Oud 01-12-2004, 22:20
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-12-2004 @ 23:19 :
Mijn oma is vorige week overleden, mijn opa 2 jaar geleden. Deed me niets; net zo veel dus als de dood van prins Bernhard.
Lekker ongevoelig persoon ben jij. Dat wil niet zeggen dat er anderen er ook niks bij voelen.
Oud 01-12-2004, 22:20
ekki
ekki is offline
Citaat:
sans plomb schreef op 01-12-2004 @ 23:15 :
het is eigenlijk ook een soort gebaar ..iedereen heeft het erover dat vrijwel alle zenders er aandacht aan heeft besteed .. dat geeft toch wel aan dat het een bijzondere man is geweest (vinden denk ik vooral de mensen die hem mee hebben meegemaakt in zijn gloriejaren) .. het is een soort uiting van respect voor hem ..

..mij boeit het in ieder geval niet ..dan zet ik de tv/radio wel uit..als ik er genoeg van heb.. anderen mensen vinden het wel prettig om alles uitgebreid te volgen
Het zou eigenlijk zelfs beter zijn als dan maar op één zonder iets uitgebreid werd uitgezonden. Nu is op Nederland 2 en de commerciële zenders iets anders, terwijl dat misschien juist interessant zou zijn (allebei de dingen) voor die mensen die het willen volgen.
Oud 01-12-2004, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-12-2004 @ 23:18 :
Voetbal is verder gegaan op NL3 dus niet janken.
Daar kwam ik na de wedstrijd ook achter ...
Maar ik heb nog een stuk op de ARD gekeken.
Maar goed het gaat erom dat ze op 3 zenders hetzelfde gaan uitzenden. Je kunt niet naar alle 3 de zenders tegelijk kijken en (bijna) iedereen ontvangt Nederland 1, 2 en 3.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 22:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik voel er ook niet zoveel bij. Kut voor hem. Voor mij maakt het geen fck uit.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 22:22
ekki
ekki is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-12-2004 @ 23:19 :
Ik snap je punt, maar het is nu eenmaal zo dat, héél even, tijdelijk, alle zenders hetzelfde ophadden. Al heel snel daarna is overgegaan op reguliere programmering. Dus je overdrijft inderdaad gruwelijk.
Mjah, niet op 'mijn' zender (mijn inspiratiebron ).

En ja, de tv staat al een tijdje uit (met af en toe ff kijken of het al is afgelopen). Ik heb hem uitgezet op het moment dat alles over hetzelfde ging. Alle zenders. Vandaar het overdrijven misschien?
Oud 01-12-2004, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 01-12-2004 @ 23:20 :
Lekker ongevoelig persoon ben jij. Dat wil niet zeggen dat er anderen er ook niks bij voelen.
Dat betekent wél dat de argumentatie van de persoon die ik citeerde niet opgaat.

Het is niet 'logisch' dat je de dood van familieleden erg vindt.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 22:23
ekki
ekki is offline
Citaat:
sans plomb schreef op 01-12-2004 @ 23:19 :
topictitel moet veranderd worden naar "Prins Bernard's dood verpest televisieavond?!"
Ik denk dat het toch belangrijker is dat ie is overleden .
Oud 01-12-2004, 22:24
sans plomb
sans plomb is offline
Citaat:
ekki schreef op 01-12-2004 @ 23:20 :
Het zou eigenlijk zelfs beter zijn als dan maar op één zonder iets uitgebreid werd uitgezonden. Nu is op Nederland 2 en de commerciële zenders iets anders, terwijl dat misschien juist interessant zou zijn (allebei de dingen) voor die mensen die het willen volgen.
programmeringraad?
Oud 01-12-2004, 22:24
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-12-2004 @ 23:22 :
Dat betekent wél dat de argumentatie van de persoon die ik citeerde niet opgaat.

Het is niet 'logisch' dat je de dood van familieleden erg vindt.
Het is wel logisch maar niet vanzelfsprekend. Er kunnen altijd redenen zijn waarom je het niet erg vind, of waarom je het juist fijn vind.
Ik voel er persoonlijk ook niks bij, maar ik vind het toch jammer dat zo'n icoon in de Nederlandse historie (positief of negatief) overlijdt.
Oud 01-12-2004, 22:25
ekki
ekki is offline
Iemand op tv zei:

Erg dat het allemaal zo snel gegaan is.

Ik denk: gelukkig heeft die man niet al te veel hoeven lijden. Wat denken jullie? Had hij er wat aan gehad nog langer te leven en dus nog langer te moeten lijden? Of had alleen zijn omgeving daar wat aan gehad?
Oud 01-12-2004, 22:25
ekki
ekki is offline
Citaat:
sans plomb schreef op 01-12-2004 @ 23:24 :
programmeringraad?
(sorry maar ik snap het niet?)
Oud 01-12-2004, 22:26
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
ekki schreef op 01-12-2004 @ 23:25 :
Iemand op tv zei:

Erg dat het allemaal zo snel gegaan is.

Ik denk: gelukkig heeft die man niet al te veel hoeven lijden. Wat denken jullie? Had hij er wat aan gehad nog langer te leven en dus nog langer te moeten lijden? Of had alleen zijn omgeving daar wat aan gehad?
Beter zo.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 22:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
topictitel moet veranderd worden naar "Prins Bernard's dood verpest televisieavond?!"
Rot op. Die man sterft maar 1 keer. Je kunt altijd nog tv kijken joh. Doe niet zo dramatisch.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 22:28
ekki
ekki is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 01-12-2004 @ 23:27 :
Rot op. Die man sterft maar 1 keer. Je kunt altijd nog tv kijken joh. Doe niet zo dramatisch.
.
ekki
ekki is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 01-12-2004 @ 23:26 :
Beter zo.
Lijkt mij ook.

Het had nog iets mooier gekund (in zijn slaap ofzo), maar ik denk dat het zo een best mooie dood is.
sans plomb
sans plomb is offline
het was enigszins te verwachten..
Oud 01-12-2004, 22:31
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ekki schreef op 01-12-2004 @ 23:28 :
Lijkt mij ook.

Het had nog iets mooier gekund (in zijn slaap ofzo), maar ik denk dat het zo een best mooie dood is.
Dood is naar mijn mening nooit mooi. Maar als hij het zelf wilde dan is het beter zo ja.
Oud 01-12-2004, 22:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 01-12-2004 @ 23:31 :
Dood is naar mijn mening nooit mooi.
Wel als je zo oud bent. Zijn tijd is gewoon gekomen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 22:33
ekki
ekki is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 01-12-2004 @ 23:31 :
Dood is naar mijn mening nooit mooi. Maar als hij het zelf wilde dan is het beter zo ja.
Nee, maar het moet toch ooit gebeuren. Voor doodgaan is het een mooie dood denk ik. Het zou ook heel anders kunnen gaan.
Oud 01-12-2004, 22:39
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ekki schreef op 01-12-2004 @ 23:33 :
Nee, maar het moet toch ooit gebeuren.
Helaas wel. Maar idd, 93 is een fantastische leeftijd. Ik kan het nog niet eens bevatten dat ik nog 71 jaar zou leven.
Oud 01-12-2004, 22:40
ekki
ekki is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 01-12-2004 @ 23:39 :
Helaas wel. Maar idd, 93 is een fantastische leeftijd. Ik kan het nog niet eens bevatten dat ik nog 71 jaar zou leven.
Nee, en ik weet ook niet zeker of ik wel 93 zou willen worden. Maarja, als ik een fijn leven heb... waarom niet?
Oud 01-12-2004, 22:45
Verwijderd
Tsja. De man was 93 en had kanker in een vergevorderd stadium. Wat verwacht je?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 22:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Damn wij zijn echt oud aan het worden of niet.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 22:46
ekki
ekki is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2004 @ 23:45 :
Tsja. De man was 93 en had kanker in een vergevorderd stadium. Wat verwacht je?
Ja, dat probeer ik dus al de hele tijd duidelijk te maken. Daarom vind ik ook dat er niet zo'n punt van moet worden gemaakt .
Oud 01-12-2004, 22:47
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ekki schreef op 01-12-2004 @ 23:40 :
Nee, en ik weet ook niet zeker of ik wel 93 zou willen worden. Maarja, als ik een fijn leven heb... waarom niet?
Het leven is veel interessant om te verlaten. Ik zou het fantastisch vinden om alle ontwikkelingen mee te maken.
Bernard heeft ook zoveel meegemaakt. Ik kan me haast niet voorstellen dat je zoveel pijn hebt dat je niet meer wilt leven.
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Die kans is wel klein. Ik denk dat de kans dat je in een rolstoel, half dement, ergens in een afgeracht bejaardentehuis komt, groter is dan een leven als van prins Bernard.
Ik denk dat ik het over zo 60 jaar wel heb gehad hier.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 01-12-2004 @ 23:46 :
Ja, dat probeer ik dus al de hele tijd duidelijk te maken. Daarom vind ik ook dat er niet zo'n punt van moet worden gemaakt .
Ik zie sowieso niet in wat je hierover kunt zeggen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 22:50
ekki
ekki is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2004 @ 23:47 :
Ik zie sowieso niet in wat je hierover kunt zeggen.
Wat bedoel je hiermee?
Oud 01-12-2004, 22:51
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 01-12-2004 @ 23:50 :
Wat bedoel je hiermee?
Nou, ik zie niet in wat voor discussiepunten de dood van zkh. Prins Bernhard opwerpt.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 22:52
ekki
ekki is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2004 @ 23:51 :
Nou, ik zie niet in wat voor discussiepunten de dood van zkh. Prins Bernhard opwerpt.
Nou, het grootste discussiepunt in deze topic is waarom alle zenders er tegelijk aandacht aan moeten besteden (wat dat voor zin heeft).
Ofzoiets.
Oud 01-12-2004, 22:53
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 01-12-2004 @ 23:52 :
Nou, het grootste discussiepunt in deze topic is waarom alle zenders er tegelijk aandacht aan moeten besteden (wat dat voor zin heeft).
Ofzoiets.
Tsja, daar kun je ook in enkele zinnen het antwoord op geven, namelijk: hij is lid van de koninklijke familie en daarom besteden de media er aandacht aan. Vrij simpel.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 22:55
ekki
ekki is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2004 @ 23:53 :
Tsja, daar kun je ook in enkele zinnen het antwoord op geven, namelijk: hij is lid van de koninklijke familie en daarom besteden de media er aandacht aan. Vrij simpel.
Ja, maar waarom allemaal tegelijk? Wat heeft dat voor nut? Niemand kan tegelijk nederland 1, 2 en 3 kijken (waar ze hetzelfde uitzonden).
Oud 01-12-2004, 22:59
Verwijderd
ja precies, het gewoon overkill om zoiets te doen. zelfde als het nos journaal op 2 zenders tegelijk.

ontopic: het zat er natuurlijk aan te komen, ik ben er niet zo rouwig om.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 23:06
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 01-12-2004 @ 23:55 :
Ja, maar waarom allemaal tegelijk? Wat heeft dat voor nut? Niemand kan tegelijk nederland 1, 2 en 3 kijken (waar ze hetzelfde uitzonden).
Nou ja, niet iedereen zit constant te zappen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 01-12-2004 @ 23:55 :
Dat is gewoon usance. Als er iets gebeurt dat het hele land aangaat, dan wordt dat op alle zenders tegelijk uitgezonden. Het overlijden van een lid van de koninklijke familie is zoiets. Ik moet zeggen dat ik zelf ook geïrriteerd was, omdat ik de detective Silent Witness (overigens een geweldige serie) zat te kijken op NED1, toen plotsklaps de programmering een kleine drie kwartier werd opgeschort. Maarja, de kabel valt wel vaker uit. Om nou te gaan zeiken over één televisieavondje...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 23:10
Balance
Balance is offline
en weer een weekje vrij voor de 2e kamer...

En ik ben het helemaal met Ekki eens. Die man was 93!
En ja, als prins is hij belangrijk en mag hij heel veel aandacht krijgen. Maar hou het dan op één van de zenders ned1,2 en 3, één van de zenders rtl 4, 5 en yorin en één van de zenders SBS, Fox en Net5. Dan hebben de 3 zendergroepen ieder hun eigen zender om er aandacht aan te besteden en kan de kijker kiezen welke zender hij bekijkt.
Oud 01-12-2004, 23:12
Balance
Balance is offline
oh ja, wat leek hij vroeger trouwens op Friso!

En ik zie net dat zelfs de Belgen een uitzending hebben onderbroken voor het overlijden van Bernhard.
Oud 01-12-2004, 23:14
Madfet
Madfet is offline
Jezus Christus!! Ik heb niet eens normaal Feyenoord-Schalke kunnen kijken. Komen ze met Bernard aan sukkelen.

Twee belangrijke wapenfeiten van Bernard:
1. tijdelijk geheuld met de nazi's in 1942
2. betrokken bij de omkoopschandaal om f-16's aan te schaffen in de jaren 70.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 23:15
ekki
ekki is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-12-2004 @ 00:06 :
Nou ja, niet iedereen zit constant te zappen.
Me neither .

Ze kunnen ook tussendoor een mededeling doen op alle andere zenders (werd later ook gedaan).

En het is altijd zo als er iemand van het koninklijk huis overlijdt... tsja, ok, maar dan vind ik het nog wel irritant en begrijp ik niet waarom.
Oud 02-12-2004, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 02-12-2004 @ 00:12 :
zelfs de Belgen
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 00:15
MH
MH is offline
Condoleances. Niettemin kunnen we toch vrede hebben met zijn dood, omdat hij een lang en veelzijdig leven achter zich had liggen. Hij heeft veel betekend voor het land met zijn vele diplomatieke diensten in de jaren '50, '60 en '70.
De Koninklijke familie zal het zwaar hebben, Hare Majesteit in het bijzonder. Al twee jaar treft ze elke avond de lege helft van het bed en komt zij 's avonds thuis in een lege woonkamer in Huis ten Bosch. Nog geen negen maanden geleden verloor ze haar moeder. En nu heeft ze haar vader verloren, van wie ze toch meer een dochter was dan van haar moeder.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 00:40
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Madfet schreef op 02-12-2004 @ 00:14 :
Jezus Christus!! Ik heb niet eens normaal Feyenoord-Schalke kunnen kijken. Komen ze met Bernard aan sukkelen.

Twee belangrijke wapenfeiten van Bernard:
1. tijdelijk geheuld met de nazi's in 1942
2. betrokken bij de omkoopschandaal om f-16's aan te schaffen in de jaren 70.
1. is gewoon ronduit niet waar
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 00:41
waaromniet?
waaromniet? is offline
Tsja, zo te horen weer heerlijk opgeblazen. En ik denk dat we eigenlijk blij moeten zijn voor Bernhard.
Oud 02-12-2004, 00:41
professor2
professor2 is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-12-2004 @ 00:08 :
Dat is gewoon usance. Als er iets gebeurt dat het hele land aangaat, dan wordt dat op alle zenders tegelijk uitgezonden. Het overlijden van een lid van de koninklijke familie is zoiets. Ik moet zeggen dat ik zelf ook geïrriteerd was, omdat ik de detective Silent Witness (overigens een geweldige serie) zat te kijken op NED1, toen plotsklaps de programmering een kleine drie kwartier werd opgeschort. Maarja, de kabel valt wel vaker uit. Om nou te gaan zeiken over één televisieavondje...
het blijft overdreven om dit voor de prins gemaal te doen vind ik
voor het staatshoofd a la maar toch neit voor ieder lid van het koninklijkhuis
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 00:42
professor2
professor2 is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-12-2004 @ 01:41 :
Tsja, zo te horen weer heerlijk opgeblazen. En ik denk dat we eigenlijk blij moeten zijn voor Bernhard.
hij wou eht zelf idd hij kon ook nog behandelt worden
hach ja ghij was al 93
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 02:51
Verwijderd
Gelukkig werd er op Belgie 2 niks onderbroken vanavond.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 07:33
Zaina
Zaina is offline
Ik keek gelukkig al naar Duitsland. Feyenoord - Schalke. Opeens hoorde ik dat Bernhard overleden is in het Duits. En toen begon de tweede helft.
Oud 02-12-2004, 09:13
Jolt
Jolt is offline
Hij is eindelijk uit zijn lijden verlost.
Oud 02-12-2004, 09:48
Verwijderd
Nouja, we gaan allemaal dood.
Zijn tijd is gekomen, de onze wacht nog.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 09:58
Joostje
Joostje is offline
bernmardverheerlijking op tv en radio ook
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten