Oud 06-12-2004, 16:50
voice
voice is offline
Ik loop sinds 4 maanden stage en ik kan het totaal niet vinden met die mensen. IK doe ech tmijn uiterste best om mezelf de hele tijd van de goede kant te laten zien maar het gaat alleen maar kutter omdat die mensen me zo onzeker maken.

Vooral een van hun vraagt alles de hele tijd op zo'n dwingende toon en let de hele tijd op me: het lijkt echt wel alsof zij gewoon op me let om me maar kritiek te kunnen geven.

Ik word alleen maar gebruikt al koerier en opruimer.
Af en toe mag ik dingen doen waarvoor ik gekomen ben maar dat is echt heel weinig.

Veel mensen zeggen van: dit moet je niet pikken en je moet er wat aan doen, ik heb met ze gepraat maar het kwam erop neer dat het gewoon niet anders was.
Nu had ik toch het idee dat ze er toch iets mee gedaan hadden maar dit heeft maar 2 weken stand gehouden en nu is het weer precies hetzelfde!

Mijn stagebegeleider op school weet ervan maar mocht pas actie ondernemen als ik het zei. Maar de mensen zijn toch ook degene die je punten moeten geven en als ik echt ga zeggen dat ik het er niet mee eens ben dan verpest ik ook steeds meer de werksfeer en krijgen ze alleen maar meer de pik op me.

Ik voel me hier echt kut over. Ik moet tot eind januari en weet niet of ik dit nog wel uit wil zitten, vind je dat ik gewoon me gedeist moet houden tot die tijd of wat hadden jullie gedaan????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2004, 16:57
Qamra
Qamra is offline
Wat is het nut van een stage als je alleen maar een beetje spullen van hot naar her mag slepen? Ik had al veel eerder 'ontslag' genomen, dan heb je nog de tijd om een andere stage te voltooien.
Oud 06-12-2004, 17:11
Balance
Balance is offline
Je zou ook nog een keer naar je stagebegeleider kunnen gaan en vertellen dat je denkt dat ze lage punten gaan geven zodra jij hem/haar in actie laat komen. Je begeleider heeft daar vast wel vaker mee te maken gehad, dus misschien kan hij/zij je geruststellen over hoe de procedure dan is.
Oud 06-12-2004, 18:43
-00333-
-00333- is offline
Die stagebegeleider mag indd wel wat meer actie vertonen. Ik zou er iig nogmaals over praten en toch laten zien dat je geen hulpje bent, maar komt om er echt iets te leren. Heeft het dan nog geen nut, en het is nog mogelijk om aan een andere stage te beginnen en die nog te voltooien, zou ik dat doen. Kan dat niet meer, zou ik het er echt niet bij laten zitten en ik zou ook informeren naar je punten en de normering ervan. Als zij jou zo controleren, mag je hen ook best controleren op hoe ze jou beoordelen! En mss is iets voorbereiden ( ik weet niet welke studie je volgt) uit jezelf ook niet verkeerd. Sterkte,maar laat je iig niet op je kop zitten!
Oud 06-12-2004, 19:10
Verwijderd
Uhm je loopt er al vier maanden stage, is de sfeer de hele tijd al zo geweest.. dat je alle vervelende klusjes moest doen? Ik snap ook niet dat je stagebegeleider geen actie ondernomen heeft, terwijl hij/zij wist dat je het niet naar je zin hebt daar.

Mja of het echt veel zin heeft om nu nog iets te ondernemen.. ik bedoel je hebt al vier maanden zo gewerkt daar. Wat voor stage doe je trouwens?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 21:25
Bo
Bo is offline
Opschrijven wat je dwars zit, zodat je het inzichtelijk maakt voor jezelf. Daarna een gesprek aangaan met je stagebegeleider van school en je praktijkbegeleider (of als je hem er niet bij wilt betrekken, alleen met je praktijkbegeleider).

Iig het probleem aanpakken. Ik weet niet hoe lang je stage nog gaat duren. Indien kort, zeker actie ondernemen aangezien je beoordeling eraan komt. Indien lang, toch ook maar actie ondernemen want op deze manier hou je het geen maanden meer vol.
Oud 08-12-2004, 15:36
Dawntje
Dawntje is offline
Mijn vriend doet technische bedrijfskunde aan het Hanze, en zocht daar ook een passende stage bij. Hij kwam uit bij een beveiligingsbedrijf. Ze beloofden hem heel wat, maar het komt er nu op neer dat hij al 4 1/2 maand kabels aan het trekken is . Niet erg leuk voor hem, maar gewoon doorzetten. Als je al zo ver op weg bent is het zonde om een andere stage uit te gaan zoeken. Half januari (voor jou begin februari) ben je als het goed is alweer klaar.

Daarnaast het feit dat de meeste bedrijven stagaires aannemen om de klote-klusjes te doen.. Dit is een goede reden om voor je volgende stage op te letten bij welke instelling/bedrijf je stage wilt gaan lopen. De meeste grote bedrijven hebben wel speciale stage-plannen (of hoe dat dan ook heet) liggen..
Oud 10-12-2004, 23:11
Fantôme
Fantôme is offline
je stagebegeleider (niet van daar dus, maar diegene van school!) bepaalt als het goed is uiteindelijk of je je stage voldoende hebt afgerond. Zo is het tenminste bij ons.
groetjes, fantome
Oud 11-12-2004, 09:09
Suzanne
Suzanne is offline
Ik had ooit ook een verschrikkelijke stage.. Ik ben toen met diegene waar ik moeite mee had, apart gaan zitten en ik heb precies verteld waar ik mee zat. Uiteindelijk ging het wel beter. Sommige zien je ook echt als 'stagaire', verschrikkelijk gewoon..
Oud 11-12-2004, 10:04
Verwijderd
Wat is dat voor kansloze bedoening? Zo ga je als onderneming niet met stagiairs om, dat weten ze zelf ook donders goed. Ondernemingen en instellingen zouden juist blij moeten zijn met student-stagiairs, want dat zijn hun toekomstige werknemers.

Helaas zijn er inderdaad bedrijven die stagiairs (vooral wanneer hun stage verplicht is) alleen maar misbruiken om rotklusjes op te knappen. Dat kun en moet je gewoon tegen ze zeggen. Daarvoor loop je geen stage! Ook zou ik het tegen je school zeggen, om te voorkomen dat mensen daar nog vaker terechtkomen. Een opleiding die zijn stages serieus neemt luistert ook naar studenten die een kutstage hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 12:53
Verwijderd
Ik zit op dit moment ook in een stage waar ik me niet lekker bij voel. Ook ik heb het idee alleen maar voor de 'rotklusjes' gebruikt te worden. Waarschijnlijk wel iets anders dan wat jij doet. Ik loop stage op een basisschool in groep 7, maar heb het echt niet naar mijn zin. Ik heb het gevoel dat ik niks goed kan en dat ik alleen maar gekleineerd word.
Mijn stagebegeleider is het trouwens met mijn mentor (die leraar van groep 7) eens.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 11:59
JeanJeanJean
JeanJeanJean is offline
Ik had vorig jaar een verschrikkelijke klote stage, niet normaal zo kut. Zo ontiegelijk kut dat ik thuis moe was van niks doen en ik me die periode klote heb gevoeld.

Het was me eerste stage ooit. Nu daarintegen heb ik een geweldige stage en vind ik het opzich leuker of in ieder geval bijna leuker dan school. Als ik had geweten wat ik vorig jaar had geweten had ik ontslag daar genomen.

Mijn ervaring is nu zeker:
het hangt heel erg van het bedrijf af en de mensen daar.
je kan een team met zeikerds hebben, een oud team een jong team een team met humor een team wat de minuten af aan het tellen is. Je moet natuurlijk ook eerst goed ingewerkt worden... maar bij mn vorige stage had ik bijna geen zak te doen dus dan valt er ook niks in te werken.

Jij moet daarintegen nog een maandje, zet je over dat maandje heen. Het is enorm klote maar dan heb je die stage in ieder geval binnen en kan je daarna met een middelvinger uit het kantoor lopen.
Oud 29-12-2004, 16:20
Verwijderd
Maak allereerst je klacht kenbaar bij zowel je begeleider van school als je begeleider van je stageplek. Als je denkt dat het nodig is, doe het dan schriftelijk. Organiseer een gesprek met beide begeleiders waarin jij zegt wat je op je lever hebt. Probeer in dit gesprek een oplossing te vinden. Door een gesprek aan te gaan heb jij in ieder geval aangegeven dat je het anders wil zien. Je kunt bij het eindgesprek hier op terugvallen indien nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten