Oud 09-09-2004, 08:55
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-09-2004 @ 18:23 :
dat hi reageerde met de wedervraag waarom de VS niet onderhandelen met Bin laden behoord trouwens tot het betere politieke voor schut zetten.

nou ja, persvrijheid leuk en aardig, het is duidelijk dat Poetin niet van kritiek gedient is.
Ach dat zijn dictatuurs nooit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2004, 14:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-09-2004 @ 09:55 :
Ach dat zijn dictatuurs nooit
toch zal je moeten toegeven dat Poetin eerlijk gekozen is, ondanks dat het enige alternatieven een mafkees en een verstokte communist waren.

nou ja, kan je het verkiezingen noemen als mensen de minste van drie kwaden moeten kiezen?

tja, eigenlijk wel, want in Amerika is iedereen die niet rechts is daar ook praktisch toe gedwongen, en toch noemen we dat een democratie.
Oud 09-09-2004, 14:21
T_ID
T_ID is offline
http://www.reuters.com/newsArticle.j...toryID=6190384

lol, ik zal ze ff mailen dat Poetin over het algemeen in het kremlin te vinden is, betalen maar met dat oliegeld.
Oud 11-09-2004, 08:08
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-09-2004 @ 15:21 :
http://www.reuters.com/newsArticle.j...toryID=6190384

lol, ik zal ze ff mailen dat Poetin over het algemeen in het kremlin te vinden is, betalen maar met dat oliegeld.
moet je hem wel ff naar een donkere steegje lokken waar een paar tjetjenen hem opwachten
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 23:18
Tox
Tox is offline
Oud 13-09-2004, 23:18
Tox
Tox is offline
Oud 14-09-2004, 07:58
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Tox schreef op 14-09-2004 @ 00:18 :
[afbeelding]
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 09:05
Verwijderd
Die tweede cartoon is wel grappig, maar die eerste is ronduit kansloos. Net zoals er geen link zit tussen het islamitische geloof en het opblazen van die twee Tupolevs enkele tijd geleden zit er ook geen link tussen het gijzelen van de school in Beslan en het islamitische geloof.

Tsjetsjenen gijzelen geen kinderen en plegen geen terreurdaden omdat het ontevreden moslims zijn die het westen haten, maar omdat het onderdrukte burgers zijn van een land dat door Rusland totaal wordt verwoest. Dat heeft niets met geloof te maken.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 13:45
Global
Global is offline
moslim zijn en terrorist zijn gaat niet samen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 13:51
Verwijderd
Oh jawel.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 13:54
Global
Global is offline
je gaat niet onschuldige kinderen vermoorden en zeggen dat je een moslim bent.. dan klopt ites gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 13:58
Verwijderd
Is het wel eens in je opgekomen dat er mensen zijn die van zichzelf vinden dat ze én goede moslims zijn én toch rechtvaardig kinderen mogen doden?

Niet iedereen heeft dezelfde opvatting als jij. Die Beslan-terroristen zullen zichzelf ongetwijfeld goede moslims vinden, net zoals Osama bin Laden dat vindt. Helaas is er niet één vaste uitleg van de Koran.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 14:23
Global
Global is offline
oh jawel,

maar dan nog zijn ze geen MOSLIMS. (ook al denken/vinden ze dat)

(even een grappig verglijking.

als iemand HBO rechten studeert en daarna nog een master doet op de uni denkt hij dat hij net zoveel heeft gehad als een andere die bachlor uni en master heeft gedaan. maar dat is niet zo toch?)
niet te serieus nemen hoor
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Global schreef op 14-09-2004 @ 15:23 :
oh jawel,
Nee.

Citaat:
maar dan nog zijn ze geen MOSLIMS. (ook al denken/vinden ze dat)
Met alle respect, maar denken dat een boek maar voor een uitleg vatbaar is, getuigt van naïviteit. Een wetboek is niet op eenduidige wijze uit te leggen en een geloofsboek al helemaal niet.

Als het zo simpel was dat er maar een vaste uitleg van de Koran bestond, dan zou de islamitische wereld een soort Hoge Raad voor de Koranwetenschap moeten oprichten, die moslims die kinderen vermoorden uit de geloofsgemeenschap stoot.

Citaat:
(even een grappig verglijking.

als iemand HBO rechten studeert en daarna nog een master doet op de uni denkt hij dat hij net zoveel heeft gehad als een andere die bachlor uni en master heeft gedaan. maar dat is niet zo toch?)
niet te serieus nemen hoor
Ik zie niet in waarom dat een vergelijking is. Hij gaat zo mank als een oud mannetje dat zijn wandelstok is vergeten.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 14:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-09-2004 @ 15:26 :
Ik zie niet in waarom dat een vergelijking is. Hij gaat zo mank als een oud mannetje dat zijn wandelstok is vergeten.
wat ben je toch welbespraakt
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 14:46
Global
Global is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-09-2004 @ 15:26 :

ok ik geef toe sloeg nergens op
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 15:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Global schreef op 14-09-2004 @ 14:54 :
je gaat niet onschuldige kinderen vermoorden en zeggen dat je een moslim bent.. dan klopt ites gewoon niet
nee, wat de terroristen doen is eerst hard roepen dat zij de enige echte moslims zijn, en daarna gaan ze pas beginnen ze aan het moord en doodslaggedeelte....
Oud 15-09-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-09-2004 @ 10:05 :
Tsjetsjenen gijzelen geen kinderen en plegen geen terreurdaden omdat het ontevreden moslims zijn die het westen haten, maar omdat het onderdrukte burgers zijn van een land dat door Rusland totaal wordt verwoest.
Tsjetsjenie is een deelrepubliek, die onafhankelijk wil zijn. Ze worden onderdrukt door het russische leger, omdat ze anders de olie die daar zit in handen krijgen en de inkomsten van Rusland drastisch dalen. Desalnietemin vind ik dit geen enkel reden om een school vol kinderen op te blazen. Blaas dan een stuk van het Kremlin op, maar die kinderen weten geen eens wat er aan de hand is in Tsjetsjenie.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 16:32
LaResistance
LaResistance is offline
Adviseur Poetin: optreden leger in Tsjetsjenië oorzaak terrorisme

Uitgegeven op 16-09-2004 om 16:55 uur

Het vaak wrede optreden van Russische soldaten in Tsjetsjenië heeft veel inwoners van de door oorlog verscheurde deelrepubliek in de armen van de Tsjetsjeense separatistische rebellen gedreven. Dat heeft de adviseur voor Tsjetsjeense zaken van de Russische president Vladimir Poetin donderdag gezegd.

"De president heeft er ook over gesproken: de massale schendingen van de rechten van de burgers van Tsjetsjenië, vooral de zogenaamde schoonmaakoperaties in de Tsjetsjeense dorpen, doet mensen de wapens oppakken", zei Poetins adviseur Aslanbek Aslachanov tegen buitenlandse journalisten. Aslachanov, zelf een Tsjetsjeen, was jarenlang de vertegenwoordiger van Tsjetsjenië in het Russische parlement en was presidentskandidaat bij de verkiezingen in de deelrepubliek vorig jaar oktober tot Poetin hem vroeg zijn adviseur te worden.

Hij waarschuwde dat de woede in Tsjetsjenië over de acties van Russische soldaten zo diep zit dat er waarschijnlijk nog meer aanslagen zullen volgen.

Voorzitter Boris Gryzlov van het lagerhuis van het Russische parlement, de Doema, heeft donderdag aangekondigd dat ook hij een commissie gaat instellen die het gijzelingsdrama in Beslan van twee weken geleden moet onderzoeken. Eerder maakte het hogerhuis van het parlement, de Federatieraad, al bekend dat het het drama zal onderzoeken. Critici verwachten niet dat de onderzoeken door de beide zeer Kremlin-gezinde kamers van het parlement veel opzienbarende feiten naar boven zullen brengen.

bron: nieuws.nl
Oud 17-09-2004, 13:48
Chimera
Chimera is offline
Hmm. Het is IMHO al heel wat dat dat publiek gezegd mag worden daar. Beetje een kwestie van 'stating the obvious', maar goed dat het in ieder geval gezegd wordt.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 14:17
LaResistance
LaResistance is offline
Het is inderdaad al heel wat dat het gezegd wordt, ook al is het nogal obvious. Het is alleen jammer dat het bij zeggen blijft. Het is verschrikkelijk dat er aanslagen nodig zijn om mensen alleen al zover te krijgen dat dit soort dingen toegegeven worden (al is het "slechts" door de Tsjetsjeense adviseur). Nu maar hopen dat er niet nog meer aanslagen nodig zijn om het zover te krijgen dat er ook werkelijk wat gedaan wordt aan het optreden van het Russische leger in Tsjetsjenië.
Oud 26-09-2004, 17:38
Gatara
Gatara is offline
RUSSIA DETERMINES SAUDI LINK TO BESLAN

MOSCOW [MENL] -- Russia has determined that the Islamic takeover of a high school in which nearly 400 people were killed was executed and financed by Saudi nationals.

Russian officials said authorities have confirmed that Saudi nationals were among the 32 attackers who captured the high school in Beslan in August. They said the attack was financed in part by a Saudi charity and planned by Saudi nationals who joined the Chechen revolt a decade ago.

"There is no Saudi government link," an official said. "But we are sure that Saudi nationals and Saudi money contributed to this terrorist attack."

The Saudis were joined by Jordanians and Syrians recruited by Al Qaida-aligned operatives in the Middle East, officials said. They said Al Qaida has provided the ideology for the Chechen revolt, led by Shamil Basayev.
http://www.menewsline.com/stories/20...r/09_27_4.html
Oud 26-09-2004, 18:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Bush veroordeelt de gijzeling en biedt Poetin zijn hulp aan, maar wat blijkt weer...? De financiering is, zoals 9 van de 10 keer bij 'terroristische aanslagen', afkomstig van Saudi's. Maar hoor je Bush ooit over een invasie in Saudi-Arabië, omdat het land onderdak biedt aan terroristen? Nee, natuurlijk niet!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 18:34
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-09-2004 @ 19:20 :
Bush veroordeelt de gijzeling en biedt Poetin zijn hulp aan, maar wat blijkt weer...? De financiering is, zoals 9 van de 10 keer bij 'terroristische aanslagen', afkomstig van Saudi's. Maar hoor je Bush ooit over een invasie in Saudi-Arabië, omdat het land onderdak biedt aan terroristen? Nee, natuurlijk niet!
Lol, invasie van het heilige land van de Islam, zou een wereldoorlog betekenen, waarbij o.a. 1,4 miljard boze moslims richting Mekka zouden marcheren. Doe maar toch niet, zo'n invasie.
Oud 26-09-2004, 18:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 26-09-2004 @ 19:34 :
Lol, invasie van het heilige land van de Islam, zou een wereldoorlog betekenen, waarbij o.a. 1,4 miljard boze moslims richting Mekka zouden marcheren. Doe maar toch niet, zo'n invasie.
Over de inval in Irak was de Arabische wereld ook niet bepaald positief, meen ik me te herinneren.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 21:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-09-2004 @ 19:36 :
Over de inval in Irak was de Arabische wereld ook niet bepaald positief, meen ik me te herinneren.
maar ze schijten in hun broek als mischien hun eigen misdaden boven zouden kunnen komen....
Oud 26-09-2004, 21:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-09-2004 @ 22:42 :
maar ze schijten in hun broek als mischien hun eigen misdaden boven zouden kunnen komen....
Precies. Daarom lijkt het me een goed idee om Saudi-Arabië eens een keer binneste-buiten te keren.

Diplomatiek verantwoord en onder toezicht van de VN natuurlijk. Einzelganger Amerika heeft al genoeg gedaan.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-09-2004 @ 19:20 :
Ben je achterlijk ofso? Natuurlijk kun je saudi arabie niet om die reden aanvallen.
Het is troef in de strijd tegen terrorisme en afgezien van de woede die dit bij de moslimbevolking over de hele wereld zou wekken lijkt dit me uitgesloten
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 13:32
T_ID
T_ID is offline
maar de dictators van Saoudi-Arabie schijten in hun broek wanneer Amerika het niet metb hen eens is.

het kan best die mensen nu eens echt onder druk te zetten.
Oud 29-09-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-09-2004 @ 14:32 :
maar de dictators van Saoudi-Arabie schijten in hun broek wanneer Amerika het niet metb hen eens is.
ghehe dat jij dat denkt getuigd al van weinig realiteitszin.

en by the way er zijn genoeg mensen die het koningshuis weg willen maar amerika houdt hun een hand boven het hoofd.
en daarbij
ze kunnen het zich niet veroorloven om souadie arabie tegen zich te krijgen om redenen die jij ook wel kunt bedenken

het kan best die mensen nu eens echt onder druk te zetten.
dat is dus het laatste wat ze moeten doen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 12:27
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 28-09-2004 @ 10:19 :
(...)

Het is troef in de strijd tegen terrorisme en afgezien van de woede die dit bij de moslimbevolking over de hele wereld zou wekken lijkt dit me uitgesloten
Dat eerste is wel een reden, dat tweede niet. Het feit dat moslims over de hele wereld pissed off worden door het gedrag van Amerika heeft de Amerikanen nog nooit weerhouden van enige actie.

Waarom zouden ze ook? De meeste moslims zijn gewone (lees: arme) burgers in landen zonder indrukwekkend leger. Laat ze maar lekker roepen dat ze 'de poorten van de hel' zullen openen als Amerika of het Westen iets doet. Daar zijn ze puur militair-technisch gewoon niet toe in staat.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-09-2004 @ 13:27 :
Dat eerste is wel een reden, dat tweede niet. Het feit dat moslims over de hele wereld pissed off worden door het gedrag van Amerika heeft de Amerikanen nog nooit weerhouden van enige actie.
omdat dat soort gelul de meeste moslims niet interresseerd maar het is anders bij een aanval op mekka en dat weet je heel goed

dan krijgen de me terrorisstenclubjes een toestroom

Waarom zouden ze ook? De meeste moslims zijn gewone (lees: arme) burgers in landen zonder indrukwekkend leger. Laat ze maar lekker roepen dat ze 'de poorten van de hel' zullen openen als Amerika of het Westen iets doet. Daar zijn ze puur militair-technisch gewoon niet toe in staat.
dat heeft bin laden wel bewezen
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 13:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
makelville schreef op 29-09-2004 @ 14:29 :
dat heeft bin laden wel bewezen
Ja, zijn doel, Amerika vernietigen, heeft hij ook echt wel bereikt.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 13:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-09-2004 @ 14:30 :
de man wil zoveel mogelijk mensen doden, dat amerika niet door een paar aanslagen opeens volledig in elkaar stort weet ie zelf ook wel.

daar gaat het ze ook heel niet om, ze moeten een paar onschukldige mensen afslachten, vervolgens zelf ook doodgaan, en dan kunnen ze naar hun hemels bordeel met 72 maagden.
Oud 29-09-2004, 13:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-09-2004 @ 14:34 :
de man wil zoveel mogelijk mensen doden, dat amerika niet door een paar aanslagen opeens volledig in elkaar stort weet ie zelf ook wel.

daar gaat het ze ook heel niet om, ze moeten een paar onschukldige mensen afslachten, vervolgens zelf ook doodgaan, en dan kunnen ze naar hun hemels bordeel met 72 maagden.
Misschien moet ik mij ook maar eens bekeren tot de Islam.. Die 72 maagden klinken me beter in de oren dan die ouwe baard die ik krijg als ik het loodje leg.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:11
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-09-2004 @ 13:27 :

Grotendeels heb je wel gelijk. Maar neem nu eens Pakistan, een islamitisch land. Velen zouden willen dat het land onder de voet wordt gelopen door het Amerikaanse leger. Maar om dat daadwerkelijk te gaan doen, dat zouden de Amerikanen wel uit hun hoofd laten. Sterker nog, de VS kan het prima vinden met de Pakistaanse president Musharraf.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:16
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-09-2004 @ 14:34 :

Dit laat weer eens zien hoe normloos en losbandig sommige Westerlingen. Eigen verlangens worden daarbij geprojecteerd op de ander.

Ik hoor Bin Laden echter bijzonder weinig iets zeggen over maagden en bordelen. Zeggen dat dit de motivatie is van islamitische terroristen getuigt van een abnormaal stupiditeit.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:18
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-09-2004 @ 14:38 :
Misschien moet ik mij ook maar eens bekeren tot de Islam.. Die 72 maagden klinken me beter in de oren dan die ouwe baard die ik krijg als ik het loodje leg.
Als dat je drijfveer is, kun je dat beter niet doen. Het gaat nl. om de juiste intentie in de Islam.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 22:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-09-2004 @ 16:16 :
Dit laat weer eens zien hoe normloos en losbandig sommige Westerlingen. Eigen verlangens worden daarbij geprojecteerd op de ander.
niet de enige motivatie, dat was troch wel duidelijk dacht ik zo?

en sorry, ik ben immoreel, ik weiger mijn vriendin in elkaar te slaan als ze het uitmaakt, ik heb daarvoor zelfs geen zweep meer in huis.
(tja, want als we gaan stigmatiseren, dat kan ik ook)

dat er uberhaupt een soort seksparadijs wordt beloofd geeft al wat aan over de dubbele moraal die daarbij zit.

en ik weet niet of je wilt beweren dat alle westerlingen de hele dag lopen te denken aan het doen met een hele horde vrouwen, maar als je daarin gelooft, wie is dan met een enorme stupiditeit in de weer?
Oud 29-09-2004, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 29-09-2004 @ 16:16 :
Ja, dat verklaart waarschijnlijk ook waarom zovaak Marokkaanse jongens zich vergrijpen aan Nederlandse meisjes in zwembaden, als we toch lekker ongenuanceerd bezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-09-2004 @ 14:30 :
lekker nuttige repley hoor
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-09-2004 @ 14:38 :
dan word je brandstof voor het vuur
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 11:08
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-09-2004 @ 23:59 :
niet de enige motivatie, dat was troch wel duidelijk dacht ik zo?

Waarom hamer je dan op die 72 maagden uit dat bordeel?

Citaat:
en sorry, ik ben immoreel, ik weiger mijn vriendin in elkaar te slaan als ze het uitmaakt, ik heb daarvoor zelfs geen zweep meer in huis.
(tja, want als we gaan stigmatiseren, dat kan ik ook)
Goed van je. Je bent duidelijk te horen geen Amerikaan.

Citaat:
dat er uberhaupt een soort seksparadijs wordt beloofd geeft al wat aan over de dubbele moraal die daarbij zit.
Welke dubbele moraal? Ik zie geen dubbele moraal.

Citaat:
en ik weet niet of je wilt beweren dat alle westerlingen de hele dag lopen te denken aan het doen met een hele horde vrouwen, maar als je daarin gelooft, wie is dan met een enorme stupiditeit in de weer?
Lees eens goed. Ik heb nergens beweerd dat alle westerlingen dat doen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 11:19
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-09-2004 @ 00:01 :
Ja, dat verklaart waarschijnlijk ook waarom zovaak Marokkaanse jongens zich vergrijpen aan Nederlandse meisjes in zwembaden, als we toch lekker ongenuanceerd bezig zijn.
Eh.. Marokkanen die in het Westen wonen, zijn toch ook westerlingen? Of niet?

Hoe dan ook, mijn kritiek uitte zich op de moslimbashers, die het bij elke aanslag het hebben over die 72 of 144 maagden, terwijl ik die terroristen/verzetsstrijders dat zelf nooit heb horen zeggen. Seksuele frustratie als beweegreden opgeven getuigt naar mijns inziens van een grenseloze domheid. Een beetje Theo van Gogh nakwetteren kan iedereen, nadenken is voor sommigen een beetje te moeilijk.

Bovendien was ik toch echt niet zo ongenuanceerd bezig. Ik schreef niet voor niets sommige Westerlingen, daarmee doelend op de islamofoben en co.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 11:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-09-2004 @ 11:50 :
lekker nuttige repley hoor
Als je onzinnig post, krijg je onzinnige reply's.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2004 @ 12:59 :
Als je onzinnig post, krijg je onzinnige reply's.
anders dan jij post ik geen onzinnige dingen
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 12:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-09-2004 @ 13:04 :
anders dan jij post ik geen onzinnige dingen
Ja, joh, tuurlijk...
Zo issie braaf.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2004 @ 13:13 :
Ja, joh, tuurlijk...
Zo issie braaf.
en dit was weer een nuttige repley
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 12:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-09-2004 @ 13:18 :
en dit was weer een nuttige repley
Reageer dan niet de hele tijd zo onzinnig, man. Ga fietsen stelen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 12:22
Verwijderd
jongens TIME OUT
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten