Oud 16-07-2004, 09:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga komend jaar studeren en nou ging ik aan het eind van het jaar altijd een dagje schoolspullen kopen met mijn vriendin. Dat dagje staat nu voor volgende week op de planning maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat ik nu nog allemaal nodig heb voor op de universiteit. Kan iemand me vertellen wat ik nodig heb?
Oud 16-07-2004, 10:03
mmmoeder
mmmoeder is offline
Ik zou maar gewoon even wachten tot het introweekend van je studievereniging

Er vanuit gaande dat je die hebt natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 10:19
Sven
Sven is offline
Het enige wat ik gebruik zijn collegeblokken.. + standaard etui inhoud
Plus wat mapjes/snelhechters etc om belangrijke info/stencils enzo in te bewaren..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 10:26
Sithan
Sithan is offline
Pen voor het tentamen...
Oud 16-07-2004, 10:27
Nona
Nona is offline
Een collegeblok is een must. Verder een klein agendaatje dat niet te veel ruimte in neemt en een pen. Plus je boeken natuurlijk, maar mijn ervaring is dat er vrijwel nooit één mee hoeft.

Don't worry, als je nog iets nodig hebt merk je het vanzelf.
Oud 16-07-2004, 11:10
Ratbout
Ratbout is offline
collegeblok = handig. agenda = handig. boeken, spreekt voor zig. No worries, de uni is lekker soepel
Oud 16-07-2004, 11:58
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-07-2004 @ 11:27 :
Een collegeblok is een must.
Doe maar in meervoud
Oud 16-07-2004, 12:05
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 16-07-2004 @ 12:58 :
Doe maar in meervoud
Collegeblokken zijn een must.

Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 12:42
MieX
MieX is offline
Citaat:
Qamra schreef op 16-07-2004 @ 12:58 :
Doe maar in meervoud
Met 1 beginnen is toch goed? Ik heb meer dan een half jaar gedaan met 1 blok, dan hoef je volgens mij niet te beginnen met 3 blokken
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 12:43
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 16-07-2004 @ 13:42 :
Met 1 beginnen is toch goed? Ik heb meer dan een half jaar gedaan met 1 blok, dan hoef je volgens mij niet te beginnen met 3 blokken
Ik doe dan wel hbo...maar ik gebruik er ongeveer 4 per jaar...
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 12:48
Ratbout
Ratbout is offline
ik heb het met precies 2 gered dit jaar

eerste half jaar uni, tweede half jaar hbo.
Oud 16-07-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-07-2004 @ 13:05 :
Collegeblokken zijn een must.

Hele verhalen schrijven tijdens een college is voor kneuzen. Wij hadden ook van die figuren in het jaar zitten, die elk woord dat de prof zegt op willen schrijven. Dat hou je dus niet bij als hij gewoon een vlot verhaal vertelt. Je kunt veel beter een paar steekwoorden opschrijven als je iets hoort dat je onbekend voorkomt, voor de rest kun je beter het verhaal gewoon direct volgen. Daar heb je echt veel meer aan. Schrijven is voor nerds.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 12:53
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2004 @ 13:52 :

Hele verhalen schrijven tijdens een college is voor kneuzen. Wij hadden ook van die figuren in het jaar zitten, die elk woord dat de prof zegt op willen schrijven. Dat hou je dus niet bij als hij gewoon een vlot verhaal vertelt. Je kunt veel beter een paar steekwoorden opschrijven als je iets hoort dat je onbekend voorkomt, voor de rest kun je beter het verhaal gewoon direct volgen. Daar heb je echt veel meer aan. Schrijven is voor nerds.
Haha nou, als je snel schrijft zoals ik, kun je het nog best volgen én veel opschrijven.. je wilt mijn aantekeningen van geschiedenis van dit jaar niet zien . Dus het is mogelijk.
En dan maar een Nerd
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 12:55
Verwijderd
Zoveel schrijf ik tijdens de lessen niet eens en toch, toch heb ik die 3/4 blokken wel nodig. Maar goed, ik gebruik die dingen overal voor...dus ook met projecten, op stage, enz. en ik schrijf ook lang niet altijd voor- en achterkant vol, dus dat verklaard wel.

En natuurlijk ben ik ook gewoon een nerd, ik draag immers ook een bril.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 12:58
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2004 @ 13:52 :Dat hou je dus niet bij als hij gewoon een vlot verhaal vertelt.
Jawel hoor, als je een laptop hebt en je tikt vlot gaat dat prima. Mijn aantekeningen zijn altijd superdeluxe geweest.

Studiebenodigdheden voor de uni? Een goed stel hersens.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2004 @ 13:55 :
En natuurlijk ben ik ook gewoon een nerd, ik draag immers ook een bril.
Oh Leonoor dat kan natuurlijk niet
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 16-07-2004 @ 13:58 :
Jawel hoor, als je een laptop hebt en je tikt vlot gaat dat prima. Mijn aantekeningen zijn altijd superdeluxe geweest.

Laptops zijn sowieso voor kneuzen, er zaten dit jaar ook wat van die gastjes die dachten dat ze een laptop en een aktentasje nodig hadden omdat ze ondernemingsrecht als afstudeerrichting hadden gekozen. Die gasten maar tikken, ik zit onderuit met een pakje Sultana, maar zij waren degenen die uiteindelijk met de zesjes naar huis gingen.

Je moet inderdaad gewoon slim zijn. Een sukkel kan met enorm veel stampen misschien wel net een zesje halen, maar als je slim bent haal je zonder veel moeite een negen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Niets is irritanter dan een nerd met een laptop tijdens college. De godganse tijd dat irritante gehamer op die toetsen....Gelukkig gebeurde dat niet vaak.

Het beste dat je kunt doen - en oeh, ik begeef me hier op zeer glad ijs - is vooraf de opgegeven tekst lezen, zodat je tijdens college alleen hoeft te luisteren en af en toe een paar steekwoorden hoeft op te schrijven. Maar goed, da's vooraf, hè....

Citaat:
+sociale vaardigheden...

Laatst gewijzigd op 16-07-2004 om 13:44.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 13:42
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2004 @ 13:52 :

Mwoeah, berekeningen is wat anders dan alleen maar tekst.

Maar ik weet niet wat de TS gaat doen, dus ja...
Oud 16-07-2004, 13:44
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
alluman schreef op 16-07-2004 @ 14:41 :
[B]Niets is irritanter dan een nerd met een laptop tijdens college. De godganse tijd dat irritante gehamer op die toetsen....Gelukkig gebeurde dat niet vaak.
Gelukkig zijn niet alle mensen zo licht geirriteerd als jij.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 16-07-2004 @ 14:44 :
Gelukkig zijn niet alle mensen zo licht geirriteerd als jij.
Ik erger me gewoon aan de totaalindruk van die gasten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 13:48
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2004 @ 14:46 :
Ik erger me gewoon aan de totaalindruk van die gasten.
Bij ons zag ik trouwens voornamelijk de vrouwen altijd in turbo mode pennen. Die krijgen wat op papier zeg.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 13:50
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2004 @ 14:41 :

Je moet inderdaad gewoon slim zijn.
Niet iedereen heeft dat geluk. Sommige mensen moeten het toch echt van hun inzet hebben. En voor die mensen heb ik lekker meer bewondering. (Alsof jou dat wat kan schelen. )
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 16-07-2004 @ 14:48 :
Bij ons zag ik trouwens voornamelijk de vrouwen altijd in turbo mode pennen. Die krijgen wat op papier zeg.
Ja, bizar he? Mij valt dat ook op, het zijn inderdaad van die bloedfanatieke grietjes die anderhalf uur in een hoek van negentig graden over hun papier gevouwen liggen en bijna in trance zo vijftien A4'tjes volschrijven tijdens één college

Of sukkels die met samenvattingenboekjes werken voor een tentamen, hahaha
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2004 @ 14:50 :
Niet iedereen heeft dat geluk. Sommige mensen moeten het toch echt van hun inzet hebben. En voor die mensen heb ik lekker meer bewondering. (Alsof jou dat wat kan schelen. )
Dat kan mij inderdaad niets schelen, maar ik begrijp het natuurlijk wel. Ik heb ook best bewondering voor mensen die keihard hun best doen, echt alles geven en dan toch erin slagen, zij het met minimale cijfers. Anderzijds kun jij het werkgevers ook niet kwalijk nemen dat ze de besten willen, dus mensen met een feilloos inzicht die supergoede cijfers halen, zodat de blokkers dus achterblijven. Simpel kwestie van vraag en aanbod. Inzet is natuurlijk leuk, maar aan inzet alleen heb je niets. Er moet ook resultaat geproduceerd worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2004, 13:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-07-2004 @ 14:52 :
Anderzijds kun jij het werkgevers ook niet kwalijk nemen dat ze de besten willen, dus mensen met een feilloos inzicht die supergoede cijfers halen, zodat de blokkers dus achterblijven. Simpel kwestie van vraag en aanbod. Inzet is natuurlijk leuk, maar aan inzet alleen heb je niets. Er moet ook resultaat geproduceerd worden.
Daar ging het toch niet over?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2004 @ 14:58 :
Daar ging het toch niet over?
Niet direct, maar het lijkt me toch wel relevant. Jij kunt best zeggen dat je bewondering hebt voor die mensen, of dat het heel goed is, maar dat vind ik eigenlijk een beetje loze romantiek. Sterker nog, iemand die keihard bikkelt maar uiteindelijk toch makkelijk wordt afgetroefd door iemand die zonder moeite te doen betere resultaten haalt, vind ik eigenlijk nogal tragisch. Van inzet en bewonderenswaardigheid alleen kun je niet vreten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 14:49
Verwijderd
Er zijn vrijwel altijd wel mensen die mensen met een diploma aannemen, de slimme mensen zijn toch een keer 'op'. En dan heb je toch profijt van die goede inzet en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 14:53
Verwijderd
Collegeblokken ja

Ik gebruik ze niet voor colleges (want dan komt altijd op blackboard te staan, en printen is toch wel een heel stuk makkelijker dan schrijven ), maar om aantekeningen te maken bij artikelen die ik lees enzo

Verder een agenda natuurlijk, en pennen en potloden etc, maar die heb je vast nog wel van vorig jaar.

Ik gebruik ook veel van die grote ordners. Steeds als ik een blok gehad heb, doe ik dat allemaal bij elkaar in zo'n klapper En die klappers heb ik wel een stuk of 4 of 5 nodig per jaar..

En verder wat snelhechters of van die dunne vouwbare klappers met twee ringetjes (als je snapt wat ik bedoel, verkopen ze gewoon bij de hema ofzo) om al je schrijfsels en artikelen en weet ik het wat bij elkaar te houden
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 14:56
damaetas
damaetas is offline
met een balpen kom je al heel ver
Oud 16-07-2004, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 16-07-2004 @ 15:53 :
van die dunne vouwbare klappers met twee ringetjes (als je snapt wat ik bedoel, verkopen ze gewoon bij de hema ofzo)
Snelhechters?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2004 @ 16:01 :
Snelhechters?
hmm nee, snelhechters zijn van die platte dingen. Dit zijn echt klappers met twee van die ijzeren ringetjes, maar dan zijn ze wat dunner dan normale klappers, en ze zijn van plastic dus heel buigzaam.. ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen, en ik kan ook geen plaatje vinden ofzo
ik vind ze echt heel handig
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 15:59
Nona
Nona is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 16-07-2004 @ 16:17 :
hmm nee, snelhechters zijn van die platte dingen. Dit zijn echt klappers met twee van die ijzeren ringetjes, maar dan zijn ze wat dunner dan normale klappers, en ze zijn van plastic dus heel buigzaam.. ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen, en ik kan ook geen plaatje vinden ofzo
ik vind ze echt heel handig
Buigbare multomappen met maar twee ringetjes?
Oud 16-07-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 16-07-2004 @ 15:49 :
Er zijn vrijwel altijd wel mensen die mensen met een diploma aannemen, de slimme mensen zijn toch een keer 'op'. En dan heb je toch profijt van die goede inzet en dergelijke.
Ja, als je niet voor de topbanen gaat.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 17:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dit schooljaar naast al mijn schriften en mijn multomap al twee collegeblokken volgeschreven dus ik ga ervan uit dat ik er wel een aantal nodig heb.
Oud 17-07-2004, 20:01
beuk
beuk is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 16-07-2004 @ 15:53 :
Ik gebruik ook veel van die grote ordners. Steeds als ik een blok gehad heb, doe ik dat allemaal bij elkaar in zo'n klapper En die klappers heb ik wel een stuk of 4 of 5 nodig per jaar..
Dit heb ik ook een tijdje volgehouden, tot ik me realiseerde dat je dat toch nooit meer gaat inkijken. Een heel enkele keer maak ik nog een uitzondering voor een vak dat een vervolg heeft, maar het gros van de aantekeningen en samenvattingen kieper ik na het behalen van het vak meteen in de container. Ik ben van het idee afgestapt dat je iets hebt aan concrete, vakspecifieke kennis. Tenzij je toevallig tegen het eind van je studie nog steeds oprecht geinteresseerd bent in de materie, maar mensen die er zo over denken kom ik zelden tegen (of dit verschijnsel alleen bij technische studies voorkomt weet ik niet, maar ik verbaas me er niet meer over).

Benodigheden voor het college volgen: en mok koffie. Al het andere leidt alleen maar af.
Oud 17-07-2004, 20:20
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
tijdens het college heb je niks nodig, alleen een beetje zelfdiscipline om toch maar af en toe te luisteren..

Verder heb ik wat blaadjes, een pen en een rekenmachine nodig gehad (en nee, ik ben het woord agenda niet vergeten).
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 20:25
Verwijderd
geld, wat collegeblokken en een pen
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 21:21
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Mijn lijstje:

Op 4............A4'tjes
Op 3............Een multomap
Op 2............Een pen

en op 1...........

Sultana's: een beetje vreemd, maar wel lekker.
Oud 17-07-2004, 21:45
El Kim
El Kim is offline
Wat écht belangrijk is? Natuurlijk je broodnodige proviand

Daarnaast is een collegeblok en pen ook wel handig. En zo af en toe een kaartspel (zoals bij een vak als nieuwe media is dit geen overbodige luxe).
Oud 17-07-2004, 21:52
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 17-07-2004 @ 22:45 :
Wat écht belangrijk is? Natuurlijk je broodnodige proviand

Daarnaast is een collegeblok en pen ook wel handig. En zo af en toe een kaartspel (zoals bij een vak als nieuwe media is dit geen overbodige luxe).
En natuurlijk, als je toch nog wat tijd overhebt:

Ruitjespapier voor kamertje verhuren.....

Blanco vel voor het voorspellen van voetbaluitslagen/het maken van opstellingen.

Jaja, het komt bij saaie colleges voor.....
Oud 17-07-2004, 21:53
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 17-07-2004 @ 22:52 :
En natuurlijk, als je toch nog wat tijd overhebt:

Ruitjespapier voor kamertje verhuren.....

Blanco vel voor het voorspellen van voetbaluitslagen/het maken van opstellingen.

Jaja, het komt bij saaie colleges voor.....
Vergeet niet het autoracen op papier...
Oud 17-07-2004, 22:07
Verwijderd
Propjes schieten in de nek van de persoon drie rijen voor je. Voel je weer 15
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 22:09
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-07-2004 @ 23:07 :
Propjes schieten in de nek van de persoon drie rijen voor je. Voel je weer 15
Je kan natuurlijk ook gaan slapen onder college

En dan fijn wakker gemaakt worden door de hoogleraar

Laatst gewijzigd op 17-07-2004 om 22:13.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 17-07-2004 @ 23:09 :
Je kan natuurlijk ook gaan slapen onder college

En dan fijn wakker gemaakt worden door de hoogleraar
Hij was boos, maar gelukkig niet zo boos op mij als hij was op de twee meisjes die in de pauze wegliepen terwijl hij nog aan het praten was: 'onfatsoenlijke HONDEN!'
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 22:15
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-07-2004 @ 23:14 :
Hij was boos, maar gelukkig niet zo boos op mij als hij was op de twee meisjes die in de pauze wegliepen terwijl hij nog aan het praten was: 'onfatsoenlijke HONDEN!'
Oud 17-07-2004, 22:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga in Leuven studeren en ik weet niet of ze al die spelletjes daar zo zullen associeren.
Oud 17-07-2004, 22:50
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-07-2004 @ 23:39 :
Ik ga in Leuven studeren en ik weet niet of ze al die spelletjes daar zo zullen associeren.
Associëren? Bedoel je niet appreciëren?
Oud 17-07-2004, 22:51
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 17-07-2004 @ 23:50 :
Bedoel je niet appreciëren?
Oei

Je mag dan in België gaan studeren, kennis van het Nederlands is toch wel een vereiste denk ik
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 23:43
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-07-2004 @ 23:51 :
Oei

Je mag dan in België gaan studeren, kennis van het Nederlands is toch wel een vereiste denk ik
Wat zijn we weer gemeen vandaag. Par for the course, eh?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten