Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2004, 12:10
RanC
RanC is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-11-2004 @ 13:09 :
geprezen zijn zij die geloven zonder te zien
Nee, die zijn naïef.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2004, 12:13
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 19-11-2004 @ 13:10 :
Nee, die zijn naïef.
geprezen
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 12:20
RanC
RanC is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-11-2004 @ 13:13 :
geprezen
Mwoah okee, ze mogen geprezen worden omdat ze ondanks alles zo naïef blijven.

Nu tevreden?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 19-11-2004 @ 11:48 :
Alleen of God die mensen een genezing gunt is niet meetbaar. Dus je kan wel bidden, maar misschien denkt God dan wel: Ja jammer voor je of hij denkt, ok vooruit nog een laatste kans.
Ja, in het eerste geval heeft bidden dus geen nut (meetbaar) en het tweede heeft het wel nut (ook meetbaar).

Of een individuele genezing veroorzaakt wordt door een god is niet meetbaar, maar dat doet hier absoluut niet terzake. Het gaat er puur om of het bidden nut heeft.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 13:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-11-2004 @ 13:13 :
geprezen
loop niet te drammen.

als ik zeg roze olifanten te zien vliegen geloof je dat toch ook niet?
Oud 19-11-2004, 13:34
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 17-11-2004 @ 21:33 :
Echter, als ik het (naar mijn idee zeer zeker) oprecht aan hem of aan Jezus vraag om zich te laten zien aan mij komt er niks.
Niks wat mij doet inzien/weten dit is God/Jezus!

Bij mij is het altijd belangrijk om echt stil te worden. Als jij jouw gedachten met een meer vergelijkt, dan is het in ons haastige en drukke bestaan vaak in een ruige golvende toestand. Als je een nieuwe gedachte of invloed nou vergelijkt met een steen die in dat meer wordt gegooid, dan kun je je wel voorstellen dat daar weinig van doordringt. Als het water echter mooi glad en rustig is (stilte), komen er door die steen allemaal kringen die zich over het hele meer versprijden. En God laat zich zeker vinden voor wie Hem oprecht zoeken, alleen wel op Zijn tijd en manier. Het is wel gaaf DAT je op zoek bent !! Groetjes van een mede gelovige
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 13:38
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-11-2004 @ 15:13 :
Neem een groep van 1000 kankerpatiënten.

Neem een groep vrome christenen. Laat hen bidden voor 500 kankerpatiënten.

Kijk of deze kankerpatiënten een hogere overlevingskans hebben.

Hier is geen placebo-effect aanwezig, want de kankerpatiënten weten niet dat er voor hen gebeden wordt.
Je denkt toch niet dat De Almachtige Schepper, God, zich voor zulke flauwe experimentjes laat misbruiken ?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 13:47
RanC
RanC is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 19-11-2004 @ 14:38 :
Je denkt toch niet dat De Almachtige Schepper, God, zich voor zulke flauwe experimentjes laat misbruiken ?
Wat ben jij toch naïef en onwetend.

Hij bestaat niet en is ook niet "Almachtig"
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 14:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
in welk geval bidden nutteloos is aangezien een evnentuele god dan dus niet luistert.
Oud 19-11-2004, 15:06
Jacques de Mola
Jacques de Mola is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-11-2004 @ 15:02 :
in welk geval bidden nutteloos is aangezien een evnentuele god dan dus niet luistert.
Of God heeft geen behoefte om zich te willen bewijzen aan een stel wetenschappers dat zelfs als het werkt wel een andere verklaring weten te verzinnen. Bidden is in gesprek gaan met God en niet alleen wat zinnen opdreunen over genezing.

Citaat:
past het niet in de plannen dan gebeurd het niet, en was het volgens plan dan zou het toch gebeuren.

alweer, conclusie: bidden is nutteloos.
De meeste plannen zijn tot zekere hoogte flexibel dus er bestaat altijd kans dat je gebed verhoort wordt en soms zul je gewoon je kruis moeten dragen.
Oud 19-11-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-11-2004 @ 14:01 :
Ja, in het eerste geval heeft bidden dus geen nut (meetbaar) en het tweede heeft het wel nut (ook meetbaar).

Of een individuele genezing veroorzaakt wordt door een god is niet meetbaar, maar dat doet hier absoluut niet terzake. Het gaat er puur om of het bidden nut heeft.
Ja maar als bidden in het tweede geval dus wel nut heeft, is bidden dus niet nutteloos
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 19-11-2004 @ 17:35 :
Ja maar als bidden in het tweede geval dus wel nut heeft, is bidden dus niet nutteloos
Juistem.

Alleen jij weet waarschijnlijk wel net zo goed als ik dat het bijzonder onwaarschijnlijk is dat bidden nut heeft.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Jacques de Mola schreef op 19-11-2004 @ 16:06 :
Of God heeft geen behoefte om zich te willen bewijzen aan een stel wetenschappers dat zelfs als het werkt wel een andere verklaring weten te verzinnen. Bidden is in gesprek gaan met God en niet alleen wat zinnen opdreunen over genezing.
Nu ja, waarom zou het onmogelijk zijn dat de groep vrome christenen niet oprecht wil dat de mensen genezen worden door een god?

Desnoods pak je 500 gelovigen, laat je die bidden en pak je 500 atheïsten.
Citaat:
De meeste plannen zijn tot zekere hoogte flexibel dus er bestaat altijd kans dat je gebed verhoort wordt en soms zul je gewoon je kruis moeten dragen.
Dat zijn drie aannames zonder onderbouwing.

Bovendien is een eventueel positief effect van bidden meetbaar en dus weerlegbaar.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 17:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
RanC schreef op 19-11-2004 @ 14:47 :
Wat ben jij toch naïef en onwetend.

Hij bestaat niet en is ook niet "Almachtig"
en jij bent alwetend?
Oud 19-11-2004, 17:10
RanC
RanC is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-11-2004 @ 18:01 :
en jij bent alwetend?
Nee. Maar er zijn genoeg aanwijzingen die aantonen dat God niet bestaat, of tenminste niet Alwetend is.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 17:16
nrensink
nrensink is offline
Pfff, Hier moet ik wel ff over nadenken.

Ik zie god eerder alles laat gebeuren en mensen probeert te helpen, door soms iets te laten doen door een mens ( wat overigens zeer zeldzaam is, dat geef ik toe).

Ik persoonlijk zie allerlei dingen wat je als een soort wondertjes kunt beschrijven (ik weet het, ik ben zweverig) zoals bijvoorbeeld een baby, of nadat de winter is geweest, de lente. Ik zou niet weten of je dat tot een band met god zou willen zien.

Verder over die zieken die geloven, ook alleen ergens in geloven kan helpen, zelfs al zou god niet bestaan, het denken dat iemand bij je is en/of helpt kan wonderen doen.

Ik geloof ook niet, dat god zich voor een karretje laat spannen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 17:44
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Kunnen jullie niet zelf een topic beginnen of bidden helpt want dat is mijn vraag niet.
Oud 19-11-2004, 17:49
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 19-11-2004 @ 18:44 :
Kunnen jullie niet zelf een topic beginnen of bidden helpt want dat is mijn vraag niet.
Het antwoord op jouw vraag is allang duidelijk. Het bewijs dat jij zoekt hebben ze niet, daardoor is het geloof en geen wetenschap.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 19:49
Verwijderd
dat experimentje met dat bidden was uitgevoerd en het hielp.
Raar dat niemand anders dat gelezen of gehoord heeft

Maar om te antwoorden om yab-yum: als je nederig aan God vraagt of Hij Zich aan je wil openbaren dan zal dat gebeuren (beweegredenen zijn belangrijk btw.)

als het niet lukt, vraag je het misschien niet goed of God heeft een bepaalde reden dat Hij ermee wacht.

Ik zou blijven bidden en smeken.

Vraag om een teken.

Je kan bijvoorbeeld dit bidden: God, als U bestaat en Jezus Christus Uw Zoon is, laat het me dan alstublieft weten. Geef me een teken. Amen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 20:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
rspct schreef op 19-11-2004 @ 20:49 :
als het niet werd erkend zou je eens naar de voorwaarden en uitvoerders moeten kijken, als iemand als onze grote virend Kent Hovind met de proef kwam kan je er natuurlijk donder op zeggen dat je niet serieus genomen zal worden.
Oud 19-11-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
rspct schreef op 19-11-2004 @ 20:49 :
Hier zet ik grote vraagtekens bij.

Als bewezen zou zijn dat bidden helpt zou ik nu aan het bidden zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 21:28
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-11-2004 @ 22:27 :
Als bewezen zou zijn dat bidden helpt zou ik nu aan het bidden zijn.
ik niet, ik heb geen hulp nodig
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 19-11-2004 @ 22:28 :
ik niet, ik heb geen hulp nodig
't Is toch een kleine moeite. Maar ja, als iedereen bidt dan heeft het ook geen nut meer natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 21:39
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-11-2004 @ 22:33 :
't Is toch een kleine moeite. Maar ja, als iedereen bidt dan heeft het ook geen nut meer natuurlijk.
Hoeft niet, een oppermachtige god zal toch wel in staat zijn het leven voor iedereen beter te maken zonder dat iemand anders daaronder lijdt.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 19-11-2004 @ 22:39 :
Hoeft niet, een oppermachtige god zal toch wel in staat zijn het leven voor iedereen beter te maken zonder dat iemand anders daaronder lijdt.
Maar als-ie dat had gewild leefden we nu in een paradijs.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Jacques de Mola schreef op 18-11-2004 @ 19:00 :
Er kunnen honderden mensen voor de genezing van iemand bidden maar als God besluit dat het beter is als die persoon niet geneest dan geneest die persoon niet.
Leg me , met die uitspraak in je achterhoofd, eens uit wat God ook alweer zo liefdevol maakt?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 01:23
0fd1ba6bef258b3
0fd1ba6bef258b3 is offline
Citaat:
De bijbel en christenen zeggen vaak dat God komt als je (oprecht) aan hem vraagt te komen, dat als je 1 stap in Zijn richting doet Hij 10 stappen terug doet, dat hij er altijd is voor je enz enz.

Echter, als ik het (naar mijn idee zeer zeker) oprecht aan hem of aan Jezus vraag om zich te laten zien aan mij komt er niks.
Niks wat mij doet inzien/weten dit is God/Jezus!

Nou is mijn vraag aan de christenen: Heb je echt contact met Hem en in wat voor vorm dan, hoe weet je dat Hij het is en niet "Allah" of "de duivel" of "je eigen stem"? Hoe is hij in je leven gekomen dan en hoe kan het dat ik er niks van merk terwijl ik er wel open voor sta?

En aan de heidenen onder ons: Heb je wel eens geprobeerd echt contact te krijgen met Hem en wat is hieruit voortgekomen, is dit gelukt of niet en hoe heb je dit gedaan?
Ik denk persoonlijk dat je de zaken uit de bijbel niet letterlijk moet nemen. Het lijkt me logischer dat jezus, god etc. metaforen zijn voor een bepaalde filosofische visie en dus niet letterlijk genomen moeten worden. (Al sluit ik het bestaan van de persoon Jezus niet uit).
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 08:38
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 19-11-2004 @ 18:49 :
Het antwoord op jouw vraag is allang duidelijk. Het bewijs dat jij zoekt hebben ze niet, daardoor is het geloof en geen wetenschap.
Dan heb jij het verkeerd begrepen.
Ik ben niet op zoek naar wetenschappelijk bewijs, maar een persoonlijk bewijs. Zoals b.v een heleboel mensen ervan overtuigd raken/zijn dat dit het juiste geloof is, b.v omdat ze een of ander inzicht krijgen.
En daarbij vraag ik naar hoe dat contact met God dan is.
Ik vraag niet om wetensch. bewijzen.
Oud 20-11-2004, 08:48
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
ja je hebt echt contact met Hem.God wil een intieme relatie met iedereen persoonlijk.

het christendom word een religie genoemd maar is eigelijk geen religie.het is een intieme relatie met God door Jezus Christus.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 08:50
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 19-11-2004 @ 14:01 :

God wil altijd genezen.maar de mensen bidden verkeerd en geloven te weinig.daarom worden hun gebeden niet verhoord,maar God hoort ze wel.als je iets bid bijvoorbeeld om genezing dan moet je ook 100% geloven dat de persoon geneest.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 09:20
Verwijderd
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 20-11-2004 @ 09:50 :
God wil altijd genezen.maar de mensen bidden verkeerd en geloven te weinig.daarom worden hun gebeden niet verhoord,maar God hoort ze wel.als je iets bid bijvoorbeeld om genezing dan moet je ook 100% geloven dat de persoon geneest.
Dus je beweert eigenlijk dat streng-gelovigen/extremisten nooit een ernstige ziekte krijgen?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 09:25
Verwijderd
Och je kunt het zo zien zou jij een zwaargewonde kakkerlak genezen?

Een beetje cru wel
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 20-11-2004 @ 10:20 :
Dus je beweert eigenlijk dat streng-gelovigen/extremisten nooit een ernstige ziekte krijgen?
Natuurlijk. De pest is een fabeltje verzonnen door de ongelovige honden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 11:55
nrensink
nrensink is offline
Citaat:
Ik denk dat god zich niet zo makkelijk voor een karretje laat spannen, geef hem 1 goede reden waarom hij dat zou doen. Ik denk dat als je in iets geloofd dat dat je al helpt, herinnert niemand zich het anti-heinwee-pilletje op kamp waardoor je dus geen heinwee meer had, terwijl dat eigenlijk gewoon een peppermuntje was?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 13:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nrensink schreef op 20-11-2004 @ 12:55 :
herinnert niemand zich het anti-heinwee-pilletje op kamp waardoor je dus geen heinwee meer had, terwijl dat eigenlijk gewoon een peppermuntje was?

exact wat ik probeer te verwoorden.
Oud 20-11-2004, 16:53
Verwijderd
Citaat:
het ziek worden zelf heeft niks met geloof te maken.

daarnaast is het onzin om te zeggen dat mensen die streng-gelovig zijn, een groot geloof hebben.

Het geloof dat je geneest komt uit je hart, streng-gelovigen houden zich meer bezig met allerlei regeltjes en dat heeft niks met je geloof te maken.

Citaat:
herinnert niemand zich het anti-heinwee-pilletje op kamp waardoor je dus geen heinwee meer had, terwijl dat eigenlijk gewoon een peppermuntje was?
mensen die door God genezen worden hebben vaak ernstige ziektes zoals infecties, verlammingen of kanker bijvoorbeeld.

het gaat hier niet om heimwee of hoofdpijn ofzo.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 16:59
nrensink
nrensink is offline
Citaat:
rspct schreef op 20-11-2004 @ 17:53 :

mensen die door God genezen worden hebben vaak ernstige ziektes zoals infecties, verlammingen of kanker bijvoorbeeld.

Dit is dan ook een voorbeeld hé,

Ik geloof wel in een god, maar vertel me dan is, waarom zou god zich dan voor een karretje laten spannen?

En ik weet niet meer waar het staat, maar ergens was het ook bewezen dat als je naar iets toeverlangd, of vertrouwd (zoals god dus) dat je dan hogere levenskansen hebt, omdat je vertrouwen hebt in een goed eind, waardoor je lichaam harder gaat werken om dit waar te maken
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 18:12
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 20-11-2004 @ 09:38 :
Dan heb jij het verkeerd begrepen.
Ik ben niet op zoek naar wetenschappelijk bewijs, maar een persoonlijk bewijs. Zoals b.v een heleboel mensen ervan overtuigd raken/zijn dat dit het juiste geloof is, b.v omdat ze een of ander inzicht krijgen.
En daarbij vraag ik naar hoe dat contact met God dan is.
Ik vraag niet om wetensch. bewijzen.
in dat geval heb ik hier je bewijs, uit een ander topic
Citaat:
Online met God schreef op 11-11-2004 @ 17:19 :
er is bewijs van God,
maar togg heet het nog geloven,
duzz wat loop je nou te lullen en zeg wat nuttigs.
Jezus raakte mij aan, dat is bewijs, en het is geloven!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 18:28
Envy
Envy is offline
Citaat:
En aan de heidenen onder ons: Heb je wel eens geprobeerd echt contact te krijgen met Hem en wat is hieruit voortgekomen, is dit gelukt of niet en hoe heb je dit gedaan?
Nee, het lijkt mij namelijk nogal nutteloos om contact te zoeken met iets waarvan ik voor mezelf vrij zeker ben dat het niet bestaat.
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-11-2004 @ 15:13 :
Neem een groep van 1000 kankerpatiënten.

Neem een groep vrome christenen. Laat hen bidden voor 500 kankerpatiënten.

Kijk of deze kankerpatiënten een hogere overlevingskans hebben.

Hier is geen placebo-effect aanwezig, want de kankerpatiënten weten niet dat er voor hen gebeden wordt.
Op die manier heeft bidden inderdaad geen zin, nee. Maar ik geloof wel degelijk dat gelovigen zelf die bidden daar steun aan hebben. Hetzelfde geldt voor het weten dat er voor ze gebeden word.
Citaat:
Citaat:
Oftewel: mensen die kanker krijgen hebben het aan zichzelf te danken? Ja, goede redenering man .
Oud 21-11-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof wel in een god, maar vertel me dan is, waarom zou god zich dan voor een karretje laten spannen?
God laat Zich niet voor een karretje spannen. Als Hij mensen geneest heeft Hij genade met ze.

Citaat:
En ik weet niet meer waar het staat, maar ergens was het ook bewezen dat als je naar iets toeverlangd, of vertrouwd (zoals god dus) dat je dan hogere levenskansen hebt, omdat je vertrouwen hebt in een goed eind, waardoor je lichaam harder gaat werken om dit waar te maken
dat geloof ik best, maar je kan zo veel als je wilt toeverlangen naar iets, ernstige ziekten zullen dan niet verdwijnen.

Het is God die geneest als mensen tot Hem bidden en niet de mensen zelf.

Citaat:
Oftewel: mensen die kanker krijgen hebben het aan zichzelf te danken? Ja, goede redenering man
hij heeft het niet over de oorzaak van kanker..
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 12:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

het schijnt niet op te vallen dat een verlamming niet bepaald een conventionele ziekte is en ook niet met een pilletje te genezen is.

de eerste bewezen zaak waarbij god een verlamd persoon heeft genezen moet trouwens nog voorkomen.

@respect, er werd door jezusfreak beweerd dat alleen mensen die 'hard genoeg' bidden genezen worden.

lekkere rechtvaardigheid....
Oud 21-11-2004, 13:10
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 20-11-2004 @ 10:20 :
nee ik zeg dat ze genezen kunnen worden.ik ben al een keer genezen van een zweer in mijn darmen,daar had ik geen doktor vooor nodig(zo hou je geld over) ik vroeg God om mij te genezen en die dag daarna kon ik gewoon alles weer zonder om te 5 minuten naar de wc te moeten.ziekten zijn er ook om jou te beproeven.door dat misschien wel je vrouw overlijd(een heel erg geval)zo iemand ken ik door de dood van zijn vrouw is hij dichter naar God toe gegroeit God heeft met veel dingen een bedoeling ,ook al ken je die zelf nog niet.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 13:12
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
nrensink schreef op 20-11-2004 @ 12:55 :
Ik denk dat god zich niet zo makkelijk voor een karretje laat spannen, geef hem 1 goede reden waarom hij dat zou doen. Ik denk dat als je in iets geloofd dat dat je al helpt, herinnert niemand zich het anti-heinwee-pilletje op kamp waardoor je dus geen heinwee meer had, terwijl dat eigenlijk gewoon een peppermuntje was?
God wil niet dat jij ziek bent als Hij daar geen bedoeling voor heeft.die bedoeling kan zijn om joe sterker te maken in je geloof of om je voortebereiden op wat je te wachten staat.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 13:15
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:

daarnaast is het onzin om te zeggen dat mensen die streng-gelovig zijn, een groot geloof hebben.

Het geloof dat je geneest komt uit je hart, streng-gelovigen houden zich meer bezig met allerlei regeltjes en dat heeft niks met je geloof te maken.

dus Jezus hield zich aan allerlei regels?dat zeg je nu.Jezus geloofden en geneesde hij was zoals jullie zeggen ,streng gelovig, ik zeg dat Hij een voorbeeld voor ons is.Hij zegt ook dat wij ook kunnen genezen door de Heilige Geest.Jezus hield zich niet aan wetten.we leven niet meer onder de wet.veel kerken maken allerlei regeltjes voor de christenen,maar dat is onzin we zijn vrij van de wet.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 13:16
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:

onzin God geneest alle ziekten,mijn buikpijn hoofdpijn het maakt niet uit wat voor.daarvoor hoef je niet bijna dood te gaan
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 13:18
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 20-11-2004 @ 19:12 :
in dat geval heb ik hier je bewijs, uit een ander topic
zalig zijn zij die geloven zonder te zien!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 13:21
jezusfreak16
jezusfreak16 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-11-2004 @ 13:22 :
het schijnt niet op te vallen dat een verlamming niet bepaald een conventionele ziekte is en ook niet met een pilletje te genezen is.

de eerste bewezen zaak waarbij god een verlamd persoon heeft genezen moet trouwens nog voorkomen.

@respect, er werd door jezusfreak beweerd dat alleen mensen die 'hard genoeg' bidden genezen worden.

lekkere rechtvaardigheid....
ow dan heb je heel wat gemist er zijn namelijk heel veel gevallen waar tientallen mensen zagen hoe lammen werden genezen en zelfs hoe doden opstonden zoals in Brazilie.je verdraaid mijn woorden.het gaat erom of het Gods wil is en of de persoon die bid genoeg geloof heeft.niet om hoe hard je bid.dat maakt niks uit God hoort zelfs je fluisteren
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 14:05
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 21-11-2004 @ 14:10 :
nee ik zeg dat ze genezen kunnen worden.ik ben al een keer genezen van een zweer in mijn darmen,daar had ik geen doktor vooor nodig(zo hou je geld over) ik vroeg God om mij te genezen en die dag daarna kon ik gewoon alles weer zonder om te 5 minuten naar de wc te moeten.ziekten zijn er ook om jou te beproeven.door dat misschien wel je vrouw overlijd(een heel erg geval)zo iemand ken ik door de dood van zijn vrouw is hij dichter naar God toe gegroeit God heeft met veel dingen een bedoeling ,ook al ken je die zelf nog niet.
De vrouw wordt dus opgeofferd voor het geloof van de man.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 14:07
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 21-11-2004 @ 14:21 :
zelfs hoe doden opstonden zoals in Brazilie.
Heb je daar filmbeelden van? Kan je bewijzen dat ze eerst echt dood waren?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 14:14
Verwijderd
Citaat:
jezusfreak16 schreef op 21-11-2004 @ 14:18 :
zalig zijn zij die geloven zonder te zien!
En met oogkleppen op zie je nu eenmaal weinig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten