Oud 27-08-2004, 22:14
Stevill
Stevill is offline
Veel snelle losse creepy shots achter elkaar.
Oud 27-08-2004, 23:06
spinnie
spinnie is offline
Ik vind het altijd scary als alles wat lief en schattig is, wordt omgezet in iets engs. Neem nou IT, gewoon dat hoofd van die clown alleen al ...En ik weet neit of iemand de kinderfilm "waterschapsheuvel"wel eens heeft gezien. Ik zag die film ooit eens op tv toen ik nog wat jonger was (denk goh ...leuk...een tekenfilm over konijntjes, hmjah mijn ouders waren toen ook niet in de buurt denk ik) Nou, was echt helemaal in shock Een paar jaar geleden zag ik de film weer op tv. En ik kreeg serieus weer kippenvel
en inderdaad....gezichten die langzaam misvormen zijn enggg
Jules: Rare hoofden zijn eng. En de Windowlicker clip

Owwwwjah die windowlickerclip, Schrok me echt dood toen die kop in zicht kwam. Elke keer als die op tv komt (en dat is niet vaak) moet ik gewoon weer even kijken naar die kop (ik vind het trouwens ook een van de engste nummers allertijden)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 23:30
Tink*
Tink* is offline
kvind dat van de ring eng jah.. en the exorcist.. vreselijK!
kdenk dat t door die geesten komt..
kgeloof er in..
en dat maakt het eng

en spinnie.... vroeger vond ik de waterschapsheuvel ook eng!
Oud 28-08-2004, 00:28
Rioto
Citaat:
Jules schreef op 27-08-2004 @ 16:49 :
Rare hoofden zijn eng.

Zoals de net dode mensen, en de mensen op foto's in the Ring, het lijk in het water in What Lies Beneath. En de Windowlicker clip

...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

de tering die windowlicker clip !!! ik zag die foto en kreeg fucking kippevel
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 21:33
ook hallo
ook hallo is offline
voor mij is een film eng, als ik daarna niet meer kan slapen en er nachtmerries van krijg

maar het scheelt enorm of ik een film overdag of 's avonds kijk

the silence of the lambs is overdag echt een stuk minder eng, dan scream (als je die 's avonds in je eentje bekijkt)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 21:53
pepperen88
pepperen88 is offline
ik vin stukjes egt super eng waarin zeg maar als in "Signs" dat mel uit het raam kijkt en daar die alien op het dak stond was egt gieren en brulen bij mij vin ik zo'n eng idee uit je raam kijken en dan wat engs zien dat naar je toe komt

misschien kent iemand ook een stukje uit "Hush" van buffy the vampire slayer
dat iemand uit het raam kijkt en er zo'n "Gentlemen" langs zweeft egt kippelvel momenten
Oud 28-08-2004, 23:44
Verwijderd
Citaat:
spinnie schreef op 28-08-2004 @ 00:06 :
En ik weet neit of iemand de kinderfilm "waterschapsheuvel"wel eens heeft gezien. Ik zag die film ooit eens op tv toen ik nog wat jonger was (denk goh ...leuk...een tekenfilm over konijntjes, hmjah mijn ouders waren toen ook niet in de buurt denk ik) Nou, was echt helemaal in shock
Same here Vond deze tekenfilm vroeger vet eng. Ik was toen misschien 6 of 7, ik zat alleen thuis en het was pikkedonker. Die creepy sfeer gaf me kippenvel.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 23:44
Jules
Jules is offline
Citaat:
spinnie schreef op 28-08-2004 @ 00:06 :
Nou, was echt helemaal in shock
Ik vlak nadat ik hem gezien had niet, maar ik kreeg er 's nachts echt verschrikkelijke nachtmerries van, heb een week elke nacht lopen krijsen en huilen en dat had ik echt nooit is geen kinderfilm

Maarre die windowlicker-achtige hoofden krijg ik nooit uit mijn gedachten als ik ze net gezien heb en dat is heel eng als je alleen thuis bent en het is donker. Bleh
Oud 29-08-2004, 00:11
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 27-08-2004 @ 23:14 :
Veel snelle losse creepy shots achter elkaar.
Doet me denken aan een beruchte scene uit Event Horizon.
Oud 29-08-2004, 10:33
Rioto
Citaat:
N00dles schreef op 29-08-2004 @ 00:44 :
Same here Vond deze tekenfilm vroeger vet eng. Ik was toen misschien 6 of 7, ik zat alleen thuis en het was pikkedonker. Die creepy sfeer gaf me kippenvel.
waar gaat die film precies over ?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 19:34
Lunae
Lunae is offline
-geesten
-kinderstemmetjes
-gekraak en geklop e.d
-schaduwen
-clowns

ik vind veel eng.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 20:03
spinnie
spinnie is offline
Citaat:
Maypole schreef op 29-08-2004 @ 11:33 :
waar gaat die film precies over ?
"Een groep konijnen woont op de Waterschapsheuvel, waar binnenkort gebouwd gaat worden. Eén van hen voelt dat er gevaar dreigt en wil de wijde wereld in, met al haar gevaren. Een kleine groep konijnen volgt hem"
Zodat je even een indruk krijgt: owkeej...

Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 20:21
Dop_16
Dop_16 is offline
Ik snap echt niet waarom jullie blair witch allemaal zo eng vonden. het was gewoon de meest neppe rommel ooit ("dat weten we ahahaaall....") en totáál niet eng!

maarrrrrdatisdusmijnmening

The ring was eng omdat we die film zaten te kijken en de telefoon (in het echt) afging... echt EXACT op dat moment dat ie in de film ging... iedereen (het was op een feest met 20 mensen) had zoiets van AAAARGHHHHHHHHHHHHh

En dat stuk dat ze uit de tv komt lopen was ook meesterlijk

It was ook eng. omdat die clown soms zo "zielloos" kon staren. en kon veranderen. enzo.
Oud 29-08-2004, 21:31
Uice
Uice is offline
Ik vind het allemaal maar een beetje raar wat hier staat.

Kinderstemmetjes, gekraak en geklop, schaduwen etc. worden hier allemaal 'eng' genoemd, maar je kan een doodsaaie film maken vol met deze dingen. Het gaat om de manier waarop je je onderwerp behandelt. Een goede regisseur kan van een tandenborstel nog een angstaanjagend voorwerp maken, en dat is niet overdreven.
Oud 29-08-2004, 21:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dop_16 schreef op 29-08-2004 @ 21:21 :
Spoiler

Doe aan spoilerwaarschuwingen aap.
Oud 30-08-2004, 00:17
kellytje
kellytje is offline
thx , het was idd die film
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 01:03
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 29-08-2004 @ 22:31 :
Een goede regisseur kan van een tandenborstel nog een angstaanjagend voorwerp maken, en dat is niet overdreven.
Killer tomato anyone?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 17:41
Dís
Dís is offline
ET
die film is gemeen.
ik ben daar ECHT bang van
:$
echt
Oud 30-08-2004, 18:11
probeer
probeer is offline
Citaat:
kiek schreef op 26-08-2004 @ 18:31 :
oe ja dat was ook een eng stukje

Ik vind alles met spoken eng. vooral degenen die dingen fluisteren.
Of in the Devil's Advocate, die enge gezichten bij die vrouwen in de winkel. Herinner ik me een beetje vaag, maar het was wel heel eng.
idd, die scene(s) dat die vrouw helemaal flipt en dat dan haar verzorgster in t ziekenhuis opeens zon monsterlijk gezicht heeft. das echt goed eng. gewoon het hele gek worden van die vrouw is doodseng
Oud 30-08-2004, 18:28
Gianluca *
Gianluca * is offline
in the others met nicole kidman

dat stukje dat der dochtertje zit te spelen onder een doek, en dan blijkt het ineens zo'n oud vrouwtje te zijn

creepy !
Oud 31-08-2004, 10:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Gianluca * schreef op 30-08-2004 @ 19:28 :
in the others met nicole kidman

Spoiler

creepy !
Gebruik spoilerwaarschuwingen inferieur kutschepsel.
Oud 31-08-2004, 11:06
ratsja
ratsja is offline
ik denk dat the entity wel wat is voor jullie, waargebeurd ook.

deze dus: http://www.imdb.com/title/tt0082334/
Oud 31-08-2004, 11:30
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ik vind films nooit echt eng, hoogstens de sfeer.
De film die het meest indruk op me gemaakt heeft door zijn gruwelijke sfeertje is toch wel Cannibal Holocaust. Ik begrijp zelf niet helemaal waarom want op sommige momenten neigde ik ernaar om te lachen om bepaalde details in de film die eng waren bedoeld, maar het gehéél straalt zo'n eng sfeertje uit, geweldig gedaan. En dat er (schijnbaar) echte lijken zijn gebruikt om de moorden in beeld te brengen maakt het alleen maar gruwelijker. Bovendien is de muziek verschrikkelijk eenvoudig, maar gaat het af en toe door merg en been.
Het is een soort Blair Witch project maar dan ouder en beter en realistischer, het had echt gebeurd kunnen zijn, en van die slappe vergezochte fictie-horrorfilms kunnen mij gewoon niet boeien.

Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 11:31
Amisha
Amisha is offline
Als iets over geesten gaat of demonen/duivels, dan is dat eng voor mij. Bloed vind ik niet eng,maar vies.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 12:18
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Hank McCrank schreef op 31-08-2004 @ 12:30 :
Ik vind films nooit echt eng, hoogstens de sfeer.
De film die het meest indruk op me gemaakt heeft door zijn gruwelijke sfeertje is toch wel Cannibal Holocaust. Ik begrijp zelf niet helemaal waarom want op sommige momenten neigde ik ernaar om te lachen om bepaalde details in de film die eng waren bedoeld, maar het gehéél straalt zo'n eng sfeertje uit, geweldig gedaan. En dat er (schijnbaar) echte lijken zijn gebruikt om de moorden in beeld te brengen maakt het alleen maar gruwelijker. Bovendien is de muziek verschrikkelijk eenvoudig, maar gaat het af en toe door merg en been.
Het is een soort Blair Witch project maar dan ouder en beter en realistischer, het had echt gebeurd kunnen zijn, en van die slappe vergezochte fictie-horrorfilms kunnen mij gewoon niet boeien.

[afbeelding]
mjah, oude film met slecht beeld wat het verpest, das jammer, heb verhalen gehoord van en over mensen die over hun nek gingen, maar alles is niet echt duidelijk in beeld gebracht.
Oud 31-08-2004, 12:39
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ik vind juist dat dat bijdraagt aan de sfeer, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 13:13
legatus
legatus is offline
Citaat:
ratsja schreef op 31-08-2004 @ 13:18 :
mjah, oude film met slecht beeld wat het verpest, das jammer, heb verhalen gehoord van en over mensen die over hun nek gingen, maar alles is niet echt duidelijk in beeld gebracht.
Ah, het "horen van". Misschien eens gaan kijken? Er wordt namelijk veel getoond. Daarbij was het zo realistisch dat Ruggero Deodato voor de rechtbank moest verschijnen. Ik weet niet of er in deze film echte lijken zijn gebruikt, maar bij een aantal Italiaanse exploitatie-films is dat wel het geval geweest.
Oud 31-08-2004, 13:28
AJMouse
AJMouse is offline
Horror vinnik trouwens totáál niet eng. Suspense thrillers al wel meer.
Oud 31-08-2004, 13:36
legatus
legatus is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 31-08-2004 @ 14:28 :
Horror vinnik trouwens totáál niet eng. Suspense thrillers al wel meer.
Ik zou zeggen dat die SPANNENDER zijn, niet enger. Noem eens een aantal suspense thrillers die je eng vond.

sus·pense (de ~ (m.))
1 spanning

hor·ror (de ~ (m.))
1 genre van romans, films enz. die een griezeleffect beogen
Oud 31-08-2004, 13:52
AJMouse
AJMouse is offline
Het is wel zo dat ik zelf films onder genres plaats. Als een of andere gek een review schrijft en zegt, "haha dit is een horror, dus!" dan is het soms wel eens zo dat ik het als suspense thriller weg schrijf.

Onder horror versta ik vrijwel alléén films met veel gore erin zoals IT of the ring/ringu

Al zegt imdb anders, Signs (bijvoorbeeld) plaats ik wel onder suspense thriller, je ziet niks (althans heel lang niet), maar de spanning is gigantisch. Die spanning noem ik 'eng'. Ik vind dat een eng effect geven.

Maak ik mijn punt een klein beetje duidelijk?
Oud 31-08-2004, 14:02
legatus
legatus is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 31-08-2004 @ 14:52 :
Maak ik mijn punt een klein beetje duidelijk?
Ik begrijp het.
Oud 31-08-2004, 14:10
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
legatus schreef op 31-08-2004 @ 14:13 :
Ah, het "horen van". Misschien eens gaan kijken? Er wordt namelijk veel getoond. Daarbij was het zo realistisch dat Ruggero Deodato voor de rechtbank moest verschijnen. Ik weet niet of er in deze film echte lijken zijn gebruikt, maar bij een aantal Italiaanse exploitatie-films is dat wel het geval geweest.
tuurlijk zelf gezien emiel, dat weet jij ook, je was erbij dat ik hem huurde !!!
Oud 31-08-2004, 15:18
Verwijderd
ik vind van Aphex Twin de clip Come To Daddy echt freaky, veel erger dan Windowlicker

een impressie voor mensen die hem nooit gezien hebben:

en ik kan echt niet goed tegen vervormd geluid, hoge piepgeluiden en lange krakende geluiden in films. geluid doet me een stuk meer dan beeld eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 16:23
Verwijderd
Dat plaatje van die windowlicker clip ofzo, vind ik echt eng, daar schrok ik dus ook van.
Ik vind het ook vreselijk eng als er een muziekje gedraait wordt wat jou opgefokt maakt, dat je weet dat er iets aankomt, maar je weet niet wat. En dan op een gegeven moment er tóch iets gebeurd.
Totaal onverwachtte dingen vind ik ook niet leuk, mensen die ergens lopen en ineens gegrepen worden door iets of iemand.
Ik kijk ook eigenlijk nooit zo'n film, ik ga het altijd te realistisch maken enzo. Neu, niet echt mijn ding.
Je hebt trouwens ook een film met Nicole Kidman dat ze een geest is en met haar 2 kinderen in een huis woont *ik weet even niet meer hoe die heet* Dat vond ik ook eng, omdat je opeens nog een kind ziet wat niet van haar is, maar die leeft dus eigenlijk en praat met een van die kinderen van haar. En dat ze stemmen hoort maar niet weet van wie. Ja, dat beangstigd
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 17:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mushu schreef op 31-08-2004 @ 17:23 :
Spoiler
Gebruik spoilerwaarschuwingen bananenvrouw.
Oud 31-08-2004, 17:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 31-08-2004 @ 14:52 :
Onder horror versta ik vrijwel alléén films met veel gore erin zoals IT of the ring/ringu
Vreemde voorbeelden, in Ringu vloeit geen druppel bloed en Stephen King's It blinkt ook niet echt uit op het gebied van gore.

Hoe dan ook, er is gewoon een vaste definitie van het woord
'horror', die legatus net al gaf, en dat heeft niets met meningen te maken. Zeggen dat je onder horror alleen bloederige films verstaat is vergelijkbaar met zeggen dat je onder fruit alleen bananen verstaat.
Oud 31-08-2004, 18:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef op 31-08-2004 @ 14:13 :
In Cannibal Holocaust zijn in ieder geval wel echte dieren gebruikt om te martelen, dat waren ook de enige echt schokkende scènes voor mij. Geen respect voor Deadato.

Verder had ik de indruk dat de film te veel bezig was met shockeren om het shockeren, wat op mij een beetje zielig overkwam.
Oud 31-08-2004, 18:05
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
ik vind alleen snuff echt ENG...
naja niet eng, maar meer misselijkmakend.
omdat je weet dat het echt is.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 18:38
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-08-2004 @ 19:02 :
In Cannibal Holocaust zijn in ieder geval wel echte dieren gebruikt om te martelen, dat waren ook de enige echt schokkende scènes voor mij. Geen respect voor Deadato.

Verder had ik de indruk dat de film te veel bezig was met shockeren om het shockeren, wat op mij een beetje zielig overkwam.
boohoo ze slachten een aapje en een schildpad en eten ze op. Hoeveel koeien en varkens denk je dat hier dagelijks worden geslacht?

Dat laatste klopt wel, maar ik had er geen last van.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Dr. Aep schreef op 31-08-2004 @ 16:18 :
ik vind van Aphex Twin de clip Come To Daddy echt freaky, veel erger dan Windowlicker

een impressie voor mensen die hem nooit gezien hebben:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

en ik kan echt niet goed tegen vervormd geluid, hoge piepgeluiden en lange krakende geluiden in films. geluid doet me een stuk meer dan beeld eigenlijk.

AAh thanx, nadat Windowlicker hier genoemd was moest ik aan deze clip denken, maar kon niet op de naam komen. Ik vind deze clip ook enger dan Windowlicker, echt een creepy sfeertje.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 19:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hank McCrank schreef op 31-08-2004 @ 19:38 :
boohoo ze slachten een aapje en een schildpad en eten ze op. Hoeveel koeien en varkens denk je dat hier dagelijks worden geslacht?
Het gaat ook om de manier waarop. En het feit dat entertainment hier de reden is, en niet het feit dat je het gezondste leeft als je dierenvlees eet.
En ik weet dat de bio industrie ook behoorlijk wreed is als het op de behandeling van dieren aankomt, maar die eet ik dan ook niet.
Oud 31-08-2004, 19:39
Verwijderd
ik heb nog 3 clips van Aphex Twin, ze zijn allemaal veel vaag/eng.

overigens vind ik in films het enge altijd zitten in de dingen zitten die niet gebeuren, of nog niet gebeurd zijn. Zodra de clou van het verhaal er een beetje uit is of je weet hoe het monster/schurk/ander evil iets eruit ziet vind ik er vaak al geen bout meer aan
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 21:01
Doodle!
Doodle! is offline
Zoals al vaker gezegd in dit topic schoot ik dus echt op uit me stoel toen de alien van signs ineens voorbij kwam lopen, fuck wat eng. Voor de rest vind ik van die enge geluiden en misvormde hoofden zoals eerder getoond ook heel erg eng

*schijterd*
Oud 31-08-2004, 22:42
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-08-2004 @ 18:58 :
Vreemde voorbeelden, in Ringu vloeit geen druppel bloed en Stephen King's It blinkt ook niet echt uit op het gebied van gore.

Hoe dan ook, er is gewoon een vaste definitie van het woord
'horror', die legatus net al gaf, en dat heeft niets met meningen te maken. Zeggen dat je onder horror alleen bloederige films verstaat is vergelijkbaar met zeggen dat je onder fruit alleen bananen verstaat.

Nee.
Oud 01-09-2004, 08:27
legatus
legatus is offline
Citaat:
Juice schreef op 31-08-2004 @ 20:26 :
Het gaat ook om de manier waarop. En het feit dat entertainment hier de reden is, en niet het feit dat je het gezondste leeft als je dierenvlees eet.
Kom op, man. Deodato dacht toch niet: "Ik ga eens een vermakelijke film maken waar dieren worden afgeslacht door mensen". Het enige verschil is dat het gefilmd wordt. Daarbij zijn de dieren ook opgegeten na de betreffende scenès. De film gaat tenslotte over de barbaarsheid van de moderne mens.
Oud 01-09-2004, 08:35
legatus
legatus is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 31-08-2004 @ 19:05 :
ik vind alleen snuff echt ENG...
naja niet eng, maar meer misselijkmakend.
omdat je weet dat het echt is.
Bij snuff spreekt men van opzettelijk gefilmde moorden die gedistribueerd worden met als doel om (veel) geld te verdienen. Misschien wordt het stil gehouden, maar het bestaan van snuff is nog steeds op een mythisch niveau. Het journaal, oorlogsbeelden, etc. zijn geen snuff. Er zijn wel eens moorden gefilmd, maar niet met het doel om geld te verdienen.

http://www.csicop.org/si/9905/snuff.html
Oud 01-09-2004, 12:51
ratsja
ratsja is offline
leeft die deodato nog ?
Oud 01-09-2004, 12:53
legatus
legatus is offline
Citaat:
ratsja schreef op 01-09-2004 @ 13:51 :
leeft die deodato nog ?
http://www.imdb.com/name/nm0219959/

Nog steeds actief.
Oud 01-09-2004, 13:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef op 01-09-2004 @ 09:27 :
Kom op, man. Deodato dacht toch niet: "Ik ga eens een vermakelijke film maken waar dieren worden afgeslacht door mensen".
Wat heeft het er mee te maken wat ie dacht? Het gaat erom dat hij net zo goed special effects had kunnen gebruiken.

Citaat:
De film gaat tenslotte over de barbaarsheid van de moderne mens.
O, dan is het goed. Dat hij zich daar zelf ook aan schuldig maakt is dan natuurlijk geoorloofd.
Oud 01-09-2004, 13:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 31-08-2004 @ 23:42 :
Nee.
En waarom niet? Als iets met een definitie in het woordenboek staat, mogen we toch aannemen dat de betekenis is en niet wat we er zelf aan wensen te geven?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten