Oud 15-08-2004, 18:33
een dichter
een dichter is offline
ik heb totaal geen ervaring met schrijven. maar ik heb een keer iets neergekrabbelt, en ik vroeg me af wat jullie er van vonden.

het gaat over een meisje dat allemaal anonieme 'verbeter je leven' brieven naar haar leraren stuurt. dan komen de leraren erachter dat zij ze schrijft, en ze geven de hoofdpersoon opdracht om met haar te gaan praten. en hij komt erachter waarom zij ze schrijft. misschien is het taalgebruik een beetje kinderlijk, en het is natuurlijk nog lang niet af.

Het was zo'n stille. Als leraar ken je je brutaalste leerlingen het beste, en de intelligente, en de spontane, en je hebt natuurlijk ook mensen die gewoon opvallen. Maar zij was niets van dat alles. Ze was niet knap en ook niet lelijk. Ze haalde onvoldoendes als iedereen onvoldoendes haalde, en haalde zij een acht, dan was er altijd wel iemand met een negen. Kortom, als deze gebeurtenissen niet hadden plaatsgevonden dan had ik me haar nu niet herinnerd.

Maar goed, op deze dag die later een cruciaale dag in mijn leven bleek te zijn gebeurde het: Ik kreeg een brief en daarop stond het volgende: (citeer brief)

En dit keer wist ik van wie het was. In een opwelling kraste ik anonymus door en schreef ik daaronder Iris. Iris had mij deze brief geschreven.

Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 18:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2004, 18:46
Verwijderd
Ik kan er zoals het nu is, vrij weinig over zeggen. Het is echt maar een stukje van een paar regels waar nog helemaal geen spannend verhaal of iets in zit... Maak het eerst maar es af!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 18:49
Nijn*
Nijn* is offline
't Is wel erg kort zeg! Misschien moet je wat meer posten, dan kunnen wij hier er beter over oordelen. Het idee, zoals je het beschrijft lijkt me opzich wel leuk, maar goed, post eerst maar eens wat meer, dat kan ik zeggen of het net zo leuk is als het klinkt.
Oud 15-08-2004, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Mijn* schreef op 15-08-2004 @ 19:46 :
Ik kan er zoals het nu is, vrij weinig over zeggen. Het is echt maar een stukje van een paar regels waar nog helemaal geen spannend verhaal of iets in zit... Maak het eerst maar es af!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 21:45
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik vond je idee erg leuk, maar deze paar regels zeggen me nog weinig.
Want hoe goed kun jij die brief maken, hoe goed kun jij je verhaal laten lopen?
Het zou mooi zijn als je het verhaal eerst afschrijft en die hier post, eventueel voordat je er ook maar een enkele regel aan herschreven hebt, maar dan kunnen we er wat meer mee dan nu.

het gaat vast goedkomen

Charlotte
Oud 17-08-2004, 11:10
een dichter
een dichter is offline
Inderdaad wel goed, beetje weinig nog inderdaad. Maarja, wat wil je er eigenlijk mee doen... wil je het daadwerkelijk publiceren? Dan is dit best wel een goed idee... ik zou eerst wat meer laten zien... dusse... veel suc6

van diagnoses murder fan number 1!!!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 11:39
Millroy
Millroy is offline
Ben jij schizofreen?
Want waarom reageer je op je eigen post alsof je iemand anders bent? En wat heeft DM ermee te maken?
Oud 17-08-2004, 11:41
een dichter
een dichter is offline
Citaat:
Millroy schreef op 17-08-2004 @ 12:39 :
Ben jij schizofreen?
Want waarom reageer je op je eigen post alsof je iemand anders bent? En wat heeft DM ermee te maken?
ik heb dat niet gepost,
kijk maar op onzin
ik vat het niet
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:45
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik wil die brief wel eens lezen en over zo'n kort stukje kan ik niets zeggen. Het begin is er, en het klinkt tot nu toe goed, dus ga zo door.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten