|
|
Bekijk resultaten poll: op kamers of thuis blijven?? | |||
thuis |
![]() ![]() ![]() ![]() |
63 | 42.57% |
op kamers |
![]() ![]() ![]() ![]() |
85 | 57.43% |
Aantal stemmers: 148. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
edit: Ik woon slechts een halfuurtje bij mijn ouders vandaan met een rechtstreekse busverbinding, maar woon al wel sinds het begin op kamers, omdat ik het belangrijk vind om m'n eigen bedoening te hebben. Je leert er van, je hebt meer vrijheid en verantwoordelijkheid voor jezelf en het is gemakkelijk, je zit dicht bij het vuur.
Laatst gewijzigd op 26-09-2004 om 18:39. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als je op kamers gaat, dan krijg je ten eerste al meer studiefinanciering. Als je ouders weinig verdienen krijg je bovendien ook nog aanvullende beurs. En je ouders kunnen je geld betalen. Ik bedoel dat zijn ze immers toch aan je kwijt aan je. Daarnaast kan je ook nog paar uurtjes in de week werken. Dus niet zeggen dat ik denk dat het geld uit de lucht komt vallen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja ik vind dat eigenlijk wel een beetje slecht. Hallo als je 20 bent, dan is het echt niet zo'n raar idee om op jezelf te wonen hoor. Ik durfde eigenlijk ook niet, maar JUIST daarom heb ik het toen gedaan. Kan toch niet altijd bij mama blijven wonen. Ik werk bij een oude mevrouw die nog 2 zoons van rond de 40 thuis heeft wonen, die vonden dat ook altijd wel makkelijk. Dat vind ik echt niet normaal hoor! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Schoonmaken, uhh van de wc en de douche, nou ja dat hoef ik maar 1 keer in de maand te doen (we wonen met zijn 4ren in huis, en dat is dus iedereen 1 keer in de 4 weken). Kamer stoffen & zuigen, zoveel werk is dat niet, mss 20 min. Boodschappen doen en eten klaar maken, vaak eet je samen met andere mensen, en dan is het alleen gezellig, of de een doet de boodschappen en de ander kookt ofzo, nou ja nooit een probleem. En als je alleen eet, dan is het ook echt niet echt veel werk hoor. Thuis had ik echt veel meer te doen hoor! maar ja ik heb mijnmoeder ook altijd wel erg meegeholpen (stofzuigen, koken, vaatwasser in/uit ruimen honden uitlaten, etc). en als ik dan ook nog zou moeten reizen... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat jij in je hoofd hebt 'als je het met 20 niet durft, durf je het met 21 ook niet, met 22 niet enz. enz. en dan woon je met je 40ste nog thuis. Maar bij veel jongeren die lang thuis blijven wonen zie je dat ze rond een jaar of 23 (vaak hebben ze dan hun studie afgerond) alsnog wel het huis uit gaan en ook zelfstandig leren zijn. En als je iets niet durft vind ik niet dat je het daarom toch moet doen. Imo mag je best een paar jaartjes wachten en dan pas het huis uit gaan. Vaak zie je dat die paar jaartjes ook genoeg zijn om over die 'angst' heen te komen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nou ja ik ben er wel voor om beetje op tijd op je zelf te gaan wonen. In de puberteit maak je je los van je ouders, en daarna, als de puberteit net afgelopen is het tijd om te gaan. |
![]() |
||
Citaat:
Sommige mensen willen in hun studiejaren gewoon meer tijd besteden aan studeren, dan aan geld vedienen om te huur te betalen. Dan heb je ook zoiets als stage waar je vrij weinig mee verdiend. Iedergeval te weinig voor de huur. Zolang ik naar school ga, mag ik thuis blijven wonen. Ik weet niet of ik tot m'n 25e thuis wil blijven wonen. Dat zie ik dan wel. Iedergeval, thuis kan je ook gewoon zelfstandig zijn. Iemand van 23 jaar is vast wel een week alleen thuis of op vakantie geweest en dan moet je ook alles zelf doen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk wel dat het wat anders wordt als ik op mijn vijfentwintigste nog thuis zou wonen en een fulltime baan zou hebben. Maar zolang ik dat niet zou hebben zouden ze er geen probleem mee hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Moet je een inboedelverzekering afsluiten voordat je een weekje op vakantie gaat? Om maar een voorbeeld te noemen. Daarnaast, ieder moet doen wat hij/ zij zelf wil hoor, ik vind alles prima ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar wees niet bang, iedereen kan idd zelfstandig worden, dan zijn we het tenminste eens ![]() ![]() |
![]() |
|
Nou voor mijn vervolgopleiding moet ik in Rotterdam zijn dus dat word wel op kamers maar dat ligt geheel aan de locatie denk ik.
Opzich is kamers wel een leuke optie maar thuis blijven is lekker gemakkelijk. Waarom veranderen als t best gaat?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Stufi: 228 Alimentatie: 387 Salaris: 160 Uitgaven Eten: 150 Huur: 300 Collegegeld: 167 Overig: 100 Hmm, dan zou ik geld moeten overhouden, wat toch echt niet het geval is... ![]()
|
Thuis blijven wonen. Ik woon een uurtje reizen van mijn school vandaan en slaap 2 keer door de weeks daar in de buurt bij familie maar derest gewoon thuis.
Als het dichtbij is waarom dan niet, is wel zo handig ![]()
|
Ik ga zeker op kamers, om 3 redenen:
- ik en de vriend van mijn moeder kunnen elkaars bloed drinken - bij de hotelschool is op kamers het 1e jaar verplicht - De hotelscholen zijn te ver weg (minstens 120 km) en ik wil naar Den Haag dus dat is nog verder weg - ik denk dathet iets is dat je niet mag missen, voor het eerst op jezelf maar toch anders als dat je op je zelf zou gaan met een vaste baan ed al... Lijkt me gewoon ongelooflijk vet, alleen financieel kan het weleens vervelend uitpakken denk ik...
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Introvert/Extravert Roodkopje | 11 | 27-11-2006 10:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Onaf hersenspinsel Charlottetje | 49 | 02-12-2005 00:17 | |
Games |
Final fantasy 11 online Gnoko | 179 | 23-05-2005 08:43 | |