeg, hallo?! Lees je EIGEN verhaal nog eens door!! Je zegt zelf dat je niet snapt waarom mensen zeggen dat je anorexia hebt maar hierboven somde je zo'n beetje alle kenmerken op!! Bijna niet eten, als je eet het weet uitkotsen, minderwaardig over jezelf denken. Doe ff normaal zeg. Je weet zelf dondersgoed waar je last van hebt, want je somde het hier net op en toch tegenover ons blijven ontkennen?! Iemand moet jou ff heel hard naar de realiteit toe trekken en je desnoods water in je gezicht gooien ofzo zodat je eens WAKKER wordt en niet zo onnozel blijft denken.

Sorry, maar hier vroeg je echt ff heel erg om aandacht. Je hebt een probleem en je weet het zelf ook.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 08:50
Verwijderd
Is het geen kenmerk van een eetstoornis dat de persoon in kwestie het vaak heel lang blijft ontkennen? Ook al weet hij of zij dondersgoed dat er iets mis is met zijn of haar eetpatroon? Kwaad worden, met water gooien, enz. hebben dan denk ik niet zo heel veel zin...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 08:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2004 @ 09:50 :
Is het geen kenmerk van een eetstoornis dat de persoon in kwestie het vaak heel lang blijft ontkennen? Ook al weet hij of zij dondersgoed dat er iets mis is met zijn of haar eetpatroon? Kwaad worden, met water gooien, enz. hebben dan denk ik niet zo heel veel zin...
Nee weet ik, maar die frustratie kwam er van mijn kant ff uit En trouwens, ik vind t niet verkeerd als mensen niet alleen maar medelijden e.d. met zulke personen hebben maar ze ook eens goed toespreken. Dan word je sneller naar de realiteit teruggehaald (in mijn geval - ander verhaal wel, maar wel net zoiets - werkte dat namelijk heel goed). Soms kan zo'n moment tot besef leiden.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-06-2004 @ 09:53 :
Nee weet ik, maar die frustratie kwam er van mijn kant ff uit En trouwens, ik vind t niet verkeerd als mensen niet alleen maar medelijden e.d. met zulke personen hebben maar ze ook eens goed toespreken. Dan word je sneller naar de realiteit teruggehaald (in mijn geval - ander verhaal wel, maar wel net zoiets - werkte dat namelijk heel goed). Soms kan zo'n moment tot besef leiden.
Volgens mij waren er in deze topic weinig mensen met medelijden. 't kan tot besef leiden, 't kan ook tot nog meer ontkenning leiden...maar goed, dat zullen we in dit geval waarschijnlijk nooit weten. En als iedereen anders reageert, wie weet komt er dan iig iets aan, toch?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:46
Qamra
Qamra is offline
Euhm, dames? Volgens mij bedoelde ze haar post niet helemaal zo..

Volgens mij is ze meer gefrustreerd dat een aantal mensen hier haar niet willen geloven en dat ze helemaal geen aandacht wil (dus dat ze geen aandacht wil trekken). Ook wil ze eigenlijk geen proffesionele hulp, daarom komt ze naar dit forum.
Ze heeft alles pas aan één iemand in haar omgeving verteld en die wil het ook niet geloven.
Ook heeft ze er moeite mee dat mensen (in haar omgeving) haar bestempelen met anorexia terwijl ze niet eens weten wat er écht gebeurd is (of ze nou gelijk hebben of niet, het zijn in principe nog steeds vooroordelen..)
Ik vind dat jullie een beetje hard reageren, hoewel ik het wel begrijp gezien haar schrijfstijl.

Maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd begrepen hebben
Oud 29-06-2004, 10:50
Verwijderd
@Qamra: 'k weet niet of je post ook aan mij gericht was, maar dat was ook wat ik uit haar post haalde.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 10:54
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2004 @ 11:50 :
@Qamra: 'k weet niet of je post ook aan mij gericht was, maar dat was ook wat ik uit haar post haalde.
Nee, geloof het niet.

*beetje vaag vandaag*

Maar ik denk ook niet dat ze echt aan het ontkennen is, maar dat ze gewoon niet weet wat anorexia inhoudt en dat ze denkt dat het alleen maar voor een korte periode is geweest en dat het nu klaar is.

Ik weet het niet, ik kan niet voor de TS oordelen natuurlijk
Oud 29-06-2004, 11:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Qamra schreef op 29-06-2004 @ 11:54 :
Nee, geloof het niet.

*beetje vaag vandaag*

Maar ik denk ook niet dat ze echt aan het ontkennen is, maar dat ze gewoon niet weet wat anorexia inhoudt en dat ze denkt dat het alleen maar voor een korte periode is geweest en dat het nu klaar is.

Ik weet het niet, ik kan niet voor de TS oordelen natuurlijk
Ik vraag me nu al een tijdje af wat TS nou eigenlijk betekent...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 29-06-2004 @ 11:54 :
Mwah, als ze op sabn.nl gekeken heeft, dan kan het niet anders dan dat ze het nu wel weet.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 29-06-2004 @ 12:00 :
Ik vraag me nu al een tijdje af wat TS nou eigenlijk betekent...
TopicStarter
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 11:07
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2004 @ 12:02 :
Mwah, als ze op sabn.nl gekeken heeft, dan kan het niet anders dan dat ze het nu wel weet.
Ja, als..
Oud 29-06-2004, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 29-06-2004 @ 12:07 :
Ja, als..
Dat is door verschillende mensen aangeraden, als ze dat nog niet gedaan heeft, dan is dat haar 'fout', niet die van anderen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 11:12
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-06-2004 @ 12:11 :
Dat is door verschillende mensen aangeraden, als ze dat nog niet gedaan heeft, dan is dat haar 'fout', niet die van anderen.
True, true. Misschien wil ik wel te graag de goede kant in mensen zien
Maar dan vind ik dat er toch wel hard gereageert wordt.

Mar het gaat niet om mij!!
Oud 29-06-2004, 13:01
rocklover
rocklover is offline
sorry dat ik zo reageerde maar ik had het gewoon even helemaal gehad maar Qamra ik vind het wel fijn dat je me helemaal begrijpt
Oud 29-06-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
rocklover schreef op 29-06-2004 @ 14:01 :
sorry dat ik zo reageerde maar ik had het gewoon even helemaal gehad maar Qamra ik vind het wel fijn dat je me helemaal begrijpt
Ik denk dat er wel meer mensen zijn die je begrijpen, maar is dat waar het om gaat, dat mensen je begrijpen? Of gaat het toch ook ergens wel om je gezondheid?

Heb je al op sabn.nl gekeken? (Of je dingen hebt herkend, enz, dat mag je voor jezelf houden als je dat liever hebt. En of je er iets mee gaat doen ook. Ik hoop alleen van wel (en niet omdat ik het niet begrijp of hoe je het ook wilt zien, wel omdat ik weet hoe je je eigen lichaam naar de klote kunt helpen (sorry, voor het taalgebruik )).
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 13:10
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
rocklover schreef op 29-06-2004 @ 14:01 :
Ghe, ik begrijp eigenlijk eigenlijk alleen wat je wil van ons en niet zozeer hoe of wat of waarom.

Er zullen heel veel mensen zijn die je écht begrijpen, ook in dit topic. Maar dat kan ik beter aan de personen zelf overlaten.

Ik hoop wel dat je begrijpt waarom of dat mensen op een bepaalde manier op je reageren. Ze willen je alleen maar helpen.

En verder ga ik mee met Leonoors bericht. Ik ben wel benieuwd wat je nou met onze adviezen en opmerkingen doet
Oud 29-06-2004, 13:25
Binatone
Binatone is offline
Citaat:
rocklover schreef op 27-06-2004 @ 20:03 :
eigenluk moe je daar juist blij mee sijn want jongens houde nie egt van hele dunne meide en meestal sijn dikke nou ja vorste mense gezelliger dan hele dunne da zeg ik ook altijd tege mezelf alleen bij mij help ut nog nie hopeluk helpt ut bij jou wel maar als je zelfverzekerd overkomt zie je dr ook al un stuk leuker uit dus onthou dat da probeer ik ook
Dat heb ik nou nooit begrepen waar dat vandaan komt dat dikke mensen gezelliger zijn. En ja je hebt een eetstoornis, ik neem aan dat je dat nu zelf ondertussen ook wel weet. Je zegt wel tegen haar dat ze juist blij moet zijn dat ze geen skelet is, maar ondertussen hang jij wel iedere avond kotsend boven de plee..hmm iets klopt hier niet.
Leuk he, aandacht
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:12
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Zohee! Wat een gezellig topic...

Ik snap de reacties van de anderen zeer goed. Heb het niet allemaal gelezen, maar dit gaat zeer richting de 'ontkenningsfase.'

Ik denk dat de harde reacties wel even goed zijn geweest, als is het enkel om even een spiegel voor je neer te zetten. Je hoeft nog niet meteen een eetstoornis te hebben, maar het komt zeker in de buurt. Ik weet niet hoelang je hier al mee rond loopt, als het iets van een weekje of een maandje is, dan kan je er nog zo vanaf. Maar dan moet je het wel willen. Dat betekend dus eigenlijk dat wanneer jij in topics vraagt naar advies, dat je het ook neit tegen moet spreken, als blijkt dat de waarheid wat harder aankomt, en wat moeilijker is dan je in de eerste instantie dacht...

Als ik je een tip mag geven; doe er nú wat mee, nu het nog kan. Wanneer je hier te lang in blijft ronddwarrelen is het steeds moielijker om er vanaf t ekomen en spelen er complicaties mee. Ik heb met meisjes gezeten die amper dertig kilo wogen, en geloof me....dat wíl je gewoon niet. Meisjes die vechten omdat ze toen niet doorhadden dat ze 'ziek' waren of 'fout' bezig waren. Wees dus liever een beetje 'blij' dat je het voor jezelf nu weet, en handel daarmee verder....

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 18:40
rocklover
rocklover is offline
thnx voor die tips en owkee jullie hebbe gelijk maar ik wil eigenlijk gewoon niet dat jullie gelijk hebben want ik heb geen zin om problemen te hebben ik wil gewoon lekker puberen zonder allerlei ingewikkelde problemen veel te lastig en op zich heeft iedereen die zegt dat ik veel ben afgevallen wel gelijk en ik heb nu wel een wat mooier figuur dan eerst maar ik zat er ook vooral mee dat iedereen om me heen verkering kreeg en ik niet dus misschien dacht ik daarom wel dat ik minder mooi of goed was ofzo maar goed ik ga er wel wat aan doen en heb vandaag gepraat met die gene die eerst niet geloofde wat ik zei en ze zei dat ze er gewoon heel egr van geschrokken was en het niet wou geloven omdat ik altijd zo'n vrolijk en spontaan meisje was ets aantrok van wat andere van me vinden en dat is nog steeds zo maar ik zat gewoon in een dip zeg maar maar goed nog een keer bedankt voor al die tips enzo ik ga nu wel gewoon hulp zoeke
Oud 29-06-2004, 19:11
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
rocklover schreef op 29-06-2004 @ 19:40 :
thnx voor die tips en owkee jullie hebbe gelijk maar ik wil eigenlijk gewoon niet dat jullie gelijk hebben want ik heb geen zin om problemen te hebben ik wil gewoon lekker puberen zonder allerlei ingewikkelde problemen veel te lastig en op zich heeft iedereen die zegt dat ik veel ben afgevallen wel gelijk en ik heb nu wel een wat mooier figuur dan eerst maar ik zat er ook vooral mee dat iedereen om me heen verkering kreeg en ik niet dus misschien dacht ik daarom wel dat ik minder mooi of goed was ofzo maar goed ik ga er wel wat aan doen en heb vandaag gepraat met die gene die eerst niet geloofde wat ik zei en ze zei dat ze er gewoon heel egr van geschrokken was en het niet wou geloven omdat ik altijd zo'n vrolijk en spontaan meisje was ets aantrok van wat andere van me vinden en dat is nog steeds zo maar ik zat gewoon in een dip zeg maar maar goed nog een keer bedankt voor al die tips enzo ik ga nu wel gewoon hulp zoeke
Puberteit sucks. Daarna ook, maar dan ga je er wat beter mee om

Oud 30-06-2004, 16:33
*Finding*Niki*
*Finding*Niki* is offline
goed dat je hulp gaat zoeken! en dat moet je echt doen! daarnaast zou ik vanaf nu meteen weer normaal en gezond gaan eten, want ten 1e is nog meer afvallen lelijk&ongezond&gevaarlijk, daarnaast gaat je spijsvertering door het weinige eten&braken etc naar de klote, waardoor je minder nodig hebt om aan tekomen, dus bijv, als je eerst 10 boterhammen op 1 dag kon eten,zonder dat je aankwam, kun je er dan nog maar 4 eten ofzo. dus, dan wordt je veel sneller dik! ga normaal eten, doe wat aan je onzekerheid& negatief zelfbeeld & kom 5 kilo aan, want anders bestaat de kans dat als je nog geen eetstoornis hebt, je die krijgt door dat je weinig voedingstoffen&vitamines binnenkrijgt!

meid, ben streng op jezelf, dan kun je jezlf en je omgeving een hoop rotzooi voorkomen!

succes, XxX Do ( 6jaar patiente anorexia/boulimia)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 12:38
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 27-06-2004 @ 16:15 :
Je hebt een bmi van 17.99 Dus een beetje te licht ben je wel.

Iedereen zeurt ook aan mijn hoofd over anorexia, ik word er echt compleet gestoord van. Ik eet gewoon 3 x per dag, zonder moeite, zonder schuldgevoel. Ik vind mezelf wel een beetje gezet, ben wel afgevallen, ik vind dat ik een bolle/dikke buik heb, ik voel me wel schuldig als ik een tussendoortje neem, ja...
Dat BMI klopt niet bij niet volgroeide mensen, dus ook niet bij 14-jarige meisjes. 55 kilo is aan de lichte kant, maar niet té licht. Maar 15 kilo afvallen in een paar weken is niet goed, en tis goed van je dat je hulp gaat zoeken.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten