Oud 29-11-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
BiL@L schreef op 29-11-2004 @ 21:41 :
Welzeker, dat is een fundamenteel beginsel. God laat Zichzelf kennen, zodat de mensen van Hem kunnen houden, Hem herkennen en ALLEEN Hem dienen en aanbidden. Men leert Hem kennen via Zijn Schone Namen en Eigenschappen welke te vinden zijn in de Qor-aan en de Soennah. Dit is onderdeel van de Tawheed, of terwijl de Tawheed oel-Asmaa-e wa Siffaat. Voor meer info over de volle betekenis van Tawheed zie: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1026852
Is er ook een manier waarop allah aan ons laat zien dat de qu'ran inderdaad zijn woord is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2004, 14:49
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Is er ook een manier waarop allah aan ons laat zien dat de qu'ran inderdaad zijn woord is?
Mooie vraag, waar ik het antwoord ook van wil weten.
Neit dat ik er over twijfel, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-11-2004 @ 15:49 :
Mooie vraag, waar ik het antwoord ook van wil weten.
Neit dat ik er over twijfel, maar toch.
Ik weet het antwoord al, maar ik vind het altijd humoristisch om fundamentalisten zich in bochten te laten wringen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:39
T_ID
T_ID is offline
erg optimistisch, nu de onbeantwoordbare vraag is gesteld zal deze thread waarschijnlijk worden doodgezwegen..

niet dat ik eventuele reacties minder amusant zou vinden..
Oud 30-11-2004, 20:54
Wiltine
Wiltine is offline
Citaat:
makelville schreef op 29-11-2004 @ 11:42 :
Het hangt ervan af welke christelijke stroming aan de orde is. Maar goed beschouwd aanbidden christelijken stenen beelden/heiligen
We hebben het hier over de protestanten.. en die aanbidden God en geen stenen, beelden/heiligen. en een stuk hout ook niet, want we aanbidden (nogmaals) God en niet Zijn kruis. maargoed, waarom reageer ik hier op dit weet je best wel...
Oud 30-11-2004, 20:59
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Ik weet het antwoord al, maar ik vind het altijd humoristisch om fundamentalisten zich in bochten te laten wringen.

Ik heb een mogelijke verklaring:
Jullie hebbben waarschijnlijk de quran nog nooit in het Arabisch gelezen. Ik wel. En het klinkt echt prachtig. Woorden kom je tekort voor sommige soera's.
Aangezien Muhammed s.a.v. tijdens de eerste openbaring analfabeet was, lijkt het me sterk dat hij zoiets moois heeft verzonnen.
En de vraag van mefostophilis, of allah ook ergen duidelijk maakt of de quran zijn woord is, is een beetje raar. Aangezein we dankzij Muhammed en de Quran Allah hebbne leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-11-2004 @ 21:59 :
En de vraag van mefostophilis, of allah ook ergen duidelijk maakt of de quran zijn woord is, is een beetje raar. Aangezein we dankzij Muhammed en de Quran Allah hebbne leren kennen.
Juist daarom is het een goede vraag.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:10
Love & Peace
Love & Peace is offline
Nee niet, want geen Muhammed, geen Islam, geen Allah( tenminste dn wistn we niet dat hij er was )
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-11-2004 @ 23:10 :
Nee niet, want geen Muhammed, geen Islam, geen Allah( tenminste dn wistn we niet dat hij er was )
Precies, dus dan volgt al snel de vraag hoe we überhaupt kunnen weten dat/of hij er is. Dat kan niet, zodat we al snel de qu'ran kunnen herleiden tot een sprookjesboek.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:41
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Precies, dus dan volgt al snel de vraag hoe we überhaupt kunnen weten dat/of hij er is. Dat kan niet, zodat we al snel de qu'ran kunnen herleiden tot een sprookjesboek.
Dat is helemaal waar, maar je vroeg net hoe we kunnen weten dat de Kuran van Allah komt. Je nam met die vraag al aan dat ie bestond, de enige vraag was of de Kuran zijn woorden bevatte. Daar gaf ik antwoord op.

We kunnen idd niet 100% weten dat hij bestaat. Ik kan je wel proberen te vertellen dat de evolutietheorie onzin is en jij weer dat god een sprookje is, maar veel verder zullen we niet komen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-11-2004 @ 23:41 :
Dat is helemaal waar, maar je vroeg net hoe we kunnen weten dat de Kuran van Allah komt. Je nam met die vraag al aan dat ie bestond, de enige vraag was of de Kuran zijn woorden bevatte. Daar gaf ik antwoord op.

We kunnen idd niet 100% weten dat hij bestaat. Ik kan je wel proberen te vertellen dat de evolutietheorie onzin is en jij weer dat god een sprookje is, maar veel verder zullen we niet komen.
Dat is zeker waar, hoewel de bovengrens van het IQ voor mensen die om religieuze redenen de evolutietheorie verwerpen 80 is.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:51
Love & Peace
Love & Peace is offline

wel grappig, laatst had ik bij zo'n test een iq van 130 nog wat, dus.
Ik denk trouwens dat bij mensen die het iq denken te weten van anderen, door middel van een meningsverschil, zelf niet zo hoog zal liggen.

btw, ik verwerp de evolutietheorie niet om religieuze redenen, maar omdat hij niet klopt.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 23:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-11-2004 @ 23:51 :
btw, ik verwerp de evolutietheorie niet om religieuze redenen, maar omdat hij niet klopt.
je zou de eerste forummer zijn die dat aantoont..

brand los zou ik zeggen, we're eager to hear it..
Oud 30-11-2004, 23:19
Love & Peace
Love & Peace is offline
morgen, nu is het al laat.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:01
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-11-2004 @ 23:43 :
Dat is zeker waar, hoewel de bovengrens van het IQ voor mensen die om religieuze redenen de evolutietheorie verwerpen 80 is.
je snapt 'm niet. ze hebben een iq boven de max.grens. beetje doorgedraaid weet je wel . wat debiel en kinds.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-11-2004 @ 23:51 :
wat raar. dat is ook mijn standpunt over godsdiensten.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 16:11
Verwijderd
Ok, maar dit topic gaat niet over de verwerpelijkheid van de evolutietheorie, maar over de verschillen tussen de Islam en het Christendom
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 14:53
Eviellan
Eviellan is offline

deze vraag wordt vaak gesteld.
Hier is het bewijs:

De jaren waarin de profeet woonde werden de Gouden Jaren van de Arabische poëzie genoemd. De Arabieren hadden toen de tijd zo veel talent wat poëzie betreft dat ze de beste waren van de wereld. Als een man 2 regels poëzie schreef kreeg hij heel veel commentaar over zijn manier van schrijven.
Maar de heilige Qur'an is zo perfect geschreven dat niet één iemand commentaar kon leveren aan zelfs ook maar één letter van de Qor'an. Zo is menig Arabier moslim geworden.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Eviellan schreef op 03-12-2004 @ 15:53 :

deze vraag wordt vaak gesteld.
Hier is het bewijs:

De jaren waarin de profeet woonde werden de Gouden Jaren van de Arabische poëzie genoemd. De Arabieren hadden toen de tijd zo veel talent wat poëzie betreft dat ze de beste waren van de wereld. Als een man 2 regels poëzie schreef kreeg hij heel veel commentaar over zijn manier van schrijven.
Maar de heilige Qur'an is zo perfect geschreven dat niet één iemand commentaar kon leveren aan zelfs ook maar één letter van de Qor'an. Zo is menig Arabier moslim geworden.
1. De vraag is of dat niet zwaar bestraft zou worden.
2. Heb je hiervoor een bron, als je een antwoord hebt op vraag 1, ook graag met bron.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 17:22
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
Eviellan schreef op 27-11-2004 @ 10:43 :
en daarom lijkt de Islam mij beter, want als je gelooft dat Jezus zoon van God is, waarom zou hij dan zomaar gekruisigd kunnen worden?
In de Bijbel staat dat dat het plan is. Of dat ook zo is weet ik niet. En als je in het Christendom of de Islam gelooft, zou je sowieso geloven dat Jezus zoon van God is, aangezien je gelooft dat God ALLES heeft gemaakt. Dan is iedereen dus Kind van God.
Oud 04-12-2004, 18:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 03-12-2004 @ 16:45 :
1. De vraag is of dat niet zwaar bestraft zou worden.
2. Heb je hiervoor een bron, als je een antwoord hebt op vraag 1, ook graag met bron.
idd, ik kan ook een perfect boek schrijven als de hele samenleving daarna klaar staat om kritiek (en de critici) de mond te snoeren.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten