Oud 28-12-2004, 16:47
Verwijderd
Voor mafkezen heb ik geen respect.
Advertentie
Oud 28-12-2004, 16:58
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 17:47 :
Voor mafkezen heb ik geen respect.
van mafkezen wil ik geen respect
Oud 28-12-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 28-12-2004 @ 17:58 :
van mafkezen wil ik geen respect
Negatieve aandacht is beter dan geen aandacht
Oud 28-12-2004, 17:02
Donny must die
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 18:01 :
Negatieve aandacht is beter dan geen aandacht
Ik denk dat Theo daar een andere mening over heeft
Oud 28-12-2004, 17:02
Verwijderd
Theo heeft nergens meer een mening over
Oud 28-12-2004, 17:04
Donny must die
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 18:02 :
Theo heeft nergens meer een mening over
je snapt wat ik bedoel
Oud 28-12-2004, 17:06
Verwijderd
En jij snapt ook dat je op een flauwe grap niet te lang moet doorgaan.
Oud 28-12-2004, 20:55
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-12-2004 @ 16:09 :
Dat heeft niets met geloofsovertuiging te maken. Ik heb best respect voor cartman, bijvoorbeeld, maar bepaalde niet nader te noemen wiccasletjes op dit forum, bijvoorbeeld, zitten dan weer diep in het negatieve spectrum; cq. daar heb ik minachting voor. Ik kan ook over het algemeen weinig opbrengen voor fundamentalistische gelovigen, wat in mijn optiek een meerderheid van de gelovigen is. Dat komt vooral omdat ik het niet zo heb op domme (en zichzelf intelligent vindende), naïeve en/of dogmatisch denkende mensen.
Ikzelf heb ook moeite met streng fundamentalistische gelovigen. Ik heb respect voor de sterkte van hun geloof, maar minacht tegelijkertijd hun conservatisme en hun onwil om andere ideeën in hun bagage mee te nemen. Wanneer je zo sterk bezig bent met je geloof, dat je niet meer zelf aan het nadenken gaat, ben je naar mijn mening inderdaad ook erg fout bezig.
Toch vind ik dat je onderscheid moet maken tussen domme (mensen die van hun geboorte gewoon simpel/niet slim zijn) en mensen die bewust de kennis beperken die ze tot zich nemen. Fundamenteel gelovige mensen zijn volgens mij zeker niet minder slim dan niet-fundamenteel gelovigen, of überhaubt anders- of niet-gelovigen. Ze zijn qua gedachtengangen en filosofische hersenspinsels tot de zelfde dingen toe in staat als ieder ander. Het probleem is echter dat ze het zichzelf niet willen laten doen. Ik heb (van christenen zelf) hier verschillende redenen voor gehoord, waarvan er toch wel 2 boven uit staken:
- bang om dingen te horen die niet met het geloofspunt staven
- ze willen gewoon niets anders horen, omdat het geloof het enige belangrijke voor ze is.

Het komt er op neer dat ik met dat soort mensen toch wel medelijden heb. Dat jullie sommige mensen dan beschrijven als 'dom', tja, het dekt niet misschien helemaal de lading, maar ik kan het me wel voorstellen ja. Jammer genoeg zijn er veel van dat soort mensen.
Ik vraag me echter wel sterk of dat zo'n grote groep mensen uitmaakt. Volgens mij is het eerder een geval van een 'availibility bias'. Niet-fundamentele gelovigen zonder die sterke bekeringsdrang zullen je nou eenmaal minder snel opvallen. Het zijn juist de extreme types die eruitspringen, en die om aandacht lijken te schreeuwen. Er zijn echter veel christenen die, net als ik, zich niet willen beperken tot het geloof alleen, maar daarbuiten ook willen genieten en willen filosoferen, en ook zelfs het standpunt aandurven: wat als God nou niet zou bestaan?
Jammer genoeg is zo'n groep dan weer niet opvallend genoeg.
Over precieze cijfers die de grootten van de verscheidene christelijke groeperingen/kerken/sectes etc. (waarvan er alleen in Nederland al honderden zijn) kan ik je jammer genoeg niet veel vertellen.
Uit eigen ervaring weet ik echter dat er 'gelukkig' veel christenen nog nadenken.

Citaat:
Iemand die ik niet ken zal ik niet minachten of onbeleefd behandelen. Iemand die aangetoond heeft een droplul of domme doos te zijn, daarentegen, zal ik niet schromen te beledigen of kleineren in zoverre de forumregels mij dit toestaan. In het "echt" ligt de zaak natuurlijk wat anders, aangezien de consequenties van het beledigen of kleineren vaak ook negatief voor mijzelf kunnen zijn, in welk geval ik dit zal laten.
hehe
jep, daar ben ik het ganselijkerwijs mee eens
Wat me echter wel opvalt, is dat de haat- en irritatie-grens op dit forum (en ieder ander, for that matter) zeer laag ligt. Ikzelf heb ook al de neiging om telkens als iemand wat doms zegt, of iemand anders afzeikt, daar keihard op terug te slaan.
Forums zijn wat dat aangaat, zeer slechte plekken om echt een goede discussie tot stand te brengen.
Niets gaat boven intermenselijke interactie van face to face.
Oud 28-12-2004, 21:04
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
RaoulDuke schreef op 28-12-2004 @ 21:55 :
Ik heb (van christenen zelf) hier verschillende redenen voor gehoord, waarvan er toch wel 2 boven uit staken:
- bang om dingen te horen die niet met het geloofspunt staven
- ze willen gewoon niets anders horen, omdat het geloof het enige belangrijke voor ze is.
hier kan ik me wel in vinden ja .
Oud 28-12-2004, 22:15
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 28-12-2004 @ 22:04 :
hier kan ik me wel in vinden ja .
Mooi uit zijn verband gehaald, jongedame
Oud 29-12-2004, 12:10
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
RaoulDuke schreef op 28-12-2004 @ 23:15 :
Mooi uit zijn verband gehaald, jongedame
ik voelde me wel geroepen binnen het verband te gaan staan .
Oud 30-12-2004, 01:22
Suqeunse
Suqeunse is offline
ik respecteer christenen erg...omdat ze gelovig zijn..Alleen jammer dat ze dwalend zijn .. de joden daarentegen
Oud 30-12-2004, 12:43
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 30-12-2004 @ 02:22 :
ik respecteer christenen erg...omdat ze gelovig zijn..Alleen jammer dat ze dwalend zijn .. de joden daarentegen
Wat is er mis met Joden? Buiten dat ze dwalende zijn dan.
Oud 30-12-2004, 12:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 30-12-2004 @ 02:22 :
maar waneer iemand zou beweren dat alle moslims geen respect verdienen zou je het daar niet mee eens zijn zeker?

schijnheiligheid...
Oud 04-01-2005, 20:59
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 30-12-2004 @ 13:43 :
Wat is er mis met Joden? Buiten dat ze dwalende zijn dan.
ze zijn niet gelovig.
of is dat een te simpele conclusietrekking?

ik vraag me ook af waarom christenen een streepje voor hebben ten opzichte van joden. af gezien van het feit dat de joden natuurlijk toevallig in het midden-oosten zitten en zo'n mooi landje hebben .
Oud 04-01-2005, 23:58
Verwijderd
Jesus Land (in rood) is anders een stuk groter dan Israël.

Oud 05-01-2005, 00:00
RanC
RanC is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 00:58 :
Jesus Land (in rood) is anders een stuk groter dan Israël.

[afbeelding]
En in die andere gedeeltes zijn ze moslim of joods of hindoe/boeddhist?
Oud 05-01-2005, 00:14
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 05-01-2005 @ 01:00 :
En in die andere gedeeltes zijn ze moslim of joods of hindoe/boeddhist?
De rode delen zijn Bush' gebied, de blauwe Kerry's gebied. Het eerste is het territorium van de fundamentalistische gelovigen. Daarom worden de 'red states' ook wel aangeduid met 'Jesus Land'. In de 'blue states' hebben de wat liberalere gelovigen de overhand.
Oud 05-01-2005, 04:42
dennis1198
dennis1198 is offline
ik wil wel wat kwijt over respect voor elkaar!!!
hoe kunne jullie daarnou omvragen!!
bedoel je dat bij elk geloof?
want een moslim heeft geen respect voor zijn vrouw iets wat ik absoluut nie ken hebben en er ook al paar keer fikse ruzie door heb moeten meemaken
zo word in de boeken gezegt wat je wel en nie mag dan kan je tog ook geen respect hebben voor een ander want er staat in geen van de religieuse boeken dat je respect moet hebben voor andere met een ander geloof alleen heb lief wie jouw dierbaar is
verder wil ik nog ff een vraag stellen
waarom geloof je in zoiets als het echt zou bestaan waarom maakt deze god de wereld zo voor ons dan waarom mag je pas sex hebben na je huwelijk waarom ist slecht een baby te hebben voor dat je getrouwd ben en ga zo maarverdeR
EN dan wil ik mijn mening over alle geloven nog ff kwijt int algemeen want anders ga ik weer kwetsende dinge zeggen en dat mag hiero nie

ik ben anti religie oftewel tegen elke vorm van geloven in iets wat iemand anders voor je besloten heeft zonder verder te kijken of het bestaat of nie
want 98 % van elke oorlog(bijbel zegt nog wel vrede op aarde)
word verzorgt door 2 verschillende geloven zodat het zelfs zo erg word dat hele landen er kapot aan gaan en sommige mensen zichzelf land gaan toeeigenen omdat er in hun boek staat dat het van hun is (joden-->palastina (israel) dit is nie kwetsend bedoelt maar zo zal het wel op gevat worden door sommige joden werde in de 2de wereld oorlog uitgemoord omdat ze nie welkom waren en nie in de planne pasten ) vervolgens een x aantal jaren verder gaan deze mensen naar palastina met het id hier horen wij thuis dat land word al de hele jaartelling bewoond door deze arabische mensen die ze vervolgens willen uit 'hun' land willen drijven en verbannne lijkt dit nie verd8 veel op dingen die al gebeurd zijn int leven?

zonder deze meningen van goden enzo had het ook veel beter met afrika azie en zuid amerika gegaan dan zouden er nie hele stammen worden uitgemoord maar zouden ze in harmonie met elkaar leven zouden genoeg eten kunne hebben enzo (want god geeft je dus ecgt geen eten he )
je moet er zelf voor werken en met elkaar lukt dat beter als in je eentje en het gaat nog veel beter als je dan als boer gewoon veilig op je land ken staan zonderdat je boerderij word afgeslacht.
verder wil ik ff kwijt dat ik dus 100% anti geloof ben en ben heel erg rechts met liberalen ideen je krijgt wat je verdient(en dat krijg je nie van god) daar heb je zelf helemala voor de pleuris in gewerkt en dan bedank je iets wat nie bestaat

en had mijn soms extreme rechtse mening nie gehad of iig veel minder als er geen godsdienst zou bestaan want dan hadden deze mensne een end minder dingen gedaan waar ik tegen ben
met de groeten van dennis
Oud 05-01-2005, 09:33
Machiavelli
Machiavelli is offline
Je verhaal is, voorzover het te ontcijferen valt, niet echt logisch.
Oud 05-01-2005, 09:54
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
dennis1198 schreef op 05-01-2005 @ 05:42 :
het gaat nog veel beter als je dan als boer gewoon veilig op je land ken staan zonderdat je boerderij word afgeslacht.
Ze smelten de kazen.
Oud 05-01-2005, 10:54
RanC
RanC is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 05-01-2005 @ 10:33 :
Je verhaal is, voorzover het te ontcijferen valt, niet echt logisch.
Oud 05-01-2005, 10:58
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
dennis1198 schreef op 05-01-2005 @ 05:42 :
Ik ben anti religie oftewel tegen elke vorm van geloven in iets wat iemand anders voor je besloten heeft zonder verder te kijken of het bestaat of niet
Ik neem aan dat jij ook niet gelooft in de zon, maan, sterren, sex met iets anders dan je huisdieren, Afghanistan enz. enz.?
Oud 05-01-2005, 11:02
RanC
RanC is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 05-01-2005 @ 11:58 :
Ik neem aan dat jij ook niet gelooft in de zon, maan, sterren, sex met iets anders dan je huisdieren, Afghanistan enz. enz.?
Ik heb zo'n gevoel dat hij die opmerking niet gaat snappen.

On-topic: Ik heb veel respect voor Machiavelli, hij is van mening dat de Boondock Saints een goede film is.
Oud 05-01-2005, 12:20
Verwijderd
Only real thugs from the westcoast get my respect, biatch.
Oud 05-01-2005, 12:23
RanC
RanC is offline
Citaat:
Mortification schreef op 05-01-2005 @ 13:20 :
Only real thugs from the westcoast get my respect, biatch.
Eastcoast popped Tupac. Y'all biatches.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten