Oud 11-11-2004, 15:46
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 11-11-2004 @ 14:49 :
Zodra het mensen niet meer boeit reageren ze er niet meer op en daalt dit topic vanzelf in het lijstje.
ja maar als vervolgens iedereen daarop blijft antwoorden, dan daalt ie natuurlijk nooit, maar blijft hij met stip bij de interesante forums staan..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2004, 15:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Peter Berg schreef op 11-11-2004 @ 14:38 :
én de TS geeft absoluut geen argumentatie ofzo. Het slaat gewoon nergens op.
de TS mischien persoonlijk niet, eronder werden veel voorbeelden van producten van religie genoemt die weinig mensen graag zien.
Oud 11-11-2004, 16:03
Online met God
Online met God is offline
neej
dat is niet waar, als je gelooft helpt God je juist in moeilijke tijden,

een man keek op een dag terug op zijn leven en zag 2 voetsporen,
maar op de moeilijke punten van zijn leven maar 1.
Hij vroeg aan Jezus: Heer, waar was U toen ik het meoilijk had?

en Jezus antwoorde: Toen jij het moeilijk had, heb Ik jou gedragen!

Geloven helpt juist, Jezus laat je niet in de steek!
Oud 11-11-2004, 16:05
T_ID
T_ID is offline
valt het anderen ook op dat de post hierboven eigenlijk totaal verstoken is van zinnige argument?
Oud 11-11-2004, 16:50
RanC
RanC is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-11-2004 @ 17:05 :
valt het anderen ook op dat de post hierboven eigenlijk totaal verstoken is van zinnige argument?
Mjah, het is een Christelijke uitdrukking.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 08:58
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Ja, dat valt me vaker op hier. Van mede-christenen alsmede van de rest.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 09:29
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Nee. niet ALLEEN maar
voor een deel wel
maar alles heeft een negatieve en positieve kant.
Oud 12-11-2004, 17:33
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
ja, een beetje vergodt. jezus in je msnlijst. god op dit forum .
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 12:10
Verwijderd
Juist. In feite zijn de fundamenten van ieder geloof gelijk(Gij zult niet doden, gij zult niet stelen, lief zijn voor de medemens enzo.), maar de mensen eromheen maken het allemaal tot iets wat met andere geloven botst.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 18:18
Wiltine
Wiltine is offline
Citaat:
Selien schreef op 13-11-2004 @ 13:10 :
Juist. In feite zijn de fundamenten van ieder geloof gelijk(Gij zult niet doden, gij zult niet stelen, lief zijn voor de medemens enzo.), maar de mensen eromheen maken het allemaal tot iets wat met andere geloven botst.
Het fundament van mijn geloof is toch echt God zelf hoor. dit zijn alleen regels voor het dagelijks leven. en volgens mij hebben het Jodendom en de Islam andere fundamenten.
Oud 13-11-2004, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Wiltine schreef op 13-11-2004 @ 19:18 :
Het fundament van mijn geloof is toch echt God zelf hoor. dit zijn alleen regels voor het dagelijks leven. en volgens mij hebben het Jodendom en de Islam andere fundamenten.
Ja, maar in de basis komt het allemaal ongeveer op hetzelfde neer.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 00:05
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Selien schreef op 13-11-2004 @ 13:10 :
zo interpeteer jij het

er zijn namelijk weer genoeg dingen in e bijbel die al die 10 geboden weer tegenspreken
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 12:58
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 14-11-2004 @ 01:05 :
zo interpeteer jij het

er zijn namelijk weer genoeg dingen in e bijbel die al die 10 geboden weer tegenspreken
Ik interpeteer vrij weinig, aangezien ik zo ongelovig ben als je maar zijn kunt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 11:46
kwakkokwakko
kwakkokwakko is offline
Om zonder God te sterven geeft eeuwige probelemen. Ik denk dat juist nu het moment is dat de Bijbel goed gelezen moet worden in niet dat iedereen elkaars mening maar na-papagaait.
Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen tijd en de voorspellingen die in de Bijbel staan is voor mij wel duidelijk waar Nederland naar toe gaat. Een land dat van God los is aan het raken, waar alles mag, kan en niets moet, en waar de kerken leeg raken roept ook wel iets over zich af. Ik denk dat het voor iedereen interressant is om dit eens SERIEUS te onderzoeken en je zult tot verbazingwekkende conclusies komen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 13:28
Verwijderd
Citaat:
kwakkokwakko schreef op 15-11-2004 @ 12:46 :
Om zonder God te sterven geeft eeuwige probelemen. Ik denk dat juist nu het moment is dat de Bijbel goed gelezen moet worden in niet dat iedereen elkaars mening maar na-papagaait.
Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen tijd en de voorspellingen die in de Bijbel staan is voor mij wel duidelijk waar Nederland naar toe gaat. Een land dat van God los is aan het raken, waar alles mag, kan en niets moet, en waar de kerken leeg raken roept ook wel iets over zich af. Ik denk dat het voor iedereen interressant is om dit eens SERIEUS te onderzoeken en je zult tot verbazingwekkende conclusies komen.
Want? Als ik de Bijbel goed zou lezen zou ik ineens een heel andere kijk op het leven krijgen? Kom nou.
Als god werkelijk zou bestaan, had 'ie er niet zo'n zooitje van gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 14:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ik iriteer me zwaar aan dit soort zelf-suprematie ideeen bij gelovigen.

ik vind eigenlijk dat wanneer het CDA van plan is mensen voor godslastering te laten vervolgen dat dit soort "geloof want jullie gaan naar de hel"-uitspraken ook vervolgt moeten worden, kwestie van gelijke behandeling.

maar ja, verdere argumenten om de gequote stelling in de grond te boren zijn onnodig, aangezien de auteur zich door het bij gristenen (niet 'christenen', voor we daar weer een rel over krijgen) gebruikelijke gebrek aan argumenten zelf al ongeloofwaardig heeft gemaakt.
Oud 15-11-2004, 15:25
RanC
RanC is offline
Citaat:
Haha.

Wat God, en velen anderen, van deze post vinden! (*KLIK*)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 15:27
RanC
RanC is offline
Voor onderbouwing: zie een van mijn vele andere opmerkingen over dit soort Christenen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 09:17
purplerose
purplerose is offline
Citaat:
Online met God schreef op 11-11-2004 @ 17:03 :
neej
dat is niet waar, als je gelooft helpt God je juist in moeilijke tijden,

een man keek op een dag terug op zijn leven en zag 2 voetsporen,
maar op de moeilijke punten van zijn leven maar 1.
Hij vroeg aan Jezus: Heer, waar was U toen ik het meoilijk had?

en Jezus antwoorde: Toen jij het moeilijk had, heb Ik jou gedragen!

Geloven helpt juist, Jezus laat je niet in de steek!
...volgens mij was die man gewoon mank.
En btw, als jezus hem gedragen had toen hij het moeilijk had, had de man in kwestie dat waarschijnlijk wel geweten... anders was Jezus niet echt een sterke man.. en heeft hem dus niet goed gedragen.. hij had het immers nod steeds moeilijk...
Oud 19-11-2004, 13:45
Vrushnak
Vrushnak is offline
Binnen de meeste religies is het een regel om mensen in nood te helpen. Er wordt vaak ook door religieuze mensen geholpen.
Zij verzachten het leed voor oorlogsslachtoffers en slachtoffers van armoede...

Maar waardoor worden die oorlogen dan veroorzaakt? Meestal door religies. En waarom zijn mensen vaak slachtoffer van armoede? Omdat er lang, lang geleden geestelijken waren die wilden dat er nieuw land werd ontdekt zodat ze daar mensen konden bekeren. Deze kolonisatie, later, heeft weer tot uitbuiting gezorgd.

Dit is ook maar even snel getypt, om maar even snel mijn ideeen erover te geven...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
happycat schreef op 19-11-2004 @ 16:15 :
*behoorlijk beledigende post over de holocaust* (door FB's verwijderd)
valt het je op dat mensen daar behoorlijk aanstoot aan nemen?

ik ben er een van.

in feite beweer jij dat mensen die in de evolutietheorie geloven de holocaust veroorzaakt hebben.

als ik hetzelfde beweer over geloof krijg ik een ban voor 'gebrek aan respect'

als een forumbaas je daar nog niet toe gedwongen heeft: think about that.

Laatst gewijzigd op 19-11-2004 om 15:29.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 15:43
nrensink
nrensink is offline
Ik denk eerder hoe je je geloof gebruikt dat dat tot gevolgen lijd.

Want als je bijvoorbeeld iemand in naam van christendom of jodendom of islam iemand dood, dan maak je een probleem. Maar meestal zijn die mensen al flink in de war, als ze zoiets doen.

Ook zijn de mensen verder fout die mensen een mening opdringen, zoals dat bij simple afgaanse boeren gebeurd, die dan voor de Jihad moeten vechten. Want je kunt zo door geloof in de war gebracht worden, dat je er uiteindelijk alles voor wilt doen.

Verder vind ik (ben trouwens ook gelovig) dat gelovigen tegen een stootje moeten kunnen, iedereen moet over geloof kunnen discucieren (zie ook andere topic van mij).

Iedereen heeft het recht om zijn eigen geloof te kunnen geloven.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 00:29
JCG
JCG is offline
Citaat:
Stond er niet iets in de bijbel dat alleen God kan oordelen? Het is tijdje terug dat ik de bijbel heb gelezen. Maar vond er teveel tegen stellingen in zitten. Opzich stonden er veel leuke verhalen in, maar om daar nou in te geloven? Ik zou het niet kunnen.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe goed het met nederland zou gaan als 99% van de christenen strenge christelijk zou worden? Homo zouden vervolgt worden, anticonceptie afgeschaft, ook geen voorbehoeds middelen. Misdadiger keren we de andere wang toe, dus die kunnen vrij uit plunderen, moorden en verkrachten.
Oud 20-11-2004, 06:57
Jacques de Mola
Jacques de Mola is offline
Citaat:
JCG schreef op 20-11-2004 @ 01:29 :
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe goed het met nederland zou gaan als 99% van de christenen strenge christelijk zou worden?
Homo zouden vervolgt worden, [/B][/QUOTE]

Mischien, waarschijnlijker acht ik het dat seksuele omgang met mensen van hetzelfde geslacht strafbaar wordt gemaakt maar wel gedoogd en het homohuwelijk wordt sowieso afgeschaft

Citaat:
anticonceptie afgeschaft, ook geen voorbehoeds middelen.
De Rooms-Katholieke kerk is niet de enige kerk/stroming binnen het christelijke geloof hoor.
Citaat:
Misdadiger keren we de andere wang toe, dus die kunnen vrij uit plunderen, moorden en verkrachten.
Dat we geen wraak nemen betekent niet dat er geen straffen worden uitgedeeld.
Oud 20-11-2004, 07:53
kwakkokwakko
kwakkokwakko is offline
Citaat:
Stond er niet iets in de bijbel dat alleen God kan oordelen? Het is tijdje terug dat ik de bijbel heb gelezen. Maar vond er teveel tegen stellingen in zitten. Opzich stonden er veel leuke verhalen in, maar om daar nou in te geloven? Ik zou het niet kunnen.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe goed het met nederland zou gaan als 99% van de christenen strenge christelijk zou worden? Homo zouden vervolgt worden, anticonceptie afgeschaft, ook geen voorbehoeds middelen. Misdadiger keren we de andere wang toe, dus die kunnen vrij uit plunderen, moorden en verkrachten.
Dat vind ik het beroerde van de misvattingen die mensen hebben over wat er werkelijk in de bijbel staat. Als je iets half leest kom je tot verkeerde conclusies . Iedereen weet te zeggen dat christenen bepaalde groepen veroordelen of uitsluiten. Een ECHT christen probeert te leven zoals Jezus deed en als je leest wat voor mens hij was en wat hij deed met mensen die in die tijd uitgekotst werden door de maatschappij dan snap ik veel conclusies niet en denk dan toch dat er te vaak stukken uit de bijbel uit zijn context gebruikt worden om een negatieve mening te vormen. Het belangrijkste gebod in de bijbel is heb u naaste lief als uzelf. Dit staat dan toch haaks op het veroordelen van mensen? Christenen die dit anders zien moeten zichzelf eens goed onderzoeken. Maar dat geld dan eigenlijk voor ieder mens. Ook de mensen die met te weinig bijbel kennis een mening geven over de bijbel. Ik ga Marco van Basten toch ook niet uitleggen hoe het voetbal spelletje in elkaar zit als ik niet van tevoren precies weet hoe het spelletje precies werkt?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 08:58
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
bij mij niet.Hij help mij het dagelijks leven door.ik had niet meer geleeft als ik God niet had gehadt.

God komt boven mijn opleiding en boven mijn familie en vrienden.God helpt je zelfs met je opleiding.ik ben begonnen in het LWO en nu doe ik al VMBO kaderberoeps en ik hoop volgende jaar zelfs gemengde leerweg te gaan doen.zonder God had ik dat niet gered,Hij helpt je bij elk so en repetitie.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 08:59
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
nrensink schreef op 19-11-2004 @ 16:43 :
Ik denk eerder hoe je je geloof gebruikt dat dat tot gevolgen lijd.

Want als je bijvoorbeeld iemand in naam van christendom of jodendom of islam iemand dood, dan maak je een probleem. Maar meestal zijn die mensen al flink in de war, als ze zoiets doen.

Ook zijn de mensen verder fout die mensen een mening opdringen, zoals dat bij simple afgaanse boeren gebeurd, die dan voor de Jihad moeten vechten. Want je kunt zo door geloof in de war gebracht worden, dat je er uiteindelijk alles voor wilt doen.

Verder vind ik (ben trouwens ook gelovig) dat gelovigen tegen een stootje moeten kunnen, iedereen moet over geloof kunnen discucieren (zie ook andere topic van mij).

Iedereen heeft het recht om zijn eigen geloof te kunnen geloven.
in de naam van het christendom word niemand gedood naar de wil van God.en als iemand dood in de naam van God zal God hem daat later voor oordelen.God is een rechtvaardig God.iedereen die in zijn naam dood zal geoordeelt worden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 09:01
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
Vrushnak schreef op 19-11-2004 @ 14:45 :
Binnen de meeste religies is het een regel om mensen in nood te helpen. Er wordt vaak ook door religieuze mensen geholpen.
Zij verzachten het leed voor oorlogsslachtoffers en slachtoffers van armoede...

Maar waardoor worden die oorlogen dan veroorzaakt? Meestal door religies. En waarom zijn mensen vaak slachtoffer van armoede? Omdat er lang, lang geleden geestelijken waren die wilden dat er nieuw land werd ontdekt zodat ze daar mensen konden bekeren. Deze kolonisatie, later, heeft weer tot uitbuiting gezorgd.

Dit is ook maar even snel getypt, om maar even snel mijn ideeen erover te geven...
de hele westerse wereld is arm.geestelijk zitten ze aan de grond.maar Gods kinderen zijn rijk overal Afrika,Amerika overal zijn Gods kinderen rijk maar de wereldse mens arm
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 09:09
nrensink
nrensink is offline
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 20-11-2004 @ 09:59 :
in de naam van het christendom word niemand gedood naar de wil van God.en als iemand dood in de naam van God zal God hem daat later voor oordelen.God is een rechtvaardig God.iedereen die in zijn naam dood zal geoordeelt worden.
Dat bedoel ik, je word niet door god bestuurd, dus je kunt ook niet in zijn naam doden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 10:36
RanC
RanC is offline
Wat lees ik toch een gigantische bullshit hier.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 12:34
JCG
JCG is offline
Citaat:
kwakkokwakko schreef op 20-11-2004 @ 08:53 :
Dat vind ik het beroerde van de misvattingen die mensen hebben over wat er werkelijk in de bijbel staat. Als je iets half leest kom je tot verkeerde conclusies . Iedereen weet te zeggen dat christenen bepaalde groepen veroordelen of uitsluiten. Een ECHT christen probeert te leven zoals Jezus deed en als je leest wat voor mens hij was en wat hij deed met mensen die in die tijd uitgekotst werden door de maatschappij dan snap ik veel conclusies niet en denk dan toch dat er te vaak stukken uit de bijbel uit zijn context gebruikt worden om een negatieve mening te vormen. Het belangrijkste gebod in de bijbel is heb u naaste lief als uzelf. Dit staat dan toch haaks op het veroordelen van mensen? Christenen die dit anders zien moeten zichzelf eens goed onderzoeken. Maar dat geld dan eigenlijk voor ieder mens. Ook de mensen die met te weinig bijbel kennis een mening geven over de bijbel. Ik ga Marco van Basten toch ook niet uitleggen hoe het voetbal spelletje in elkaar zit als ik niet van tevoren precies weet hoe het spelletje precies werkt?
Dus ik mag geen mening hebben over religie omdat ikzelf niet geloof? Ok die voorbeelden waren niet echt geweldig. Maar waar vertel ik wou wat en hoe jij moet geloven? Maar je wilt terug naar het geloof, hoever terug naar de middeleeuwen voor de verlichting? Of iets moderne vorm?
Oud 20-11-2004, 13:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
kwakkokwakko schreef op 20-11-2004 @ 08:53 :
Ik ga Marco van Basten toch ook niet uitleggen hoe het voetbal spelletje in elkaar zit als ik niet van tevoren precies weet hoe het spelletje precies werkt?
Als ik zeg dat de bijbel beweerd dat homofielen moeten sterven is dat een feit, daar ruk ik niets uit de context, dat staat er simpelweg.

Verder zie ik niet waarom je christen zou moeten zijn om kritiek te mogen hebben op de bijbel, er zijn genoeg christenen die zich op grote schaal met niet-christelijke zaken bemoeien.
Oud 20-11-2004, 22:26
kwakkokwakko
kwakkokwakko is offline
Citaat:
T_ID schreef op 20-11-2004 @ 14:40 :
Als ik zeg dat de bijbel beweerd dat homofielen moeten sterven is dat een feit, daar ruk ik niets uit de context, dat staat er simpelweg.

Verder zie ik niet waarom je christen zou moeten zijn om kritiek te mogen hebben op de bijbel, er zijn genoeg christenen die zich op grote schaal met niet-christelijke zaken bemoeien.

Kun je me precies uitleggen waar dat over homofielen staat? Ik ken het maar niet vinden wat jij bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 11:07
kwakkokwakko
kwakkokwakko is offline
Citaat:
kwakkokwakko schreef op 20-11-2004 @ 23:26 :
Kun je me precies uitleggen waar dat over homofielen staat? Ik ken het maar niet vinden wat jij bedoeld.
Jammer dat ik geen antwoord krijg van je. Maar niet antwoorden is toch ook een antwoord. als ik mijn eerste qoute lees en jou reactie daarop lees dan denk ik dat de discussie over argumenten me nu wel gesloten lijkt. Zelf heb ik het idee dat je alleen maar aggeert tegen stellingen maar een groot gebrek aan kennis hebt waar je het over hebt. Typisch geval van napapagaaien.
Probeer volgende keer ook iets respect voller met een andermans meening om te gaan. Want zonder respect verstomd elke dialoog.
Ondanks alles toch wel zeeeeeeeeeeeer vriendelijke groeten.
p.s. We komen elkaar vast nog wel eens tegen op dit forum. Hopelijk met argumenten
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 11:27
Verwijderd
Het enige wat het geloof in haar bestaan heeft gedaan, is jaren lang de ontwikkeling van de mens tegen houden, miljoenen doden eisen voor geen enkele reden.

Het grappige is dat niemand dit inziet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
kwakkokwakko schreef op 20-11-2004 @ 23:26 :
Levi 20;13
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 11:29
RanC
RanC is offline
Citaat:
Reverend schreef op 23-11-2004 @ 12:27 :
Het enige wat het geloof in haar bestaan heeft gedaan, is jaren lang de ontwikkeling van de mens tegen houden, miljoenen doden eisen voor geen enkele reden.

Het grappige is dat niemand dit inziet.
Omdat God een Plan heeft! Daarvoor was dat nodig! Ongelovige Hond!!!!!1111

Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 11:36
Verwijderd
Reken uit mijn frustratie
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 14:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
kwakkokwakko schreef op 23-11-2004 @ 12:07 :
Jammer dat ik geen antwoord krijg van je.
het spijt me dat ik naast dit forum ook nog een leven heb hoor.

Oud 23-11-2004, 14:08
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 23-11-2004 @ 15:03 :
het spijt me dat ik naast dit forum ook nog een leven heb hoor.

leven?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 14:08
T_ID
T_ID is offline
en wat Lucky Luciano postte klopt, in dat gedeelte staat onder andere dat wie zijn ouders uitscheld vermoord moet worden, dat mensenoffers met steniging bestraft moeten worden, tussen het stuk waar iemand die seks heeft met zijn schoondochter bestraft moet worden met de dood van hemzelf en zijn schoondochter (!) en het stuk waar iemand die het doet met zijn vriendin en haar moeder bestraft moet worden door alle drie levend te verbranden (!).

leuk om dat soort stukken nog eens na te lezen, herinnert me waarom ik tegen het te serieus nemen van de bijbel ageer.
Oud 23-11-2004, 14:10
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 23-11-2004 @ 15:08 :
en wat Lucky Luciano postte klopt, in dat gedeelte staat onder andere dat wie zijn ouders uitscheld vermoord moet worden, dat mensenoffers met steniging bestraft moeten worden, tussen het stuk waar iemand die seks heeft met zijn schoondochter bestraft moet worden met de dood van hemzelf en zijn schoondochter (!) en het stuk waar iemand die het doet met zijn vriendin en haar moeder bestraft moet worden door alle drie levend te verbranden (!).

leuk om dat soort stukken nog eens na te lezen, herinnert me waarom ik tegen het te serieus nemen van de bijbel ageer.
Alsof er mensen zijn die dat serieus doen

Zelfs vroeger kwamen zulke dingen niet voor
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 14:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 23-11-2004 @ 15:10 :
Alsof er mensen zijn die dat serieus doen

Zelfs vroeger kwamen zulke dingen niet voor
nee, er is nooit een heksenvervolging op gebaseert, homofielen zijn nooit door kerkleiders veroordeeld en het is nog nooit of te nimmer voorgekomen dat mensen vanwege religieuze voorschriften gediscrimineerd werden...

ik wil niet grossieren in rolleyes dus ik laat ze hier maar weg.
Oud 23-11-2004, 14:16
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 23-11-2004 @ 15:12 :
nee, er is nooit een heksenvervolging op gebaseert, homofielen zijn nooit door kerkleiders veroordeeld en het is nog nooit of te nimmer voorgekomen dat mensen vanwege religieuze voorschriften gediscrimineerd werden...

ik wil niet grossieren in rolleyes dus ik laat ze hier maar weg.
Nee maar er zijn nog nooit moorden gepleegd voor niet religieuze doeleinden

Je doet maar
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 14:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 23-11-2004 @ 15:16 :
waar stond die link over drogvergelijkingen ook alweer?

Verder neem ik dus aan dat de genoemde feiten genoeg bewijs vormen om je de stelling dat er nog nooit geweld is geweest op basis van de bijbel op te laten geven?
Oud 24-11-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 23-11-2004 @ 15:31 :
waar stond die link over drogvergelijkingen ook alweer?

Verder neem ik dus aan dat de genoemde feiten genoeg bewijs vormen om je de stelling dat er nog nooit geweld is geweest op basis van de bijbel op te laten geven?
Dat ik heb ik anders nooit beweerd ik erger me slechts aan mensen die stellen dat religie niets goeds heeft bijgedragen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 13:14
Verwijderd
Vertel jij dan maar eens wat religie precies wel heeft gedaan voor de mensheid, wat er zo positief is.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 13:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 23-11-2004 @ 15:16 :

Je doet maar
jezus is nooit gekruisigd om de macht van schriftgeleerden te waarborgen, neee.

mohamed heeft nooit een oorlog tegen Mekka gevoerd om zijn nieuwbakken religie een machtsbasis te geven, neee.

er is nooit een heksenvervolging geweest, neee.
Oud 24-11-2004, 14:13
Verwijderd
- de paus kan er niets aan doen dat afrikaantjes sterven aan eets
- de Inquisitie heeft niet duizenden onschuldige mensen laten sterven
- diezelfde inquisitie heeft er niet voor een totale stilstand van de menselijke ontwikkeling gezorgd gedurende een flink aantal jaren.
- Het geloof heeft het vrouwelijk geslacht niet achter gesteld

Ik zie niet in hoe de (zeer geringe) positieve eigenschappen van een geloof kunnen opwegen tegen deze punten. Ook nu is het enige wat het geloof doet de mens compleet sturen aan de hand van enkele sprookjesboeken waar de gebroeders Grimm U tegen zeggen.

Al die domme mensen verkiezen de leer van een stoffig boek boven hun eigen gezonde verstand, en zien niet in dat het alleen maar een beperking is van het menselijk denken, die bovendien duizenden slachtoffers per jaar opeist.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 15:21
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Reverend schreef op 24-11-2004 @ 15:13 :
- de paus kan er niets aan doen dat afrikaantjes sterven aan eets
- de Inquisitie heeft niet duizenden onschuldige mensen laten sterven
- diezelfde inquisitie heeft er niet voor een totale stilstand van de menselijke ontwikkeling gezorgd gedurende een flink aantal jaren.
- Het geloof heeft het vrouwelijk geslacht niet achter gesteld

Ik zie niet in hoe de (zeer geringe) positieve eigenschappen van een geloof kunnen opwegen tegen deze punten. Ook nu is het enige wat het geloof doet de mens compleet sturen aan de hand van enkele sprookjesboeken waar de gebroeders Grimm U tegen zeggen.

Al die domme mensen verkiezen de leer van een stoffig boek boven hun eigen gezonde verstand, en zien niet in dat het alleen maar een beperking is van het menselijk denken, die bovendien duizenden slachtoffers per jaar opeist.
weet je wat je doet, je volgt de bijbel: gij zult niet doodslaan, gij zult liefhebben uw naaste.. enz. dan ben je al gedeeltelijk van die probleempjes af he
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten