Oud 04-07-2002, 17:19
Sommetje
Sommetje is offline
Ik las dat vanochtend in de Volkskrant op pagina twee.

Er was een burgemeester van één of andere plaats afgetreden vanwege het feit dat ze was betrapt op het niet betalen van een lippenstift (ter waarde van 7,50 euro). Zelf zei ze dat ze het vergeten was, maar volgens het personeel leek het op een gewone winkeldiefstal. De politie zegt dat het winkelpersoneel goed gehandeld heeft, maar er zijn burgers die vinden dat het personeel de burgemeester geprobeert heeft zwart te maken.

Wat vinden jullie van deze hele zaak??
Oud 04-07-2002, 17:33
Mindfields
Mindfields is offline
Belachlijk dat zulk onzin nieuws in de krant staat. Telegraaf staat er ook al vol mee. Op de voorpagina "de lenzenvloeistof van mevrouw ... ontploft"...Wow, wat een nieuws..
Oud 04-07-2002, 17:36
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Ik dacht dat ze hem gewoon over het hoofd had gezien....

Hallo, ze is heus niet zo gek dat ze een winkeldiefstal gaat plegen, als burgemeester zijnde. Weer zwaar overtrokken onzin.
Oud 04-07-2002, 17:39
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Beetje triest een burgemeester zal heus niet het risico nemen om betrapt te worden, gewoon zielige mensen die da beweren, ze geeft wel het goede voorbeeld door af te treden als burgenmeester. alhoewel ik het niet nodig vind.
Oud 04-07-2002, 17:51
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Een burgemeester verdient meer dan genoeg om een beetje lippenstift te kunnen kopen, dus het zal wel grote onzin zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 18:07
DirkJan
DirkJan is offline
Ik kan me niet voorstellen dat een burgemeester zoveel risico gaat nemen voor een lullig lippenstiftje. Het lijkt er inderdaad op dat ze slachtoffer is geworden van tegenstanders, die spijkers op laag water zochten.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Een burgemeester verdient meer dan genoeg om een beetje lippenstift te kunnen kopen, dus het zal wel grote onzin zijn.
Lijkt mij ook. Het was toch €140000,- per jaar ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 18:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
perseus schreef:

Lijkt mij ook. Het was toch €140000,- per jaar ofzo?
nee, het salaris van een burgemeester is afhankelijk van het aantal inwoners dat de plaats heeft...

burgemeester van amsterdam verdient dus super veel, maar die van een klein gehuchtje veel minder (hoewel dat nog niet zo weinig zal zijn, denk ik)
Oud 04-07-2002, 18:50
Gatara
Gatara is offline
Ben ook een keer zonder na te denken naar buiten gelopen met zakdoekjes die ik vergeten was af te rekenen. Het was dat een vriendin bij me was die zei: hey, heb je die nog niet betaald?

Oeps, vergeten. Terug gegaan en netjes betaald. De kassiere keek me aan of ik gek was

Gatara
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 19:00
DirkJan
DirkJan is offline
Kijk, voordat je een oordeel vormt over zo'n onderwerp heb je gewoon meer info nodig.
Citaat:
Burgemeester weg na 'lippenstiftaffaire'

HEYTHUYSEN - Burgemeester I. Maks-van Veen (PvdA) van Heythuysen treedt af. Zij kwam begin vorige maand in opspraak, omdat ze bij het afrekenen in een winkel een lippenstift over het hoofd zou hebben gezien. Bij het verlaten van de winkel ging vervolgens het alarm af.

Maks vindt dat ze door de affaire niet langer kan functioneren als burgemeester. De gemeenteraad respecteert haar besluit. Maks was dinsdagavond niet bereikbaar voor commentaar.

Negatieve beeldvorming

De burgemeester nam haar besluit in overleg met de gemeenteraad. "De raad hecht eraan uit te spreken dat het personeel in de plaatselijke drogisterij adequaat heeft gehandeld en betreurt ten zeerste de negatieve beeldvorming die in deze sinds 1 juni is ontstaan," staat in de gezamenlijke verklaring.

"De raad wenst uit te spreken dat de burgemeester grote verdiensten heeft voor onze gemeente," gaat de verklaring verder. "Nog maar enkele maanden geleden heeft de raad een zeer positief oordeel gegeven over de wijze waarop de burgemeester de afgelopen jaren heeft gefunctioneerd."

Geen verdere mededelingen

Loco-burgemeester M. Wagemans (Ronduit Open) wijst erop, dat de raad noch het college van burgemeester en wethouders verdere mededelingen zullen doen over deze affaire. Maks is sinds 1991 burgemeester in de gemeente Heythuysen. Haar huidige ambtsperiode loopt tot januari 2003.
Uit dit artikel komt naar voren dat het meer een ongelukjewas. Tsja, dan frappeert het me dat ze na een ambtstermijn van 11 jaar zo makkelijk opstapt. Volgens mij speelde er al iets langer - ondanks dat de raad tevreden was - en is dit geen aanleiding.

Maar ach, waar hebben we het eigenlijk over? Had iemand uberhaupt van Heythuysen gehoord?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 20:09
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
DirkJan schreef:

Uit dit artikel komt naar voren dat het meer een ongelukjewas. Tsja, dan frappeert het me dat ze na een ambtstermijn van 11 jaar zo makkelijk opstapt. Volgens mij speelde er al iets langer - ondanks dat de raad tevreden was - en is dit geen aanleiding.

Maar ach, waar hebben we het eigenlijk over? Had iemand uberhaupt van Heythuysen gehoord?
Het gaat erom dat mensen blijkbaar al vanwege dit soort onzin op moeten stappen tegenwoordig. Binnenkort moet er nog iemand aftreden omdat hij per ongeluk een vaas breekt, ofzo.
Oud 04-07-2002, 20:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
DirkJan schreef:
Kijk, voordat je een oordeel vormt over zo'n onderwerp heb je gewoon meer info nodig.

--artikel--

Uit dit artikel komt naar voren dat het meer een ongelukjewas.
dat bleek toch ook al uit de eerde berichten in dit topic?
Oud 05-07-2002, 14:45
Go
Go is offline
Of is vergeten af te rekenen.....het is haar eigen keuze geweest om af te treden, van mij hoefde het niet. Gewoon boete betalen en klaar. Ze mag dan wel een voorbeeldfunctie hebben, maarja
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 09:31
AGH
AGH is offline
Citaat:
DirkJan schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat een burgemeester zoveel risico gaat nemen voor een lullig lippenstiftje. Het lijkt er inderdaad op dat ze slachtoffer is geworden van tegenstanders, die spijkers op laag water zochten.
Al Quada?
Volkert van der G.?
Ik vertrouw het niks!

Heythuysen zal nooit meer hetzelfde zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 10:01
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef:

Al Quada?
Volkert van der G.?
Ik vertrouw het niks!

Jah, dat is het! Dit is allemaal de schuld van Bin Laden!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 13:11
DirkJan
DirkJan is offline
Citaat:
AGH schreef:

Al Quada?
Volkert van der G.?
Ik vertrouw het niks!

Nou, dan is ze slachtoffer geworden van een vies politieke spelletje, opgezet door concurrenten ofzow. BOEIUH!

Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 11:05
Casull
Casull is offline
Wow... Lenzenvloeistof die kan ontploffen, stel je voor...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 12:17
Tampert
Tampert is offline
bij de drogist pak je een mandje... als je de liippenstift dan 'vergeet' af te rekenen moet er haast wel opzet in het spel zijn... of je bent gewoon superoliedom...

in geval 1 is het zeer goed dat je aftreedt als burgemeester. Diefstal is diefstal en als burgemeester heb je het goede voorbeeld te geven.

in geval 2 denk ik dat het beeld wat van haar is ook zo ver is gekomen dat het verstandig is af e treden. Veel mensen zullen denken dat het tóch diefstal is en dus ze moet volgens reden 1 aftreden...

Goede zaak dat ze is afgetreden
Oud 08-07-2002, 14:15
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
perseus schreef:

Jah, dat is het! Dit is allemaal de schuld van Bin Laden!
Tuurlijk!!!!!!!!!!
Oud 08-07-2002, 14:44
REIE
REIE is offline
Echt zwak dat je na zo'n voorval nokt met het burgermeester zijn.

REIE
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 23:02
TLM-Mad Cow
TLM-Mad Cow is offline
ik vind het: NZIN
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 12:29
Yamyam
Yamyam is offline
Ja, dat heb ik ook gehoord ja. Lachen, toch. Ik vind dat aftreden wel ver gaan hoor. Wat mij betreft gewoon een HALT-straf!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 12:39
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
REIE schreef:
Echt zwak dat je na zo'n voorval nokt met het burgermeester zijn.

REIE
zwak? Juist goed. Als ze het niet zou doen zou ze, eigenlijk, haar schuld niet toegeven. Burgemeester is een publieke functie. Daarin heb je je te gedragen. punt uit.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten