![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Tien jaar geleden kwam je met een baseballpetje een kroeg niet in. Het valt alleen nu meer op, omdat er een groep nieuwe Nederlanders is die per se met hoofddeksel naar binnen willen en zich daarvoor beroepen op de vrijheid van godsdienst en daarover gaan blaten. Maar het beleid is niet veranderd. Ten tweede is het gewoon stupide om te denken dat iemand zijn geloof 'opgeeft' als hij/zij een religieus hoofddeksel afdoet. Ik mag toch hopen dat jij het geloof van de vele moslima's die Nederland telt wel iets hoger waardeert dan te denken dat het alleen maar om het feitelijk handelen, om het dragen van dat doekje draait. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
die stelde dat het discriminatie zou zijn als je iemand met een pet op weigert maar iemand met een hoofddoek binnenlaat ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zoals nare man ook aangeeft is het misschien een idee om het grondrecht van godsdienst(beoefening) te schrappen en onder te brengen bij het grondrecht van vrije meningsuiting. Religieus Nederland is toch nog zo invloedrijk dat ik verwacht dat we een afschaffing de komende decennia niet hoeven te verwachten. Daarom dienen we hier een discussie aan te gaan naar de geldende regelgeving en niet te speculeren over hoe het zou zijn als het grondrecht is afgeschaft.
||
![]() |
Citaat:
Voorbeeld: het recht op vrije meningsuiting houdt op waar het verbod op discriminatie begint.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap best dat het een principekwestie is, maar zoals ik zei is je principes onder alle omstandigheden hooghouden gewoon puur egoïsme. Een paar posts terug beweerde ik al dat het per se willen ophouden van die doek net zo intolerant is als de mensen die willen dat de moslima hem altijd afdoet. Wij moeten accepteren dat moslima's onder sommige omstandigheden hun hoofddoek op mogen houden (denk aan het arbeidsrecht), moslima's moeten accepteren dat ze hem onder andere omstandigheden misschien af moeten doen (rechterlijke macht, bijvoorbeeld). In welke situaties die doek wel of niet af moet, is dus een kwestie van casuïstiek en overleg. Een onaantastbaar recht om de hoofddoek altijd op te mogen houden past niet in een moderne samenleving. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
iets geeft me het idee dat dat niet gaat werken....
||
![]() |
Citaat:
Gelukkig zullen ze dit niet zo snel doen want een andere factor waar ik ook een voorstander van ben heet de vrijemarkteconomie. De eigenaar zal uiteindelijk toch zijn schulden moeten gaan dekken en dus geld verdienen. Anders is zijn kroegje gesloten! En Rechten zijn WEL relatief want het enige wat een rechter kan doen is het geschil toetsen aan een gelijk te noemen zaak uit het verleden. Als dit niet het geval is zal de rechter de eerste zijn die deze zaak behandeld en dus de grondlegger zijn voor soortgelijke toekomstige zaken! dank u! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Vrije markteconomie doet hier niet terzake. Leg maar eens overtuigend uit waarom rechten volgens jou relatief zijn. Dit verhaal begrijp ik niet.
||
![]() |
Citaat:
Een vrijmarkteconomie is wel belangrijk omdat je dan het argument dat een horecabaas geen klanten meer heeft en dus een beroep moet doen op de staat om in zijn levensonderhoud te kunnen voorzien, kan tegen gaan. Gelukkig hebben we daar dus de vrijemarkteconomie voor. Zo zal een horecaeigenaar zijn zaak hebben opgericht met als doel winst en niet als doel 'een of andere groep mensen speciaal toe te laten'. Laatst gewijzigd op 06-09-2004 om 16:29. |
![]() |
||
Citaat:
kun je net zo goed een steen door de ruit flikkeren en je zaak in brand steken, je mag immers niet eens bepalen wat je ermee gaat doen.
||
![]() |
Citaat:
In Turkije mag in openbare GEBOUWEN als WERKNEMER of STUDENT geen hoofddoek dragen wat je op op straat doet boeit niemand hoor. Je komt MET hoofddoek ook wel een staatsgebouw binnen je mag er alleen niet werken. Tis even dat je het weet.
||
![]() |
Citaat:
Dit is een discussie over bepaalde grondrechten en daarin doet de vrije markteconomie niet terzake.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Oh.. en laten we hopen van niet, ik had uberhaupt al erg medelijden met je zusje omdat ze zo'n ontzettende knurft van een broer had |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Vandaag in het nieuws:
Haags restaurant mag hoofddoek niet weigeren Uitgegeven: 8 september 2004 12:24 Laatst gewijzigd: 8 september 2004 12:25 UTRECHT - Een restaurant in Den Haag mag de toegang niet weigeren aan vrouwen die een hoofddoek dragen. De Commissie Gelijke Behandeling heeft woensdag geoordeeld dat de dresscode van het restaurant Haagsche Lounge in strijd is met de gelijkebehandelingswetgeving. Het bureau Discriminatiezaken te Den Haag maakte de zaak aanhangig na meldingen van vier vrouwen die in de Haagsche Lounge niet werden bediend als zij hun hoofddoek omhielden. (van www.nu.nl) Ik had eigenlijk niet anders verwacht...
||
Verwijderd
|
nare man schreef op 04-09-2004 @ 11:34 :
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar wat wil je nou precies weten? PM dat maar even ofzo, want we dwalen hier een beetje af van het onderwerp... ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
dus dat geldt ook voor 5 syerren restaurants (indien ze die kunnen veroorloven
![]() Daar waar elk ander mens niet binnenkomt als je niet gepast gekleed bent? Sinds deze kwestie let ik op een of andere manier steeds meer op hoofddoeken en t irriteert me ook steeds meer (ja ja ik woon in amsterdam west). Ik zie soms niks anders op straat lopen, meisjes van 12 jaar ofzo, die niet eens weten waarvoor t is dragen het! waar gaat t heen met die jeugd ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Big deal. Die Commissie gelijke behandeling bestaat voornamelijk uit softies die gewoon uit automatisme concluderen tot schending van een grondrecht. Gelukkig is het geen bindende uitspraak.
Ik stel voor dat de moslima's in kwestie de zaak voor de rechtbank brengen en vervolgens de zaak middels sprongcassatie meteen aan de Hoge Raad voorleggen. Dan hebben we eindelijk een definitieve uitspraak over hoofddoekjes in de kroeg. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |