Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2004, 21:17
Custom
Custom is offline
Om ff terug te komen op het topic, dude, je gaat een POD kopen, en je wilt een pedaaltje kopen voor de scheur??? Gewoon ff een scheuramp in de POD programmeren, klinkt beter dan een cleane pod-amp en een bosspedaaltje. Zo'n scheurpedaaltje heb je nergens voor nodig, koop gewoon een leuke footswitch bij de POD, FB4 is wel tof, heb je 4 knoppen/presets. Willekeurige midicontroller is ook goed trouwens. Trouwens, dat scheurpedaaltjes per definitie niet klinken, en dat ze wel klinken op top+ =kast en niet over combo's, das gewoon pure bullshit natuurlijk, je moet het alleen ff terugbrengen op wat voor spul je speelt. Een of andere budgetgitaar over een valvestate met een bosspedaaltje ervoor zal niet al te super klinken, maar probeer maar eens een leuke gitaar (denk 750+ euro zoiets) over een goeie buizenbak met een fatsoenlijk pedaaltje (barber, budda, radial, xotic, fulltone, mesa, en ga zo maar door), wedden dat dat WEL klinkt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2004, 21:38
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Custom schreef op 08-12-2004 @ 21:17 :
Om ff terug te komen op het topic, dude, je gaat een POD kopen, en je wilt een pedaaltje kopen voor de scheur??? Gewoon ff een scheuramp in de POD programmeren, klinkt beter dan een cleane pod-amp en een bosspedaaltje. Zo'n scheurpedaaltje heb je nergens voor nodig, koop gewoon een leuke footswitch bij de POD, FB4 is wel tof, heb je 4 knoppen/presets. Willekeurige midicontroller is ook goed trouwens. Trouwens, dat scheurpedaaltjes per definitie niet klinken, en dat ze wel klinken op top+ =kast en niet over combo's, das gewoon pure bullshit natuurlijk, je moet het alleen ff terugbrengen op wat voor spul je speelt. Een of andere budgetgitaar over een valvestate met een bosspedaaltje ervoor zal niet al te super klinken, maar probeer maar eens een leuke gitaar (denk 750+ euro zoiets) over een goeie buizenbak met een fatsoenlijk pedaaltje (barber, budda, radial, xotic, fulltone, mesa, en ga zo maar door), wedden dat dat WEL klinkt?
thanx voor de footswitch tip, hopelijk hebben ze nog ergens de oude versie liggen voor rond de 50 euro.
Oud 09-12-2004, 00:43
Artus
Artus is offline
Citaat:
Mikey Thriller schreef op 08-12-2004 @ 20:26 :
De meeste zalen hebben anders alleen pa staan. En de meeste buizencombo's beginnen bij de 30 watt en dat is al veel te veel wil je een lekker geluidje krijgen.
ligt eraan, in een dikke zaal zijn een flinke 100 watt wel zeer fijn hoor
Oud 09-12-2004, 00:44
Artus
Artus is offline
Citaat:
Custom schreef op 08-12-2004 @ 21:17 :
Trouwens, dat scheurpedaaltjes per definitie niet klinken, en dat ze wel klinken op top+ =kast en niet over combo's, das gewoon pure bullshit natuurlijk, je moet het alleen ff terugbrengen op wat voor spul je speelt.
daar hadden we het helemaaaal niet over aap, alleen dat je qua geluid het gewoon het beste rechtsstreeks uit je versterker kan krijgen
Oud 09-12-2004, 10:35
Custom
Custom is offline
Das dus ook niet altijd waar slimbo Wat zorgt er in een amp grotendeels voor de sound? Juist, de buizen-preamp, pleur eens een budda zenman / soldano supercharger gto / radial tonebone (oftewel, buizenoverdrives) voor een amp die van nature niet al te hard scheurt, dan krijg je gewoon een erg goeie sound. Ligt er natuurlijk ook weer aan wat voor muziek je speelt, voor brute metal kan je beter meteen een highgain top kopen, maar zoek je op een 2 kanaals top nog een goeie rock leadsound ofzo, dan zijn dergelijke pedaaltjes zeker aan te raden. Kortom, ff NADENKEN voor je wat zegt aap.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 13:10
Artus
Artus is offline
hij had het toch ook over een lekkere distortionsound onniedan
eerst ff goed lezen sjaak
Oud 09-12-2004, 13:43
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
ik vind dit pedaal echt de bom. Er zit zelfs een buis in het pedaal

Oud 09-12-2004, 13:55
O'malley
O'malley is offline
wow! die wil ik ook!
Oud 09-12-2004, 18:53
Snuitermans
Snuitermans is offline
Waarom moet het persé een Boss zijn, trouwens?
Oud 09-12-2004, 18:54
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Technamelie schreef op 08-12-2004 @ 17:57 :
feedback wat een debielen lopen daar rond zeg
ach op dit forum ook maar hier kom ik toch ook
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:01
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Snuitermans schreef op 09-12-2004 @ 18:53 :
Waarom moet het persé een Boss zijn, trouwens?
Nou, ik zoek al erg lang naar een fatsoenlijk distortion pedaal om hier in mn gitaarkamer te spelen. Speel al een aantal jaren op mn zoom 505, maar wil toch eens iets anders.
Oud 09-12-2004, 19:02
Custom
Custom is offline
Citaat:
Artus schreef op 09-12-2004 @ 13:10 :
hij had het toch ook over een lekkere distortionsound onniedan
eerst ff goed lezen sjaak
En distortion is dus per definitie metal?? Misschien moet het eerst maar eens duidelijk worden wat die gast precies voor sound zoekt. Trouwens, Boss is leuk, maar niet echt geweldig, check anders eens www.musictoys.com www.muziekhandel-jukebox.nl www.haarguitars.nl

Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 19:07.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:42
Verwijderd
Pedaaltjes zijn kut, trek liever een vette distortion uit je amp.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:53
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
nouja vroeger werden er gaten gemaakt in de speaker voor het distorted geluid
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Artus schreef op 09-12-2004 @ 00:43 :
ligt eraan, in een dikke zaal zijn een flinke 100 watt wel zeer fijn hoor
Das in een dikke zaal ook niet nodig want daar gooien ze alles over de PA.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 21:14
Custom
Custom is offline
Een hoog wattage is alleen handig om je eindtrap zo clean mogelijk te houden, zodat je op hoog volume nog mooi clean hebt, ipv dat je eindtrap begint te oversturen. Maar goed, hou je van een lekkere overdrive, dan is een lager wattage ook niet verkeerd, kan je je amp net wat meer op zijn flikker geven dan een 100 watter.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 14:57
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Ik haal m'n distortion (nahja, overdrive dan) uit m'n Koch Pedaltone. (die trouwens ook een erg mooie clean heeft)
Oud 15-12-2004, 15:00
Nighttime Bird
Citaat:
Inf3sted Funk schreef op 07-12-2004 @ 22:59 :
Ik heb een Boss MetalZone MT-2

Maar dat is zoals ie zegt goed voor het groffere werk, zeker met palm mute klinkt het alsof er een engeltje in je oren piest.
Gadverdamme, bijenzwermdistortion.
Maar voor sommige stijlen wel enigszins bruikbaar, dat dan weer wel.
Oud 15-12-2004, 16:27
Custom
Custom is offline
Metalzone is idd niet echt ideaal nee, als je (thuis) alleen speelt erg aardig, maar live verzuip je der enorm mee.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 16:30
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Custom schreef op 15-12-2004 @ 16:27 :
Metalzone is idd niet echt ideaal nee, als je (thuis) alleen speelt erg aardig, maar live verzuip je der enorm mee.
Ik heb 'm een tijdje geleend en had daar thuis ook al last van op iets meer dan 3/4 gain. Dat ding klinkt sowieso beroerd, vind ik.
Oud 15-12-2004, 16:31
Nighttime Bird
Citaat:
Custom schreef op 15-12-2004 @ 16:27 :
Dat ook nog eens ja.
Oud 15-12-2004, 16:40
Custom
Custom is offline
Voor een brute metalsound is idd niezo veel gain nodig als dat men denkt, je ziet vaak van die mennekes die metalzones compleet opengooien Morgen ga ik hardrock maar ook metal proberen te spelen op een gig met mijn Rivera amp, medium gain buizenamp, dat is best te doen, kwestie van lekker dik instellen, goed spelen (teveel gain maskeert slecht gitaarspel) en lekker dikke snaren op mun gitaar
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 16:41
Fatality
Fatality is offline
Ik snap niets van dit topic...
Je koopt een POD en je gaat er een distortion bijkopen?
Met de distortion over de pod of je pod en je distortion onafhankelijk geschakeld aan een versterker?

Wil je de distortion over de pod doen dan gaat je dat een vrij slecht resultaat opleveren. De ervaring is dat line6 apparaten zich niet zo goed gedragen met andere pedaaltjes erbij.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:30
Custom
Custom is offline
Yepz, gewoon de scheur uit de POD halen!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 20:37
Artus
Artus is offline
gewoon goeie versterker kopen
pedalen zuigen anus
Oud 15-12-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Inf3sted Funk schreef op 07-12-2004 @ 22:59 :
Ik heb een Boss MetalZone MT-2

Maar dat is zoals ie zegt goed voor het groffere werk, zeker met palm mute klinkt het alsof er een engeltje in je oren piest.
ENORME rommel dat ding.

Maar pedalen zijn geweldig, mits goed gebruikt. 90% van de minder ervaren gitaristen gebruikt pedalen verkeerd.

Een goeie boost pedal (tubescreamer ) door een buizentop kan hemels klinken.
Nochtans gaat er volgens mij niets boven een degelijke (jammer genoeg doorgaands duurdere) amp met een goeie EQ. That's it.

Zoals eerder gezegd zoeken de meeste gitaristen toevlucht tot pedalen omdat ze niet weten hoe heavy spelen met een normaal geluid. Gooien ze de gain van hun pedaal compleet open, gain van amp compleet open, en dan maar ragge...Niet dus. Kijk naar slayer, hun gain staat nauwelijks halverwege!

Een pedaal voor een POD zetten zou trouwens echt te belachelijk voor woorden zijn, ding heeft genoeg tweak-mogelijkheden.

Spaar je geld voor een degelijke amp!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 21:21
Custom
Custom is offline
HA! Kijk, wat Linchpin zegt probeer ik nu dus al de hele tijd duielijk te maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken