Oud 01-12-2004, 18:58
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Heb mijn ov opgehaald vandaag maar nu hoorde ik dat ik ook geld kon vangen voor die ov ik gebruik die ov toch nooit! heb dat geld liever voor benzine maar hoeveel krijg je en kan dit zomaar?

Mvdg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2004, 20:08
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
www.ib-groep.nl of www.ib-group.nl
weet t adres ff niet meer maar daar staat precies hoeveel geld je daarmee bespaard.
ik krijg mn ov+ 70 euro studiefinanciering en als je geen ov hebt krijg je iets van 150 ofzo(misschbien wel meer).
scheelt dus zeker iets van 80 euro...zeker doen dus als je m toch niet gebruikt
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 20:18
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
iets van 75 euro ofzo krijg je er voor per maand.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 20:58
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
nu ik erovernadenk best wel veel want toen ik nog geen ov had betaalde ik 50 euro per maand aan een ov-kaart..dus dan zou ik dat eigenlijk beter kunnen doen dan hou ik geld over en kan ik ook nog s in het weekend gratis reizen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 21:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht dat het maar iets van 18 euro ofzo was als je in Nederland studeert. Als je in het buitenland studeert en dus OV-vergoeding krijgt dan is het ongeveer 75 euro.
Oud 01-12-2004, 21:13
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
hmm nja ik bel er morgen wel naar toe gebruik die ov nooit en heb hem ook nooit gebruikt als ik beetje geld er bij krijg maakt me niet uit als het nu 5 of 100 euro is die ov hoef ik toch niet!
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 21:18
CellMate
CellMate is offline
Volgens mij krijg je alleen financieele vergoeding als je op een onmogelijke plek zoals Schiermonnikoog woont?
Oud 01-12-2004, 21:22
snoodaard
snoodaard is offline
Studeer je in 2005 in het buitenland, dan bedraagt de vergoeding voor je OV-kaart € 76,48 per maand. Als je je volledige studie in het buitenland volgt, krijg je deze vergoeding automatisch in plaats van een OV-kaart. Ga je tijdelijk naar het buitenland gaat voor bijvoorbeeld een stage? En blijf je ingeschreven staan bij een Nederlandse onderwijsinstelling? Dan kun je kiezen tussen een OV-studentenkaart of een OV-vergoeding.

Kies je voor een OV-vergoeding, dan moet je de OV-studentenkaart inleveren. De maandelijkse OV-vergoeding kun je alleen krijgen als je op de eerste dag van de maand in het buitenland studeert of stage loopt. Wil je de liever de kaart houden, dan hoef je niets te doen. Een OV-vergoeding vraag je aan met het formulier 'OV-vergoeding buitenland'. Doe dat minstens twee maanden voor het vertrek naar het buitenland. Je school of universiteit moet verklaren dat je stage of studie in het buitenland voor je Nederlandse studie meetelt.

Ik krijg zo het vermoeden dat als je geen OV hebt je niets extra krijgt.
Oud 01-12-2004, 21:24
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
CellMate schreef op 01-12-2004 @ 22:18 :
Volgens mij krijg je alleen financieele vergoeding als je op een onmogelijke plek zoals Schiermonnikoog woont?
Idd, dat dacht ik ook. In ieder geval maak ik dat uit de website van de ib-groep op. Vrijwillig afstaan levert volgens mij geen vergoeding op als je ermee gewoon op je studie kan komen..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 22:31
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Levert geen vergoeding op hoor dacht ik zo en zo wel is dat zeker GEEN 80 euro. Ze zijn niet gek in den haag.
En als je je ov toch niet gebruikt haal hem dan niet op want als je je studie niet haald is het wel STUDIESCHULD en moet je dus terug dokken aan de IB
Oud 02-12-2004, 00:10
bamiPoep
bamiPoep is offline
tot wanneer kan je trouwens je ov nog halen?
Oud 02-12-2004, 00:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 02-12-2004 @ 01:10 :
tot wanneer kan je trouwens je ov nog halen?
volgens mij nog tot dicht bij kerst. maar precies weet ik het niet.
Oud 02-12-2004, 00:30
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-12-2004 @ 01:24 :
Dat kan nog zolang als je wil, ze hebben alleen liever dat je het zo snel mogelijk doet ivm komende kerstdrukte.
Oud 02-12-2004, 01:36
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-12-2004 @ 01:30 :
Dat kan nog zolang als je wil, ze hebben alleen liever dat je het zo snel mogelijk doet ivm komende kerstdrukte.
Alsof het hen iets kan schelen dat degenen na je langer moeten wachten. Kom gewoon op een tijdstip dat het er geen spitsuur is, en die 'kerstdrukte' zal heus wel meevallen.
Oud 02-12-2004, 05:22
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-12-2004 @ 01:24 :
Nee hoor, je mag ook tot ergens volgend jaar wachten hoor Maar of t slim is.....
Oud 02-12-2004, 10:17
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 02-12-2004 @ 06:22 :
Nee hoor, je mag ook tot ergens volgend jaar wachten hoor Maar of t slim is.....
Tot 31 december volgend jaar om precies te zijn

Oh 1 tip, ga niet vlak na het nieuwe jaar, als ie dus eigenlijk al net in is gegaan.

Dan is het druk, weet ik uit ervaring, heel druk
Oud 02-12-2004, 11:14
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-12-2004 @ 11:17 :

Oh 1 tip, ga niet vlak na het nieuwe jaar, als ie dus eigenlijk al net in is gegaan.

Dan is het druk, weet ik uit ervaring, heel druk
Nee, idd, of ga nu, ruim voor Kerst, of ga in de tweede week van januari oid. Maar je kan hem dus eigenlijk ophalen wanneer je wil, sommige mensen halen hem bv. de eerste maanden níet op, wanneer ze niet weten of de studie iets voor hen is bv. als je hem niet op hebt gehaald, hoef je ook die schuld niet terug te betalen wanneer je stopt met je opleiding.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 11:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-12-2004 @ 11:17 :
hehe oke
dan had ik het over de periode waarin ZIJ graag WILLEN dat je hem ophaalt
zoiets stond iig in de brief die er bij zat.
Oud 02-12-2004, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 02-12-2004 @ 12:36 :
hehe oke
dan had ik het over de periode waarin ZIJ graag WILLEN dat je hem ophaalt
zoiets stond iig in de brief die er bij zat.
Verschilt per persoon, maar volgens mij willen ze dat je hem voor 10 december afhaalt.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:09
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 02-12-2004 @ 02:36 :
Alsof het hen iets kan schelen dat degenen na je langer moeten wachten. Kom gewoon op een tijdstip dat het er geen spitsuur is, en die 'kerstdrukte' zal heus wel meevallen.
enig idee hoe vol zo'n postkantoor om half 6 nog kan zijn?
Oud 03-12-2004, 09:28
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 02-12-2004 @ 02:36 :
Verschilt natuurlijk per kantoor, maar ik ging vorig jaar mijn OV ophalen en ik heb twee uur in de rij gestaan (in de speciale OV-ophaal-rij nog wel), 't hele postkantoor stond vol met mensen die kaartjes gingen kopen, postzegels, en OV-ophalers. Dat viel echt niet mee...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten