Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ah een soort aristocratische discatatuur Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik vind ook dat er dingen niet goed zijn aan een democratie, maar ik zeg niet dat ze gewoon geen nut hebben en alleen maar de makkelijke oplossing geven. Een land waar veel verschillende meningen zijn, is gewoon moeilijk te besturen, mits je het iedereen enigszins naar de zin wil maken. Ook is in een rechtstaat bureaucratie vervelend, maar wel noodzakelijk. Een wet moet precies gedefinieerd worden. Een democratie is een groot compromis, daar zitten voor- en nadelen aan
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() En een dictatuur is natuurlijk niet goed voor de maatschappij. Ik vind dat jullie wel heel makjkelijk praten over een 'goede' dictatuur. Want hoe bepaal je wat goed is? En hoe ga je dan om met mensen die dat niet goed vinden?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() ik bedoelde natuurlijk de eerste en tweede kamer, dus eigenlijk is dat 225 man in het parlement. Maar het ging om het principe. Mij lijkt het beste een systeem waarin een groep, bijvoorbeeld een gemeente (ofwel wat we nu al hebben; de gemeenteraad), zijn vertegewoordigers kiest, dat van elke gemeenteraad een afgevaardigde voor de vertegenwoordiging in de provincie wordt gekozen, en dat hierdoor weer een persoon voor de landelijke vertegenwoordiging word gekozen. Nou kan dat aantal nog verschillen per gemeente, maar het zijn er in ieder geval stukken minder dan nu, en ze zijn dan ook nog eens beter verbonden met de provincie en de gemeente. Eigenlijk net zoals het in grote bedrijfsketens gaat. Dat lijkt mij een ideale staat!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als fractievoorzitters elke keer uitspraken moeten doen over onzinnige dingen om electoraat te winnen(zoals die van der Ven keren) dan gaat dat gewoon van hun normale werktijd af. Tuurlijk heeft het volk een wil, zoals Mephistoples uitlegt. Lijkt me nogal logisch. Eerlijk kapitalisme? Hoe kan dat dan? Kapitalisme is juist een systeen van vrije handel en markten, maar als het te oneerlijk wordt dan laat je toch iemand ingrijpen? Dan heb je ook geen vrije handel/markten. Ja inderdaad, een kapitalistisch systeem bestaat niet. Mensen zoals Adam Smith draaien zichzelf om in hun graf. Maar zoals dat in de VS gaat met termologie, het systeem wat men nu gebruikt noemt men toch gewoon kapitalisme, terwijl het er mee te maken heeft, en kapitalisme noemt men 'original capitalism' ofzo. Net zoals termen als 'liberal' totaal in betekenis zijn omgedraait. Dit alles met politiek doel natuurlijk. Voor meer info hierover lees Transformation of American Law door Morton J. Horwitz. Het gaat over hoe de amerikaanse wet langzaam aangepast werd voor economische doeleinden. Dit boek is enkel aan te raden voor juristen met interesse in geschiedenis of historici met interesse in recht.
||
Citaat:
Maar het is praktisch gezien onmogelijk, mensen zullen niet zomaar zeggen dat geld niets meer waard is. Of we hadden dit systeem al millenia eerder moeten bedenken en invoeren, ook speelt spiritualiteit een grote rol. Inderdaad is één Staat met één Volk met één Leider op zich een goed idee. Maar lees de vorige zin nog eens, besef dat dit systeem gruwelijk kan worden misbruikt zelfs door de beschaafdste onder ons! Laatst gewijzigd op 24-12-2004 om 12:01. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() grappig dat er nogsteeds mensen zijn die daar in geloven.
||
Citaat:
en iedereen gelijk, dat lijkt me dus echt niets. dat is niet haalbaar. marx kon dat ook leuk voorstellen, maar dat krijg je niet voor elkaar. er kan geen echte gelijkheid zijn. standen verdwijnen nooit en dat vind ik persoonlijk ook in het minst niet wenselijk. en iedereen moet voor elkaar produceren dan? ik denk dat zelfs zelfverzorging dan nog beter is. een sterke vorm van dictatuur zou kunnen, maar dan kom je op de vraag, wat is goed en wie vind wat goed. hoe hou je opstandelingen tegen, hoe maak je iedereen tevreden. hoe bereik je de ideale staat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wij rennen ook achter leiders aan, namelijk het kabinet, maar als die iets doen waar wij het niet mee eens zijn hebben we middelen om ons ertegen te verzetten. Dat is in een dictatuur niet het geval (waar denk je dat het woord 'dictator' vandaan komt?). Zodra die mogelijkheid er wel is, is er geen sprake meer van dictatuur. Dus nogmaals, voel je fijn beledigd, maar als je serieus niet inziet waarom het principe van een omnipotente dictator barbaars en niet productief is, dan hebben we wat mij betreft ook niets meer om over te discussieren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En ook dat er nog steeds mensen zijn die denken dat dat alternatief toekomt aan een 'goede dictator, die goed voor iedereen is'. De standaardformule voor dicatuur en onderdrukkig is nog steeds niet doorzien door de massa, zo blijkt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Poll] Wilders moet strafrechtelijk vervolgd worden en PVV moet verboden worden. Verwijderd | 129 | 11-07-2007 13:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Media en de islam juno | 20 | 25-11-2005 10:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 10:29 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk? sublime | 248 | 22-02-2002 17:15 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |