Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2004, 11:10
Verwijderd
wat neem jij mee in het vliegtuig?
ik vertrek maandag naar florida en dat is ruim 10 a 11 uur vliegen.
Iemand nog tips?
ik neem natuurlijk boeken mee en discman enn teken spullen.
suggesties??
Advertentie
Oud 05-08-2004, 11:29
Quiana
Quiana is offline
Boeken, discman + cd's, tijdschriften...

Verder val ik op lange vluchten meestal in slaap voor de helft
van de reis... Dan is zo'n eh, ogenlapje (oid?) tegen het licht wel
prettig.

Meestal zijn de films ed ook wel goed genoeg om de tijd mee
te doden, dus veel meer heb ik meestal niet nodig.. .
Oud 05-08-2004, 11:34
YPrue
YPrue is offline
Ik had dit jaar een boek en een discman + cd's bij me. En als ik mijn cd's even niet meer wilde luisteren, kon ik altijd nog de radiokanalen luisteren en de films bekijken.
En ik heb ook echt een hele tijd naar buiten gekeken, het uitzicht was echt mooi!

Laatst gewijzigd op 05-08-2004 om 12:43.
Oud 05-08-2004, 11:37
Balance
Balance is offline
Ik had een discman, cd's, 2 boeken en wat tijdschriften bij me. Was genoeg om 9,5 uur vliegen + 5 uur wachten door te komen, dus dat zal ongeveer even lang zijn geweest als jouw vlucht.
Oud 05-08-2004, 11:39
Ieke
Ieke is offline
Tekenspul, boeken, tijdschriften, game boy en soms wat muziek. Vaak draaien ze ook wel films, dus dat is ook altijd wel leuk.
Verder is het wel handig om wat snoep mee te nemen. Wat eten voor op het vliegveld (je moet als je naar de vs gaat 3 uur van te voren aanwezig zijn en het is wel fijn om wat te eten) omdat het op schiphol zelf vrij duur is. Met het opstijgen en landen krijg je wat last van je oren, het helpt een beetje als je op een snoepje zuigt. (Of gapen, dat werkt bij mij beter)
Een nekkussentje is misschien ook wel fijn. Bij de meeste maatschapijen krijg je wel een kussentje, maar die is klein en dun, dus iets extra's is wel prettig als je wil slapen. En wat warme kleren (een vestje aan ofzo) is ook wel fijn omdat het vrij kout is, zeker als je wat langer vliegt is dat wel prettig.
Vooral geen schaar of mes meenemen in je handbagage, die ben je dan kwijt.
Veel plezier in Florida! Die vliegreis is best te doen. Toen ik naar florida vloog volgen we over groenland en canada en het was zo mooi om af en toe uit het raam te kijken naar het ijs en de andere stukken land.
Oud 05-08-2004, 11:40
Briseïs
Briseïs is offline
ik heb alleen maar korte vluchten gehad, van hoogstens 2 uur. maar toen had ik idd ook een boek, tekenspul en mn discman mee. verder ook nog wat eten en drinken, en mn toilettas, maarja ik ga nergens heen zonder mn toilettas.
Oud 05-08-2004, 11:41
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Ieke schreef op 05-08-2004 @ 12:39 :
Veel plezier in Florida! Die vliegreis is best te doen. Toen ik naar florida vloog volgen we over groenland en canada en het was zo mooi om af en toe uit het raam te kijken naar het ijs en de andere stukken land.
ah toen ik naar finland ging was t ook onwijs gaaf. met onwijze eilanden enzo.
Oud 05-08-2004, 12:18
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
euhm niks.. ik vind/vond het leuk om naar buiten te kijken, zovaak zit ik nu ook weer niet in een vliegtuig. En het blijft me steeds boeien
Oud 05-08-2004, 15:47
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Florida was bij ons 8 à 9 uur reizen hoor, dus iets korter. Erg leuk daar!
Ik had een discman, een paar tijdschriften en een puzzelboekje bij me en in het vliegtuig kon je ook nog TV kijken, ze zetten daar video's op (bij Martinair was dat...)
Oud 05-08-2004, 16:25
Verwijderd
Citaat:
DaRk-AnGeL66 schreef op 05-08-2004 @ 13:18 :
euhm niks.. ik vind/vond het leuk om naar buiten te kijken, zovaak zit ik nu ook weer niet in een vliegtuig. En het blijft me steeds boeien
Ja leuk, tien uur wolken kijken als het tegenzit...
Oud 05-08-2004, 16:34
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
stefano schreef op 05-08-2004 @ 17:25 :
Yeah!!
Oud 05-08-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 05-08-2004 @ 16:47 :
Ik had een discman, een paar tijdschriften en een puzzelboekje bij me en in het vliegtuig kon je ook nog TV kijken, ze zetten daar video's op (bij Martinair was dat...)
Ja maar we hebben nog een tussenstop enzo..
Oud 05-08-2004, 17:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
stefano schreef op 05-08-2004 @ 17:25 :
idd. En al is het onbewolkt, dan zie je het grootste deel van de vlucht nog alleen maar water.
Oud 05-08-2004, 17:56
Sherco
Sherco is offline
Ik neem altijd alleen een boek mee, de films zijn meestal boeiend genoeg of je hebt een nachtvlucht en dan slaap ik liever (of ik doe pogingen daartoe). Als je geluk hebt zit je in een vliegtuig met schermpjes in de stoel voor je, dan kun je kiezen uit een stuk of 8 films, daar moet wel iets bijzitten wat je leuk vind...
Oud 05-08-2004, 20:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
love LA schreef op 05-08-2004 @ 17:56 :
En met een beetje vertraging erbij wordt het 15 uur
Oud 05-08-2004, 20:16
LiL_DrOppY16
LiL_DrOppY16 is offline
Ja gewoon boek, iets prutsel werk ofzow ! maar ik mocht helemaal geen muziek luisteren in het vliegtuig van me discman, alleen via rare radio van hun ! dus ik heb maar geslapen !
Oud 05-08-2004, 20:52
Balance
Balance is offline
Citaat:
LiL_DrOppY16 schreef op 05-08-2004 @ 21:16 :
Ja gewoon boek, iets prutsel werk ofzow ! maar ik mocht helemaal geen muziek luisteren in het vliegtuig van me discman, alleen via rare radio van hun ! dus ik heb maar geslapen !
Met welke maatschappij was dat?
En weet je zeker dat het niet alleen tijdens het opstijgen en landen was?
Oud 05-08-2004, 21:08
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Sherco schreef op 05-08-2004 @ 18:56 :
Als je geluk hebt zit je in een vliegtuig met schermpjes in de stoel voor je, dan kun je kiezen uit een stuk of 8 films, daar moet wel iets bijzitten wat je leuk vind...
Dan moet je toch wel veel geluk hebben. Meestal zitten dat soort dingen alleen in de 1e klas en zelf heb ik dat nog niet gezien in de 2e, terwijl ik toch al vaker gevlogen heb met verschillende maatschappijen. Maar goed, wie weet heb je idd geluk.
Oud 06-08-2004, 10:46
LiL_DrOppY16
LiL_DrOppY16 is offline
Citaat:
Balance schreef op 05-08-2004 @ 21:52 :
Met welke maatschappij was dat?
En weet je zeker dat het niet alleen tijdens het opstijgen en landen was?
Nee dat was de hele weg, t was ook turkse maatschappij hoor ! maar keb ook een keer met Transavia 4 jaar geleden gevlogen toen mocht ik dat ook niet ! dr kwam schermpje voor dat het niet mocht!!
Oud 06-08-2004, 10:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
LiL_DrOppY16 schreef op 06-08-2004 @ 11:46 :
Nee dat was de hele weg, t was ook turkse maatschappij hoor ! maar keb ook een keer met Transavia 4 jaar geleden gevlogen toen mocht ik dat ook niet ! dr kwam schermpje voor dat het niet mocht!!
probeerde je dan radio te luisteren daarmee ofzo?
Ik heb zowel met Pegasus (turks) als met transavia gevlogen en bij beiden was een discman geen probleem.
Oud 06-08-2004, 12:11
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Ieke schreef op 05-08-2004 @ 22:08 :
Dan moet je toch wel veel geluk hebben. Meestal zitten dat soort dingen alleen in de 1e klas en zelf heb ik dat nog niet gezien in de 2e, terwijl ik toch al vaker gevlogen heb met verschillende maatschappijen. Maar goed, wie weet heb je idd geluk.
Mwoh, veel geluk...
Ik heb deze vakantie een vlucht A'dam - Nairobi gehad, een Dar es Salaam - Muscat en een Muscat - Londen en bij alle drie zaten er schermpjes in de stoel voor me. De maatschappijen waren wel Kenya Airways, Oman Air en Gulf Air, die laatste twee zijn wel erg luxe, de economy class lijkt daar veel op een business class in een KLM toestel...
Oud 06-08-2004, 12:19
Verwijderd
maybe nog iets anders eten dan het vliegtuigvoedsel
soms is het lekker
maar meestal vies
Oud 06-08-2004, 12:56
LiL_DrOppY16
LiL_DrOppY16 is offline
Citaat:
Balance schreef op 06-08-2004 @ 11:57 :
probeerde je dan radio te luisteren daarmee ofzo?
Ik heb zowel met Pegasus (turks) als met transavia gevlogen en bij beiden was een discman geen probleem.
Oowh ik mocht het toen niet, ik moest het uit doen ,en turkse maatschappij was Onur air, net 4 week geleden!
Oud 06-08-2004, 13:19
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
LiL_DrOppY16 schreef op 06-08-2004 @ 13:56 :
Oowh ik mocht het toen niet, ik moest het uit doen ,en turkse maatschappij was Onur air, net 4 week geleden!
Volgens mij ga ik ook met Onur air.. Heel fijn, sta ik doodsangsten uit, mag ik nog geeneens naar mn discman luisteren
Oud 06-08-2004, 16:58
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
LiL_DrOppY16 schreef op 06-08-2004 @ 11:46 :
Huh, wat raar dan... Ik heb vorige week nog met Transavia gevlogen, en toen kwam er op het schermpje dat de discman alleen tijdens het opstijgen en het landen uitmoest. Hetzelfde stond op de kaarten die voor je in de stoel zitten.
Oud 06-08-2004, 18:11
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
love LA schreef op 05-08-2004 @ 17:56 :
Toevallig op Atlanta? Dat hadden wij een aantal jaren geleden toen we naar Florida vlogen en dat was een welkome onderbreking. Lekker benen strekken, en op dat vliegveld was genoeg te zien om de tijd te doden.
Voor in het vliegtuig zou ik nog een paar dikke sokken meenemen zodat je lekker je schoenen uit kan doen en toch geen koude voeten krijgt *tocht onder de stoelen vaak*. Verder zou ik zakdoekjes meenemen, klinkt logisch natuurlijk maar je kan ook je neus snuiten als je last van je oren hebt door de druk. Dan knapt er vaak ook een 'bel' en heb je een stuk minder pijn.
Ik weet niet of je alleen of met anderen vliegt, maar pen en papier is ook altijd handig om spelletjes -boter, kaas en eieren; kamer verdelen (hoe heet dat ook alweer ); enz- te spelen.

Veel plezier in ieder geval!
Oud 06-08-2004, 19:03
Loesjuh1984
Loesjuh1984 is offline
ik heb altijd een boek bij, verder vermaak ik me wel met tv kijken of slapen.

En voor de rest sluit ik me volledig bij de anderen aan.
Oud 06-08-2004, 19:28
Verwijderd
Ik heb 2 jaar geleden met delta naar amerika. dit jaar ook maar weet iemand of er in een boeing 767 van delta een schermpje voor in je stoel zit?
Oud 06-08-2004, 20:19
Glamour_Maai
Glamour_Maai is offline
Toen ik vorig jaar naar Cuba vloog was het ook ong 10u vliegen. Ik had ook boeken en disc-man enzo mee, verder filmpje kijken en slapen.

Zoals iedereen al zei dus
Oud 06-08-2004, 22:05
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
love LA schreef op 06-08-2004 @ 20:28 :
Ik heb 2 jaar geleden met delta naar amerika. dit jaar ook maar weet iemand of er in een boeing 767 van delta een schermpje voor in je stoel zit?
In ons vliegtuig toen niet, maar je kan natuurlijk een andere hebben.
Oud 07-08-2004, 09:12
cyntha
cyntha is offline
Toen ik twee jaar geleden naar Spanje vloog had ik een paar tijdschriften, een boek en mijn discman bij. Voor de rest heb ik veel uit het raam gekeken en soms naar de film gekeken.
Oud 07-08-2004, 11:46
Belle
Belle is offline
Citaat:
Ieke schreef op 05-08-2004 @ 22:08 :
British Airways heeft standaard schermpjes in de stoelen en een aantal amerikaanse maatschappijen ook.
US airways helaas niet, en de vorige keer was dan ook gelijk de laatste keer dat we met hun hebben gevlogen. Ik vlieg alleen nog maar met British, zeker naar florida.
Oud 07-08-2004, 11:52
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 06-08-2004 @ 14:19 :
Volgens mij ga ik ook met Onur air.. Heel fijn, sta ik doodsangsten uit, mag ik nog geeneens naar mn discman luisteren
ik mocht het wel bij onur
vaag
ik deed het gewoon en er werd nks van gezegd
je kunt het altijd probere
Oud 07-08-2004, 13:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Loesjuh1984 schreef op 06-08-2004 @ 20:03 :
ik heb altijd een boek bij, verder vermaak ik me wel met tv kijken of slapen.
Bwohhh slapen.. dat kan ik echt niet in een vliegtuig
Echt klote in zo'n krap stoeltje... en de tijd gaat ook eens minder snel voorbij.
Oud 07-08-2004, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 06-08-2004 @ 19:11 :
kamer verdelen (hoe heet dat ook alweer ); enz- te spelen.

Quatro?
Oud 07-08-2004, 18:58
melkpakje
melkpakje is offline
geen discman want dat mag niet in het vliegtuig

dus gewoon boeken, tijdschriften enz. Meestal vermaak ik me wel maar ik heb ook nog nooit een hele lang vlucht gehad.
Oud 07-08-2004, 19:17
Verwijderd
Citaat:
melkpakje schreef op 07-08-2004 @ 19:58 :
geen discman want dat mag niet in het vliegtuig
Je mag wel gewoon discman luisteren in het vliegtuig. Alleen niet tijdens het opstijgen en landen; dan moet alle elektronische apparatuur uitgeschakeld zijn.
Oud 07-08-2004, 19:23
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 07-08-2004 @ 19:02 :
Quatro?
Kamertje verhuren

En ik neem altijd m'n minidisc, een paar tijdschriften, puzzelboekje, wat te eten en drinken mee.
Oud 07-08-2004, 19:35
DG
DG is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 07-08-2004 @ 12:52 :
ik mocht het wel bij onur
vaag
ik deed het gewoon en er werd nks van gezegd
je kunt het altijd probere

jaah precies mocht je opeens loodrecht naar beneden vallen raad ik je aan om rustig aan je discman weer uit te doen

maar eigelijk mochten wij bij transavia wel met discman alleen niet tijdens landen en stijgen
Oud 10-08-2004, 19:44
LiL_DrOppY16
LiL_DrOppY16 is offline
Citaat:
YPrue schreef op 06-08-2004 @ 17:58 :
Huh, wat raar dan... Ik heb vorige week nog met Transavia gevlogen, en toen kwam er op het schermpje dat de discman alleen tijdens het opstijgen en het landen uitmoest. Hetzelfde stond op de kaarten die voor je in de stoel zitten.
kweet t allemaal nie meer, maar k mocht in ieder geval 4 week geleden nie muziek luisteren, het kan best zijn dat het niet tijdens opstijgen en landen was, ik heb daar verder niet opgelet, ik zag het bordje van discman en dat mocht niet uds ik dat mag verder niet maarja boeie
Oud 17-08-2004, 19:10
Verwijderd
Ik nam gewoon serieus (erg fout) Scoubidoo- touwtjes mee in het vliegtuig (en ik kende dat nog helemaal niet enzo) maar toen hoefde ik me dus niet te vervelen
en een discman, waarvan ik alleen de koptelefoon gebruikte, voor de film.
En kauwgom, voor het stijgen en landen.
Oud 17-08-2004, 21:39
Verwijderd
Neem een mes en een bom mee, dat zorgt tegenwoordig altijd voor leuke en spannende momenten. En al helemaal in het vliegtuig
Oud 22-08-2004, 13:49
melkpakje
melkpakje is offline
Citaat:
Coconut schreef op 07-08-2004 @ 20:17 :
Je mag wel gewoon discman luisteren in het vliegtuig. Alleen niet tijdens het opstijgen en landen; dan moet alle elektronische apparatuur uitgeschakeld zijn.
oh..
heb ik voor niks dat ding steeds uitgehad
Oud 23-08-2004, 19:52
sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 05-08-2004 @ 16:47 :
ik ben er deze zomer ook geweest, was idd 9 uur vliegen

heenweg had ik een boek en mp3speler

terugweg sliep ik, dat was gelukkig 's nachts.
Oud 23-08-2004, 19:59
snoopy
snoopy is offline
discman, boeken, tijdschriften, gameboy!!
En je krijgt meestal films te zien.
Oud 23-08-2004, 22:42
MH
MH is offline
Ik neem altijd een tijdschrift, boek, puzzelboekje en evt een kaartspelletje mee. Dan kom ik alle korte vluchten al door.
Oud 24-08-2004, 16:30
Sade
Sade is offline
Tijdschrift, discman (koptelefoon kun je weer gebruiken voor de film(s)) en vooral veel slaapgebrek zodat je het grootste gedeelte van de vlucht kunt slapen
Oud 24-08-2004, 16:36
DG
DG is offline
scherpe schaar
2 x 9 mm
en beetje c4

bestemming?
israel
Oud 24-08-2004, 22:17
Verwijderd
Tijdschriften/boek, discman en genoeg cd's. Voor de rest vermaak ik me wel met kletsen
Oud 25-08-2004, 12:41
Belle
Belle is offline
laptop, wat dvdtjes, en een boek

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten