Oud 14-08-2004, 11:33
woezel
woezel is offline
mss hoort het hier helemaal niet thuis
maar hebben jullie soms ( vaak) ook het gevoel dat alles wat je leest, ziet of hoort op jou, of je situatie slaat?
Oud 14-08-2004, 11:34
Verwijderd
Niet dat echt alles wat ik lees/zie/hoor op mij of mijn situatie slaat, wel dat (soms heel) veel er op slaat. En soms is dat positief en soms negatief, ligt er aan waar het over gaat.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 11:37
Nijn*
Nijn* is offline
Ik heb dat ook wel eens. Meestal is het negatief. Bijv. als ik langsloop en er een groepje begint te lachen, dan denk ik meteen dat ze mijn uitlachen. Of als ik zie dat mensen in mijn richting wijzen, dan denk ik ook meteen dat ze over me roddelen.
Dat soort dingen denk ik best wel vaak..Mja, of is dit niet helemaal wat jij bedoeld?
Oud 14-08-2004, 11:42
woezel
woezel is offline
ik bedoelde meer als...gv je zit op je kamer, zin in wat muziek, en je wilt een 'neutraal' plaatje opleggen ( nie te emotioneel ofzo) om je niet aan het denken te zetten..begin je op de lyrics te letten...en lijkt alles weer op jou te slaan..

ik startte het eigenlijk omdatik deze morgen de krant aan het lezen wat en er stond ' maak uw keuze ' , slaat heel erg op mij op dit moment..maar stond er niet echt bij stil...kom ik op het forum zie ik iemand signature ' je hebt alleen spijt van dingen die je niet doet' ( iets in die aard)
...mss snappen jullie het niet maar jullie kennen me dan ook niet
Oud 14-08-2004, 11:46
Verwijderd
Mjah, dat heb ik wel eens met liedjes ofzo. Dat het net lijkt of die persoon dat liedje tegen mij zingt. Zoiets.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 11:46
Quiana
Quiana is offline
Als je je (onbewust) veel met iets bezighoudt, merk je dingen
die in verband staan met datgene ook veel eerder op...

Wat je wel vaker hoort bijv van mensen die een kind (willen)
krijgen is dat ze dan "overal" mensen met kinderwagens,
zwangere vrouwen, enz zien lopen...

Da's ook als je iets nieuws geleerd hebt qua woordenschat;
het nieuwe woord herken je dan veel vaker/valt je meer op
dan toen je het níet kende... Dat zei m'n lerares Latijn iig,
en dat klopt ook wel volgens mij.

Bedoelde je zoiets?
Oud 14-08-2004, 11:48
Nijn*
Nijn* is offline
Ja, dat heb ik ook wel eens, met van die kleine dingen die jullie noemen Woezel & Quiana. Waar ik dan achter kom, dat die eigenlijk van toepassing zijn op mij..
Oud 14-08-2004, 11:52
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Quiana schreef op 14-08-2004 @ 12:46 :
Da's ook als je iets nieuws geleerd hebt qua woordenschat;
het nieuwe woord herken je dan veel vaker/valt je meer op
dan toen je het níet kende... Dat zei m'n lerares Latijn iig,
en dat klopt ook wel volgens mij.
Dat heb ik ook, dan leer ik een nieuw woord ofzo en dan heb ik het dezelfde dag nog nodig, echt vreemd.

En met de teksten van muziek heb ik het ook soms, omdat muziek achterliggende menselijke emoties heeft, dus het is logisch dat je dat herkent.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 12:02
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik heb het bijna nooit eigenlijk. maar dan heb je het over mij natuurlijk . het kan natuurlijk altijd zo zijn. je pakt een blad en op de voorkant wordt precies aangekondigd waar jij altijd al meegezeten hebt. zoiets . of idd met muziek. het liedje lijkt gewoon voor jou gemaakt, om dat de emoties gewoon op jou terug slaan, op emoties van een mens. en jij bent ook een mens.
of als je verdrietig bent, je pakt een cd en jouw verdriet wordt precies verwoord in dat ene liedje.

