Oud 02-11-2004, 16:26
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Als jij een lange afstandrelatie hebt op dit moment, werkt dit goed? Hoe vaak zie je je partner/vriend/vriendin/....?

Hebben lange afstandrelaties een goede kans van slagen?

Ik zelf heb nu sinds 2 week een relatie met iemand in haarlem (ikzelf woon in groningen)...dit is dus een dik 3,5 uur reizen met trein en bus!!! Alles loopt nu heel erg goed en lekker en we zien elkaar toch nog meerdere malen per week, en slapen ook geregeld bij elkaar (zien elkaar zo'n 1 a 2 x per week + bij elkaar slapen erbij wanneer mogelijk)...

Maargoed mijn vraag is dus of iemand hier ervaring mee heeft, en of dit werkt...en waarom het zo goed werkt, of werkt het juist niet? zijn er dingen waaraan je moet denken, zijn er tips om het te laten slagen?

Weet niet of dit echt voldoende is om een topic mee te gaan starten, maar ik ben nogal benieuwd aangezien ik dus sinds een paar week in die situatie zit!

Groeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2004, 16:34
highlight
highlight is offline
Ik heb nu 4 maanden iets met een jongen in groningen, terwijl ik zelf in eindhoven woon en in utrecht op kamers zit. Naar mijn ouderlijk huis is het ook dik 3,5 uur, naar utrecht 2 ongeveer. 4 maanden is natuurlijk nog niet zo lang,maar ik moet zeggen dat het mij beter bevalt als dat ik had gedacht. Heb nog veel tijd om dingen te doen met mijn vrienden, en toch zie ik 'm regelmatig. Verder houden we contact via msn/ telefoon, en dat werkt prima. Tis telkens super leuk asl je elkaar weer ziet, je hebt meer iets om naartoe te leven dan als je vriend om de hoek woont vind ik...
Oud 02-11-2004, 17:02
Verwijderd
ik zou het niet kunnen
het liefst wil ik zo vaak mogelijk bij mijn vriendje zijn (ik heb geen vriend, maar bijvoorbeeld) mee slapen etc
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 17:21
justhanna
justhanna is offline
mijn ex woonde ook 3 uur reizen verderop...
en nee tis niet uit gegaan om de afstand
we hebben in totaal 8 maand gehad...
en de afstand hadden we niet enorm veel last van...
(maar dat was ook denk ik omdat we elkaar bijna elke dag op school zagen..)
Oud 02-11-2004, 18:18
ilse
ilse is offline
heb 13 maanden wat gehad met een jongen die op 2 uur reizen woonde. ik denk dat ik het heel moeilijk zou vinden. mijn huidige vriend woont op 3 kwartier, vind ik ook al 3x nix. maar moet er maar aan wennen (zagen elkaar altijd op school maar hij is gestopt...). nou moet ik nog maar kijken hoe het gaat...

maar als ik echt verliefd ben wil ik ook echt het liefst steeds bij me vriend zijn, dat is zoo moeilijk aan de afstand!!

toch denk ik dat het in principe wel kan
Oud 02-11-2004, 18:34
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Aan een lange afstandsrelatie begin ik nou eenmaal niet. Kost te veel tijd om dan iemand op te zoeken. En het "probleem" van mij is nou eenmaal dat ik voor dat soort dingen geen tijd wil vrij maken.
Oud 02-11-2004, 20:16
Sitroentje
Sitroentje is offline
ik woon normaal gezien op 5 minuten fietsen van mijn vriendje, maar ik studeer en zit nu op kot, dus zie ik hem door de week helemaal niet, maar dan proberen we contact te houden via sms, telefoon en msn...
ik zie hem eigelijk alleen maar in de weekends, en dan soms ook niet zo lang

maar tot nu toe gaat alles goed, en ik voel me elke keer supergelukkig wanneer ik hem gezien heb!
Oud 02-11-2004, 20:36
Verwijderd
ligt aan jezelf, als je de ander niet continu om je heen moet hebben en niet elk moment er lang wil kunnen en dan om een t uur weer terug te zijn, dan kan t wel, dan kan t ook lang duren...

maar als je dat totaal niet kan hebben dan zal t moeilijker zijn en sneller uit gaan.

Maar als je veel om de ander geeft dan boeid t je geen moer of je er 5 uur over doet om er te zijn als je er maar bent.

dus t ligt eraan hoe je zelf bent en hoe veel je om de ander geeft
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 20:56
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
heb er geen ervaring mee, en het lijkt me ook niet zo leuk! Ben ik blij dat mijn vriend in een straat achter mij woont
Oud 03-11-2004, 14:00
manGo0s
manGo0s is offline
Ik heb nou bijna 3 weken met een jongen die ongeveer 70 kilometer verder woont...en dat gaat aardig goed we zien elkaar helaas maar 2 keer in de maand, want doordeweeks kan hij niet komen en aangezien hij nog geen auto heeft, lukt het ook niet elk weekend maarja tot nu toe gaat het allemaal aardig goed en juist omdat we elkaar niet zo vaak zien, is het extra leuk als je elkaar weer ziet (net alsof je opnieuw verliefd wordt ofzo ) misschien dat het daarom ook wel zo goed gaat...
Oud 03-11-2004, 14:04
Glamour_Maai
Glamour_Maai is offline
Ben nu iets meer dan 2 jaar samen met mijn vriend die iets van een 115km van me vandaan woont. Twee uur reizen met de trein heb ik er wel voor over.
In de week hebben we het soms wel lastig, als ik hem mis enzo. Maar we zien elkaar elk weekend en dan is het dubbel zo leuk natuurlijk .

Dus ja, het werkt zeker en vast. Als je er samen genoeg energie en tijd wilt insteken.
Oud 03-11-2004, 14:05
Sade
Sade is offline
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar m'n beste vriendin heeft wel al twee jaar een vriend die zo'n drie uur reizen verderop woont. Zij zijn dus al lang bij elkaar, ondanks de afstand. Ze zien elkaar vrijwel elk weekend, en soms ook doordeweeks en dan blijft de een bij de ander slapen.

Ik denk dat een lange afstandsrelatie wel kan werken, als je er allebei mee om kunt gaan. En je moet elkaar echt vertrouwen.
Verder kun je doordeweeks natuurlijk contact houden via telefoon of msn oid. Je moet maar zo denken, er zijn zoveel stelletjes die elkaar alleen maar in het weekend zien, ook al wonen ze vlak bij elkaar.

Ik zou het zelf niet zo goed kunnen denk ik, en ben dan ook blij dat mijn vriendje 10 minuutjes fietsen verderop woont
Oud 03-11-2004, 14:19
marla
marla is offline
Ik heb nu ongeveer 3 maanden met mn vriend. Hij woont in harderwijk en ik in rotterdam. We zien elkaar in de weekenden en met kerst hebben we al veel afgesproken om te doen.
Het gaat wel goed vind ik. Ik spreek hem haast elke dag via de telefoon of msn. Okee, t kost wel veel geld. Mijn ouders zijn dan wel zo lief om me af en toe geld te lenen voor een treinkaartje of me zelfs daarheen te brengen met de auto. Natuurlijk zou ik het liefst willen dat hij praktisch om de hoek zou wonen maar dat gaat niet. Ik heb het er voor hem wel over.
Oud 03-11-2004, 14:35
Verwijderd
Ik heb een vriendin al 3 maandjes lang..
we wonen ongeveer 3 kwartier reizen van elkaar met de auto en met de trein een uur en een kwartier.(lange afstand?? )
maarja, we zien elkaar bijna elk weekend. en ik vind het goed gaat, heb je, zoals highlight al zei, iets om naar toe te leven.
we zien elkaar echt alleen maa rin het weekend, want doordeweeks na school is het geen doen.
gelukkig heb ik een lieve vader die mij even elk weekend brengt/haalt.
maar ik vind het prima gaan. zei heeft haar vrijheid ik heb mijn vrijheid. niks om over te klagen. je moet er wel aan wennen en wel tegen kunnen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 15:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend woont in IJmuiden en ik zit zelfs sinds anderhalve maand in Leuven op kamers. Ik woonde daarvoor in Goes en dat was al drie uur reizen, daar is nu ongeveer een half uur tot een uur bijgekomen. Tot nu toe gaat het echt heel goed bij ons en het gaat zelfs nog beter sinds ik op kamers woon. Ik denk dat als je relatie stevig genoeg is dat afstand niet uitmaakt, het is alleen de vraag of je relatie de kans krijgt om wat te worden als je op zo'n grote afstand van elkaar woont. Wij zijn elkaar twee keer in de maand een weekend en dat is wel wat weinig maar we weten ook wel dat vaker er niet in zit en we spreken elkaar wel iedere dag via msn of een smsje ofzo.
Oud 03-11-2004, 15:22
Silvie
Silvie is offline
Heb een afstandsvriendje gehad. 2,5 uur reizen met de trein. Ik persoonlijk kan daar dus niet tegen. Als ik een vriendje heb wil ik kunnen zeggen: Hee, ik ben zo bij je. Ik kan er niet tegen als ik hem alleen in het weekend zou zien of 2x in de week. Dat wil niet zeggen dat het bij andere ook niet zou lukken. Ik denk dat het bij een aantal heus wel kans heeft om te slagen, maar dan moet je er wel voor de volle 100% tegen aan gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 16:35
alpha
alpha is offline
ik moet 2 uur reizen met de trein om bij hem te komen.. Nou zien we elkaar wel op school maar veel les hebben we niet, niet elke dag dus..
Het is echter maar 3 kwartier in de auto.. naja, 'maar'
Oud 03-11-2004, 16:38
HowLovely
HowLovely is offline
k heb de langste afstandsrelatie die je je binnen Nederland kunt voorstellen... noord-friesland-Sittard.... t heeft n jaar geduurd en we zagen elkaar als het meezat 2 weekenden per maand....k besloot om in maastricht te gaan studeren dus ben k hier heen verhuist... en t gaat nog steeds allemaal goed... t kan dus echt wel... maar je moet dan wel echt elkaar vertrouwen en heel erg gek op elkaar zijn!!
Oud 03-11-2004, 17:10
biep
biep is offline
Ik heb bijna 1,5 jaar gehad met iemand uit hengelo (woon zelf in Apeldoorn) wat toch een uurtje met de trein reizen was en een kwartiertje met de bus. (Valt in vergelijking met jullie dus nog wel mee).

Ik vond het niet zo erg, behalve als ik vertraging had en in het begin toen we elkaar nog moeilijk los konden laten. Het is ook zeker niet om de afstand uitgegaan.
Oud 03-11-2004, 17:19
Spydogez
Spydogez is offline
Mijn vriend woont 3 uur met de trein van me vandaan, en het gaat prima. We zien elkaar in principe ieder weekend, om de beurt, ik daar, hij hier. Het is moeilijk, maar het went wel. Door de week zijn we toch allebei met onze studie bezig, en in het weekend ga ik na mn werk, of hij na het sporten. Het gaat tot nu toe super goed!
Oud 03-11-2004, 19:45
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik heb ruim 2 jaar een relatie met iemand uit Roermond, zelf woon ik in Delft, dus dat is een aardig eindje rijden .

We zien elkaar bijna ieder weekend, maar soms wil het wel eens een weekend niet lukken. De weekenden zijn geweldig, doordeweeks is het soms wat moeilijker als je de ander mist. Je bent dan gewoon niet bijelkaar, en dat mis ik best wel eens.

Maar goed, het gaat nog steeds heel goed, en ik kijk heel erg uit naar het moment dat ik wat dichterbij kan gaan wonen, of dat we gaan samenwonen. Wanneer dat is, weet ik nog niet, maar ik weet wel dat het ooit komen gaat!

Dus: Ja, het kan heel goed werken.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 20:17
Apaaaj
Apaaaj is offline
Ik heb morgen een half jaar met mn vriend die 3 uur verder weg woont.. we zien elkaar elk weekend van vrijdag tot zondag/maandag en in de vakanties ga ik naar hem toe... gaat prima.. wel lastig af en toe maar kan niet meer zonder hem dus heb t er voor over!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 20:51
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik woonde het laatste jaar dat ik met mijn ex had in Leeuwarden, en hij in Gorinchem. Dat is ongeveer drie uur reizen. Het ging wel, omdat mijn ouders ook in de buurt van Utrecht wonen, en ik in het weekend dus sowiezo al die kant op kwam (en OV had/heb! Ook belangrijk! ). We zagen elkaar dus in het weekend, meestal van zaterdagavond tot en met zondagavond. En dat was goed te doen hoor! Verder belden we wel bijna elke dag...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 20:53
Susanne
Susanne is offline
Voor mij werkte het juist heel goed omdat ik nooit echt de behoefte gehad heb om mijn vriend elke dag te zien, ik heb het zelf druk met allerlei dingen, en hij ook dus voor ons was het geen probleem gelukkig
Elk weekend zagen we elkaar meestal wel ja, of hij kwam hier of ik daar naar toe, dat maakte op zich niet zo heel veel uit voor ons
Als er door de week wat te doen was ging ik wel naar hem toe, of in vakanties e.d
Oud 03-11-2004, 21:52
Verwijderd
heb 3 jaar en 2 maanden met iemand die op ong. 3 uur reizen woont. We zien elkaar gewoon elk weekend. Ik vind de afstand niet supervervelend maar af en toe is het wel jammer dat als je iemand bij je wilt hebben het niet gaat.
maar we hebben allebei onze eigen dingen en ik zie het nut er niet van in om elkaar elke dag 1 uur per avond te zien ofzo...dus sweekends is wel genoeg, maar het is altijd fijn als we allebei een extra dag vrij hebben ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2004, 22:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
manGo0s schreef op 03-11-2004 @ 15:00 :
Ik heb nou bijna 3 weken met een jongen die ongeveer 70 kilometer verder woont
Als je langs een snelweg woont doe je daar 20 minuten (nou vooruit, iets meer dan een half uur) over...niet echt ver he? Vind ik dan
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 23:34
Shitonya
Shitonya is offline
zeer kleine kans van slagen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:32
Yurgentje
Yurgentje is offline
Nouw lange afstands relaties gaan egt wel goed... zowlang je der allebei maar voor open staat... we hebben nu al 3 maand en ze woont 2 uur reizen bij me vandaan.... en zien mekaar omt weekend... en t is egt super de tijden dat je mekaar ziet.... natuurlijk zou k graag willen dat ze bv naast me woonde maar dat is nouw eenmaal nie zow dus dan moet t maar zow...
Oud 24-12-2004, 19:27
manGo0s
manGo0s is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-11-2004 @ 23:07 :
Als je langs een snelweg woont doe je daar 20 minuten (nou vooruit, iets meer dan een half uur) over...niet echt ver he? Vind ik dan
Ik woon niet langs een snelweg en het is 3 kwartier rijden en dat is best klote, als ik hem mee moet ophalen en wegbrengen zit ik in het weekend al 3 uur in de auto en na een tijdje wordt dat toch wel een beetje vervelend...
Oud 24-12-2004, 19:58
Iduna
Iduna is offline
drie kwartier vind ik nou niet echt vallen onder een lange afstandsrelatie maar goed.

Als je er zin en tijd voor wilt maken + een OV hebt (of een auto of veel geld), kan het zeker lukken. Ook moet je er tegen kunnen dat je de ander niet elke dag kunt zien en vertrouwen in elkaar is ook belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 21:55
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 02-11-2004 @ 17:26 :
Als jij een lange afstandrelatie hebt op dit moment, werkt dit goed? Hoe vaak zie je je partner/vriend/vriendin/....?

Hebben lange afstandrelaties een goede kans van slagen?

Ik zelf heb nu sinds 2 week een relatie met iemand in haarlem (ikzelf woon in groningen)...dit is dus een dik 3,5 uur reizen met trein en bus!!! Alles loopt nu heel erg goed en lekker en we zien elkaar toch nog meerdere malen per week, en slapen ook geregeld bij elkaar (zien elkaar zo'n 1 a 2 x per week + bij elkaar slapen erbij wanneer mogelijk)...

Maargoed mijn vraag is dus of iemand hier ervaring mee heeft, en of dit werkt...en waarom het zo goed werkt, of werkt het juist niet? zijn er dingen waaraan je moet denken, zijn er tips om het te laten slagen?

Weet niet of dit echt voldoende is om een topic mee te gaan starten, maar ik ben nogal benieuwd aangezien ik dus sinds een paar week in die situatie zit!

Groeten
Ik heb inmiddels al 3,5 maand
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 23:41
Poepkind
Poepkind is offline
Het kan wel werken hoor, eerst zag ik mn vriend elke dag op school tot hij ging studeren. Nu moet ik dus iets van anderhalf uur reizen, de tijd is opzich geen probleem. Het geld wel!!! De ns is een stel afzetters, serieus ik haat ze!!
Oud 25-12-2004, 00:16
Sithan
Sithan is offline
Ik ken wel een verhaal van een vriendin van me...
Daar deed de afstand uiteindelijk wel de relatie de das om, omdat iedere keer als je elkaar ziet, door de weinige keren dat het is, het eigenlijk gezellig 'moet' zijn...dat was op den duur gewoon niet meer te houden, bleek...

Hoe ervaren anderen dat eigenlijk, die zich misschien ook verplicht voelen 'gezellig' te zijn?
Oud 25-12-2004, 01:28
masterdj
masterdj is offline
Heb nu bijna 3 weken een relatie met een meisje wat 1.5 uur reizen van mij vandaan woont Zien elkaar zown 2 x in de week en het gaat Spreken elkaar vaak op msn/sms/tel als we niet bij elkaar zijn
Vind de reistijd totaal niet boeiend omdat ik weet dat ik haar ga zien
Als je het beiden wil hoeft afstand denk ik geen belemmering te zijn.. gewoon een kwestie van prioriteiten stellen . Blijven slapen is er (helaas) (nog) niet bij, maar komt vanzelf wel goed

En over dat "verplicht gezellig zijn" : Het is eigenlijk altijd gezellig maar zou het echt niet erg vinden als het een keertje minder gezellig zou zijn als ik of zij chago is ofzo Je kan niet altijd vrolijk zijn etc. hoort er gewoon bij toch?

jezus wel veel btw
Oud 25-12-2004, 10:13
Yolcu
Yolcu is offline
Ligt het nu aan mij als ik alles wat minder dan 2 uur reizen is eigenlijk geen 'lange afstand' vind? Ik reis ook 1,5 uur naar mn werk, zo'n big deal is dat toch niet?
Ik heb btw een vriendje gehad die een kleine 5000 kilometer hiervandaan woont, 2 uur treinen, 4 uur vliegen en 2 uur bussen. Tja eigenlijk beviel het me prima, maar de afstand is ook één van de redenen waarom het nu uit is. Hij trok het niet meer.
Oud 25-12-2004, 10:29
hola
hola is offline
niet echt ervaring..maar moet lukken lijkt me.
Ik ken wle iemand die een vriend in zweden heeft zitten..Ze zien elkaar alleen in vakanties. T gaat al bijna 2 jaar goed!
Oud 26-12-2004, 07:42
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-11-2004 @ 23:07 :
Over 70 km, 20 min?

Over 80 km deed mijn vriend altijd ruim een uur. Maar dat kwam omdat het niet allemaal snelweg is
En daar deed ik anderhalf uur over met de trein.

Nu woon ik in Leeuwarden, dus nu trein ik 3,5 uur. Gaat nog steeds goed Afstand was er altijd al Oh, en ik heb OV natuurlijk, zonder OV ben ik nergens.
Oud 26-12-2004, 09:30
mcflem
mcflem is offline
69,9 kilometer
vind ik nog heel veel hoor!
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 09:40
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
phoe! ik zou dat echt nooit kunnen overleven
Oud 26-12-2004, 12:29
kastdeur
kastdeur is offline

We zijn nu bijna drie jaar samen en het gaat geweldig.
Je moet er wel het type voor zijn omdat je elkaar niet zomaar altijd kunt zien.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 15:48
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Het lukt wel, het is wel hard. Deze maand hebben we elkaar pas een weekendje gezien, maar dat is alleen deze maand. Vanaf januari zien we elkaar weer wekelijks

Het lukt wel, als je echt verliefd bent
Oud 26-12-2004, 17:17
Luna
Luna is offline
Ik heb geen lange afstandsrelatie maar als ik een relatie zou hebben op dit moment zou een lange afstandsrelatie wel het handigst zijn want ik heb eigenlijk toch geen tijd voor een vriendje en dan kán ik hem niet eens vaak zien door de afstand.
Oud 26-12-2004, 17:56
Liiisa
Liiisa is offline
... mijn vriendje woont in Engeland
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 18:07
Poepkind
Poepkind is offline
Het kan opzich prima werken, Ik ken een verhaal van een meisje dat op haar 16e verliefd werd op de kampleider in Hongarije. Hij was haar eerste vriendje en ze vonden elkaar superleuk. Die gast was iets van 22, nou toen was dat kamp afgelopen maar ze bleef nog steeds contact met hem houden. Haar ouders gingen af en toe naar hongarije en hij kwam ook wel eens. Uiteindelijk zijn ze een jaar of vijf later getouwd. En nu zijn ze al zeker iets van 5 jaar getrouwd.
Dus dat meisje trouwde met haar 1e vriendje uit Hongarije... ondanks afstand en andere shit, dus als je echt voor mekaar bent voorbestemd boeit afstand gewoon niks.
Oud 26-12-2004, 22:32
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
Yolcu schreef op 25-12-2004 @ 11:13 :
Ligt het nu aan mij als ik alles wat minder dan 2 uur reizen is eigenlijk geen 'lange afstand' vind? Ik reis ook 1,5 uur naar mn werk, zo'n big deal is dat toch niet?
Vind ik ook. Alles wat binnen Nederland ligt moet te doen zijn, lijkt mij. Het ligt er ook aan vanuit welk perspectief je het bekijkt. Als iemand haar vriend elke dag zou willen zien, kan zelfs een kleine afstand te ver zijn.

En of zo'n relatie een goede kans van slagen heeft hangt er van af of beide personen hetzelfde verwachten. Maar dat is volgens mij bij elke relatie zo.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 14:59
lct
lct is offline
Ik heb sinds vandaag 5 maanden met me vriend... Het reizen duurt in totaal 4 uur ongeveer, eerst met de bus en daarna met de trein en dan weer met de bus..

We zien elkaar ook iedere weekend Soms een lang weekend (van vrijdag t/m maandag) en soms een kort weekend..

Het gaat nu nog steeds super goed en de afstand is goed te doen voor ons

Voor ons werkt het dus wel goed, je moet er allebei dan wel volledig achterstaan..
Oud 28-12-2004, 15:25
WolterB
WolterB is offline
Ik had een lange afstandrelatie.
Het ging opzich wel goed, maar omdat alleen ik een OV had, ging ik meestal die kant op. Ik vind het niet erg om te reizen, dus dat was geen probleem, maar oa omdat we elkaar niet vaak konden zien sommige momenten door te weinig vrije momenten, is het toch stukgelopen.
Oud 28-12-2004, 15:30
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Sithan schreef op 25-12-2004 @ 01:16 :
Hoe ervaren anderen dat eigenlijk, die zich misschien ook verplicht voelen 'gezellig' te zijn?
Ik voel me niet 'verplicht' om gezellig te doen. Als ik een lange dag gewerkt heb en erg moe ben, of dat er een aantal niet leuke dingen gebeurd zijn, kan ik in het begin best even chagrijnig zijn. Als hij net ruzie heeft gehad met zijn ouders, of andere niet leuke dingen heeft meegemaakt, is hij ook wel eens chagrijnig. Maar doordat je elkaar ziet, gaat dat vaak snel vanzelf over. Bij de ander kom je tot rust, je voelt je helemaal ontspannen en dan komt de gezelligheid vanzelf wel... Geen verplichting dus!

Natuurlijk kun je wel spontaan langskomen. Op mijn verjaardag is mijn vriend ook totaal onverwachts langsgekomen, afgelopen vrijdag was hij ineens al bij mij thuis toen ik binnenkwam. Je kan elkaar best verrassen. Als de ander heel verdrietig is, kan een telefoontje heel goed helpen. Natuurlijk zou een knuffel beter helpen, en als dat écht nodig zou zijn, zou ik zo in de auto stappen. Natuurlijk maakt de afstand het allemaal moeilijker, maar als je echt van elkaar houdt, is er voor alles een oplossing. Óók voor een lange afstand.

Laatst gewijzigd op 03-09-2007 om 18:03.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 15:36
Gadje
Gadje is offline
echte lange afstandsrelaties zouden voor mij niet werken
ik heb al geen ov dus het zijn dure grapjes
ik heb met iemand gehad die in tilburg op kamers zat, dat was iedere x 7 strippen heen en 7 terug met de bus dat vond ik al duur, bijna een uur met de bus en een half uur met de auto maar dat is over dus dat maakt nu toch niet meer uit.
ik heb nu met iemand die ook wel ver weg woont meer dan een uur fietsen en 1,5 uur met de bus en tot nu toe werkt t wel.
als vind ik dat dus al ver. dus ik zou niet weten hoe t zou gaan bij een uur of 3 reizen...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 16:12
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Voor mij zal zo'n relatie niet werken, omdat ik in het weekend niet alleen tijd aan haar wil besteden. Ik wil ook wel eens naar feestjes toe of met vrienden gekke dingen gaan doen. Tenslotte is het lastig om elkaar door de weeks te zien of even snel op te zoeken.

Voor mij is het no-go.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten