Oud 02-11-2004, 18:40
*AmMiE'tJe*!*
*AmMiE'tJe*!* is offline
Ik vind het echt belachelijk dat zoiets in een land als Nederland kan gebeuren.. k bedoel we kunnen hier toch wel zeggen wat we denken?
Ik zag net op tv een perfecte uitspraak van iemand:

Als je een open maatschappij zoals wij die in Nederland (willen) hebben niet aankan, moet je hier maar weg!

En dan heb ik het echt niet over moslims of whatever.. maar gewoon over mensen die niet normaal kunnen praten en geweld nodig hebben om dingen op te lossen.
Tuurlijk zei van Gogh dingen die pijn kunnen doen, maar reageer als een mens en bestrijdt hem met dezelfde middelen als waarmee hij jou bestrijdt: WOORDEN!
Advertentie
Oud 02-11-2004, 18:40
Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 02-11-2004 @ 19:29 :
Minder dat het een Marokkaan was, nu gaan we weer dat gezeik krijgen dat alle Marokkanen moordenaars zijn en t hele gedoe.

Neemt niet weg dat het zeer kut is en ik het zeer zonde vind. Ik was het lang niet altijd met van Gogh eens maar ik mocht hem wel.

De daad is verwerpelijk, maar dat heeft niets met de nationaliteit van de dader te maken.
\

Jammer dat hij marokkaan is iid. Zou misschien beter zijn als het een Nederlandse Islamiet geweest zou zijn. Dat zou discriminatie tegen gaan. (Kom nu niet met: het is nog niet zeker dat het een islamiet is want, kom op, die conclusie kun je wel trekken).

Ik ben overigens niet in de waan dat het toeval is dat de dader islamitisch is en nee, ik heb niks tegen Islamieten, ik zeg alleen dat het volgens mij geen toeval is dat hij islamitisch is (2e X)
Oud 02-11-2004, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 02-11-2004 @ 19:39 :
herhaal: Hoeveel verschil jij met je buurman.
[bijdehand]veel want mijn buurman is in de 80 en zit bij de zwartenkousenkerk en ik ben 17 en heel anders gelovig dan hij. maar hij is wel lief hoor [/bijdehand]
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 19:35 :
Het is mij te kort door de bocht om te zeggen dat het feit dat de dader islamitisch was, hier niets mee te maken heeft. Mijn inschatting is namelijk dat dat wel een rol heeft gespeeld. Maar dan alleen een rol bij deze dader.

Dat wil dus niet zeggen dat de islam in abstracto aanzet tot geweld. Dat wil dus niet zeggen dat elke islamitische jongere deze daad had kunnen plegen.

Mensen, denk alsjeblieft na, in plaats van toe te geven aan primitieve gevoelens.
Ik snap wat je bedoelt. Ik drukte het misschien wat verkeerd uit, ik wil er alleen mee zeggen dat men niet teveel nadruk op de nationaliteit van de dader moet leggen. Aangezien dat weer genoeg bodem geeft voor rechtspopulitisch gelul.
Verwijderd
Citaat:
AmnesJAn schreef op 02-11-2004 @ 19:41 :
Ik snap wat je bedoelt. Ik drukte het misschien wat verkeerd uit, ik wil er alleen mee zeggen dat men niet teveel nadruk op de nationaliteit van de dader moet leggen. Aangezien dat weer genoeg bodem geeft voor rechtspopulitisch gelul.
Precies. En voor allerlei ander gezwam, met name het ongelooflijk domme gezwam dat hij is vermoord 'omdat hij een mening heeft'. Dat is gewoon niet zo. Hij is niet vermoord omdat hij een mening had, maar omdat hij mensen grof beledigde.
Mya
Mya is offline
Idd, Dan komt er weer slechte kritiek op marokkanen( zo beter)!
Zo'n "alles over 1 kam scheren" effect!
Want het is net als met Nederlanders, er zijn goeie en slechte!
Heeft niets met de Nationaliteit te maken! Vind ik
Oud 02-11-2004, 18:42
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
*AmMiE'tJe*!* schreef op 02-11-2004 @ 19:40 :
Ik vind het echt belachelijk dat zoiets in een land als Nederland kan gebeuren.. k bedoel we kunnen hier toch wel zeggen wat we denken?
Ik zag net op tv een perfecte uitspraak van iemand:

Als je een open maatschappij zoals wij die in Nederland (willen) hebben niet aankan, moet je hier maar weg!

En dan heb ik het echt niet over moslims of whatever.. maar gewoon over mensen die niet normaal kunnen praten en geweld nodig hebben om dingen op te lossen.
Tuurlijk zei van Gogh dingen die pijn kunnen doen, maar reageer als een mens en bestrijdt hem met dezelfde middelen als waarmee hij jou bestrijdt: WOORDEN!
Waar wil je dan Nederlanders plaatsen die niet volgens de regeltjes leven, in Marokko?

En schrijf gewoon met zwart wil je.
Oud 02-11-2004, 18:42
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 18:25 :
Damn, wat een gezeur, als een neo nazi zou zijn doodgeschoten hadden we hier ook niemand horen huilen, dus waarom wel over deze kneus?
Idd. Soms begrijpt je het niet meer. Toen in de dertiger jaren ene Adolf Hitler op het toneel verscheen, had menig mens gewild dat hij de nekschot zou hebben gekregen. Nu er anno 2004 een wijlen poedeltje van datzelfde kaliber ter aarde is besteld, lijkt het opeens een slechte zaak. Je kunt de burgers van dit land ook nooit tevreden houden, he? Misschien is de keerzijde van de medaille wel dat de Metro er stukken, zeker kwalitatief, op vooruit zal gaan.
Oud 02-11-2004, 18:43
ijscoman
ijscoman is offline
Ik vind ook dat hier keihard tegen op getreden moet worden. Theo van Gogh is vaak genoeg bedreigt. Het is nu tijd om te achterhalen waar al die bedreigingen vandaan komen en daar alles binnenste buiten te keren. Ook moet er bij de moordenaar en zijn directe sociale omgeving alles binnenste buitengekeerd worden omdat er een hele grote kans bestaat dat hier meer mensen achter zitten en dat zijn mensen die dus blijkbaar tegen het gene zijn waar onze samenleving voor staat: Tolerantie, Democratie en vrijheid van meningsuiting. Een groepering met een dergelijke mening heeft wat mij betreft ook niets te zoeken in ons land simpelweg omdat deze niet in onze samenleving past en zich er ook duidelijk tegen verzet. Ik denk alleen dat onze overheid hier iets te zachtaardig voor is.
Let wel: Ik zeg niet dat het hier om marokkanen, turken of moslims in het algemeen gaat.
Oud 02-11-2004, 18:44
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 19:41 :
Precies. En voor allerlei ander gezwam, met name het ongelooflijk domme gezwam dat hij is vermoord 'omdat hij een mening heeft'. Dat is gewoon niet zo. Hij is niet vermoord omdat hij een mening had, maar omdat hij mensen grof beledigde.
Wie beledigde hij dan en hoe? Een tv heeft ook een uit-knop.
Oud 02-11-2004, 18:45
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 02-11-2004 @ 19:42 :
Idd. Soms begrijpt je het niet meer. Toen in de dertiger jaren ene Adolf Hitler op het toneel verscheen, had menig mens gewild dat hij de nekschot zou hebben gekregen. Nu er anno 2004 een wijlen poedeltje van datzelfde kaliber ter aarde is besteld, lijkt het opeens een slechte zaak. Je kunt de burgers van dit land ook nooit tevreden houden, he? Misschien is de keerzijde van de medaille wel dat de Metro er stukken, zeker kwalitatief, op vooruit zal gaan.
Theo van Gogh met iemand vergelijken die 6 miljoen joden op zijn geweten heeft vind ik een gebrek van iedere vorm van realiteit en tact.
Oud 02-11-2004, 18:46
Mya
Mya is offline
Citaat:
Ok ik was het ook zeker niet altijd met Van Goggh eens! En grof beledigen van mensen kan ook zeker niet!! Maar dat is dan toch geen reden om iemand te vermoorden?? Dan verlaag je je diep, zeeer diep onder zijn niveau
Oud 02-11-2004, 18:47
Verwijderd
ik moet toch even lachen om Rita
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Quincy schreef op 02-11-2004 @ 19:44 :
Wie beledigde hij dan en hoe?
ik kan me op zich nog wel zover inleven in een moslim om te begrijpen dat je het niet leuk als jij en je geloofsgenoten geitenneukers genoemd worden.
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 02-11-2004 @ 19:44 :
Wie beledigde hij dan en hoe? Een tv heeft ook een uit-knop.
Heb je zijn columns wel eens gelezen?

- geitenneukers
- achterlijke baardapen
- pooiers van de profeet
- pedofiel (over Mohammed)

et cetera.

En inderdaad, een tv kun je uitzetten, maar jij weet net zo goed als ik dat het zo simpel niet ligt als iemand jou tot in het diepst van je ziel beledigt (geloof ligt altijd gevoelig).
Oud 02-11-2004, 18:48
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
An Outlaw schreef op 02-11-2004 @ 19:47 :
ik kan me op zich nog wel zover inleven in een moslim om te begrijpen dat je het niet leuk als jij en je geloofsgenoten geitenneukers genoemd worden.
Ik ben ook vaak genoeg onprettig bejegend vanwege mijn half Duitse achtergrond, daar heb ik ook niemand voor omver geknald.
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 02-11-2004 @ 19:42 :
Interessant. Maar waarom zie jij hem dan als hetzelfde kaliber van Hitler?
Verwijderd
Citaat:
childish schreef op 02-11-2004 @ 19:46 :
Ok ik was het ook zeker niet altijd met Van Goggh eens! En grof beledigen van mensen kan ook zeker niet!! Maar dat is dan toch geen reden om iemand te vermoorden?? Dan verlaag je je diep, zeeer diep onder zijn niveau
Natuurlijk niet. Denk je nou echt dat ik de moordenaar verdedig? Het gaat mij erom dat mensen denken dat hij is vermoord vanwege het feit dat hij een mening had. Dat is niet zo. Hij is vermoord omdat zijn moordenaar zich beledigd voelde. Daarvoor vermoord je natuurlijk niet iemand, maar ik denk dat je wel gerust kunt zeggen dat zijn moordenaar niet spoort.
Oud 02-11-2004, 18:49
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Quincy schreef op 02-11-2004 @ 19:48 :
Daar heeft ie mij ook nog geen antwoord op gegeven.
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 19:47 :

- geitenneukers
- achterlijke baardapen
- pooiers van de profeet

et cetera.

En inderdaad, een tv kun je uitzetten, maar jij weet net zo goed als ik dat het zo simpel niet ligt als iemand jou tot in het diepst van je ziel beledigt (geloof ligt altijd gevoelig).
juist.

zeker omdat moslims al bekend staan als (extra) gepassioneerd als het om hun geloof gaat.
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Quincy schreef op 02-11-2004 @ 19:48 :
hmmz misschien zei hitler ook dingen die hij niet leuk vond? Theo van Gogh heeft volgens mij nog nooit 6 milioen moslims gedood.
Oud 02-11-2004, 18:50
Mya
Mya is offline
Wat heeft Hitler hier nu weer mee te maken? Dat is toch van een heel andere aard!
Oud 02-11-2004, 18:50
Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
En die beledigingen komen voort uit zijn Ideologie. Waarom doet iedereen hier zo moeilijk over. Belediging, mening, het ligt zo dicht bij elkaar. Ik weet dat het één goed is en het ander slecht maar als je het mij vraagt is het irrelevant.

Beledigt iemand je, dan spreek je hem daar op aan, schrijf je een brief, wat dan ook, het maakt niet uit wat je doet. Voor een mening die je niet aanstaat geldt precies hetzelfde. Hij is vermoord vanwege zijn uitspraken, en daar gaat het om! Nu kun je uren gaan lopen lullen of hij die uitspraken had mogen doen ja of nee, maar dat doet er niet toe! Moord is geen optie!
Oud 02-11-2004, 18:51
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
jeas schreef op 02-11-2004 @ 18:49 :
Van Gogh lag in het verleden als columnist vaker onder vuur. Hij werd aangeklaagd wegens vermeend anti-semitisme, maar ook wegens moslimhaat. In 1997 schreef hij in Nieuwe Revu, samen met Theodor Holman, een stuk onder de kop: "Een lul van één meter tachtig. Allah is groot. Allah is machtig." En in 1995 een column in HP/De Tijd onder de kop "Leve de islam!". Hij beschreef moslims daarin als ''boodschappers van de achterlijkste duisternis", als "gelovigen bij wie jij als eerste in aanmerking komt om voor hun gedroomde vuurpeloton de zegeningen van Allah te ondergaan", en als "gelovigen die flikkers 'onrein' vinden, netvrouwen, o als ongestelde ngelovigen of alle anderen die niet aan de normen voldeden van die geitenneuker uit Mekka".

''Maar als ik de deskundigen goed begrepen heb, was Aïsja negen toen ze mee de woestijn in werd meegenomen, uitgehuwelijkt aan een vieze oom die zich Mohammed noemde. Zou een verkrachter van kleine meisjes volgens Dittrich eerzamer zijn als ’ie de Koran op z’n geweten heeft. ..... Volgens de AIVD en Harry van Bommel mag ik dit allemaal niet zeggen. Want mede dankzij mij zal de Vijfde Colonne van de geitenneukers binnenkort in een wanhopige schreeuw om ‘respect’ uw en mijn kinderen met gifgas, ziektes en atoombommen bestoken. Da’s logisch, hè?''

------------------------------------------------------------------------------------

Dit volk is gevaarlijk
Deze mensen zijn ziek
Het moet maar eens voor eens en voor altijd afgelopen zijn met die extremistische moslims en met de uiting van deze achterlijke godsdienst zoizo.

Ik wacht met smart op de dag dat wij als Nederlanders hier een einde aan gaan maken.
Hierbij sluit ik me aan.
Oud 02-11-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
An Outlaw schreef op 02-11-2004 @ 19:49 :
juist.

zeker omdat moslims al bekend staan als (extra) gepassioneerd als het om hun geloof gaat.
Niet alleen moslims. Christenen zijn daarin net zo fel. Herinner je je nog dat Metro een strip (Peer de Plintkabouter) heeft gecensureerd omdat het boze brieven van christenen regende na een grapje over Jezus? Oke, ze knalden de tekenaar niet neer, maar toch.

Die lui zijn net zo erg. Bijvoorbeeld in Amerika zijn er genoeg fanatieke christenen die met de bijbel in de hand abortusartsen afknallen, maar je hoort nooit iemand stellen dat dat zulke gewelddadige christenen zijn, of dat het hun geloof is dat ze tot die daden heeft gebracht.
Oud 02-11-2004, 18:53
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 19:47 :

- geitenneukers
- achterlijke baardapen
- pooiers van de profeet

et cetera.

De joden hebben hier nooit moeite mee gehad. De ene godsdienst is wel iets anders de Islam maar om dooschieten van mensen hierdoor te rechtvaardigen? Dat gaat mij wat te ver. Iedere mongool is blij met zijn leven en niemand wil zijn leven kwijtraken door een ander dus moeten de godsdiensten zich hierop aanpassen.
Oud 02-11-2004, 18:53
onderkoffer
onderkoffer is offline
zou het trouwens zo zijn dat de impact van een dergelijke gebeurtenis evenredig is met het aantal sotjes dat er hier word geplaatst?
Oud 02-11-2004, 18:54
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 19:48 :
Natuurlijk niet. Denk je nou echt dat ik de moordenaar verdedig? Het gaat mij erom dat mensen denken dat hij is vermoord vanwege het feit dat hij een mening had. Dat is niet zo. Hij is vermoord omdat zijn moordenaar zich beledigd voelde. Daarvoor vermoord je natuurlijk niet iemand, maar ik denk dat je wel gerust kunt zeggen dat zijn moordenaar niet spoort.
Dat betekent dan dus dat er heel veel meer mensen zijn die niet sporen want mensen als Theo van Gogh, Ayaan Hirschi Ali en meer mensen met een mening van de zelfde soort kunnen de aantal bedreigingen die ze hebben gehad niet meer op 2 handen tellen. Ik vind dat dit een duidelijk signaal is dat er in dit land iets niet klopt en dat hier mensen binnen gelaten zijn die ideen verspreiden die in conflict zijn met dat gene waar onze samenleving voor staat. Dat is op zich nog geen probleem hoewel ik me zeer sterk af vraag wat die mensen doen in een land waar in ze het niet eens zijn met dat gene waar de samenleving voor staat maar het probleem begint zich dus te vormen wanneer er mensen binnen die samenleving bedreigd en/of vermoord worden.
Oud 02-11-2004, 18:55
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Jij weet ook heel goed dat een mening in groot publiek alleen gehoord wordt als hij ten eerste de gevoelens van veel mensen weergeeft en ten tweede, minstens even belangrijk, deze gevoelens weet te prikkelen. Dat lukt niet door als nr 1000000 in de rij te roepen dat 'vrouwenmishandeling' niet kan; dat lukt wel door er een extravagante film over te maken.
Van Gogh gaf enkel zijn mening, op zijn eigen directe, cynische manier. Hij wilde dat dit gehoord werd. Hij wilde dat alles gezegd kon worden. Hij is niet vermoord omdat hij een mening had; hij is vermoord omdat hij zijn principes uitdroeg.
Mya
Mya is offline
Zo zie je maar! Je kan niet iedereen over 1 kam scheren! Net als christenen met hun bijbel die arbortusartsen afknallen!! Er staat echt niet in de bijbel dat je dat moet doen! Net als met moslims! Er zijn een hoop goede! en die krijgen nu negatieve publiciteit! en dat is waar ik op tegen ben
Verwijderd
Citaat:
Gandalf schreef op 02-11-2004 @ 19:50 :
En die beledigingen komen voort uit zijn Ideologie. Waarom doet iedereen hier zo moeilijk over. Belediging, mening, het ligt zo dicht bij elkaar. Ik weet dat het één goed is en het ander slecht maar als je het mij vraagt is het irrelevant.
Ideologie my ass. Van Hirsi Ali kun je misschien nog zeggen dat Submission en haar uitspraken voortkomen uit haar welgemeende medeleven met onderdrukte islamitische vrouwen maar Van Gogh wilde echt alleen maar schoppen. Als je zijn teksten las weet je dat.

Het gaat men er niet om dat hij iets zegt, maar wat hij zegt. Dat is een principiëel verschil.

Citaat:
Beledigt iemand je, dan spreek je hem daar op aan, schrijf je een brief, wat dan ook, het maakt niet uit wat je doet. Voor een mening die je niet aanstaat geldt precies hetzelfde. Hij is vermoord vanwege zijn uitspraken, en daar gaat het om! Nu kun je uren gaan lopen lullen of hij die uitspraken had mogen doen ja of nee, maar dat doet er niet toe! Moord is geen optie!
Ik praat moord toch ook niet goed? Het gaat mij er alleen om dat als jij een groep mensen beledigt er toevallig een gestoorde gek zich in die groep kan bevinden die niet het fatsoen heeft om een brief te schrijven, maar zoals hier naar een wapen grijpt.
*AmMiE'tJe*!*
*AmMiE'tJe*!* is offline
Citaat:
Waar wil je dan Nederlanders plaatsen die niet volgens de regeltjes leven, in Marokko?
Okay dan speciaal voor jou in het zwart,
en hoe kom je bij het idee dat die Nederlanders dan naar Marokko zouden moeten gaan Het spijt me zeer dat je het niet doorhebt maar er zijn nog meer plaatsen op de wereld...
Bovendien heeft die uitspraak niks te maken met het uitzetten van mensen maar met respect voor de open maatschappij van nederland en als je dit niet hebt dan hoor je eigenlijk niet in Nederland thuis!
Oud 02-11-2004, 18:56
Mya
Mya is offline
Citaat:
Zo zie je maar! Je kan niet iedereen over 1 kam scheren! Net als christenen met hun bijbel die arbortusartsen afknallen
Ik bedoelde met de bijbel in de hand
Oud 02-11-2004, 18:57
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 19:52 :
Niet alleen moslims. Christenen zijn daarin net zo fel. Herinner je je nog dat Metro een strip (Peer de Plintkabouter) heeft gecensureerd omdat het boze brieven van christenen regende na een grapje over Jezus? Oke, ze knalden de tekenaar niet neer, maar toch.

Die lui zijn net zo erg. Bijvoorbeeld in Amerika zijn er genoeg fanatieke christenen die met de bijbel in de hand abortusartsen afknallen, maar je hoort nooit iemand stellen dat dat zulke gewelddadige christenen zijn, of dat het hun geloof is dat ze tot die daden heeft gebracht.
Peer was inderdaad een zwaar gemis voor de Metro.
Verwijderd
Ik vind het echt eng om te zien hoe het haten en discrimineren van moslims in de nederlandse maatschappij verankerd zit en word getolereerd.

Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 19:54 :
Dat betekent dan dus dat er heel veel meer mensen zijn die niet sporen want mensen (...)
Die zijn er ook. Er lopen een hoop gekken rond. Daarom is dit ook niet te voorkomen. Gekken hou je altijd.

Citaat:
Quincy schreef:
De joden hebben hier nooit moeite mee gehad (...)
Ach, kom op man. Je hoeft ook maar dít over joden te zeggen en Ronny Naftaniël staat al op zijn achterste benen en roept over antisemitisme. En de moord op Yitzhak Rabin, toch het schoolvoorbeeld van een politieke liquidatie, werd ook gepleegd door een ultra-orthodoxe jood.
Oud 02-11-2004, 18:58
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 19:52 :

dat verhaal over die strip ken ik niet, want ik ga niet dagelijks met het openbaar vervoer.

ook van wat je zegt over die christenen die abortusartsen vermoorden had ik nog nooit gehoord, maar het klopt natuurlijk niet.

natuurlijk is het zo dat het in elk geloof voorkomt dat mensen geweld plegen uit geloofsovertuiging, maar in mijn ogen is dat bij de islam toch wel het ergst. Kijk bijvoorbeeld naar de jihad, in geen enkel ander geloof heb je zoiets.
Oud 02-11-2004, 19:00
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ik weet niet wat iedereen steeds doorzeikt over molsims, hij deed dat ook met christenen etc. religie in het algemeen. dat hij toevallig word neergeknald door een moslim... en op het journaal zeiden ze dat hij nauwelijks/geen enkele keer is bedreigd.
Oud 02-11-2004, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 02-11-2004 @ 20:00 :
[...]dat hij toevallig word neergeknald door een moslim... [...]
Is dat echt zo toevallig of steek je gewoon je kop in het zand?
Oud 02-11-2004, 19:02
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
An Outlaw schreef op 02-11-2004 @ 19:58 :
dat verhaal over die strip ken ik niet, want ik ga niet dagelijks met het openbaar vervoer.

ook van wat je zegt over die christenen die abortusartsen vermoorden had ik nog nooit gehoord, maar het klopt natuurlijk niet.

natuurlijk is het zo dat het in elk geloof voorkomt dat mensen geweld plegen uit geloofsovertuiging, maar in mijn ogen is dat bij de islam toch wel het ergst. Kijk bijvoorbeeld naar de jihad, in geen enkel ander geloof heb je zoiets.
Ach de Christenen hadden kruistochten enzo...
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 19:57 :

Ach, kom op man. Je hoeft ook maar dít over joden te zeggen en Ronny Naftaniël staat al op zijn achterste benen en roept over antisemitisme. En de moord op Yitzhak Rabin, toch het schoolvoorbeeld van een politieke liquidatie, werd ook gepleegd door een ultra-orthodoxe jood.
Incidenten zijn er altijd.
juno
juno is offline
Citaat:
An Outlaw schreef op 02-11-2004 @ 19:58 :
*kuch*
Kruistochten
Oud 02-11-2004, 19:04
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 19:57 :
Die zijn er ook. Er lopen een hoop gekken rond. Daarom is dit ook niet te voorkomen. Gekken hou je altijd.
Het vervelende is alleen wanneer deze gekken zich gaan organiseren en zich als gemeenschap gaan opstellen en daarbij de rest van hun landsgenoten en geloofsgenoten in mee sleuren. En bedreigingen sturen uit naam van de "islamitische gemeenschap" hiermee word er ten eerste vijandelijkheid en onbegrip gecreeerd tussen de nederlandse maatschappij en de islamitische gemeenschap en ten tweede krijg je mensen die de dreigementen daadwerkelijk uitvoeren en daarom moet de overheid eens wakker worden en eens heel goed gaan kijken wie er wel en niet in dit land mogen blijven en wie ze wel en niet binnen laten en misschien moeten ze in dit geval ook wel met de ijzeren hand optreden want als ze nu niets doen dan zal er gegarandeerd weer zoiets gebeuren.
Oud 02-11-2004, 19:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
juno schreef op 02-11-2004 @ 20:02 :
*kuch*
Kruistochten
Je was me voor...
Oud 02-11-2004, 19:06
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
*kuch*
Kruistochten
En dat deden de Christenen zoveel honderd jaar geleden.
Osama roept vandaag de dag nog op tot Jihad.
*kuch, barbaarse moslims met cultuurachterstand*
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 02-11-2004 @ 20:02 :
Ach de Christenen hadden kruistochten enzo...
ik heb het over de tegenwoordige situatie.

in dit geval kun je de kruistochten wat mij betreft echt wel buiten beschouwing laten omdat het al zolang geleden is.

zie jij de paus op dit moment mensen oproepen voor een kruistocht? nee.

terwijl er wel imaans zijn die mensen oproepen de jihad uit te voeren.
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 02-11-2004 @ 20:04 :
Het vervelende is alleen wanneer deze gekken zich gaan organiseren en zich als gemeenschap gaan opstellen en daarbij de rest van hun landsgenoten en geloofsgenoten in mee sleuren. En bedreigingen sturen uit naam van de "islamitische gemeenschap" hiermee word er ten eerste vijandelijkheid en onbegrip gecreeerd tussen de nederlandse maatschappij en de islamitische gemeenschap en ten tweede krijg je mensen die de dreigementen daadwerkelijk uitvoeren en daarom moet de overheid eens wakker worden en eens heel goed gaan kijken wie er wel en niet in dit land mogen blijven en wie ze wel en niet binnen laten en misschien moeten ze in dit geval ook wel met de ijzeren hand optreden want als ze nu niets doen dan zal er gegarandeerd weer zoiets gebeuren.
Misschien moeten nederlanders eens ophouden met discrimineren en mensen van buitenlandse komaf het leven zuur te maken, dat lijkt mij eens een goed begin. Het intolerante nederlandse plebs zorgt zelf voor de polarisatie, en durft dan ook nog te zeiken. Ziek gewoon.
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
*kuch*
Kruistochten
Kun jij me misschien vertellen waar er nu op dit moment christelijke kruistochten op de wereld plaats vinden? En dan zal ik je het makkelijk maken noem een voorbeeld dat naar verhouding maar minimaal de helft zo groot is als de wereldwijde JiHad.
Oud 02-11-2004, 19:07
Verwijderd
Citaat:
An Outlaw schreef op 02-11-2004 @ 20:06 :
ik heb het over de tegenwoordige situatie.
Dan hoeven we je alleen door te verwijzen naar de VS.
Oud 02-11-2004, 19:07
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 02-11-2004 @ 20:06 :
Misschien moeten nederlanders eens ophouden met discrimineren en mensen van buitenlandse komaf het leven zuur te maken, dat lijkt mij eens een goed begin. Het intolerante nederlandse plebs zorgt zelf voor de polarisatie, en durft dan ook nog te zeiken. Ziek gewoon.
Vechten voor je eigen ondergang.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten