Oud 02-12-2004, 14:59
Alatariel_
Alatariel_ is offline
ik hoorde van iemand dat dat niet mocht.. dat het niet goed voor je was ofzoiets..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:01
bassgirl
bassgirl is offline
mn vriend heeft pfeiffer en ik heb niks gehoord dattie geen alcohol mag.. anders had ik dat vast wel gehoord, dus ik denk dat het gewoon mag
Oud 02-12-2004, 15:01
Verwijderd
Pfeiffer kan je lever belasten; alcohol doet dat ook. De combinatie van die twee kan je lever óverbelasten, en dat is niet goed.

1 of 2 glaasjes bij het uitgaan (of anderszins 1 of 2 keer per week) is bij de meeste mensen niet zo erg, maar meer dan dat moet t niet worden, eigenlijk. Bij sommige mensen is dat wel erg, maar die horen het dan wel expliciet van hun arts.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:03
Alatariel_
Alatariel_ is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-12-2004 @ 16:01 :
Pfeiffer kan je lever belasten; alcohol doet dat ook. De combinatie van die twee kan je lever óverbelasten, en dat is niet goed.

1 of 2 glaasjes bij het uitgaan (of anderszins 1 of 2 keer per week) is bij de meeste mensen niet zo erg, maar meer dan dat moet t niet worden, eigenlijk. Bij sommige mensen is dat wel erg, maar die horen het dan wel expliciet van hun arts.
hm oke. dankjewel voor je reactie. weer wat geleerd..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:11
hendrie
hendrie is offline
hoe zit het eigenlijk met zoenen en pfeiffer??
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:16
soultodeny
soultodeny is offline
dat kan wel.. maar dan heb je de kans dat je het overdraagt of dat je het van de ander krijgt..

hoe noemen ze pfeiffer ook weleens? the kissing disease ofzo toch?
Oud 02-12-2004, 15:19
hendrie
hendrie is offline
Citaat:
dat kan wel.. maar dan heb je de kans dat je het overdraagt of dat je het van de ander krijgt..
maar was dat niet tijdgebonden ofzo? dat je een periode hebt waarin je pfeiffer kan overdragen? dat dacht ik namelijk altijd, maar zeker weten doe ik dit niet.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:23
soultodeny
soultodeny is offline
zou best kunnen.. ik heb het zelf nog nooit gehad, dus ik weet niet hoe dat allemaal zit
Oud 02-12-2004, 15:26
Verwijderd
in theorie blijf je altijd besmettelijk, ook als je niet meer ziek bent maar na verloop van tijd wordt die kans verwaarloosbaar. Ik geloof dat dat 6 maanden na besmetting is (besmetting is meestal best een tijdje voor de eerste ziekteverschijnselen) maar dat weet ik niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:28
Alatariel_
Alatariel_ is offline
wooow. maar je hebt volgens mij wel grote kans dat je t overdraagt als je met iemand zoent.. ik heb t waarschijnlijk gekregen van een jongen in zomervkntie waarvan ik alleen lolliestokje in mn mond had..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:30
hendrie
hendrie is offline
De Ziekte van Pfeiffer wordt veroorzaakt door het Epstein Barr virus, en slaat meestal toe tijdens zware trainingsperiodes (wellicht is dat dé overeenkomst tussen het veelvuldig voorkomen van Pfeiffer en sporten), vaak 's winters, en meestal in combinatie met andere drukke werkzaamheden (tentamens, etc.).

De incubatietijd (tijd tussen besmetting en écht ziek worden) van Pfeiffer is 30-50 dagen, en diegene die het virus bij zich draagt blijft 6 maanden besmettelijk naar anderen. Dit is erg belangrijk om te weten; je kan dus onbewust je ploeggenoten besmetten, door bijv. uit elkaars bidon te drinken, handdoeken te delen, of zwemkleding uit te wisselen!

De eerste 3 weken bestaat het grootste risico om bij inspanning een scheur in de milt op te lopen, deze periode kan in individuele gevallen oplopen tot zelfs 7 weken; rust is dus erg belangrijk! Daarnaast bestaat het risico op het ontstaan van chronische vermoeidheid en schade aan het zenuwstelsel.

heb het maareens opgezocht
sarah je had volkomen gelijk!!!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:36
Alatariel_
Alatariel_ is offline
gelukkig kan je t maar één keer in je leven hebbn..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:39
hendrie
hendrie is offline
Citaat:
elln schreef op 02-12-2004 @ 16:36 :
gelukkig kan je t maar één keer in je leven hebbn..
4 sure..
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:43
Alatariel_
Alatariel_ is offline
weetje hoelang 6 maanden duren.. =/ t.ring.
Oud 02-12-2004, 15:45
hendrie
hendrie is offline
Citaat:
elln schreef op 02-12-2004 @ 16:43 :
weetje hoelang 6 maanden duren.. =/ t.ring.
YEAH! das een half jaar

nee das wel fucked up, suc6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:47
Alatariel_
Alatariel_ is offline
Citaat:
funkmastervince schreef op 02-12-2004 @ 16:45 :
YEAH! das een half jaar

nee das wel fucked up, suc6 ermee!
omg. dankjouwel. lkkr minder fijne personen besmetten.. hehehehe.. *gemene ik*
Oud 02-12-2004, 15:49
hendrie
hendrie is offline
ik wens je er suc6 mee..pak iemand die je haat ofzo..doe et dan wel met1 goed
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:06
tweeophetgras
tweeophetgras is offline
- symptonen van pfeiffer (deze kunnen voorkomen, maar het hoeft niet): vermoeidheid, donkere urine, keelontsteking
- zoenen wordt ten zeerste afgeraden i.v.m. overdraagbaarheid
- alcohol wordt ten zeerste afgeraden t.b.v. behoud leverfunctie

Pfeiffer komt steeds meer voor in verschillende vormen. het is dus niet zo dat je als je Pfeiffer hebt sowieso 3 maanden op bed ligt. maar ook is het niet (meer) zo dat als je Pfeiffer gehad hebt, daar de rest van je leven imuun voor bent.
Oud 02-12-2004, 16:16
jet
jet is offline
meerdere dingen...

ik heb nu 5 maanden geleden pfeiffer gerkegen.. de 4 weken voordat je het dorhebt is het meeste besmettleijk. in die tijd heben mensen uit mijn blikej gedronken enzo, en ik had een vriendje. niemand besmet...
maar goed het kan wel...

en alcohol zou ik echt neit doen als ik jou was
Oud 02-12-2004, 16:17
jet
jet is offline
en ohja: gelukkig kan je het maar een keer hebben

je moet echt oppassen.. je kan namelijk denken dat het weg is, maar dan ligt het gewoon een beetje niks te doen in je lichaam. en als je dan onvoorzichtig bent met je lichaam dan begint het weer. lijkt het alsof je het meerdere keren hebt, is het nog dezelfde keer

ik ben wazig op dit moment, sprry
Oud 02-12-2004, 16:31
Alatariel_
Alatariel_ is offline
Citaat:
funkmastervince schreef op 02-12-2004 @ 16:49 :
ik wens je er suc6 mee..pak iemand die je haat ofzo..doe et dan wel met1 goed
dankj.. ik heb al iemand in gedachten.. die ik binnekort op verjaardag weer ga zien..
Oud 02-12-2004, 16:36
Alatariel_
Alatariel_ is offline
Citaat:
jet schreef op 02-12-2004 @ 17:17 :
en ohja: gelukkig kan je het maar een keer hebben

je moet echt oppassen.. je kan namelijk denken dat het weg is, maar dan ligt het gewoon een beetje niks te doen in je lichaam. en als je dan onvoorzichtig bent met je lichaam dan begint het weer. lijkt het alsof je het meerdere keren hebt, is het nog dezelfde keer

ik ben wazig op dit moment, sprry
t geeft niet. heb jij dr nu nog last van dan? ik heb (nog) niemand besmet.. een jongen uit mn klas dacht dat die t had.. ging die bloedprikken maar t was niks. zitten ook wel voordelen aan.. ik mag nu naar huis wanneer ik wil (mis alleen best veel), en hoef niet meer mee te doen met gym. wat een gelul komt dr uit mn mond..
Oud 02-12-2004, 20:25
Tsu
Tsu is offline
Toen ik pfeiffer had dronk ik ook gewoon nog alcohol, je wordt er alleen wel sneller dronken van
Oud 02-12-2004, 20:59
jet
jet is offline
ik ben weer alcohol gaan drinken toen ik ook normaal kon eten en normaal naar school ging... eerder durfde ik het niet en had ik er ook verdomd weinigbehoefte aan.

@ elln: ik zit nu even in een klein terugvalletje.. gaat van zelf wel weer over als ik maar rustig doe
Oud 02-12-2004, 21:04
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
elln schreef op 02-12-2004 @ 17:31 :
dankj.. ik heb al iemand in gedachten.. die ik binnekort op verjaardag weer ga zien..
Ik mag toch hopen dat dit niet serieus is..

Ontopic: Wat voor alcohol geldt, geldt ook voor vette dingen, bv eten uit de frituur.
Oud 02-12-2004, 21:05
jet
jet is offline
Citaat:
Konijn schreef op 02-12-2004 @ 22:04 :

Ontopic: Wat voor alcohol geldt, geldt ook voor vette dingen, bv eten uit de frituur.

ach ja dat gaat meestal ven zelf wel dagen als je meer kotst dan dat je naar binnen goit
Oud 02-12-2004, 21:34
reuffneck32
reuffneck32 is offline
bij mij heeft me arts speciaal me bloed laten onderzoeken of me lever het nog deed
en die deed het
dus ik mag gewoon alcohol.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 22:04
Wammus
Wammus is offline
Hoe zit het eigenlijk met drugs?
Oud 03-12-2004, 12:28
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Konijn schreef op 02-12-2004 @ 22:04 :
Ik mag toch hopen dat dit niet serieus is..
Ik dacht meteen aan jou toen ik dat las.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 12:55
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
grl schreef op 03-12-2004 @ 13:28 :
Ik dacht meteen aan jou toen ik dat las.
Is dat positief of negatief . Ik weet dat ik altijd in pfeiffer topics zit te zeuren, maar ja, ik gun niemand wat mij is overkomen .
Oud 03-12-2004, 12:55
Alatariel_
Alatariel_ is offline
Citaat:
Konijn schreef op 03-12-2004 @ 13:55 :

Is dat positief of negatief . Ik weet dat ik altijd in pfeiffer topics zit te zeuren, maar ja, ik gun niemand wat mij is overkomen .
wat is jou overkomen dan?
Oud 03-12-2004, 13:00
Konijn
Konijn is offline
Ehm, bij mij is de pfeiffer overgegaan in ME/CVS, het chronisch vermoeidheidssyndroom.
Zeg maar blijvende pfeiffer dus. En dat is geen pretje kan ik je vertellen. Mijn pfeiffer was al zeer ernstig (ruim een half jaar op bed gelegen, te moe voor wat dan ook), maar dat had ik er graag voor over gehad als het dan ook weer over was gegaan..

Dus als ik zo'n opmerking zie als die van jou, dan kan ik zo kwaad worden.. Je gunt toch hoop ik al niemand pfeiffer (niemand garandeert dat degene die jij besmet t niet veel ernstiger krijgt dan jij), en je wil al helemaal niet op je geweten hebben dat iemand zn hele leven 'gehandicapt' is daardoor.

Dus daarom mijn opmerking 'ik mag toch hopen dat je dat niet meent' .
Oud 03-12-2004, 13:00
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Konijn schreef op 03-12-2004 @ 13:55 :

Dat is.. tja, nja.. er hangt natuurlijk een negatief gevoel aan maar verder is dat positief hoor
Maar ik merk ook dat ik een stuk heftiger reageer als ik mensen zulke dingen hoor zeggen. Soms een beetje te heftig. En het is precies om dezelfde reden: ik gun het mensen niet en ze weten vaak niet wat ze zeggen...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 13:02
Alatariel_
Alatariel_ is offline
Citaat:
Konijn schreef op 03-12-2004 @ 14:00 :
Ehm, bij mij is de pfeiffer overgegaan in ME/CVS, het chronisch vermoeidheidssyndroom.
Zeg maar blijvende pfeiffer dus. En dat is geen pretje kan ik je vertellen. Mijn pfeiffer was al zeer ernstig (ruim een half jaar op bed gelegen, te moe voor wat dan ook), maar dat had ik er graag voor over gehad als het dan ook weer over was gegaan..

Dus als ik zo'n opmerking zie als die van jou, dan kan ik zo kwaad worden.. Je gunt toch hoop ik al niemand pfeiffer (niemand garandeert dat degene die jij besmet t niet veel ernstiger krijgt dan jij), en je wil al helemaal niet op je geweten hebben dat iemand zn hele leven 'gehandicapt' is daardoor.

Dus daarom mijn opmerking 'ik mag toch hopen dat je dat niet meent' .
hm ik snap het. sorry daarvoor. ik bedoelde het niet zo. & heel veel sterkte..
Oud 03-12-2004, 13:08
Konijn
Konijn is offline
Dankje en ik hoop dat je nu wel drie keer nadenkt voordat je met iemand gaat zoenen ofzo .
Oud 03-12-2004, 13:30
Alatariel_
Alatariel_ is offline
Citaat:
Konijn schreef op 03-12-2004 @ 14:08 :
Dankje en ik hoop dat je nu wel drie keer nadenkt voordat je met iemand gaat zoenen ofzo .
ja zal ik zeker doen.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten