Oud 03-09-2004, 18:36
peaceflower
peaceflower is offline
BERLIJN (ANP) - De Duitse wielerploeg Gerolsteiner heeft zich versterkt met Levi Leipheimer. De Amerikaan stond de afgelopen jaren onder contract bij de Nederlandse Rabobank-ploeg. Hij kreeg afgelopen maand van ploegleider Theo de Rooy een verbeterde aanbieding, maar legde die naast zich neer.

Bij Gerolsteiner tekent Leipheimer, die dit jaar in de Tour de France op de negende plaats eindigde, een contract voor twee seizoenen. De Duitse formatie trok hem aan vanwege zijn ervaring in grote wielerronden. Daarnaast moet hij de huidige kopman Georg Totschnig ontlasten.

Verrassend, vind ik!
Waarom zou Leipheimer liever bij Gerolsteiner willen fietsen? Hij zou ook naar Discovery Channel kunnen, dacht ik. Armstrong wilde hem wel hebben. Dus ik begrijp hier niet zo veel van.
En wat gaat Rabobank doen? Die zullen toch een nieuwe klassementsrenner moeten aantrekken die het goed kan doen in grote rondes. Thomas Dekker is nog te jong, al leidt hij momenteel wel in de Ronde van de Toekomst.
Oud 03-09-2004, 19:06
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Tja, cash he?
Oud 03-09-2004, 19:33
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Mischien vond ie dat ie meer zichzelf kan laten zien bij gerolsteiner dan bij discovery.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 19:44
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 03-09-2004 @ 20:33 :
Mischien vond ie dat ie meer zichzelf kan laten zien bij gerolsteiner dan bij discovery.
Ja, dat zou goed kunnen. Hoewel het lijkt alsof de US Postal (of nou ja Discovery) ploeg altijd wel een hecht team is. Het blijft het wel in dienst fietsen van.

Ik weet niet hoe lang het duurt voordat Thomas Dekker klaar gestoomd is voor een goed tour klassement. Als hij in 2006 in staat is top 10 te rijden, hoef je misschien geen vervanger aan te trekken voor Leipheimer. In 2005 gaan voor etappe overwinningen, bijvoorbeeld. En anders misschien Mayo? Ik kan me herinneren dat daar ooit sprake van is geweest.

Ik kan me er trouwens niet druk om maken dat Leipheimer weg gaat. Ik heb wel altijd hoge verwachtingen gehad, maar hij heeft ze nooit ingelost.
Oud 03-09-2004, 21:38
Verwijderd
Ik vond Leipheimer ook geen echte "Rabo-man". En waarom is Thomas Dekker te jong? Laat hem dan lekker jong ervaring op doen, heeft ie dat vast gehad. Maar inderdaad, als kopman moet je hem niet mee laten doen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 21:51
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Menchov zou naar Rabo gaan.. Maarja Kloden, Valverde en McGee zouden ook komen en dat gaat allemaal niet door geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 15:28
Verwijderd
leipheimer is een goeie renner.
kan me wel voorstellen dat ie niet bij Armstrong wil, daaar zitten veel te vele goeie renners, dan kan hij zich niet echt profileren. En om nou bij een ploeg te gaan rennen waar iedereen alleen als knecht van Armstron fungeert, zou jammer zijn van zijn kwaliteiten
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 20:06
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
En nu is Menchov dus gecontracteerd! Een hele verbetering ipv Leipheimer.
Maarja, hij zal het ook wel slecht doen bij Rabobank, net als al die anderen.
Oud 06-09-2004, 23:21
peaceflower
peaceflower is offline
Nouuu zeg dat nou niet te vroeg, cmcnb!
Menchov is een groot talent, en Rabobank kon niks beters doen dan hem te halen! Ik ben er wel blij mee

Verder is Phonak lekker bezig:
Floyd Landis en Victor Hugo Pena verruilen US Postal voor Phonak. Daar zal Armstrong niet blij mee zijn.
Ook Santiago Botero (T-Mobile), Fabian Cancellara (Fassa Bortolo) en Robert Hunter (Rabobank) gaan naar Phonak.
Oud 07-09-2004, 11:21
geen punt.
geen punt. is offline
Zo ja dan doet Phonak het goed Maargoed als je kijkt naar de klasse die ze al hadden: Hamilton, Sevilla, Pereiro, JE Guttierez, Santos Gonzalez, stuk voor stuk zeer degelijke renners maar presteren doen ze niet.

Menchov naar Rabo is top, maar zonder bergteam wordt het moeilijk lijkt me. Iles Balears/iBanesto was dat wel. Tijdrijden kan ie niet.
Oud 07-09-2004, 18:46
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Toch geen Discovery voor Levi...
Oud 07-09-2004, 22:12
peaceflower
peaceflower is offline
Rabobank is goed bezig nu Menchov erbij komt, maar Levi Leipheimer, Marc Lotz en Robert Hunter gaan dus weg.
Ik vraag me af of ze toch niet nog 1 goeie, grote naam erbij moeten halen. Valverde?
Oud 08-09-2004, 09:13
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 07-09-2004 @ 23:12 :
Valverde?
Dan zit je met twee sprinters in je team en met twee klassementsrenners... beter zou zijn iemand die bij Menchov kan blijven en zich daar ook voor opoffert. Valverde lijkt me ook wel iets te groot voor Rabo.
Oud 09-09-2004, 16:39
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 08-09-2004 @ 10:13 :
Dan zit je met twee sprinters in je team en met twee klassementsrenners... beter zou zijn iemand die bij Menchov kan blijven en zich daar ook voor opoffert. Valverde lijkt me ook wel iets te groot voor Rabo.
Tsja als we de tour als voorbeeld nemen dan zou Menchov op dit moment alleen Boogerd en misschien Niermann (en in de toekomst T. Dekker en Weening ) hebben in de bergen.. als ze echt willen meespelen zouden ze volgens mij toch nog iemand moeten halen... maar wie?

En Hunter vertrekt ook, vandaag in de Vuelta gezien dat Freire goed kan sprinten zonder dat iemand de sprint voor hem aantrekt, maar Hunter stond zelf garant voor veel zeges, wie gaat hem vervangen?

Met alleen Menchov zal Rabo het niet redden toch?
Oud 09-09-2004, 17:40
Montoya
Montoya is offline
rabobank moet zeker nog versterken, en 't schijnt dat Menchov nog niet eens 100% zeker is ineens , maar leuke renners voor Rabo zijn uhh:

- Sella, 23 jaar kan aardig klimmen
- Petrov, winnaar witte trui tour
- McGee, wilde ze hebben kan redelijk klassement rijden en tijdrijden natuurlijk
- Julich, niet voor top klassement tour maar wel voor parijs - nice etc

Valverde wil natuurlijk iedereen, die gaat vast naar een Quickstep ofzo, en dan is 't nog de vraag of die kan waarmaken waar die nu mee bezig is..tis welleens meer voorgekomen dat mensjes van Kelme minder gingen presteren (behalve dan als ze naar US Postal gingen)
Oud 09-09-2004, 18:14
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Montoya schreef op 09-09-2004 @ 18:40 :
- Sella, 23 jaar kan aardig klimmen
- Petrov, winnaar witte trui tour
- McGee, wilde ze hebben kan redelijk klassement rijden en tijdrijden natuurlijk
- Julich, niet voor top klassement tour maar wel voor parijs - nice etc
Hoeveel jaar is dat wel niet geleden dan dat Petrov de witte won??
Julich daar zie ik juist wel een man in voor de top10/15 van het klassement. Hij is een goede tijdrijder geworden en in de bergen kan hij wel bij de tweede groep komen. Het zou ook een goede knecht kunnen zijn voor Menchov opzich.
Oud 09-09-2004, 18:25
Montoya
Montoya is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 09-09-2004 @ 19:14 :
Hoeveel jaar is dat wel niet geleden dan dat Petrov de witte won??
Julich daar zie ik juist wel een man in voor de top10/15 van het klassement. Hij is een goede tijdrijder geworden en in de bergen kan hij wel bij de tweede groep komen. Het zou ook een goede knecht kunnen zijn voor Menchov opzich.
juh foutje bedoelde karpets
Oud 10-09-2004, 12:46
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
MavieŠ2004 schreef op 09-09-2004 @ 17:39 :

En Hunter vertrekt ook, vandaag in de Vuelta gezien dat Freire goed kan sprinten zonder dat iemand de sprint voor hem aantrekt, maar Hunter stond zelf garant voor veel zeges, wie gaat hem vervangen?

Kermiskoersen ja
Oud 10-09-2004, 13:57
Montoya
Montoya is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 10-09-2004 @ 13:46 :
Kermiskoersen ja
2 ettapes ronde van Zwitserland is niet mis hoor de rest stelde minder voor ja maar een aardige renner ook voor de klassiekers, zit meer in dan dat die laat zien
Oud 10-09-2004, 18:05
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
Citaat:
Montoya schreef op 10-09-2004 @ 14:57 :
2 ettapes ronde van Zwitserland is niet mis hoor de rest stelde minder voor ja maar een aardige renner ook voor de klassiekers, zit meer in dan dat die laat zien
zoals wel vaker gebeurd bij rabo´s
Freire is de meest succesvolle ...
wat heeft leipheimer nou gewonnen?
niks behalve top 10 positie in tour...
ben benieuwd wat rabo´s gaan aantrekken nog...
Oud 10-09-2004, 19:07
Montoya
Montoya is offline
Citaat:
MavieŠ2004 schreef op 10-09-2004 @ 19:05 :
zoals wel vaker gebeurd bij rabo´s
Freire is de meest succesvolle ...
wat heeft leipheimer nou gewonnen?
niks behalve top 10 positie in tour...
ben benieuwd wat rabo´s gaan aantrekken nog...
Dit jaar een etappe in uhh Catalaanse week ofzo iets een of andere etappe bergop iig enne vorig jaar klimtijdrit Rute D'sud enne eindklasement meer niet nee
Oud 10-09-2004, 19:16
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Nee, en gelukkig is de route du sud maar liefst een 2.3 wedstrijd Maar je zal trouwens wel weer zien dat Menchov toch niet naar Rabo gaat, terwijl die over 2 jaar de Tour wint
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 10:13
Montoya
Montoya is offline
Horillo gaat waarschijnlijk ook naar Rabo, als vervanger voor Hunter ofzo denk ik anders zou ik 't ook niet weten
Oud 11-09-2004, 14:26
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
ben benieuwd...
Oud 11-09-2004, 23:09
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Montoya schreef op 11-09-2004 @ 11:13 :
Horillo gaat waarschijnlijk ook naar Rabo, als vervanger voor Hunter ofzo denk ik anders zou ik 't ook niet weten
Horillo gaat naar Euskaltel, zei Mart Smeets bij Studio Sport.
Oud 13-09-2004, 08:16
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
blijven zo niet veel renners over
waar gaat Valverde nou heen?
Oud 15-09-2004, 06:01
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
speciaal voor peaceflower

Menchov naar Rabo is officieel =)
Moeten er nog mensen bijkomen?
Oud 15-09-2004, 09:03
geen punt.
geen punt. is offline
Ferrio?
Oud 15-09-2004, 11:09
Boogie
Boogie is offline
Leipheimer is zo'n beetje de renner waarmee je de minste publiciteit krijgt. Zo'n stille muis die alleen maar aanklampt en verder niks doet. Menchov is meer een aanvaller dus hopelijk gaat die iets meer in de picture rijden. Hij heeft het in zich om etappes in grote rondes te winnen en misschien zelfs wel mee te doen in klassementen. Hopelijk aardt hij wel goed in een Nederlandse ploeg. Nog iemand die mee kan doen in de kleine ronden zou wel goed zijn voor Rabo. Ik zou alleen zo niet weten wie. Maar op zich kan je met Menchov, Rasmussen en Freire al wel redelijk scoren in de rondes.
Oud 15-09-2004, 14:17
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
De Rabobank-formatie heeft zich voor
komend jaar versterkt met Pedro Horillo
Munoz.De 29-jarige Spanjaard,die van
Quick Step-Davitamon overkomt,heeft een
contract voor twee seizoenen.

Horillo,die sinds 1998 prof is en zeven
zeges boekte in zijn loopbaan,moet bij
de Rabobank de sprint aantrekken voor
zijn landgenoot Oscar Freire.

Na de komst van de Rus Denis Mentsjov
en routinier Gerben Löwik is Horillo de
derde versterking voor de équipe van
ploegleider Erik Breukink.

Goeie renner wel, maar toch niet echt nodig om de sprints aan te trekken voor Freire? Freire is meer een renner die het zelf wel uitzoekt voorin.
Oud 15-09-2004, 16:10
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 15-09-2004 @ 15:17 :
De Rabobank-formatie heeft zich voor
komend jaar versterkt met Pedro Horillo
Munoz.De 29-jarige Spanjaard,die van
Quick Step-Davitamon overkomt,heeft een
contract voor twee seizoenen.

Horillo,die sinds 1998 prof is en zeven
zeges boekte in zijn loopbaan,moet bij
de Rabobank de sprint aantrekken voor
zijn landgenoot Oscar Freire.

Na de komst van de Rus Denis Mentsjov
en routinier Gerben Löwik is Horillo de
derde versterking voor de équipe van
ploegleider Erik Breukink.

Goeie renner wel, maar toch niet echt nodig om de sprints aan te trekken voor Freire? Freire is meer een renner die het zelf wel uitzoekt voorin.
tsja.. freire kan hetzelf.. ik ken horillo niet echt..
als een soort Hunter figuur kan ik hem zien?

hmm.. ben benieuwd of ze nog iemand gaan aantrekken voor Menchov...
Oud 15-09-2004, 18:20
Boogie
Boogie is offline
Horillo is een vrij complete renner, met een goeie sprint. Kan zich goed plaatsen in een massasprint maar komt te kort om te winnen. Is ook explosief als het kort bergop gaat.

Misschien dat het wel prettig voor Freire is om een landgenoot aan zijn zijde te hebben. Dat heeft hij de afgelopen jaren bij Rabobank natuurlijk niet gehad.
Oud 15-09-2004, 18:21
Montoya
Montoya is offline
Ik zei toch dat Horillo zou komen mn volgende voorspelling is Karpets
Oud 15-09-2004, 18:29
geen punt.
geen punt. is offline
Ja Karpets zou wel mooi zijn om Menchov bij te staan in de bergen... al die Nederlandse lammetjes daar heb je weinig aan
Oud 15-09-2004, 18:35
Montoya
Montoya is offline
Een Weening, Wielinga, Eltink in topvorm kunnen redelijk klimmen
Oud 16-09-2004, 06:46
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
Citaat:
Montoya schreef op 15-09-2004 @ 19:35 :
Een Weening, Wielinga, Eltink in topvorm kunnen redelijk klimmen
Wielinga is al een tijd hopeloos uit vorm en Weening en Eltink zullen nog wel 2 of 3 jaartjes moeten groeien om in de top te kunnen meedraaien
Oud 16-09-2004, 08:34
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
MavieŠ2004 schreef op 16-09-2004 @ 07:46 :
Wielinga is al een tijd hopeloos uit vorm en Weening en Eltink zullen nog wel 2 of 3 jaartjes moeten groeien om in de top te kunnen meedraaien
Idd, die jongens zijn er nog lang niet.
Oud 16-09-2004, 10:00
Montoya
Montoya is offline
Citaat:
MavieŠ2004 schreef op 16-09-2004 @ 07:46 :
top ja dan zijn ze zelf kopman, 't ging hier meer om wie Menchov bij kon staan over de 1e paar bergen van een etappe
Oud 16-09-2004, 12:59
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Wat vinden jullie ervan dat De Kort en Gilling naar respectievelijk Liberty en T-Mobile gaan? Ik denk dat het wel redelijk is, teveel jonge renners in een team is ook niet goed en ik denk dat vooral De Kort de kans krijgt om zich goed te ontwikkelen.
Oud 16-09-2004, 13:06
Montoya
Montoya is offline
juh das goed nieuws, vooral voor Koen de Kort ja, das echt een klimmer/tijdrijder die echt in die ploeg past en Liberty en veel beter programma rijdt voor zo'n renner
Oud 16-09-2004, 17:04
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
Montoya schreef op 16-09-2004 @ 14:06 :
juh das goed nieuws, vooral voor Koen de Kort ja, das echt een klimmer/tijdrijder die echt in die ploeg past en Liberty en veel beter programma rijdt voor zo'n renner
Hij is niet echt een klimmer. Wel een tijdrijder. Hij heeft onder meer Parijs-Roubaix voor de beloftes gewonnen dan kan je wel bedenken dat klimmen niet zijn sterkste kant is. MIsschien dacht je aan De Maar.

Thomas Dekker een ritzege gepakt in Pfalz Rundfahrt . Erik zat samen met hem in de kopgroep dus de vorm is niet rampzalig na de valpartij en kan hopelijk nog aardig voor de dag komen op het WK.
Oud 16-09-2004, 18:09
Montoya
Montoya is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 16-09-2004 @ 18:04 :
Hij is niet echt een klimmer. Wel een tijdrijder. Hij heeft onder meer Parijs-Roubaix voor de beloftes gewonnen dan kan je wel bedenken dat klimmen niet zijn sterkste kant is. MIsschien dacht je aan De Maar.
Koen de Kort
Leeftijd 21 jaar (08-09-1982)
Geboren in Gouda
Woonplaats Liempde
Rabobank sinds 1999
Lengte 1,80 m
Gewicht 70 kg
Hartslag in rust 41
Specialiteit Klimmen, tijdrijden

Oud 16-09-2004, 20:42
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
Montoya schreef op 16-09-2004 @ 19:09 :
Koen de Kort
Geboren in Gouda
Woonplaats Liempde
Rabobank sinds 1999
Lengte 1,80 m
Gewicht 70 kg
Hartslag in rust 41

raboploeg zou zich toch wat beter moeten informeren over de eigen renners
Oud 17-09-2004, 08:06
MavieŠ2004
MavieŠ2004 is offline
Mooie ritzege Thomas Dekker
It´s all in the name
Oud 17-09-2004, 11:02
peaceflower
peaceflower is offline
Ik vraag me af: wie komen er bij US Postal in de plek van Landis en Pena, nu die bij die ploeg vertrekken? Hebben ze genoeg aan hun eigen opgeleide talentvolle renners? Als Armstrong voor een zevende Tourzege gaat volgend jaar, zal hij zijn ploeg toch nog enigzins moeten versterken.

Thomas Dekker is inderdaad lekker bezig, heel veelbelovend. Ben heel benieuwd hoe hij het zou doen in de wat grotere koersen.
Oud 17-09-2004, 12:52
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 17-09-2004 @ 12:02 :
Ik vraag me af: wie komen er bij US Postal in de plek van Landis en Pena, nu die bij die ploeg vertrekken? Hebben ze genoeg aan hun eigen opgeleide talentvolle renners? Als Armstrong voor een zevende Tourzege gaat volgend jaar, zal hij zijn ploeg toch nog enigzins moeten versterken.

Popovych en Savodelli gaan al naar de ploeg van Armstrong en dat zijn sterkere klimmers dan Pena en Landis.
Oud 17-09-2004, 13:21
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 17-09-2004 @ 13:52 :
Popovych en Savodelli gaan al naar de ploeg van Armstrong en dat zijn sterkere klimmers dan Pena en Landis.
Popovych geweldige klimmer
Oud 17-09-2004, 16:25
Montoya
Montoya is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 17-09-2004 @ 14:21 :
Popovych geweldige klimmer
Kijk wat ze van Azevedo gemaakt hebben owk hij was al top 10 renner in de tour maar, zoals die dit jaar reedt had die zker als die voor eigen kansen reed 2e kunnen worden
Oud 17-09-2004, 19:57
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Montoya schreef op 16-09-2004 @ 19:09 :
Koen de Kort
Geboren in Gouda
Woonplaats Liempde
Rabobank sinds 1999
Lengte 1,80 m
Gewicht 70 kg
Hartslag in rust 41

Bron?
Oud 17-09-2004, 20:54
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 17-09-2004 @ 13:52 :
Is ook zo! Was ik even vergeten, maar het zijn inderdaad niet de minste namen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten