Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
jammer voor de fransen dan want ik doe niet aan frans. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik ben tegen.... wie kan nou verplichten om een vreemde taal te leren?? Dat je de taal moet leren waar je woont is logisch... maar waarom moet je verplicht engels leren. Als je daar komt en je kan geen engels dan is dat toch jouw probleem.. had je zelf maar wijzer moeten zijn....
En sommigen willen het gewoon niet leren... Je kan niet tegen iemands wil iets opleggen wat niet strikt noodzakelijk is.... weer lekker geformuleerd ook weer ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En gezien eht welvaartslanden zijn lijtk het me gewoon logisch... wat voor het china verhaaltje betreft: china is een besloten bevolkingsrgoep, maar ook in japan e.d. hebben ze engels nodig, juist daar omdat hun technologie zo vooruit loopt en men het nodig heeft..>verder zijn die landen veel koloniaal gebied geweest dus je hoort het er al veel...en het is gewoon makkelijk als er 1 taal is wat men overal op de wereld spreekt toch? Welk beroep je ook gaat doen, je kunt nu nog niet vertellen of je ooit engels nodig hebt...
||
Citaat:
||
Citaat:
|
t lijkt mij een heel aardig idee, maar je moet wel bedenken, voor ons is het wel gemakkelijker om engels te leren, wij horen het de hele dag op de tv... in bijv. duitsland word alles nagesynchroniseert (hoe schrijf je dat?) en daardoor horen zij dus veel minder engels.
dan is het voor hun wel zo gemakkelijk als ze kappen met dat nasynchroniseren... het maakt beswel een groot verschil, ik heb ooit eens meegedaan aan zo'n uitwisseling met duitsters van een andere school, en die lui hadden al 5 jaar 4 uur per week engels, maar me zusje uit de 1e praat beter engels dan zij.
|
ik denk idd dat er over de hele wereld 1 taal moet zijn waar iedereen het belangrijkste wel van weet. tis toch vreselijk irritant om verschillende talen te gaan leren omdat andere landen het simpelweg uit trots vertikken om Engels te leren spreken?
|
mee eens
engels is vind ik een taal die makkelijker en dus met minder kronkels in elkaar zit dan duits en frans en spaans en is ook veel gemakkelijker uit te spreken, want als je een algemene taal zou moeten instellen zou je tussen deze 4 moeten kiezen omdat deze talen nu al in de meeste landen worden gesporken. het verplicht stellen van het leren van engels bevorderd ook de communicaite in de vakantielanden, want in Tsjechië bijvoorbeeld, in de kleine dorpjes moet je met kunst en vleigwerk in de supermarkt uitleggen wat je wilt hebben. ze kunnen daar totaal geen engels en van duits hebben de meeste Tsjechen ook geen kaas gegeten. Laat deze (en alle andere mensen in de landen waar het er net zo aan toe gaat) ook het engels leren en zowel zij als jij hebt er voordeel van; het communiceren gaat gemakkelijker en je hebt minder snel een minverstand als je toch de voertaal van dat land probeert te spreken. sorry voor de niet-alinea-indeling
|
![]() |
niet mee eens.
In de eerste plaats zal ik het nooit nodig hebben, alleen op mn opleiding volg ik sommige vakken in het Engels. Ten tweede, het Engels is niet voor iedereen de makkelijkste taal om te leren. Voor ons wel, maar voor Koreanen bijvoorbeeld niet. Ten derde, het Engels zal een heel dominante taal worden, dominanter dan het al is. Hierdoor zal het Nederlands en andere talen verloren en dat is geen goede zaak. Daarnaast wil ik even dit zeggen: het Engels is in Frankrijk een verplicht vak op veel scholen. In Duitsland op alle, voor zover ik weet. Alleen is het wel zo, dat het niveau van het Engels nog te laag is, zoals het ook is op de Nederlandse scholen.
|
Absoluut mee eens. Je moet gewoon een taal hebben die overal gesproken wordt. Engels is dan de beste keuze, gezien Amerika. Je kunt wel zeggen "goh, dan wordt de mach van de US alleen maar groter", maar moet je dan Koreaans gaan leren zodat de US niet de wereldtaal als eerste landtaal meer heeft??
|
![]() |
|
![]() |
Eens..
Maar in Duitsland en Frankrijk is Engels nu al iets van 5 (?) jaar een verplicht vak. Alleen de oudere Fransen en Duitsers kunnen niet zo goed Engels... Overigens ben ik er ook voor om met Engels als vroeg te beginnen, groep 6/7 van de basisschool bijvoorbeeld... Door middel van Engelse tv etc (of doen ze dat al?). |
![]() |
|
Mee eens, wij moeten het verplicht leren waarom zij niet?
En dat misschien de andere talen zullen verdwijnen? SO WHAT?? Ik heb een hekel aan dialecten want hierdoor kun je mensen ook al niet verstaan. Dus ten eerste moet er in elk land op zich EEN taal komen. Daarnaast als je het voor elkaar kunt krijgen om in de hele wereld EEN taal te laten spreken, dan is dat natuurlijk helemaal mooi! Het WWW is ook voor het grotendeels in het Engels natuurlijk.
|
zeker mee eens, dat maakt het gewoon heel makkelijk voor bv zakenlui en vakantiegangers. vorig jaar ging ik naar frankrijk, en werd k in een winkeltje geholpen door een vrouw, die zei dat ze een cursus engels deed, en of het goed was dat ze engels sprak. ik zo van 'nou ja, graag zelfs, want engels spreek k een stuk beter dan frans' maar ze kende dus echt voor geen meter engels, t ging met een hoop gestotter en gebaren.. dus lijkt het me wel handig gewoon als het verplicht gestelt word. had die vrouw ook geen cursus hoeven volgen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
" De nachtmerrie van een links Kabinet " Sanctus | 296 | 06-04-2006 10:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke Leugens [Deel II] Sweet_Hadar | 4 | 14-03-2004 21:29 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Pijnlijke Eenvoud juliettebinoche | 59 | 11-01-2004 22:12 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |