![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar volgens mij heb je mijn post niet helemaal begrepen. Ik maakte onderscheid tussen het hebben van een groot geloof (waardoor je wordt genezen) en je houden aan allerlei regeltjes. Streng-gelovig zijn wil niet meten zeggen dat je in je hart een groot geloof hebt. Dat was mijn punt. Citaat:
Maar die andere gast zei dat dit soort kleine dingen als heimwee en hoofdpijn door eigen kracht genezen worden en ik weerlegde die stelling door te zggen dat God ook ernstige ziekten geneest en dat kan je niet op eigen kracht. Begrijp je me nu? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
M.a.w. voor al die gebeurtenissen die jij noemt, heb je geen enkel bewijs. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2) Had de medische wereld bevestigd dat de persoon dood was? 3) Filmbeelden kunnen vervalst worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, zodra ooggetuigenverslagen een commercieel tintje krijgen, (zoals die "video" die blijkbaar bestaat en die je "ergens" kunt kopen) dan vind ik ze vaak gelijk al een stuk minder geloofwaardig. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"MAAR RANC DAT IS NOU GELOOF LOL!!!!11" So? Jezusfreak hier gaat er blijkbaar vanuit dat er daadwerkelijk een God is, die alles controleert en bestuurd. Nu zou zo'n god voor meerdere complicaties in de Christelijke ideologie zorgen, maar dat doet er nu effe niet toe. Wat er wel toe doet is dat zulke uitspraken dom en kortzichtig zijn, zolang het bestaan van een Godheid discutabel is. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Right.... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
LOL! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
niet echt duidlijk he? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ff serieus, snap wel wat je bedoelt overigens (denk ik) Overigens wil ik ff aan jezusfreak vragen hoe hij dan zo zekers weet, dat god hem tot leven heeft gewekt en dat "moeder natuur" (bedoel dus natuurlijk, weet het, ongelukkig gekozen ![]() Want ik vraag me af, Waarom zou god voor alles en iedere wissewasje helpen? En als we niks konden zonder god zoals jezusfreak zegt, waarom heeft hij ons dan niet gewoon dom of levenloos gehouden, want volgens mij is de aardkloot heel wat beter af zonder de mens FFF nog iets onzinnigs ![]() Verder viel het me net op dat jezusfreak voor elke keer dat ie god typt, hij een hoofdletter gebruikt (overigens niks op tegen) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
2. het is een naam dus zo gek is het niet 3. zelfs als je niet in god gelooft is het eigenlijk logisch dat je wel een hoofdletter gebruikt, dat doe je immers ook als je het over fictief persoon Pietje hebt |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.nizkor.org/features/fallacies/straw-man.html Leer argumenteren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. 'Burden of proof'. Je kunt het bestaan van een god niet aantonen door te stellen dat iemand anders het niet-bestaan van god niet kan bewijzen. Dit wordt ook wel eens het "omdraaien van bewijslast" genoemd. Als jij een bewering doet over het bestaan van iets, dan is het aan jou om die bewering te ondersteunen. Bovendien is het fundamenteel onmogelijk om het niet-bestaan van god (of wat dan ook) te bewijzen, wat ons brengt bij punt 2. 2. 'Straw man'. Ik heb nooit gesteld dat God niet bestaat. Dit is je tweede drogredenering (nota bene in één zin) - je legt mij woorden in de mond. Wel ben ik agnost. (ik neem maar aan dat je weet wat dat is) Het geloven is een god is misschien leuk voor je gemoedsrust, maar verder berust het simpelweg op een wilde aanname, namelijk het bestaan van een god - en in het bijzonder een god met specifieke eigenschappen en een specifiek verleden. Dat is vreemd, aangezien goden nooit met mensen communiceren (dan zou het immers geen geloven meer zijn, maar zou er tastbaar bewijs zijn). Bovendien volgt uit de oneindigheid der denkbare religies en de starheid van de werkelijkheid dat iedere bedachte religie wel onwaar moet zijn, zoals ik al eerder in dit topic stelde. Hier is echter wel een premissie voor nodig, namelijk de premissie die stelt dat de ene religie niet superieur is aan de andere. |
![]() |
||
Citaat:
een spreekwoord over een pot en een ketel dringt zich op..
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En als er medisch bewijs was, waar zijn dan de medische dossiers? Over zo'n interessant onderwerp zullen ze vast en zeker wel zijn uitgelekt. Zijn er betrouwbare boeken/websites over deze gebeurtenis? Zo ja, wat zijn de ISBN's en links? Zo nee, STFU please. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Goed, het laatste dan maar. Het feit dat ik jouw argumentatie weerleg heeft niks met een 'bewijs tegen God' te maken of überhaupt iets met God te maken, noch is het een 'gissing', aangezien er helemaal geen stelling wordt geponeerd of premissies voorgesteld. |
![]() |
||
Citaat:
2) atheisten liegen nooit 3) ik zeg dat god niet bestaat 4) daarom win ik hierbij de discussie zo, was dat even makkelijk. ![]() Is dit hier om me heen trouwens Brazilie? wtf? dat is me nooit opgevallen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Meetopstelling: 100 dodelijk zieke patienten waarbij voor 50 gebeden wordt door christenen. meetvoorwaarde: de 50 waarvoor gebeden wordt weten dit niet. resultaat: geen significant verschil in sterfte tussen de 2 groepen proefpersonen conclusie: bidden heeft hier geen nut gehad. Ik vecht deze conclusie aan. Is namelijk het bidden nuttig als deze persoon geneest? Meestal wordt God in gebed gevraagd: waarom? Ook in de bijbel wordt door job (die ziek is) niet gevraagd om genezing, maar om uitleg. Bij bidden voor terminaal zieken wordt dus naar de rede dat God deze persoon weer terug neemt gevraagd. (let op deze woord keuze. de dood is niet negatief bij christenen. dit helpt christenen niet direct om te genezen, maar geeft ze wel rust als ze bij ziekte de dood zien naderen) Of er wordt gebeden dat de zieke steun mag vinden bij God. God kan daarop antwoorden met bijv. de tip dat je eens langs moet gaan. bezoek die naaste. nu neem ik aan dat je de meetmethode verandert in: christenen bidden voor genezing. en de conclusie: bidden heeft geen effect gehad. Ja, als je enkel bid voor genezing daarin vastbijt en niet beseft dat God een plan heeft met elke mens en dat blijkbaar dit het plan was voor deze mens. Dat deze mens nu opgenomen zal worden en misschien een veel beter leven krijgt. Dan heeft bidden geen nut(zelfs negatief, want je wordt meestal teleurgesteld) en zeker geen effect. (op zo'n manier bidden gebeurt echter zelden omdat dat ook in de bijbel afgeraden wordt.) nog even een leuke quote voor de christenen: 'Gij zult de here uw god niet verzoeken.' (ik had em nog niet gehoord in dit topic, maar verwachtte dat men er direct wel mee zou komen als argument. niet beseffende dat het niet-christenen natuurlijk niets zegt en al helemaal niet tot argument kan dienen.) Laatst gewijzigd op 22-11-2004 om 15:56. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 22-11-2004 om 16:01. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() overigens is het gewoon mijn schuld dat ik, ondanks mijn waarschuwing, deze onzin reactie's krijg. ik had natuurlijk gewoon de NBV in plaats van de statenvertaling moeten quoten: “Stel de Heer, uw God, niet op de proef.” maarja, ik schreef het tenslotte voor de christenen onder ons en die kennen die tekst en weten wat het betekend. Voor niet christenen is een bijbelquote absoluut niet nuttig want ze aanvaarden het boek toch niet. Laatst gewijzigd op 22-11-2004 om 17:03. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zou de wereld beter af zijn zonder religie? Uice | 500 | 02-08-2010 10:22 | |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Wat klopt er volgens jou niet aan de bijbel? tybs | 191 | 08-04-2005 12:36 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Wat geloof jij?????? dand | 29 | 31-05-2002 17:09 |