ik begrijp .
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 12:02
woezel
woezel is offline
ik vind het eigenlijk vrij kut...te confronterend
Oud 14-08-2004, 12:04
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
woezel schreef op 14-08-2004 @ 13:02 :
ik vind het eigenlijk vrij kut...te confronterend
niet het gevoel juist begrepen te worden, als er meer mensen zijn? dat heb ik dan juist wel eigenlijk .
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 12:35
DreamyTheater
Ik heb dat altijd met Linkin Park... Die gasten kunnen precies verwoorden wat ik voel... vandaar LINKINwendy ... (SHUT UP WHEN I'M TALKING TO YOU!!!) en Lacuna Coil is ook best goed in die zin... (I Dont't Know What To Do!!! --> self deception)... en dan de emotie die erin zit... geweldig...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 13:23
sofuckingme
sofuckingme is offline
soms met bepaalde nummers wel ja, dan denk ik echt wow ik ben dus niet de enige die er zo over denkt en zich zo voelt.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:22
metallica
metallica is offline
Tja, ik ken het wel ja. Maar wel niert bij alles. Ik heb het veel met songteksten, soms best wel erg, uit bijna alles wat ik luister kan ik wel een zin halen die op mezelf zou kunnen slaan
Oud 16-08-2004, 15:26
Verwijderd
Jezelf in te veel dingen herkennen is een van de symptomen bij de beginfase van een psychose. Zo van, je zet de tv aan en alles wat er te zien is lijkt over jou te gaan. Zet je een willekeurig nummer op, past de tekst precies bij waar je mee zit. Lees je een boek, lijken de keuzes die de hoofdpersonen maken op de keuzes die jij zou moeten maken in jouw situatie. Of juist niet, maar je hebt ze al gemaakt. De namen van dingen in de supermarkt, de signatures van mensen op het forum , de titels van films op je dvd-plankje, een willekeurig zinnetje dat je opvangt als je langs mensen loopt, de woorden die kinderen op de stoep gekrijt hebben, de teksten op reclameborden.. Als alles op jou, jouw situatie, jouw verleden, of wat dan ook, lijkt te wijzen dan is dat alarmerend.

Kijk, vaak herkent in een nummer ofzo dan boeit het niks. Logisch dat je muziek opzet die bij je stemming past enzo. Ook niks mis met jezelf herkennen met 'n hoofdpersonage in films.

Maar wat jij noemt, in de krant "Maak een keuze!" zien staan en het persoonlijk opvatten, terwijl het een typische reclame over wasmiddel is oid, past in het straatje van de voorbeelden die ik boven noemde.

Hoeft overigens ook niet veel te zeggen. Het is een lange waslijst (die ik hier nog ergens heb liggen trouwens ) van dingen die wijzen op de waarschijnlijke komst van een psychose, en dit is er maar eentje van.
Maar goed. Ik meld het maar even.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 19:50
woezel
woezel is offline
klinkt goed
Oud 16-08-2004, 21:29
hitsiepitsie
hitsiepitsie is offline
het liedje van marco borsato en ineens zat ik te huilen.. toen ik het nummer nog eens hoorde wist ik waarom.. raar is dat
Oud 16-08-2004, 21:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben iemand die op alles wat ik voel of denk waarvan ik het idee heb dat het anders is dan normaal een etiketje wil plakken. Als ik hier dan wel eens dingen lees met kenmerken daarvan dan hebik wel de neiging om die dingen van mij ook zo te gaan benoemen omdat ik graag een etiketje wil omdat ik dan een soort van duidelijkheid ofzo heb.
Oud 22-08-2004, 19:44
Sparkles
Sparkles is offline
woezel, this is so me...
Oud 22-08-2004, 21:13
Warsocket
Warsocket is offline
soms betrek ik dingen wel teveel op mezelf
magoed dat leer je vanzelf je als je ouder word
(bij mij iig wel)
Oud 23-08-2004, 02:37
Verwijderd
Citaat:
woezel schreef op 16-08-2004 @ 20:50 :
klinkt goed
Tja, het kan niet altijd feest zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 16-08-2004 @ 16:26 :
Jezelf in te veel dingen herkennen is een van de symptomen bij de beginfase van een psychose. Zo van, je zet de tv aan en alles wat er te zien is lijkt over jou te gaan. Zet je een willekeurig nummer op, past de tekst precies bij waar je mee zit. Lees je een boek, lijken de keuzes die de hoofdpersonen maken op de keuzes die jij zou moeten maken in jouw situatie. Of juist niet, maar je hebt ze al gemaakt. De namen van dingen in de supermarkt, de signatures van mensen op het forum , de titels van films op je dvd-plankje, een willekeurig zinnetje dat je opvangt als je langs mensen loopt, de woorden die kinderen op de stoep gekrijt hebben, de teksten op reclameborden.. Als alles op jou, jouw situatie, jouw verleden, of wat dan ook, lijkt te wijzen dan is dat alarmerend.

Kijk, vaak herkent in een nummer ofzo dan boeit het niks. Logisch dat je muziek opzet die bij je stemming past enzo. Ook niks mis met jezelf herkennen met 'n hoofdpersonage in films.

Maar wat jij noemt, in de krant "Maak een keuze!" zien staan en het persoonlijk opvatten, terwijl het een typische reclame over wasmiddel is oid, past in het straatje van de voorbeelden die ik boven noemde.

Hoeft overigens ook niet veel te zeggen. Het is een lange waslijst (die ik hier nog ergens heb liggen trouwens ) van dingen die wijzen op de waarschijnlijke komst van een psychose, en dit is er maar eentje van.
Maar goed. Ik meld het maar even.
Yep, had ik ook in extreme mate toen ik voor het eerst een psychose kreeg (en later toen ik weer bijna helemaal de fout in ging). Betrekkingswaanzin heet dat. En dat waren dan eigenlijk vooral negatieve dingen waarvan ik dacht dat ze betrekking hadden op mij.

Maar dan wist ik ook pertinent zeker dat het over mij ging! Terwijl het natuurlijk niet zo was. Maar ik heb het vermoeden dat het met de TS allemaal wel meevalt. Want ik geloof niet dat zij er echt van overtuigd is dat het een persoonlijke boodschap is van 'de mensen' aan haar

Normale mensen betrekken ook wel eens meteen dingen op zichzelf, maar zijn wel af te brengen van zo'n idee, ze zijn er niet 100% overtuigd van.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:59
moon
moon is offline
Ik zag vandaag een film die mij zo erg deed denken aan een bepaalde periode in mijn leven dat ik me er niet goed van voelde. Het was net alsof ik daar in die film stond . Ik voelde me er echt heel raar door. Ik betrek niet alles op mijn leven, af en toe herken ik dingen.
Oud 26-08-2004, 18:18
0o-pearl-o0
0o-pearl-o0 is offline
jep, soms bij sommige liedjes.. dan zet ik bijv net de radio aan en ga ik eens luisteren naar die tekst.. en dan is het vaak wel zo dat een deel of een paar zinnen op mij slaan
Oud 26-08-2004, 22:43
Verwijderd
Citaat:
0o-pearl-o0 schreef op 26-08-2004 @ 19:18 :
jep, soms bij sommige liedjes.. dan zet ik bijv net de radio aan en ga ik eens luisteren naar die tekst.. en dan is het vaak wel zo dat een deel of een paar zinnen op mij slaan
daar sluit ik me bij aan.. als je bepaalde gevoelens hebt eenzaam of juist heel blij. dan kan je die terugvinden in liedjes.
daarnaast soms artikelen in tijdschriften of boeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2004, 22:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 14-08-2004 @ 12:37 :
Ik heb dat ook wel eens. Meestal is het negatief. Bijv. als ik langsloop en er een groepje begint te lachen, dan denk ik meteen dat ze mijn uitlachen. Of als ik zie dat mensen in mijn richting wijzen, dan denk ik ook meteen dat ze over me roddelen.
Dat soort dingen heb ik idd ook geregeld.
Maar van wat de TS bedoelt: dat ik bijv. songteksten opmerk als dat ze op mij slaan, dat heb ik alleen als m'n geweten opspeelt of als ik me rot voel.
Als ik me goed voel zoek ik juist meestal expres nummers uit die daarbij passen.
Oud 27-08-2004, 00:19
Waltz
Waltz is offline
Eigenlijk alleen bij mensen die ik goed ken. De dingen die zij zeggen of dingen van hen die ik online lees. Dan vraag ik me af of het iets met mij te maken heeft, of het mijn 'schuld' is.

Maar ik denk dat het vrij normaal en universeel is hoor. Je ziet gewoon iets wat overeenkomt met wat er in jouw hoofd omgaat. Herkenning.
En vanbinnen ben je toch vaak met jezelf bezig, dus is het logisch dat je veel aan jezelf toeschrijft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten