Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
2 gedachten onder de christenen: 1) god weet alles al(hij wordt regelmatig 'de alwetende' genoemd in de bijbel), van begin tot eind. alles staat dus voor god vast. Bidden is daar bij inbegrepen. God 'wist' dus ook of er gebeden zou worden en of hij die zou verhoren. 2) God is almachtig, maar niet alles staat al vast. Hij laat zich beinvloeden door gebeden. (dit omdat God ook regelmatig 'met ontferming bewogen' was jegens mensen die zich in nood tot hem wenden) Het plan dat God met de mensen heeft kan dus vast staan of beinvloedbaar zijn. Bij beide situatie's heeft bidden nogsteeds nut. (ik dacht allang aangetoont te hebben dat bidden nut heeft. hoogstends dat het geen effect heeft, maar dat wordt door predestinatie niet bevestigd nog ontkracht.) |
![]() |
||
Citaat:
Het enige vervelende is nu dat ik wel geloof in de alwetendheid en dus moeite heb met het verdedigen van een God die de loop der dingen laat afhangen van mensen. Zal het toch proberen. Wanneer je bid voor iemand die kanker heeft dan weet god dat natuurlijk al. Hij kent alle mensen dus weet ook dat die persoon kanker heeft. God houd ook zeer veel van alle mensen. Toch moeten mensen sterven. (dat hebben we aan onszelf te wijten, maar daar dwalen we niet naar af) Wanneer je dus bid voor het leven van een mens dan heeft God al genoeg verdriet omdat er een mens zal sterven. Ons verdriet is veel kleiner dan zijn verdriet en zal dus ook weinig gewicht in de schaal leggen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() je hoeft hier niet op te reageren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
p.s. Vat het niet te persoonlijk op maar je komt gewoon zo stom op me over ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Ik zie het echter niet als: o, wat heb jij mooi gebeden, ik schenk je genezing. Jezusfreak beweert volgens mij niet dat mensen zomaar massaal genezen worden opdat ze gaan geloven.(dat gaat ook tegen alle bijbelteksten in) Eerder dat ze geloven en dán genezen worden. Citaat:
Citaat:
God kan altijd vergeven als mensen hem vergeving vragen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() sorry gespleten geest ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
begrijp je een beetje wat ik bedoel. Jou visie op bidden is dus verschillend van die van mij. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() want deze discussie kost je nog minstends 2 pagina's moddergooien. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
los van deze drogredenatie bied onze kennis van natuurwetten een prima verklaring voor waarom onze planeet bestaat. Het perfect acceptabele alternatief is dat er geen goden of andere opperwezens bestaan, wat je wilt geloven op het gebied van de oorsprong van de mensheid staat je verder vrij.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar nogmaals, dat is slechts een theorie waar ik een voorstander van ben, een theorie die óók gebreken heeft. In mijn ogen niet zo veel gebreken als de Bijbel en een Almachtige God. Maar goed, aan die laatste zin te zien kan ik denk ik jou ideëen over dit onderwerp wel verklaren: Argumentje 6: TELEOLOGICAL ARGUMENT (I) (1) Check out the world/universe/giraffe. Isn't it complex? (2) Only God could have made them so complex. (3) Therefore, God exists. of Argumentje 7: ARGUMENT FROM BEAUTY, aka TELEOLOGICAL ARGUMENT (II) (1) Isn't that baby/sunset/flower/tree beautiful? (2) Only God could have made them so beautiful. (3) Therefore, God exists. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() christenen kiezen ervoor te geloven dat ze niet bedrogen worden. voor sommige christenen is die keuze zo logisch dat ze hem nieteens meer zien en het als natuurlijk presenteren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Christenen verzinnen hun religie nu eenmaal niet zelf. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hij heeft meer, sterkere, en zinnigere argumenten gegeven dan jij. |
![]() |
||
Citaat:
matheus 7 vers 3 lijkt me dan meer op jou van toepassing vind je niet? |
![]() |
||
Citaat:
Al die onzin van: mijn kerk is de juiste en de rest is minderwaardig... zijn wij niet allen leden van een lichaam? En als we dan toch bijbelteksten aan het quoten zijn... 1 Korinthiers 4:5
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() (overigens zegt matheus 7:3 hetzelfde als korinthiers 4:5 en beweer ik niet dat zijn manier van geloven niet de juiste is of minderwaardig oid.) |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zou de wereld beter af zijn zonder religie? Uice | 500 | 02-08-2010 10:22 | |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Wat klopt er volgens jou niet aan de bijbel? tybs | 191 | 08-04-2005 12:36 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Wat geloof jij?????? dand | 29 | 31-05-2002 17:09 |