Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Gepubliceerd op vrijdag 14 juni 2002 12:12
HILVERSUM (ANP) - Radicale imams in enkele moskeeën in de grote steden roepen stelselmatig om de vernietiging van de vijanden van de islam. Dat blijkt uit recente opnamen van preken van deze imams die het televisieprogramma NOVA donderdag- en vrijdagavond uitzendt. Ook verheerlijken de imams het martelaarschap. Het gaat om enkele imams die wekelijks preken in Den Haag, Rotterdam, Tilburg en Amsterdam. Sommigen hebben zich verenigd in het Islamitisch Comité voor Ahl Soennah in Europa. Penningmeester J. Fawaz, een Syrische imam in de moskee Assoennah in Den Haag, bidt in een van de getoonde fragmenten om vernietiging van de vijanden van de islam: ,,Bush en de zijnen, Sharon en zijn soldaten.'' In de getoonde fragmenten roepen de imams de gelovigen niet rechtstreeks op tot geweld. Toch willen minister De Vries (Binnenlandse Zaken) en burgemeester Deetman van Den Haag dat het Openbaar Ministerie een onderzoek instelt. De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (de nieuwe naam voor de Binnenlandse Veiligheidsdienst), vindt dat deze imams een voedingsbodem creëren voor extremisten om ook in Nederland moslims te recruteren voor de gewapende islamitische strijd. Ondraaglijke hel Ook de Egyptische imam El Shershaby toornt over de ongelovigen. ,,Allah, reken af met de vijanden van uw geloof'', bad hij in de moskee El Tawheed in Amsterdam. ,,Maak hun leven tot een ondraaglijke hel.'' In een moskee Ar Rahman in de hoofdstad verheerlijkt de voorganger het martelaarschap. ,,Wie zichzelf zo aan Allah offert, is een martelaar'', zegt hij over een vrouwelijke Palestijnse zelfmoordterrorist. De imams gaan verder geregeld tekeer tegen de emancipatie van vrouwen en bevestigen het recht van moslimmannen om hun vrouw te slaan (maar niet te hard). De uit Iran afkomstige strafrechtdeskundige A. Ellian vindt dat Justitie tegen deze imams moet optreden, omdat ze indirect aanzetten tot geweld en martelaarschap. De islamitische gemeenschap moet zich volgens directeur A. Aboutaleb van het multicultureel instituut Forum van deze radicale voorgangers ontdoen. Idd, dat moet gebeuren en die imams rotten maar op, nu wordt ik echt schijtziek van die paar imams. |
![]() |
|
![]() |
van www.borisdittrich.nl
D66 wil sluiting moskeeën radicalen D66 vindt dat moskeeën waar imams haatdragende uitspraken doen moeten worden gesloten. Burgemeesters zouden die bevoegdheid moeten krijgen. De sluiting kan tijdelijk zijn, totdat een moskee een andere imam aantrekt. Boris Dittrich stelde vandaag Kamervragen over de radicale moskeeën aan de ministers Korthals (Justitie) en De Vries (Binnenlandse Zaken). Dittrich reageert hiermee op de uitzending van NOVA van gisteren, waarin teksten van imams in enkele grote steden werden getoond. Ze riepen op tot de vernietiging van de vijanden van de islam en verheerlijkten het martelaarschap. ‘Dit soort uitspraken is absoluut onacceptabel’ aldus Dittrich ‘imams die dit soort dingen beweren zetten aan tot haat en dat kan niet in Nederland’. Minister De Vries wil een onderzoek laten instellen, maar dat vindt D66 niet voldoende. Volgens AIVD (de voormalige BVD) creeëren de imams een voedingsbodem voor extremisme. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en voor zover ik weet hebben we echt geen enkele bekende autochtone martelaar meer in nederland hoor... of je moet pim fortuyn een martelaar vinden...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
"Allah, als iemand goede bedoelingen heeft voor de islam en de moslims, steun hem en geef hem succes. Wie kwade bedoelingen koestert tegen de islam en de moslims, neem die, want U bent de machtige, de heer van de wereldbewoners. Allah, reken af met de vijanden van de islam. Reken af met Bush en zijn voornaamste mensen. Reken af met Sharon en zijn militairen. Allah, reken af met de vijanden van de islam in Kashmir en in Tsjetsjenië. Reken af met de vijanden van de islam overal. Vernietig hen om hun zonden. Wend hun daden tegen hen."
Dit valt toch echt niet onder haat verspreiden! |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
een bepaalde smilie lijkt me hier overbodig |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
nou als ze zoiets oproepen in een nederlandse tempel, dan vind ik dat die tempel platgegooid moet worden!
dan gaan ze maar in een wei elkaar opstoken ![]() Als wij niet mogen geloven waar we zin in hebben mogen hun t ook niet, dan moet hun geloof in nederland maar afgeschaft worden... kom op zeg dat van hun slaat nergens op en wij doen zo ook niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Die rare Islamieten geven hier een draai aan: Als je sterft voor je mening (/geloof) kom je in de hemel, dus blaas jezelf maar op in de buurt van zoveel mogelijk tegenstanders. BAH! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tenminste; gedeeltelijk. Op zich laat men het in deze quote volledig aan allah over. Ze bidden dat HIJ iets doet. Ik zie nergens een zin staan, waarin gepleit word voor actie onder de moslims zélf. Maar goed; het blijft natuurlijk wel enigszins haatdragend (niet verspreidend). De vraag is gewoon, hoe moslims denken dat Allah dat zal doen. Als ze er van overtuigd zijn dat allah de moslims wil gebruiken, om z'n vijanden te verslaan, dan verspreid het idd haat, ja. Als de moslims het allemaal aan allah willen overlaten, dan kan je er toch van uit gaan dat ze geen geweld zullen plegen?? Maar goed, het blijft dus de vraag, hoe de moslims denken dat allah te werk gaat. Maar in de tekst; daar staat op zich niets in wat aanspoort tot haat of geweld. (natuurlijk kleven hier grote vraagtekens aan)
||
![]() |
Citaat:
Dit is dan wel niet direct oproepen tot geweld, maar als je tussen de regels leest, of luistert in de betreffende moskees, hoor je de imams eigenlijk zeggen: "Wordt martelaar, en blaas jezelf op net als Palestijnen" en "niet-Islamieten zijn minderwaardig aan Islamieten, want ze geloven in Allah" sodemieter op met die hufters! Op het vliegtuig ermee! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En nergens staat volgens mij dat roepen dat mannen hun vrouwen mogen slaan strafbaar is. Het is wel debiel, maar volgens mij gewoon vrijheid van meningsuiting, evenals het oproepen van allah om de tegenstanders van de islam te vernietigen. Jammer hoor jongens, maar als je radicalisme wilt bestrijden, zul je het effectief moeten doen, niet door voortdurend te claimen dat het verboden is en dan een boete van 500 euro op te leggen ofzo.
||
![]() |
Je kan alles verschuilen als 'Recht van Godsdienstvrijheid'.
Waarom pleeg jij fraude? "Ja ehh, da's mijn geloof!". Dit moet je niet tolereren en die mensen moet je voor de rechter slepen. Kan dat niet? Dan maak je maar nieuwe wetten waardoor dat wel kan. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Die Imams moeten worden gestraft of uit et land worden gesmeten. Ze willen een plaats waar ze volledig Islamiet mogen en kunnenzijn? Die is er...marokko/turkije enz. Daar mag je je eigen cultuur aanhouden zonder enige aanpassing. Neem maar van mij aan: de échte islamieten zijn de goedaardige mensen, niet de mensen die zichzelf 'in naam van Allah' opblazen enzo. Ik heb et zo vaak over dit soort dingen gesproken met verschillende islamieten, en die zeggen dat. (dus niet ik met mn atheistische kop)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Mujahid heeft gewoon gelijk. Ik begrijp niet waarom jullie zo over hem heen vallen. Het is godsdienst belijden en dan mag je god aanroepen... maakt niet uit op wat voor manier, als je dat doet door de vernietinging van de vijanden van Islam te wensen of niet. Er wordt beroep gedaan op Allah, niet op huurmoordenaars of terroristen!!!
En wat maakt het ook uit als we Bush of Sharon, Poetin of Vajpayee om zeep helpen... zijn we van alle gedonder in de wereld af... OPGERUIMD STAAT NETJES, zeker deze moordenaars van babies, kinderen, vrouwen en ouderen ![]() Mujahid is THA MAN... je bent mijn grote voorbeeld... Je bent echt een toffe peer, je zegt gewoon waar het op staat. Iets wat je van velen hier niet kunt zeggen! |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
In tweede stukje geef je een stukje van je onwetendheid bloot, door te zeggen 'waar het op staat'. Dat is subjectief. En jij neemt 't voor 'de absolute waarheid en juistheid' aan. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vond het gesprek tussen Jeroen Pauwe en imam Haselhoef bijv. erg raar, ik vond dat Pauwe Haselhoef wilde klemzetten net als vaker gebeurde bij bijv. dhr. Fortuyn. Hij moest kiezen tussen 2 dingen en die konden over het algemeen als kwetsend uitgelegd worden, de 1 voor de moslimgemeenschap en de andere voor andere groepen in Nederland(Nederlanders, homo's etc etc). Wie heeft het programma nog meer gezien en wat is je mening erover? P.S. dit was niet voor Dobermann persoonlijk maar als algemene opmerking |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() je vergat osama in dat rijtje. en saddam hoessein. en milosevich. enz. |
![]() |
|
Die radicale imans vormen gewoon een bedreiging van de maatschappelijke orde en zullen hier dus ook op gepaste wijze voor moeten gestraft worden.
UITZETTEN, niks tegen buitenlanders maar wel tegen extremisten.
||
![]() |
Citaat:
Sinds 11 september ,,islamiseren wij al onze problemen met buitenlanders'', is zijn idee. ,,De politie heeft meer problemen met jonge Antillianen dan met Marokkanen. Die Antillianen zijn bijna allemaal katholiek. Toch zeggen wij niet: dat rooms-katholicisme is een geloof van niks. Natuurlijk niet. Want dat heeft er niks mee te maken.'' Ook is niet elke Turk of Marokkaan praktiserend moslim. ,,Daar zouden we ook eens wat normaler over moeten praten. Als wij zeggen dat in dit land een paar miljoen christenen wonen, dan bedoelen we de mensen die lid zijn van een kerkgenootschap. Maar als we zeggen dat in dit land zevenhonderdduizend moslims wonen, dan weten we helemaal niet of die allemaal gelovig zijn. We noemen ze moslim. Maar velen van hen doen helemaal niks met hun geloof. En dan ging het in die televisie-uitzending ook nog eens om maar vier moskeeën.'' lees verder .... http://scholieren.nrc.nl/vakken/art...26moslims.shtml
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
|
![]() |
De radicale uitspraken van een aantal Imams vallen niet onder de godsdienstvrijheid. Als ik een eigen kerk bedenk en roep dat iedereen met een groen petje dood volgens het heilige boek van deze kerk is dat ook geen godsdienstvrijheid. Allochtonen zijn welkom, maar zij dienen wel de in onze cultuur gestelde waarden, normen en wetten te respecteren.
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat was jouw laatste saainitaire bezoek? #1453 Verwijderd | 500 | 08-07-2011 23:32 | |
De Kantine |
Harry Potter and the deathly saailows #1452 Trimm Trabb | 500 | 08-07-2011 17:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Terreurmaatregelen gaan D66 te ver Str0nk | 252 | 11-02-2005 14:54 | |
Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout? Verwijderd | 173 | 06-03-2004 21:04 | |
Werk, Geld & Recht |
Important EsRa | 8 | 15-01-2004 17:44 |