Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2002, 10:59
Verwijderd
Heb 'm laatst bij de sneak in Kriterion gezien. Hij zal wel alleen in filmhuizen gaan draaien, maar mensen die 'm gezien hebben, wat vonden jullie ervan? Ik vond het echt een van de beste films die ik ooit gezien heb!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2002, 17:04
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Één van de besten van 2001.
Oud 17-06-2002, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
absoluut... echt geweldig... ik denk wel het beste wat ik tot nu toe gezien heb. Erg goed plot, ingewikkeld, maar nooit gezapig doordat je het niet begrijpt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 19:46
legatus
legatus is offline
Mooi debuut dat meeviel met de grimmigheid waar velen over spraken. De commentaartrack op de dvd is érg irritant met Jack Gyllenthaal's oninteressante toevoegingen en puberaal gedrag.

Alhoewel alles wel 'logisch' is bleef ik achter met het gevoel genaaid te zijn, het is uiteindelijk ook meer een tijdsbeeld gemengd met een aparte [science fiction] filofosie waar we hier wel eens over mogen uitwijden.

Wat was Donnie's taak? Het redden van leden van zijn famillie? En waarom zijn de personages in de dimensie volgens de regisseur allemaal 'gidsen' in een wel heel letterlijke vorm?

M.a.w. How does one suck a fuck?
Oud 26-06-2002, 17:41
GinnyPig
GinnyPig is offline
Ik heb hem net gezien, en ik moet zeggen dat de film zeer de moeite waard was .

Echt een film waar je nog best lang over kan discussieren. Dat het verder de eerste film is van Richard Kelly vind ik best knap... Ben benieuwd wat zijn volgende productie zal zijn.

Anywayz, een film om te zien .
Oud 26-06-2002, 19:40
legatus
legatus is offline
Richard Kelly schrijft momenteel het script voor Jonathan Mostow, die het zal gaan regisseren. De titel is THE HOUSE AT THE END OF THE STREET, en Mostow heeft gezegd dat hij zat is van al die 'enge' films die hij zelf niet eng vind en hiermee dus wil laten zien wat eng dan wel is volgens hem.
Oud 27-06-2002, 16:11
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
legatus schreef:
Richard Kelly schrijft momenteel het script voor Jonathan Mostow, die het zal gaan regisseren. De titel is THE HOUSE AT THE END OF THE STREET, en Mostow heeft gezegd dat hij zat is van al die 'enge' films die hij zelf niet eng vind en hiermee dus wil laten zien wat eng dan wel is volgens hem.
Hm, zou interessant kunnen worden. Breakdown begon behoorlijk goed, U-571 zat wel aardig in elkaar, en we moeten maar even afwachten hoe T3 wordt...

Hier staat wel een interessante uitleg over de film (SPOILERS):

http://www.mrcranky.com/movies/blade2/72.html
Oud 30-06-2002, 09:33
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
---------SPOILER-SPOILER-SPOILER-SPOILER--------------

Ik heb Donnie Darko gisteren gezien. Ik snapte het meeste wel alleen het einde niet.
Mijn vriendin zegt dat hij op het einde met die auto(tijdmachine) terugreist. En dat hij dat met die vliegtuig motor overnieuw wilt doen en dan dood wilt. Maar op een andere site lees ik weer dat er helemaal geen tijdreizen in voorkomt.

Heeft iemand een goede uitleg over het einde van de film. Natuurlijk wel met het kopje Spoiler erboven

Laatst gewijzigd op 30-06-2002 om 09:35.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 10:45
legatus
legatus is offline
Er komt in principe ook geen tijdreizen in voor. Er zijn twee universums, een van zijn huidige leven en een mogelijk ander verloop van zijn leven. Deze kruizen elkaar.

Subdimensies. De lange slierten die uit de lichamen komen een aantal keren in de film zijn een reflectie van Kelly over het idee dat iedereen geleid word in zijn leven. Het zijn een soort 'paden'.
Oud 30-06-2002, 12:34
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
legatus schreef:
Er komt in principe ook geen tijdreizen in voor. Er zijn twee universums, een van zijn huidige leven en een mogelijk ander verloop van zijn leven. Deze kruizen elkaar.

Subdimensies. De lange slierten die uit de lichamen komen een aantal keren in de film zijn een reflectie van Kelly over het idee dat iedereen geleid word in zijn leven. Het zijn een soort 'paden'.
Oh.. nu valt het kwartje een beetje

In feite kijkt hij op het eind dus naar het vliegtuig waar de motor vanaf valt, en hoe deze 'naar een andere dimensie' valt, waar hij wel onder dat ding terecht komt.
Oud 01-07-2002, 18:37
Verwijderd
heel mooie film ja
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 01:20
Verwijderd
Kan iemand me misschien ff meer info verschaffen? Bijvoorbeeld wát voor filmgenre het is, wie er in meespelen (mits het bekende namen zijn dan) enzo?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 11:07
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
eXo schreef:
Kan iemand me misschien ff meer info verschaffen? Bijvoorbeeld wát voor filmgenre het is, wie er in meespelen (mits het bekende namen zijn dan) enzo?
Voor wat nuttige info:
http://us.imdb.com/Title?0246578
Oud 02-07-2002, 12:04
Verwijderd
t
h
n
x
!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 15:15
Desp
Desp is offline
Ik heb hem gisteren gezien, erg goed! Einde wekte kippenvel op tjeez...

**SPOILER**
Ik las net dat iemand het had over een andere dimensie, en niet tijdreizen. Maar als je een beetje op hebt gelet, ging het toch echt over een cyclus van tijd... Het konijn kwam uit de toekomst, evenals dat stuk vliegtuig... Later werd de toekomst veranderd doordat Donnie het huis níet verliet toen het stuk vliegtuig zijn kamer in viel, daardoor redde hij dus Gretchen.
**SPOILER**
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 15:16
Desp
Desp is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef:

Ik heb Donnie Darko gisteren gezien. Ik snapte het meeste wel alleen het einde niet.
Mijn vriendin zegt dat hij op het einde met die auto(tijdmachine) terugreist. En dat hij dat met die vliegtuig motor overnieuw wilt doen en dan dood wilt. Maar op een andere site lees ik weer dat er helemaal geen tijdreizen in voorkomt.

Heeft iemand een goede uitleg over het einde van de film. Natuurlijk wel met het kopje Spoiler erboven
**SPOILER**
Je hebt wel gelijk, hij gaat dood om Gretchen te redden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 23:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Helemaal mee eens. Moet alleen wel zeggen dat ik hem niet zo heel erg Dark vond. Wel erg goeie suspense.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 09:53
dopehead
dopehead is offline
ik zal m denk ik over 2 daagjes kijken,heb dat korte info stukje gelezen en lkijkt me wel grappig
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 14:15
ruub
ruub is offline
SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Donnie oppert zichzelf op om de rest te helpen.
ENkel de motor van het vliegtuig komt door een tijdrimpel in het verledem (6 okt?) terecht....het vligtuig stort neer op 30 okt (hallloween)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 14:28
legatus
legatus is offline
MEER SPOILERS!!!!

Niet geheel mee eens Ruub.

Tenslotte is de reden waarom zijn moeder en zijn zusje in het vliegtuig zitten gecreeërd in het parallele universum.

Waarom jezelf offeren voor een ramp die je zelf gecreeërd hebt in een parallele universum en die rechttrekken in een andere? Dan los je niks op... je leeft tenslotte nog in het andere universum, waar Gretchen gestorven is, Swayze ontmaskerd is en andere zaken onveranderd zijn.
Oud 09-07-2002, 12:46
Desp
Desp is offline
Citaat:
legatus schreef:
MEER SPOILERS!!!!

Niet geheel mee eens Ruub.

Tenslotte is de reden waarom zijn moeder en zijn zusje in het vliegtuig zitten gecreeërd in het parallele universum.

Waarom jezelf offeren voor een ramp die je zelf gecreeërd hebt in een parallele universum en die rechttrekken in een andere? Dan los je niks op... je leeft tenslotte nog in het andere universum, waar Gretchen gestorven is, Swayze ontmaskerd is en andere zaken onveranderd zijn.
**SPOILERS**

Het is geen paralel universum joh... Het is de toekomst. Donnie weet die te veranderen door met zijn auto (en de dode Gretchen) terug naar de tijd te rijden, en die nacht dat het vliegtuig ding neer stort thuis te blijven. Daardoor verandert hij de toekomst -> hij gaat dood, ontmoet Gretchen nooit, neemt Gretchen dus ook niet meer op Haloween, Gretchen wordt dus ook niet aangereden door Frank.
Timetravel, precies zoals hij min of meer zijn plan heeft uitgelegd aan die leraar op school..
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 20:01
Verwijderd
Citaat:
IEMOW-KOR schreef:
Mijn vriendin zegt dat hij op het einde met die auto(tijdmachine) terugreist. En dat hij dat met die vliegtuig motor overnieuw wilt doen en dan dood wilt.
ja ik heb dus toch gelijk he
=vriendin voor de duidelijkheid
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 20:26
Verwijderd
SPOILERS
-
-
-
-
-
-
Als Donnie dus teruggaat in de tijd en zichzelf 'opoffert' dan heeft hij Frank niet meer vermoord waardoor de gebeurtenissen in de film gewoonweg niet plaats gevonden kunnen hebben omdat Franks geest dan niet meer teruggegaan kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 21:56
Desp
Desp is offline
Citaat:
CycLoner schreef:
SPOILERS
-
-
-
-
-
-
Als Donnie dus teruggaat in de tijd en zichzelf 'opoffert' dan heeft hij Frank niet meer vermoord waardoor de gebeurtenissen in de film gewoonweg niet plaats gevonden kunnen hebben omdat Franks geest dan niet meer teruggegaan kan zijn.
**SPOILERS**
Precies, hij verandert de loop van de toekomst
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2002, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Desp schreef:

**SPOILERS**
Precies, hij verandert de loop van de toekomst
Waar ik op doelde was, als de gebeurtenissen in de film niet meer plaats hebben gevonden, hoe kan donnie dan teruggaan in de tijd? Paradox, dus geen tijdreizen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 14:36
Desp
Desp is offline
Citaat:
CycLoner schreef:

Waar ik op doelde was, als de gebeurtenissen in de film niet meer plaats hebben gevonden, hoe kan donnie dan teruggaan in de tijd? Paradox, dus geen tijdreizen
Wel tijdreizen, maar doordat hij vanuit de toekomst in het verleden iets wijzigt, wijzigt hij de toekomst...
Als je beetje had opgelet werd er in de film constant gesproken over timetravel... en oh ja, dat is tijdreizen...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Desp schreef:

Wel tijdreizen, maar doordat hij vanuit de toekomst in het verleden iets wijzigt, wijzigt hij de toekomst...
Als je beetje had opgelet werd er in de film constant gesproken over timetravel... en oh ja, dat is tijdreizen...
Hij verandert de toekomst. Maar juist doordat hij deze verandert elimineert hij weer de mogelijkheid om vanuit de toekomst terug te gaan in de tijd. Wederom, paradox. Ik blijf toch bij legatus' theorie.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 11:25
legatus
legatus is offline
Desp heeft het commentaar (op de DVD) van de regisseur ook nog niet gehoord.

Tijdreizen heeft in deze film een hele andere context.

Hij zit in een parallel universum, niet in de toekomst. Tijd bestaat niet, dus zul je ook niet kunnen reizen in de tijd. Er word geen 'toekomst' veranderd. Er word een mogelijk verloop van een ander leven in een ander universum 'veranderd'.
Oud 13-07-2002, 13:07
Desp
Desp is offline
Citaat:
legatus schreef:
Desp heeft het commentaar (op de DVD) van de regisseur ook nog niet gehoord.

Tijdreizen heeft in deze film een hele andere context.

Hij zit in een parallel universum, niet in de toekomst. Tijd bestaat niet, dus zul je ook niet kunnen reizen in de tijd. Er word geen 'toekomst' veranderd. Er word een mogelijk verloop van een ander leven in een ander universum 'veranderd'.
Ok, dus heeft het wel met tijd te maken, maar niet per devinitie tijdreizen, meer universum-reizen? Maar Donnie denkt zelf toch wel dat hij naar het verleden reist?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 17:39
legatus
legatus is offline
Niet met tijd, wel met reizen.

Maar jouw uitspraak roept vragen bij mij op. Waar startte volgens jouw Donnie's reis naar de toekomst? En is het konijn dan in de toekomst of komt hij uit de toekomst naar Donnie om hem het nieuws mee te delen?

(volgens de regisseur begint de overstap naar het andere universum als de klok in zijn huis twaalf uur slaat -- lekker cliché)

Donnie denkt niet dat hij naar het verleden reist. Hij probeert om te gaan met de veranderingen in zijn lichaam. Dit is meer een film over puberteit en de jaren 80. Het is een tijdsbeeld met metaforen en ideeën van de regisseur.
Oud 16-07-2002, 20:24
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
hij was best wel goed,
maar ik vond het nogal een freaky film
er zijn best wel betere films
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 11:00
phrase
phrase is offline
zo droog....

ik wilde een top plaatsen over dat ik de film dus totaaaal niet begrijp enzo, maar na het lezen van al jullie intelligente opmerkingen, ideeën en filosofieën ben ik er denk ik wel uit....
nog een andere discussie over DD: http://www.mrcranky.com/movies/blade2/72.html
Met citaat reageren
Oud 20-07-2002, 16:10
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
phrase schreef:

nog een andere discussie over DD: http://www.mrcranky.com/movies/blade2/72.html
Heh, dat had ik ook al gezien....
Oud 20-07-2002, 16:52
phrase
phrase is offline
sorry baas.....

dat had ik over het hoofd gezien! dusse... no hard feelings?
ik zat nl te surfen en kwam verschillende sites en discussies tegen, en dit vond ik de interessantste, vandaar.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 23:47
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
phrase schreef:
sorry baas.....

dat had ik over het hoofd gezien! dusse... no hard feelings?
ik zat nl te surfen en kwam verschillende sites en discussies tegen, en dit vond ik de interessantste, vandaar.
Natuurlijk no hard feelings.

Ik ben trouwens Dutch_Boy34 in die discussie. (sucky nick, maar ja, die heb ik daar al jaren)

Wat vond je trouwens van Donnie Darko?
Oud 22-07-2002, 10:32
phrase
phrase is offline
gemengd.....
normaal gesproken weet ik heel goed te verwoorden wat ik van een film vind. meestal ook nog in Nederlandsch correcte volzinnen . maar nu!? ik weet het bijgod niet! ik was met iemand die de film vergeleek met American Beauty, en dat die laatste dan wel beter was. daar sluit ik me graag bij aan.

**S P O I L E R Z***
verder vond ik alle filosofieën die gepresenteerd worden wel interessant, vond ik het jammer dat Roberta Sparrow aka Grandma Death als schrijfster van het boek niet verder wordt uitgediept, en ben ik heeeeeeel blij dat Maggie Gyllenhaal (aka zusje Elizabeth Darko) ook te zien is in 40 days and 40 nights!

voor leuke broer-zus foto: http://us.imdb.com/EGallery?source=g...enhaal,+Maggie
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 12:54
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
phrase schreef:
ik was met iemand die de film vergeleek met American Beauty, en dat die laatste dan wel beter was. daar sluit ik me graag bij aan.

In bepaalde opzichten zijn de films wel te vergelijken. In beide films draait het om een upper middle class familie in de suburbs, die echter minder harmonieus leven als ze naar buiten toe lijken te doen, wat tot grappige dan wel tragische situaties leidt. Wat ik aan Doniie Darko wel zo verfrissend vond was dat de familieleden zich wat meer als mensen van vlees en bloed gedroegen dan in American Beauty.
Oud 22-07-2002, 21:07
phrase
phrase is offline
oh?ik heb er anders geen problemen mee om mooie meisjes in een bad vol rozenblaadjes te zien dobberen hoor!!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 13:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
phrase schreef:
oh?ik heb er anders geen problemen mee om mooie meisjes in een bad vol rozenblaadjes te zien dobberen hoor!!
Tja, er zat geen nudity in Donnie Darko...

Oud 03-08-2002, 08:15
Verwijderd
Ok, beetje laat, maar goed, ik heb hem dus ook gezien nu, maar nu zit ik met heel wat vragen. Laat ik het dus maar rustig opbouwen door te beginnen met 1 vraag .

Als donnie een portal heeft gevonden en daadwerkelijk terug gegaan is naar 8 oktober 1988, zou hij dan ook niet tegelijkertijd op de golfbaan moeten liggen? Enkel zijn toekomstige versie zou dan dus overlijden door in bed te blijven, maar dan zou de donnie op de golfbaan toch nog wel moeten bestaan? Dat zou ook betekenen dat hij 28 dagen 6 uur 42 minuten en 12 seconden later spontaan van de wereld zou verdwijnen en weer in dezelfde cyclus belanden. De enige manier zou dus zijn door allebei tegelijk in die bed te overlijden. (En waar is de overleden gretchen?)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 13:42
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Iedereen volgt zijn "tijdpad" de meeste mensen hebben een korte slang uit zich komen die de ruimte waarnemen, donnie daarintegen kan de ruimte helemaal in hij heeft een oneindige slang uit zich komen. Hierdoor wist hij al van te voren wat er allemaal ging gebeuren op zijn tijdpad. Dit kan enkel als donnie in een trance raakt, uit zich zelf of in slaap, of als hij in trance wordt gebracht door die pschyiater. Doordat donnie zo hoog intelligent is, is hij alleen op de wereld en niemand begrijpt hem. Daardoor verzint hij dat konijn, waarmee hij communiceert. Dit konijn is slechts een medium, een soort kanaal die de data op zijn levenspad zó omzet dat donnie het kan begrijpen. Dit bepaalt alles wat hij doet in de film.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 16:36
NecroDopey
NecroDopey is offline
Het mysterieuse is inderdaad intrigerend in deze film. Toch stoorde ik me aan veel elementen in deze film. Donnie die zogenaamd superslim is en dat komt dan naar voren als hij tegen zijn juf ingaat wanneer hij een streep op love-hate moet zetten. Of wanneer hij in de zaal opstaat en via de microfoon de presentator op het podium belachelijk maakt.

Beetje slappe hap allemaal, alsof de regisseur bepaalde kortzichtigheden van Americanen zo simplistisch mogelijk naar voren wil halen..
Oud 22-09-2002, 18:12
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
NecroDopey schreef:
Het mysterieuse is inderdaad intrigerend in deze film. Toch stoorde ik me aan veel elementen in deze film. Donnie die zogenaamd superslim is en dat komt dan naar voren als hij tegen zijn juf ingaat wanneer hij een streep op love-hate moet zetten. Of wanneer hij in de zaal opstaat en via de microfoon de presentator op het podium belachelijk maakt.

Beetje slappe hap allemaal, alsof de regisseur bepaalde kortzichtigheden van Americanen zo simplistisch mogelijk naar voren wil halen..
Zonder die "storende elementen" was hij niet half zo slim overgekomen wat duidelijk de bedoelding achter de film is. Want als de regisseur geen duidelijk verschil kon maken tussen de normale mensen en de hoogbegaafde donnie zou de film een belangrijke sfeer missen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 18:32
legatus
legatus is offline
Citaat:
prototype
Als donnie een portal heeft gevonden en daadwerkelijk terug gegaan is naar 8 oktober 1988, zou hij dan ook niet tegelijkertijd op de golfbaan moeten liggen? Enkel zijn toekomstige versie zou dan dus overlijden door in bed te blijven, maar dan zou de donnie op de golfbaan toch nog wel moeten bestaan? Dat zou ook betekenen dat hij 28 dagen 6 uur 42 minuten en 12 seconden later spontaan van de wereld zou verdwijnen en weer in dezelfde cyclus belanden. De enige manier zou dus zijn door allebei tegelijk in die bed te overlijden. (En waar is de overleden gretchen?)
Parallel universum, niet tijdreizen.

Citaat:
Shoarmaschaap:
Iedereen volgt zijn "tijdpad" de meeste mensen hebben een korte slang uit zich komen die de ruimte waarnemen, donnie daarintegen kan de ruimte helemaal in hij heeft een oneindige slang uit zich komen.
Niet mee eens,

Donnie heeft een langere pre-determined pad (in een parallele universum) omdat de film om hem draait, de anderen hebben hun weg net zoals Donnie al voorzich uit gestippeld (of 'geslangt')

Citaat:
Hierdoor wist hij al van te voren wat er allemaal ging gebeuren op zijn tijdpad.
Waar trek je die conclusie uit?
Oud 22-09-2002, 20:04
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Niet mee eens,

Donnie heeft een langere pre-determined pad (in een parallele universum) omdat de film om hem draait, de anderen hebben hun weg net zoals Donnie al voorzich uit gestippeld (of 'geslangt')

Waar trek je die conclusie uit? [/B][/QUOTE]

Hoe kom je er bij dat zijn tijd tijdspad langer is dan die van de andere mensen om hem heen? Die slang is namelijk niks anders dan het waarnemingszintuig van ieder persoon om zijn tijdslijn te "lezen" Donnie kan als het ware zijn tijdslijn helemaal tot zijn dood zien. Dit kan hij enkel als hij in trance is (wanneer het konijn verschijnt!! lees de rest maar verder in mijn vorige reply)

Ik trek die conlusie uit het feit dat donnie zijn toekomst weet, en dus al weet wat er gebeurt, en daarvan zijn acties laat afhangen. (bv door in bed te blijven liggen)
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 14:06
legatus
legatus is offline
Citaat:
Shoarmaschaap:
Hoe kom je er bij dat zijn tijd tijdspad langer is dan die van de andere mensen om hem heen?
Dat zeg ik niet, dat zeg jij:

Citaat:
Iedereen volgt zijn "tijdpad" de meeste mensen hebben een korte slang uit zich komen die de ruimte waarnemen, donnie daarintegen kan de ruimte helemaal in hij heeft een oneindige slang uit zich komen.
Heb je het commentaar van Kelly bij de film gehoord?

Citaat:
Dit kan hij enkel als hij in trance is
Onzin. Zoals als hij in de badkamer staat en de konijn er is. Hij zit in een parallel universum vanaf het begin van de film -- als de klok twaalf uur slaat. DAN beginnen de andere gebeurtenissen.

Als hij in deze 'trance' (parallel universum) is, beschikt hij ook over onmenselijke krachten (de bijl in het beeld).

Citaat:
Ik trek die conlusie uit het feit dat donnie zijn toekomst weet
Hij kent geen toekomst, omdat het een parallel universum is. Donnie's medicijnen zijn trouwens placebo's, wat niet in de film word verteld maar als deleted scene op de DVD staat.

Citaat:
(bv door in bed te blijven liggen)
Eigenlijk gaat deze film helemaal niet over 'tijdreizen', of het universum. Het gaat over het leven van een puber, met daarbij allerlei metafysische en metaforische elementen.
Oud 23-09-2002, 17:11
Verwijderd
[even terzijde]

Stuitte onlangs op de website van Donnie Darko, www.donniedarko.com, en hij is zeker de moeite waard om even te bezoeken..zeer kunstig gemaakte (Flash)site.
Overigens van dezelfde webdesigners die de officiele site voor Requiem for a Dream hebben verzorgd -> www.requiemforadream.com

[/even terzijde]
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 10:35
Verwijderd
Kijk,dit is nu zo vet aan die film. Er is een discussie over mogelijk. Het is uiteindelijk zo dat je zelf moet invullen wat er met hem gebeurd (is??).Maar wanneer je er eenmaal achter bent, heb je echt het gevoel.DUDE!this rocks .Als je um daarna nog een keer bekijkt, dan zie je Donnie op de grond liggen met zijn fiets naast hem. Je weet dan pas wat er gebeurd is. mooi film. En een geweldig debuut van Kelly. Van hem kunnen we veel verwachten.Legatus heeft er trouwens wel veel verstand van dus dat zit wel snor.

Greetz
Met citaat reageren
Oud 27-09-2002, 20:38
Verwijderd
Ben er eigenlijk nog steeds niet uit waarom ie nou precies op de grond ligt aan het begin van de film
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten