Oud 04-07-2002, 12:38
Secreet
Secreet is offline
Ooit al eens een discussie hierover gehad maar toen ging het naar films en tv omdat buffy erin voorkwam?

maargoed...Gezien dat engels de voertaal is zou het verplicht moeten zijn om kinderen op scholen in ieder land engels te leren...voornamelijk in welvarende landen als frankrijk en duitsland (waar ze het dus nog steeds vertikken)

Ze hebben er alleen zochzelf mee als ze het niet doen...toch?
Oud 04-07-2002, 12:39
Krugdinho
Krugdinho is offline
eens
Oud 04-07-2002, 12:43
Gonzo
Gonzo is offline
In landen zoals Duitsland en Frankrijk wordt veel aandacht besteed de laatste tijd aan de Engelse taal. Vooral Duitsland merkt dat ze een achterstand hebben op bijv. Nederland.

Maar om nou te zeggen dat Engels in elk land verplicht moet zijn? Hm nee lijkt me een slecht idee. Plaatselijke bevolkingen in ik noem maar wat voorbeelden: China, Japan, Nigeria, Columbia enz. hebben denk ik echt geen behoefte aan de Engelse taal, omdat ze toch bijna alleen maar in eigen land blijven.

Meestal heb je de Engelse taal nodig als je veel gaat reizen voor bijv. zaken e.d.

De mensen die Engels moeten kennen, kennen het meestal wel is mijn ervaring.
Oud 04-07-2002, 13:14
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Secreet schreef:
maargoed...Gezien dat engels de voertaal is zou het verplicht moeten zijn om kinderen op scholen in ieder land engels te leren...voornamelijk in welvarende landen als frankrijk en duitsland (waar ze het dus nog steeds vertikken)
Kan me niet voorstellen dat in Frankrijk en Duitsland er geen Engels gegeven wordt? Ouders mogen ook wel zo slim zijn om hun kind Engels te laten kiezen, als het niet verplicht is.

Maar hoezo is Engels 'de voertaal'?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 13:20
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Lang leve de slavische taal!
Oud 04-07-2002, 13:42
Piccola
Piccola is offline
Ben ik het wel mee eens ja.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 13:49
Luca
Luca is offline
Eens.
Oud 04-07-2002, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Kan me niet voorstellen dat in Frankrijk en Duitsland er geen Engels gegeven wordt? Ouders mogen ook wel zo slim zijn om hun kind Engels te laten kiezen, als het niet verplicht is.

Maar hoezo is Engels 'de voertaal'?
er wordt wel engels gegeven, maar maar 1 jaartje ofzo volgens mij.. ik weet in elk geval dat als ie in duitsland en zeker in frankrijk iemand in het engels aanspreekt je een onbegrijpende geirriteerde blik terugkrijgt :/

jammer voor de fransen dan want ik doe niet aan frans.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 14:16
Dutchian
Dutchian is offline
Oneens, ik vind dat je het moet leren als je het nodig gaat hebben, voor werk bijvoorbeeld.
En zoals iemand anders al zei, China bijvoorbeeld, die hebben volgens mij weinig behoefte om Engels te leren.
Oud 04-07-2002, 14:23
Marlous
Marlous is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Oneens, ik vind dat je het moet leren als je het nodig gaat hebben, voor werk bijvoorbeeld.
En zoals iemand anders al zei, China bijvoorbeeld, die hebben volgens mij weinig behoefte om Engels te leren.
Idd. Bovendien, dan kunnen we ook wel Spaans invoeren als verplichte taal om te leren, weet je hoeveel mensen Spaans als dé voertaal zien?
Oud 04-07-2002, 14:30
simple creed
simple creed is offline
Ik ben tegen.... wie kan nou verplichten om een vreemde taal te leren?? Dat je de taal moet leren waar je woont is logisch... maar waarom moet je verplicht engels leren. Als je daar komt en je kan geen engels dan is dat toch jouw probleem.. had je zelf maar wijzer moeten zijn....
En sommigen willen het gewoon niet leren... Je kan niet tegen iemands wil iets opleggen wat niet strikt noodzakelijk is....

weer lekker geformuleerd ook weer
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 14:34
Verwijderd
Citaat:
simple creed schreef:
Ik ben tegen.... wie kan nou verplichten om een vreemde taal te leren?? Dat je de taal moet leren waar je woont is logisch... maar waarom moet je verplicht engels leren. Als je daar komt en je kan geen engels dan is dat toch jouw probleem.. had je zelf maar wijzer moeten zijn....
En sommigen willen het gewoon niet leren... Je kan niet tegen iemands wil iets opleggen wat niet strikt noodzakelijk is....

weer lekker geformuleerd ook weer
Maar wel waar wat je zegt
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 14:45
Paulaah
Paulaah is offline
Mee EENS!

Zo wordt het voor iedereen een stuk makkelijker!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 14:56
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Gonzo schreef:
In landen zoals Duitsland en Frankrijk wordt veel aandacht besteed de laatste tijd aan de Engelse taal. Vooral Duitsland merkt dat ze een achterstand hebben op bijv. Nederland.

Maar om nou te zeggen dat Engels in elk land verplicht moet zijn? Hm nee lijkt me een slecht idee. Plaatselijke bevolkingen in ik noem maar wat voorbeelden: China, Japan, Nigeria, Columbia enz. hebben denk ik echt geen behoefte aan de Engelse taal, omdat ze toch bijna alleen maar in eigen land blijven.

Meestal heb je de Engelse taal nodig als je veel gaat reizen voor bijv. zaken e.d.

De mensen die Engels moeten kennen, kennen het meestal wel is mijn ervaring.
Voor zover ik weet kun je in frankrijk in je 2e middelbare schooljaar engels KIEZEN maar er geen examen in doen...
En gezien eht welvaartslanden zijn lijtk het me gewoon logisch...

wat voor het china verhaaltje betreft: china is een besloten bevolkingsrgoep, maar ook in japan e.d. hebben ze engels nodig, juist daar omdat hun technologie zo vooruit loopt en men het nodig heeft..>verder zijn die landen veel koloniaal gebied geweest dus je hoort het er al veel...en het is gewoon makkelijk als er 1 taal is wat men overal op de wereld spreekt toch?

Welk beroep je ook gaat doen, je kunt nu nog niet vertellen of je ooit engels nodig hebt...
Oud 04-07-2002, 14:59
Gonzo
Gonzo is offline
Citaat:
Secreet schreef:

Welk beroep je ook gaat doen, je kunt nu nog niet vertellen of je ooit engels nodig hebt...
Stel je mocht het ooit nodig hebben kun je altijd nog een cursus Engels gaan volgen.
Oud 04-07-2002, 15:02
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Gonzo schreef:

Stel je mocht het ooit nodig hebben kun je altijd nog een cursus Engels gaan volgen.
Natuuuuuurlijk KAN dat...ik kan een ook cursus frans nemen als ik in frnkarijk op vakantie ga...Het lijtk me dus voor die landen zelf alleen makkelijker om gewoon met de rest mee te doen en zich niet aan 1 taaltje te houden uit trots...Daar hebben ze alleen zichzelf uiteindelijk mee?
Oud 04-07-2002, 15:25
Geraldine
Geraldine is offline
t lijkt mij een heel aardig idee, maar je moet wel bedenken, voor ons is het wel gemakkelijker om engels te leren, wij horen het de hele dag op de tv... in bijv. duitsland word alles nagesynchroniseert (hoe schrijf je dat?) en daardoor horen zij dus veel minder engels.
dan is het voor hun wel zo gemakkelijk als ze kappen met dat nasynchroniseren...
het maakt beswel een groot verschil, ik heb ooit eens meegedaan aan zo'n uitwisseling met duitsters van een andere school, en die lui hadden al 5 jaar 4 uur per week engels, maar me zusje uit de 1e praat beter engels dan zij.
Oud 04-07-2002, 15:35
Nordens Konge
Nordens Konge is offline
Leve de globalisering!!
Oud 04-07-2002, 16:00
Shock
Shock is offline
ik denk idd dat er over de hele wereld 1 taal moet zijn waar iedereen het belangrijkste wel van weet. tis toch vreselijk irritant om verschillende talen te gaan leren omdat andere landen het simpelweg uit trots vertikken om Engels te leren spreken?
Oud 04-07-2002, 16:23
U-NiQ
U-NiQ is offline
Mee eens.
Ik vind het nog steeds vervelend als ik in Spanje met een leuke Spaanse jongen communicieer, en ik moet gebrarentaal gebruiken.
Oud 04-07-2002, 16:32
WolterB
WolterB is offline
mee eens

engels is vind ik een taal die makkelijker en dus met minder kronkels in elkaar zit dan duits en frans en spaans en is ook veel gemakkelijker uit te spreken, want als je een algemene taal zou moeten instellen zou je tussen deze 4 moeten kiezen omdat deze talen nu al in de meeste landen worden gesporken.
het verplicht stellen van het leren van engels bevorderd ook de communicaite in de vakantielanden, want in Tsjechië bijvoorbeeld, in de kleine dorpjes moet je met kunst en vleigwerk in de supermarkt uitleggen wat je wilt hebben. ze kunnen daar totaal geen engels en van duits hebben de meeste Tsjechen ook geen kaas gegeten. Laat deze (en alle andere mensen in de landen waar het er net zo aan toe gaat) ook het engels leren en zowel zij als jij hebt er voordeel van; het communiceren gaat gemakkelijker en je hebt minder snel een minverstand als je toch de voertaal van dat land probeert te spreken.

sorry voor de niet-alinea-indeling
Oud 04-07-2002, 18:56
mar87
mar87 is offline
vind ik wel, moeten wij ook dus waarom in een ander land niet, ze moeten niet zo eigenwijs doen, 't is alleen maar makkelijk als iedereen een bepaalde taal kan. Al moet je eigen taal niet verdwijnen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 18:56
FullMoon
FullMoon is offline
mee eens. ik vind dat ook logisch.
Oud 04-07-2002, 19:05
Knipoog*1
Knipoog*1 is offline
niet mee eens.

In de eerste plaats zal ik het nooit nodig hebben, alleen op mn opleiding volg ik sommige vakken in het Engels.

Ten tweede, het Engels is niet voor iedereen de makkelijkste taal om te leren. Voor ons wel, maar voor Koreanen bijvoorbeeld niet.

Ten derde, het Engels zal een heel dominante taal worden, dominanter dan het al is. Hierdoor zal het Nederlands en andere talen verloren en dat is geen goede zaak.

Daarnaast wil ik even dit zeggen: het Engels is in Frankrijk een verplicht vak op veel scholen. In Duitsland op alle, voor zover ik weet. Alleen is het wel zo, dat het niveau van het Engels nog te laag is, zoals het ook is op de Nederlandse scholen.
Oud 04-07-2002, 19:34
Boogie
Boogie is offline
---> school
Oud 05-07-2002, 09:18
Jozzy
Jozzy is offline
Absoluut mee eens. Je moet gewoon een taal hebben die overal gesproken wordt. Engels is dan de beste keuze, gezien Amerika. Je kunt wel zeggen "goh, dan wordt de mach van de US alleen maar groter", maar moet je dan Koreaans gaan leren zodat de US niet de wereldtaal als eerste landtaal meer heeft??
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 14:50
Vice
Vice is offline
Mee eens, als iedereen een beetje Engels kan, kunnen we beter communiseren in het buitenland.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 15:28
Desp
Desp is offline
Eens..

Maar in Duitsland en Frankrijk is Engels nu al iets van 5 (?) jaar een verplicht vak. Alleen de oudere Fransen en Duitsers kunnen niet zo goed Engels...

Overigens ben ik er ook voor om met Engels als vroeg te beginnen, groep 6/7 van de basisschool bijvoorbeeld... Door middel van Engelse tv etc (of doen ze dat al?).
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 07:31
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Boogie schreef:
---> school
WTF heeft dit met school te maken?
Oud 06-07-2002, 16:47
alpha
alpha is offline
Mee eens, wij moeten het verplicht leren waarom zij niet?

En dat misschien de andere talen zullen verdwijnen? SO WHAT??

Ik heb een hekel aan dialecten want hierdoor kun je mensen ook al niet verstaan. Dus ten eerste moet er in elk land op zich EEN taal komen. Daarnaast als je het voor elkaar kunt krijgen om in de hele wereld EEN taal te laten spreken, dan is dat natuurlijk helemaal mooi!

Het WWW is ook voor het grotendeels in het Engels natuurlijk.
Oud 08-07-2002, 18:49
Verwijderd
Lijkt mij logischer dat papiamento? (die taal die van geen enkel land is en heel makkelijk om te leren) verplicht moet zijn
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 19:03
Desp
Desp is offline
Citaat:
Alex schreef:
Lijkt mij logischer dat papiamento? (die taal die van geen enkel land is en heel makkelijk om te leren) verplicht moet zijn
Papiamento is toch wel een gewone taal?
Bedoel je niet Esperanto?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 19:17
Verwijderd
oneens. Je moet een land niet verplichten om een bepaalde taal te geven. Dat bepaalt dat land nog altijd zelf. Wel is het handig als in ieder land Engels wordt gegeven.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 20:03
Verwijderd
In Europa wel denk ik.. de landen die er echt wat aan hebben en niet in hun eigen taal blijven hangen
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 20:12
Bluesummers
Bluesummers is offline
zeker mee eens, dat maakt het gewoon heel makkelijk voor bv zakenlui en vakantiegangers. vorig jaar ging ik naar frankrijk, en werd k in een winkeltje geholpen door een vrouw, die zei dat ze een cursus engels deed, en of het goed was dat ze engels sprak. ik zo van 'nou ja, graag zelfs, want engels spreek k een stuk beter dan frans' maar ze kende dus echt voor geen meter engels, t ging met een hoop gestotter en gebaren.. dus lijkt het me wel handig gewoon als het verplicht gestelt word. had die vrouw ook geen cursus hoeven volgen.
Oud 17-07-2002, 10:12
dj-tiesto
dj-tiesto is offline
eens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten